Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar Pedrofich, als jij kunt zien dat ze langer dan een fractie van een seconde naar beneden kijken, impliceert dat toch ook dat jij langer dan een fractie van een seconde op hun aan het letten bent? (Ik neem tenminste aan dat je niet als op de motor zit te kijken als zo'n rondraaiende landmeet laser ;) :+ (zal er wat smilies bij zetten voor de duidelijkheid))

Er werd niet gesteld dat hij constateert dat ze langer dan een fractie van een seconde op de telefoon kijken. Er wordt gesteld dat je meer dan een fractie van een seconde nodig hebt om de tekst op de telefoon te kunnen lezen.
 
Je maakt je aan hetzelfde schuldig, nl. het niet op het overige verkeer letten. De automobilist maakt zich niet schuldig aan de letterlijke wettekst van het vasthouden van de mobiele telefoon, maar is wel bezig met andere dingen dan het opletten op het overige verkeer. edit - het ging over de context in een artikeltje 5 hè? Niet over het vasthouden van de telefoon.
Ik snap je punt wel, maar iemand die met z'n telefoon aan het klöten is laat zich afleiden van het verkeer, en een motorrijder die zich actief afvraagt waar andere weggebruikers mee bezig zijn is juist wel met het verkeer bezig. Zeker in de file is dat belangrijk. Maar ik snap je punt wel, je hebt soms de neiging om zo'n auto in te turen om te kijken of je inschatting "aha, een telefonaneur" terecht was, en dat is inderdaad net zo goed afleiding en kan daarom net zo goed kwalijke gevolgen hebben. Maar het is niet hetzelfde; het blijft bezig zijn met de overige verkeersdeelnemers en dat is echt wat anders dan je aandacht verleggen naar een telefoon.
 
Het heeft gewoon geen prioriteit.

Als ik om mij heen kijk in de file zit minstens 10 % met de telefoon in de hand.

Een ongemerkte motorfiets met camera erop door de files laten rijden zodat de kentekens geregistreerd worden en een beeld van in de auto's. Met de huidige tarieven voor het in de hand hebben van een telefoon verdiend dit zich heel snel terug en wordt de pakkans extreem veel groter. Op basis van de beelden kunnen ze dan tientallen boetes per uur uitschrijven.

Ik rij al met een "verborgen" camera op mijn motor.... en die legt behoorlijk aparte dingen vast als ik weer eens aan het toeren ben :)
Ik kan me nog wel een wild-plassende mede toerrijder herinneren toen we even langs de kant stonden.... (mijn motor heeft camera voor EN achteruit, en mjah je raad het al....)

't is nou niet alsof de camera's niet te zien zijn... leek mij nog best op te vallen maar dat zal wel aan mij liggen...
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al met een "verborgen" camera op mijn motor.... en die legt behoorlijk aparte dingen vast als ik weer eens aan het toeren ben :)
Ik kan me nog wel een wild-plassende mede toerrijder herinneren toen we even langs de kant stonden.... (mijn motor heeft camera voor EN achteruit, en mjah je raad het al....)

't is nou niet alsof de camera's niet te zien zijn... leek mij nog best op te vallen maar dat zal wel aan mij liggen...
Nee, ik raad het niet '( Stond hij nou vóór of áchter je te plassen? :? Welke camera heeft het onheil geregistreerd?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al met een "verborgen" camera op mijn motor.... en die legt behoorlijk aparte dingen vast als ik weer eens aan het toeren ben :)
Ik kan me nog wel een wild-plassende mede toerrijder herinneren toen we even langs de kant stonden.... (mijn motor heeft camera voor EN achteruit, en mjah je raad het al....)

't is nou niet alsof de camera's niet te zien zijn... leek mij nog best op te vallen maar dat zal wel aan mij liggen...

Ik weet het.. Hij stond tegen je achterwiel te pl*ssen. Net als die vrachtwagen chauffeurs doen. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al met een "verborgen" camera op mijn motor.... en die legt behoorlijk aparte dingen vast als ik weer eens aan het toeren ben :)
Ik kan me nog wel een wild-plassende mede toerrijder herinneren toen we even langs de kant stonden.... (mijn motor heeft camera voor EN achteruit, en mjah je raad het al....)

't is nou niet alsof de camera's niet te zien zijn... leek mij nog best op te vallen maar dat zal wel aan mij liggen...
Ik plas altijd heel rustig anders krijg je zo'n smeerboel O-)


In een ververleden eens een boete vör gehad, toen ik de agent wees op het feit dat ik rustig stond en niet wild aan het doen was of het dan goed koper was.
Agent had wel humor rustigplassen was dubbel tarief _O-

Verder niks geen discussie. Risico neem jezelf
 
Dit zal nooit opgelost worden, wordt alleen maar erger.

Het is eigenlijk al een tijdje, zoals alle verkeersgedragingen, een mentaliteit kwestie geworden.

Men gaat het, als erbij horen beschouwen, en vindt dat het wel kan in het verkeer.

Maar het is een handeling met een verhoogd verkeersgevaarlijk gedrag, die men onderschat omdat men zichzelf overschat.

Kan niet eens bellen in de auto (als passagier nog wel) hoor dan de helft niet.
Bellen op de fiets ook niet krijg dan echt niks mee van het gesprek, maar dat is meer omdat mijn aandacht dan bij het verkeer is meestal laat ik hem gewoon paar keer overgaan.
 
Ik snap je punt wel, maar iemand die met z'n telefoon aan het klöten is laat zich afleiden van het verkeer, en een motorrijder die zich actief afvraagt waar andere weggebruikers mee bezig zijn is juist wel met het verkeer bezig. Zeker in de file is dat belangrijk. Maar ik snap je punt wel, je hebt soms de neiging om zo'n auto in te turen om te kijken of je inschatting "aha, een telefonaneur" terecht was, en dat is inderdaad net zo goed afleiding en kan daarom net zo goed kwalijke gevolgen hebben. Maar het is niet hetzelfde; het blijft bezig zijn met de overige verkeersdeelnemers en dat is echt wat anders dan je aandacht verleggen naar een telefoon.
Is iemand die met z'n telefoon aan het klöten is een klöter?
Ik plas altijd heel rustig anders krijg je zo'n smeerboel O-)


In een ververleden eens een boete vör gehad, toen ik de agent wees op het feit dat ik rustig stond en niet wild aan het doen was of het dan goed koper was.
Agent had wel humor rustigplassen was dubbel tarief _O-

Verder niks geen discussie. Risico neem jezelf
Dat is net als met wild eten. Dat hoeven kinderen niet te leren, dat doen ze al van zichzelf (vrij naar G. Bomans) _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al met een "verborgen" camera op mijn motor.... en die legt behoorlijk aparte dingen vast als ik weer eens aan het toeren ben :)
Ik kan me nog wel een wild-plassende mede toerrijder herinneren toen we even langs de kant stonden.... (mijn motor heeft camera voor EN achteruit, en mjah je raad het al....)

't is nou niet alsof de camera's niet te zien zijn... leek mij nog best op te vallen maar dat zal wel aan mij liggen...

ralph inbar 8-) , heftig man, verborgen camera s ,die wel goed te zien zijn :+
is t nix voor een joetroep ?
 
Hallo allemaal.
Ik zie een nieuwe trend op telefonie gebied.
Wil niet overkomen als een NSB'er, maar het mede voor mijn eigen en jullie veiligheid hier toch wel even doorgeven en met name voor de beroepsmatige dienders die meelezen...........( dus in godsnaam doe er iets mee!!!! )

Ik rijd erg veel kilometers op de motor per jaar voor woon-werk en vrije tijd.
Jullie weten allemaal dat je als motorrijder veel meer ziet dan iemand die zich voortbeweegt dmv een koekblik.
Ten eerste zit je al hoger dus kijk je vaak elke auto in en je ogen krijgen als biker ook doorgaans meer de kost.
Ik zie een trend waarbij men zijn/haar mobiele telfoon op schoot legt tijdens het rijden en op die manier zit te frutten aan dat apparaat.
In eerste instantie dacht ik dat het toeval was, want zag laatst een griet dit doen op de snelweg.
Maar nu ik extra oplet zie ik het veel meer mensen doen.
Van alle lagen en mannen en vrouwen.
Het is snel merkbaar doordat tijdens het rijden hun hoofd even voor een paar seconden naar beneden richting hun schoot gaat.
Lekker veilig indien ze dus even te lang deze actie herhalen.
Ik pleit er dus voor dat ze de bekeuring voor het bedienen van mobiele telefoon opschroeven naar minimaal 500 euro en strafpunten op het rijbewijs.
Heren en dames wetsdienaars: doe er jullie ding mee AUB!!!
Het rijst werkelijk de pan uit hoe vaak en hoeveel klootzakken en kloottrutten ik zie frutten met hun verrekte mobiele telefoon tijdens het rijden.
Dit soort ge-emmer kost te vaak en teveel ongelukken.
Wanneer is het nou in hemelsnaam genoeg????
Vr Gr
Politie doet er wel wat aan als ze kunnen.
Maarja snelheid is makkelijker en voor de staat rendabeler.

Mobiel bellen is lastiger te beboeten zonder meer manschappen om er op tecontroleren.
 
Kan niet eens bellen in de auto (als passagier nog wel) hoor dan de helft niet.
Bellen op de fiets ook niet krijg dan echt niks mee van het gesprek, maar dat is meer omdat mijn aandacht dan bij het verkeer is meestal laat ik hem gewoon paar keer overgaan.
Heb je wel een bel op je fiets? :P
 
Ik rij al met een "verborgen" camera op mijn motor.... en die legt behoorlijk aparte dingen vast als ik weer eens aan het toeren ben :)
Ik kan me nog wel een wild-plassende mede toerrijder herinneren toen we even langs de kant stonden.... (mijn motor heeft camera voor EN achteruit, en mjah je raad het al....)

't is nou niet alsof de camera's niet te zien zijn... leek mij nog best op te vallen maar dat zal wel aan mij liggen...

Was dat niet een of andere ex-lessersrit van een paar maanden geleden? :+
 
Kan niet eens bellen in de auto (als passagier nog wel) hoor dan de helft niet.
Bellen op de fiets ook niet krijg dan echt niks mee van het gesprek, maar dat is meer omdat mijn aandacht dan bij het verkeer is meestal laat ik hem gewoon paar keer overgaan.

De meeste ingeblikten denken juist het tegenovergestelde en vinden autorijden tijdens het bellen maar lastig :P
 
De meeste ingeblikten denken juist het tegenovergestelde en vinden autorijden tijdens het bellen maar lastig :P
Binnenkort is de vraag of je liever een slecht geprogrammeerde zelfrijdende auto hebt of een slecht oplettende automobilist. Ik blijf het trouwens stom vinden dat we "auto" al "auto" noemen en een "auto" met automatische versnelling al een "automaat" want nou kunnen we de zelfrijdende varianten dus al geen auto auto meer noemen. Maar goed, als de zelfrijders eenmaal doorbreken dan heet dat binnen de kortste keren auto. Maar hoe heet dan een niet-zelfrijdend exemplaar? Een... wat? Handbak kan al niet meer. Iemand suggesties?
 
Binnenkort is de vraag of je liever een slecht geprogrammeerde zelfrijdende auto hebt of een slecht oplettende automobilist. Ik blijf het trouwens stom vinden dat we "auto" al "auto" noemen en een "auto" met automatische versnelling al een "automaat" want nou kunnen we de zelfrijdende varianten dus al geen auto auto meer noemen. Maar goed, als de zelfrijders eenmaal doorbreken dan heet dat binnen de kortste keren auto. Maar hoe heet dan een niet-zelfrijdend exemplaar? Een... wat? Handbak kan al niet meer. Iemand suggesties?
Wie dan leeft, die dan zorgt :+
 
Ook motorrijders kunnen irritant zijn!

Vanochtend tijdens het file filteren 5 min achter een motorscooter gezeten die met een slakkengang door de file ging, uiteraard zonder even ruimte te maken :Z
 
Vandeweek was het weer zover..
Ellenlange file op de A73, dus mooi met beleid op de tweewieler ertussendoor.
In de verte op de linkerbaan reed een mooi zwart leasebakkie wat steeds verder naar de rechterbaan toe zwalkte.
Anticiperend als je moet zijn als motorrijder, de snelheid geminderd en een keer geseind in de hoop op wat reactie.
0,0, ondertussen tot stilstand en toeterend gebeurde er nog niet zoveel in de auto.
Na 2x in de begrenzer gehangen te hebben besloot de buurman op de rechterbaan om zijn koekblik zo ver mogelijk tegen de vluchtstrook aan de rijden, waarvoor dank!
Hierdoor kon ik weer mooi door en eens even kijken wat er zich in die auto op links afspeelde.
Mevrouw was zeer druk aan de app en keek nog niet op of om.
Dit moest even bestraft worden met een corrigerend tikje tegen de spiegel (zachtjes, niks kapot gemaakt).
Hierop kon mevrouw de telefoon ineens wel neerleggen en de claxon verkrachten. Uiteraard gewoon verder gereden en na een bepaald vingertje de lucht in reed ik nog lang en gelukkig. :)
 
Ook motorrijders kunnen irritant zijn!

Vanochtend tijdens het file filteren 5 min achter een motorscooter gezeten die met een slakkengang door de file ging, uiteraard zonder even ruimte te maken :Z
Inderdaad kan dat soms irritant zijn. Aan de andere kant denk ik dan altijd maar: liever dat diegene rustig door blijft gaan dan dat hij zich in paniek tussen twee auto's gooit, of harder gaat rijden dan hij eigenlijk wil...
 
Vandeweek was het weer zover..
Ellenlange file op de A73, dus mooi met beleid op de tweewieler ertussendoor.
In de verte op de linkerbaan reed een mooi zwart leasebakkie wat steeds verder naar de rechterbaan toe zwalkte.
Anticiperend als je moet zijn als motorrijder, de snelheid geminderd en een keer geseind in de hoop op wat reactie.
0,0, ondertussen tot stilstand en toeterend gebeurde er nog niet zoveel in de auto.
Na 2x in de begrenzer gehangen te hebben besloot de buurman op de rechterbaan om zijn koekblik zo ver mogelijk tegen de vluchtstrook aan de rijden, waarvoor dank!
Hierdoor kon ik weer mooi door en eens even kijken wat er zich in die auto op links afspeelde.
Mevrouw was zeer druk aan de app en keek nog niet op of om.
Dit moest even bestraft worden met een corrigerend tikje tegen de spiegel (zachtjes, niks kapot gemaakt).
Hierop kon mevrouw de telefoon ineens wel neerleggen en de claxon verkrachten. Uiteraard gewoon verder gereden en na een bepaald vingertje de lucht in reed ik nog lang en gelukkig. :)
Relax toch joh, je komt er altijd langs.
 
Vandeweek was het weer zover..
Ellenlange file op de A73, dus mooi met beleid op de tweewieler ertussendoor.
In de verte op de linkerbaan reed een mooi zwart leasebakkie wat steeds verder naar de rechterbaan toe zwalkte.
Anticiperend als je moet zijn als motorrijder, de snelheid geminderd en een keer geseind in de hoop op wat reactie.
0,0, ondertussen tot stilstand en toeterend gebeurde er nog niet zoveel in de auto.
Na 2x in de begrenzer gehangen te hebben besloot de buurman op de rechterbaan om zijn koekblik zo ver mogelijk tegen de vluchtstrook aan de rijden, waarvoor dank!
Hierdoor kon ik weer mooi door en eens even kijken wat er zich in die auto op links afspeelde.
Mevrouw was zeer druk aan de app en keek nog niet op of om.
Dit moest even bestraft worden met een corrigerend tikje tegen de spiegel (zachtjes, niks kapot gemaakt).
Hierop kon mevrouw de telefoon ineens wel neerleggen en de claxon verkrachten. Uiteraard gewoon verder gereden en na een bepaald vingertje de lucht in reed ik nog lang en gelukkig. :)
Ik zal me netjes uitdrukken: je hebt nog veel te leren als motorrijder.
 
Ik zal me netjes uitdrukken: je hebt nog veel te leren als motorrijder.

Bedankt en dit is ook zekers waar *D

Alleen eh als je vort met 2 wielen over de middenstreep heen staat moet je als automobilist ook afvragen wat je nog allemaal moet leren :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan