KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
KTM 990 adventure met 78.000km... kopen of niet?
Houd er wel rekening mee dat ik van een africa twin 1993 kom (met cross frontje erop) met ondertusseb ook 75.000 km op de teller. De moto doet bij mij alles, elk weer elk moment, korte afstand tot meerdaagse tripjes.
Altijd opgekeken naar de 990 maar de hoge kilometerstand ben ik niet geheel gerust in...

Arjan Brouwer claimt er 1 in onderhoud te hebben met 150k zonder rebuilt...
Onderhoud en rijgedrag vorige gebruiker zijn denk ik belangrijkste in deze...
 
Iemand interrese in deze wielstickers?
€20
full
 
KTM 990 adventure met 78.000km... kopen of niet?
Houd er wel rekening mee dat ik van een africa twin 1993 kom (met cross frontje erop) met ondertusseb ook 75.000 km op de teller. De moto doet bij mij alles, elk weer elk moment, korte afstand tot meerdaagse tripjes.
Altijd opgekeken naar de 990 maar de hoge kilometerstand ben ik niet geheel gerust in...

Maat van mij heeft een 950AdvS met 130.000km op de teller, enige grote vervanging, koppeling bij 75.000km. Dus bij goed onderhoud geen probleem.
 
Hier al iemand ervaring met het koppelen van de telefoon op de 1290 sas??

Het gaat mij niet zo om de telefoon, maar wel om de muziek.

Verneem het graag.
 
Hier al iemand ervaring met het koppelen van de telefoon op de 1290 sas??

Het gaat mij niet zo om de telefoon, maar wel om de muziek.

Verneem het graag.


Niemand?

Vandaag wordt het geïnstalleerd. Ik heb al een oude telefoon voorzien van muziek zodat ik niet gebeld wordt onderweg. Ben benieuwd.
 
Ik wil het ook wel graag weten... bij mij lukte het niet.

Ik hoef niet te bellen op de motor, maar ik wil het graag weten wanneer ik gebeld word...


Ik heb het puur voor de muziek onderweg en het gemak van bedienen. Vanmiddag ff getest en het ging lekker. Morgen 325 km rijden. Nieuwsgierig als het ook goed blijft gaan.
 
Mijn iphone 6s gekoppeld, werkt prima, maar veel bluetooth verbindingen, navi, motor, en headset en dan ook nog communicatie met je maten levert gegarandeerd gedoe op. Heb je verbinding met het één dan dondert het andere weer uit.

Heb daarom motor ontkoppeld, bellen op de motor doe ik toch niet.
 
Maat van mij heeft een 950AdvS met 130.000km op de teller, enige grote vervanging, koppeling bij 75.000km. Dus bij goed onderhoud geen probleem.

Ik ga donderdag een KTM 950 Adventure uit 2003 oppikken met 84k km. Wil em aanstaande winter als woon werk motor gaan testen. Voor minder dan de helft van de goedkoopste BMW R1200GS op MP neem ik de KTM over, nieuwe schijven, ketting/tandwielen, balhoofdlagers, uitlaat en banden. Ik ga zo'n 2000 km per maand rijden, dus zal jullie op de hoogte houden hoe het beestje het houdt! :]
 
Ik ga donderdag een KTM 950 Adventure uit 2003 oppikken met 84k km. Wil em aanstaande winter als woon werk motor gaan testen. Voor minder dan de helft van de goedkoopste BMW R1200GS op MP neem ik de KTM over, nieuwe schijven, ketting/tandwielen, balhoofdlagers, uitlaat en banden. Ik ga zo'n 2000 km per maand rijden, dus zal jullie op de hoogte houden hoe het beestje het houdt! :]

Een 2003, effe bij een KTM dealer in het computersysteem checken of die al z'n updates heeft gehad, was het eerste modeljaar voor de 950Adv

Voor de rest kun je beter hier terecht:
KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit
LC8 topic speciaal voor de 950/990 Adv/SM/SMR/SMT modellen

Dit topic hier is meer voor 1190etc rijders, zeg maar voor de echte die ons allemaal het snot voor de ogen rijden, als ze tenminste niet bezig zijn met hun telefoon of muziek of weetikwat _O-
 
[...]


Ik ga donderdag een KTM 950 Adventure uit 2003 oppikken met 84k km. Wil em aanstaande winter als woon werk motor gaan testen. Voor minder dan de helft van de goedkoopste BMW R1200GS op MP neem ik de KTM over, nieuwe schijven, ketting/tandwielen, balhoofdlagers, uitlaat en banden. Ik ga zo'n 2000 km per maand rijden, dus zal jullie op de hoogte houden hoe het beestje het houdt! :]~[/quote]

Een 2003, effe bij een KTM dealer in het computersysteem checken of die al z'n updates heeft gehad, was het eerste modeljaar voor de 950Adv

Voor de rest kun je beter hier terecht:
KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit
LC8 topic speciaal voor de 950/990 Adv/SM/SMR/SMT modellen

Dit topic hier is meer voor 1190etc rijders, zeg maar voor de echte die ons allemaal het snot voor de ogen rijden, als ze tenminste niet bezig zijn met hun telefoon of muziek of weetikwat _O-~[/quote]


Je kan wel lachend met jou 😂😂😂
Waar wij mee bezig zijn is gewoon omdat kan.

Verder zijn het de bochten vreters die 1290 sas.
Moeten toch maar eens een meeting houden.
Want dan onderscheiden de mannen van jongens😁😎
 
Laatst bewerkt:
Update 1290SAS sinds april;

Kmstand 15.500

Olieverbruik: nihil

Balhoofd probleempje (speling) in de eerste paar duizend kilometers, toen verholpen, nu heel klein beetje speling maar binnenkort moet ie toch een beurt dus dan maar laten nakijken. Heb in Franse Alpen en Italië ook wel héél veel slecht wegdek gehad. '(

Verder is de ontgrendeling van de buddyseat kaduuk, hoorde een knak en nu gaat ie niet meer open, kan sleutel wel draaien maar er gebeurt niks, lijkt of er iets is afgebroken. Kan dus niet bij gereedschap....maar dat heb ik nog niet nodig gehad.... Heb dat euro4 tankje verwijderd (aanzuigende slangetje afdoppen/knijpen (die ander niks mee doen, rijd al 13k zonder, geen problemen) en weg met dat ding (wel bewaren voor evt. verkoop ;) ). Past je gereedschap set precies onder de buddy met nog plek voor schijfremslotje. Dit kan je ook bij de 1090 doen.

Verder geen enkel probleem gehad met de motor (afkloppen). Alleen als je te snel start zonder te wachten tot scherm volledig is opgestart geeft ie rare meldingen zoals; ABS Failure o.i.d. beter maar ff wachten met starten dus.

Scherm is wel snel vuil in regen, daarna irritante vlekken in de zon. Maar ff afnemen en snel weer schoon, nog geen krasje te zien.

Tanken is vervelend omdat vulpistool maar heel klein stukje in tankopening kan. Soms benzine fonteintje... :( Mannetjes bij tankstations in Italie hadden er ook moeite mee :+

Benzineverbruik: heb het niet echt bijgehouden maar mijn maat met een BMW GSA tankte wel vaak iets minder dan ik (ik rijd ook iets "sportiever" ;) ) Op de snelweg is de SAS wel zuiniger. Maar de GSA is ook een lomp hok en vangt meer wind :Y .

Benieuwd naar de kosten van de eerste echte beurt, echt veel hoeft er niet te gebeuren zag ik in boekje. Schat zo tegen de €300,-

Heb na 10k km de achterremblokjes vervangen want die hadden na dikke week Franse Alpen niet heel veel voering meer, had waarschijnlijk nog net gekund tot de eerste beurt maar wou geen risico nemen, zat nog iets meer dan een ruime millimeter op. Nou ben ik in de bergen wel een fervent gebruiker van de achterrem.

Oh ja en hij zweet iets olie maar dat komt waarschijnlijk door het te strak of te losvastzetten van carbonkapje over de koppelingsdeksel. Waarschijnlijk zweet ie daardoor olie via de pakking weg. Heb me er niet druk overgemaakt maar moet bij de beurt wel ff aandacht hebben.

Verder vond ik hem in het begin erg snel heet (meer dan 90 gr olietemp.) worden bij flink schroeven :P toch maar eens de koelvloeistof gecheckt en er ging maar liefst 0,3 ltr bij :/ daarna werd de motor minder snel heet. Had wel eens naar het peil gekeken maar dacht dat de vloeistof zo doorzichtig was dat je niks zag... bleek dus toch iets onder het niveau te staan. Blijkbaar hadden ze er toch iets te weinig in gegooid bij de fabriek....

Hoop dat ze snel iets doen aan die software fout van de olietemperatuur want die heb ik graag voorstaan. Nu moet je iedere keer door het menu.

VERDER DE MEEST FIJNE FIETS DIE IK OOIT HEB GEHAD :)
 
Update 1290SAS sinds april;

Kmstand 15.500

Olieverbruik: nihil

Balhoofd probleempje (speling) in de eerste paar duizend kilometers, toen verholpen, nu heel klein beetje speling maar binnenkort moet ie toch een beurt dus dan maar laten nakijken. Heb in Franse Alpen en Italië ook wel héél veel slecht wegdek gehad. '(

Verder is de ontgrendeling van de buddyseat kaduuk, hoorde een knak en nu gaat ie niet meer open, kan sleutel wel draaien maar er gebeurt niks, lijkt of er iets is afgebroken. Kan dus niet bij gereedschap....maar dat heb ik nog niet nodig gehad.... Heb dat euro4 tankje verwijderd (aanzuigende slangetje afdoppen/knijpen (die ander niks mee doen, rijd al 13k zonder, geen problemen) en weg met dat ding (wel bewaren voor evt. verkoop ;) ). Past je gereedschap set precies onder de buddy met nog plek voor schijfremslotje. Dit kan je ook bij de 1090 doen.

Verder geen enkel probleem gehad met de motor (afkloppen). Alleen als je te snel start zonder te wachten tot scherm volledig is opgestart geeft ie rare meldingen zoals; ABS Failure o.i.d. beter maar ff wachten met starten dus.

Scherm is wel snel vuil in regen, daarna irritante vlekken in de zon. Maar ff afnemen en snel weer schoon, nog geen krasje te zien.

Tanken is vervelend omdat vulpistool maar heel klein stukje in tankopening kan. Soms benzine fonteintje... :( Mannetjes bij tankstations in Italie hadden er ook moeite mee :+

Benzineverbruik: heb het niet echt bijgehouden maar mijn maat met een BMW GSA tankte wel vaak iets minder dan ik (ik rijd ook iets "sportiever" ;) ) Op de snelweg is de SAS wel zuiniger. Maar de GSA is ook een lomp hok en vangt meer wind :Y .

Benieuwd naar de kosten van de eerste echte beurt, echt veel hoeft er niet te gebeuren zag ik in boekje. Schat zo tegen de €300,-

Heb na 10k km de achterremblokjes vervangen want die hadden na dikke week Franse Alpen niet heel veel voering meer, had waarschijnlijk nog net gekund tot de eerste beurt maar wou geen risico nemen, zat nog iets meer dan een ruime millimeter op. Nou ben ik in de bergen wel een fervent gebruiker van de achterrem.

Oh ja en hij zweet iets olie maar dat komt waarschijnlijk door het te strak of te losvastzetten van carbonkapje over de koppelingsdeksel. Waarschijnlijk zweet ie daardoor olie via de pakking weg. Heb me er niet druk overgemaakt maar moet bij de beurt wel ff aandacht hebben.

Verder vond ik hem in het begin erg snel heet (meer dan 90 gr olietemp.) worden bij flink schroeven :P toch maar eens de koelvloeistof gecheckt en er ging maar liefst 0,3 ltr bij :/ daarna werd de motor minder snel heet. Had wel eens naar het peil gekeken maar dacht dat de vloeistof zo doorzichtig was dat je niks zag... bleek dus toch iets onder het niveau te staan. Blijkbaar hadden ze er toch iets te weinig in gegooid bij de fabriek....

Hoop dat ze snel iets doen aan die software fout van de olietemperatuur want die heb ik graag voorstaan. Nu moet je iedere keer door het menu.

VERDER DE MEEST FIJNE FIETS DIE IK OOIT HEB GEHAD :)

Bij mij kan ik in het vaste display mijn olie temp aflezen.
Temp zit bij mij rond de 86 graden.
Dus waarschijnlijk is de update al geweest.
 
Update 1290SAS sinds april;

Kmstand 15.500

Olieverbruik: nihil

Balhoofd probleempje (speling) in de eerste paar duizend kilometers, toen verholpen, nu heel klein beetje speling maar binnenkort moet ie toch een beurt dus dan maar laten nakijken. Heb in Franse Alpen en Italië ook wel héél veel slecht wegdek gehad. '(

Verder is de ontgrendeling van de buddyseat kaduuk, hoorde een knak en nu gaat ie niet meer open, kan sleutel wel draaien maar er gebeurt niks, lijkt of er iets is afgebroken. Kan dus niet bij gereedschap....maar dat heb ik nog niet nodig gehad.... Heb dat euro4 tankje verwijderd (aanzuigende slangetje afdoppen/knijpen (die ander niks mee doen, rijd al 13k zonder, geen problemen) en weg met dat ding (wel bewaren voor evt. verkoop ;) ). Past je gereedschap set precies onder de buddy met nog plek voor schijfremslotje. Dit kan je ook bij de 1090 doen.

Verder geen enkel probleem gehad met de motor (afkloppen). Alleen als je te snel start zonder te wachten tot scherm volledig is opgestart geeft ie rare meldingen zoals; ABS Failure o.i.d. beter maar ff wachten met starten dus.

Scherm is wel snel vuil in regen, daarna irritante vlekken in de zon. Maar ff afnemen en snel weer schoon, nog geen krasje te zien.

Tanken is vervelend omdat vulpistool maar heel klein stukje in tankopening kan. Soms benzine fonteintje... :( Mannetjes bij tankstations in Italie hadden er ook moeite mee :+

Benzineverbruik: heb het niet echt bijgehouden maar mijn maat met een BMW GSA tankte wel vaak iets minder dan ik (ik rijd ook iets "sportiever" ;) ) Op de snelweg is de SAS wel zuiniger. Maar de GSA is ook een lomp hok en vangt meer wind :Y .

Benieuwd naar de kosten van de eerste echte beurt, echt veel hoeft er niet te gebeuren zag ik in boekje. Schat zo tegen de €300,-

Heb na 10k km de achterremblokjes vervangen want die hadden na dikke week Franse Alpen niet heel veel voering meer, had waarschijnlijk nog net gekund tot de eerste beurt maar wou geen risico nemen, zat nog iets meer dan een ruime millimeter op. Nou ben ik in de bergen wel een fervent gebruiker van de achterrem.

Oh ja en hij zweet iets olie maar dat komt waarschijnlijk door het te strak of te losvastzetten van carbonkapje over de koppelingsdeksel. Waarschijnlijk zweet ie daardoor olie via de pakking weg. Heb me er niet druk overgemaakt maar moet bij de beurt wel ff aandacht hebben.

Verder vond ik hem in het begin erg snel heet (meer dan 90 gr olietemp.) worden bij flink schroeven :P toch maar eens de koelvloeistof gecheckt en er ging maar liefst 0,3 ltr bij :/ daarna werd de motor minder snel heet. Had wel eens naar het peil gekeken maar dacht dat de vloeistof zo doorzichtig was dat je niks zag... bleek dus toch iets onder het niveau te staan. Blijkbaar hadden ze er toch iets te weinig in gegooid bij de fabriek....

Hoop dat ze snel iets doen aan die software fout van de olietemperatuur want die heb ik graag voorstaan. Nu moet je iedere keer door het menu.

VERDER DE MEEST FIJNE FIETS DIE IK OOIT HEB GEHAD :)

Ik heb mijn Sas mid maart geleverd gekregen. Staat nu op 13000 km. Ook geen noemenswaardige storingen. Geen olie verbruik. Gemiddeld benzine verbruik 1 op 17. 1 op 15 sportief 1 op 19 rustig rijden.

Mijn dashboard schakelt te vaak naar de donkere layout naar mijn smaak. Wanneer de zon fel schijnt blijft de dash ook overdag vaak in de donker stand staan. Heb ik gemeld. Een sw update zou deze bug moeten verhelpen. De Sas staat nu bij de dealer om de update te krijgen. De olie temperatuur zou dan ook als favoriet moeten blijven staan. Wordt nu ook bij mijn sas vergeten.

Soms gaat het batterij deksel van de sleutel spontaan open. Je krijgt dan de melding No Key. Komt een aanpassing voor hoorde ik net.

Ik vond de Ducati MTS 1200 heerlijk sturen. De sas rijd net wat beter. Blok is sterker. Vering is beter. Met de MTS veel garatie dingen gehad dat doet de KTM echt beter.Volgend seizoen stap ik over op de continental roadattack 3 ben benieuwd hoe die gaan voldoen.

Ik ben ook super tevreden met de KTM

Benzinverbrauch: 6,03 l/100km - KTM, , Super adventure S
 
Laatst bewerkt:
Sinds enkele weken valt het mij op als ik met mijn 1290 SAS in een klein putje rijd dat achteraan precies de middenbok of zijstandaard tegen het frame tikt.
Zelf als nagekeken maar ik vind niet direct iets... Ook nergens lakschade of dergelijke...
Jullie hier ervaring mee?
 
Sinds enkele weken valt het mij op als ik met mijn 1290 SAS in een klein putje rijd dat achteraan precies de middenbok of zijstandaard tegen het frame tikt.
Zelf als nagekeken maar ik vind niet direct iets... Ook nergens lakschade of dergelijke...
Jullie hier ervaring mee?

Controleer of middenbok uitlaat raakt stel speling af met stelschroef aan de linker zijde midden bok, bij mij raakte middenbok uitlaat.
 
[...]


Bij mij kan ik in het vaste display mijn olie temp aflezen.
Temp zit bij mij rond de 86 graden.
Dus waarschijnlijk is de update al geweest.~[/quote]


De 1190 heeft ook een heel ander display dit speelt alleen bij 1290 S en R
 
Ik heb mijn Sas mid maart geleverd gekregen. Staat nu op 13000 km. Ook geen noemenswaardige storingen. Geen olie verbruik. Gemiddeld benzine verbruik 1 op 17. 1 op 15 sportief 1 op 19 rustig rijden.

Mijn dashboard schakelt te vaak naar de donkere layout naar mijn smaak. Wanneer de zon fel schijnt blijft de dash ook overdag vaak in de donker stand staan. Heb ik gemeld. Een sw update zou deze bug moeten verhelpen. De Sas staat nu bij de dealer om de update te krijgen. De olie temperatuur zou dan ook als favoriet moeten blijven staan. Wordt nu ook bij mijn sas vergeten.

Soms gaat het batterij deksel van de sleutel spontaan open. Je krijgt dan de melding No Key. Komt een aanpassing voor hoorde ik net.

Ik vond de Ducati MTS 1200 heerlijk sturen. De sas rijd net wat beter. Blok is sterker. Vering is beter. Met de MTS veel garatie dingen gehad dat doet de KTM echt beter.Volgend seizoen stap ik over op de continental roadattack 3 ben benieuwd hoe die gaan voldoen.

Ik ben ook super tevreden met de KTM

Benzinverbrauch: 6,03 l/100km - KTM, , Super adventure S

Sleutelprobleem heb ik ook, heb maar plakbandje erom gedaan nadat de batterij er een paar keer uit gevallen was, dekseltje laat gauw los. Ziet er wel wat armoedig uit bij zo'n dure fiets.

Dashboard probleem herken ik niet echt, hij schakelt wel snel op nachtstand en wat langzamer weer terug. Een voetgangersbruggetje onderdoor en hup daar gaat ie. Terug meestal pas na 100 meter ofzo.

Trail II bevallen prima tot 9000 km daarna is het snel over, na 10.000km was de voorband totaal verrot (heel rare slijtplekken) en de achterband begon te cuppen (nog nooit gehad, meestal is het de voorband) Heb ze beiden bij 10.800 vervangen. Heb de Trail II nog één kans gegeven, want tot 8000 km vind ik het een heel fijne band. Wellicht volgende keer ook de Conti's, iemand ervaring met sporttourbanden?

Er schijnen ook allerlei verschillende types Trail II te zijn met een "K" (KTM?)en een "D" (Ducati?) erop. Duitse fora berichten hierover. Bandenboer had alleen banden met K erop.
 
Hier nog een tevreden 1290 SAS rijder... vermits deze motor continu in Frankrijk staat, lopen de kilometers niet op door W-W.

Toch heb ik er een 5.000 km opgezet op 6 weken tijd...

Ook bij mij is de sleutel 1 x uit elkaar gevallen, en kwam ook het verwarmde handvat links los.

Zelf opnieuw vast gekleefd. Ben echter niet verwonderd, want alles waar de Belgische dealer die hem afleverde met zijn slappe handen heeft aangezeten, kwam los of er ontbrak blijkbaar gewoon de bevestiging.

Mijn Franse dealer heeft er een paar uur extra aan moeten werken bij de 1.000 km-beurt.

Jammer te moeten lezen over de korte levensduur van de Scorpion Trail II , maar met passagier op de ruwe en hete Franse bergwegen leven mijn banden nooit langer dan een (soms dikke) 5.000 km.

Ik dacht een paar keren wat koelvloeistofspatten op mijn helmvizier aan te treffen, maar het peil van het reservoir staat nog ongeveer op "normaal".

Heeft iemand hier reeds last van gehad ?

O ja, ik vind het moeilijk om te controleren of de ketting nu al dan niet te slap hangt... er is gewoon geen ruimte om de toegelaten speling (45 mm !!!) te meten... Op welke kilometerstand wordt die van jullie opgespannen ? (na de 1.000 km-beurt, bedoel ik).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan