Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik las op get GS forum dat je voor het synchroniseren de stappenmotors moet blokkeren, dus dan is zo'n elektrisch kastje wel nodig lijkt me?

Stel hier een vraag over hoe je begonia's, al dan echt of plastic, moet verzorgen en men heeft het antwoord. Maar over het syncen van hun brommers wordt hier niet veel gesproken O-)

Met de 911 kalibreer je als eerst de stappenmotors (dicht). Als je volgens het boekje op toeren gaat syncen zet je met de 911 de stappenmotors vast (open) en stel je af rond 2500 toeren. Op deze manier heeft de stappenmotor geen invloed meer op het syncen.

Echter in praktijk staan je stappenmotors ook niet vast en rij ik zelden op 2500 toeren. B|

Voor de kalibratie kan je niet om de 911 heen. Maar in de praktijk merk ik zelf weinig verschil of ik sync met de stappenmotors vast of niet. Ik stel ook niet synchroon op 2500 toeren, maar tussen de 3500 en 4500 toeren. Dat is het bereik waarbinnen ik het blok het lekkerst vind lopen en ook het meeste rij. (bij 120km/u draait het blok al bijna 4000 toeren).

Voor mij betekend dat het verschil tussen slapende vingers als ik het door de dealer laat afstellen of helemaal geen problemen en een veel soepeler blok als ik het zelf doe. :]
 
Jep, met een snel op de teen getrapte moderator, die helaas lijdt aan het "Peter-principle" -O- .

Mijn uitgestoken hand tot verzoening wordt door hem geweigerd... their loss : ik denk dat ik reeds meer malen daar iemand heb kunnen helpen, dan dat ik er zelf geholpen werd....

Is sowieso reeds een veel stuggere club dan dit prettig gestoorde topic... :P
 
Laatst bewerkt:
aha, had ook al eens gedacht dat het niet het meest vriendelijke volk is van het internet.

Heb ook hier niet altijd leuke ervaringen though, stel maar eens een vraag in het techniek gedeelte. B|
 
Met "hier" bedoel je toch niet dit GS-topic, maar het algemene technische topic ????

Naar mijn ervaring, zitten er op andere topics ook een aantal onaangename lieden (bvb. het scootertopic heeft daar lang last van gehad ... jep, ik heb ooit een Tmax gehad... twéé,
zelfs, slik :$
).

Ik zit sinds kort ook sporadisch op het Versys 650-topic en daar is de sfeer ook vriendelijk te noemen... zij het minder lollig dan hier vaak het geval is (voor de goede verstaander : de "kattigheden" tussen o.m. Detox, TenCats, mijzelf et.al. zijn alle geïnspireerd door vriendschap, wederzijds begrip en onherstelbaar slechte karakters :+ ).
 
Met "hier" bedoel je toch niet dit GS-topic, maar het algemene technische topic ????

Naar mijn ervaring, zitten er op andere topics ook een aantal onaangename lieden (bvb. het scootertopic heeft daar lang last van gehad ... jep, ik heb ooit een Tmax gehad... twéé,
zelfs, slik :$
).

Ik zit sinds kort ook sporadisch op het Versys 650-topic en daar is de sfeer ook vriendelijk te noemen... zij het minder lollig dan hier vaak het geval is (voor de goede verstaander : de "kattigheden" tussen o.m. Detox, TenCats, mijzelf et.al. zijn alle geïnspireerd door vriendschap, wederzijds begrip en onherstelbaar slechte karakters :+ ).


Klopt als een bus..in het echt gaat het soms wat vriendelijker er aan toe...hoewel.. 😨
Voor mij reden genoeg om.een hapje en knabbeltje erbij te nemen....

Het gs forum bezoek ik ook vaak..ik lees net als Slijk meer dan dat ik plaats...
Hoe men soms elkaar daar in de haren vliegt is ongelooflijk..
Vanmiddag kwam ik ten Cats nog even tegen bij MP Almere. Hij zag de gs club sticker op de topkoffer van mijn K...
Die sticker heeft mij een x gered toen ik naar de algemene ledenvergadering vd gs club ging... sommigen vonden het ongepast dat ik op een K aankwam rijden..op een gs vergadering notabene......pff
 
Te koop : 1 nauwelijks gebruikte HONDA AT in prima staat... louter enkele corrosievlekjes bovenaan de tank wegens overvloedige zilte tranen van spijt van eigenaar (ex- F800GS-bezitter).

:+
Honda, The Power of Dreams :')

4c0625dc1381799b896da9c9d3937191--bath-rat-rod.jpg


Maar goed, als BMW de F900 Sport Scrambler serieus gaat bouwen, dan wordt ik inderdaad wat hebberig. (Het lijkt er niet op, want het getoonde blok is het huidige Rotax blok.) Eerst mogen ze gaan bewijzen dat de nieuwe F900 minstens zo betrouwbaar is als de 2013 F800, eerder begin ik er niet aan. Teveel prut geleverd afgelopen jaren.

In tegenstelling tot 99% van mijn berichten, was bovenstaande niet volledig onzin.
 
Met "hier" bedoel je toch niet dit GS-topic, maar het algemene technische topic ????

Naar mijn ervaring, zitten er op andere topics ook een aantal onaangename lieden (bvb. het scootertopic heeft daar lang last van gehad ... jep, ik heb ooit een Tmax gehad... twéé,
zelfs, slik :$
).

Ik zit sinds kort ook sporadisch op het Versys 650-topic en daar is de sfeer ook vriendelijk te noemen... zij het minder lollig dan hier vaak het geval is (voor de goede verstaander : de "kattigheden" tussen o.m. Detox, TenCats, mijzelf et.al. zijn alle geïnspireerd door vriendschap, wederzijds begrip en onherstelbaar slechte karakters :+ ).

bedoel idd het normale technische forum alhier. Als ik een überhaupt een vraag wil stellen krab ik me meestal wel een keer of twee achter de oren.
 
kwestie van filteren en negeren in het ergste geval :+

misschien toch eens kijken of zo'n GS911 een geode aanschaf is. Ik heb niks tegen dealers maar pruts graag zelf aan :P
 
Leuk Miekuss.

Heb je dat filmpje op social media toevallig voorbij zien komen met iemand die knipperende ogen had op zijn topbox? Cool. *D

Blijft reuze handig zo'n bakje achterop, hoef ik niet standaard met koffers te rijden :)
Deze heeft jaren op de R1150R gezeten maar was moeilijk te monteren op de GS. Laatst zocht ik naar cilinderbeschermers omdat tijdens de vakantie de rechter afbrak. Touratech met metaalmoeheid.
Die niet tegen gekomen maar wel een extenderrekje voor €35, tweedehands :+
Gisteren omgekeerd gemonteerd en tadaaaa.

Maar doe es een linkje als je die nog weet te vinden? Ben er wel benieuwd naar. En misschien zelf wel na te bouwen *D
 
Mijn kort avontuurtje met een 2017 GS LC toonde ook een hoger verbruik aan (6,2 l/ 100 km ipv 5,9 l/ 100 km voor m'n 2015 Euro 3)...

5% meerverbruik voor een modernere motor is eigenlijk niet niks... wat wordt dat met de Euro 5 in 2020 ? -O-
Mijn 2015 had een verbruik van 5.38l/100KM over 46042 km.
Mijn 2017 heeft een verbruik van 5.07l/100km over 15162 km.

Misschien rij ik iets rustiger, maar veel verschil zal er niet zijn.

Ik ben jullie nog niet vergeten, het is gewoon druk (zowel privé als op het werk). Los van de zomertrip heb ik nog geen plezier kilometers gedaan met de huidige GSA.
 
Blijft reuze handig zo'n bakje achterop, hoef ik niet standaard met koffers te rijden :)
Deze heeft jaren op de R1150R gezeten maar was moeilijk te monteren op de GS. Laatst zocht ik naar cilinderbeschermers omdat tijdens de vakantie de rechter afbrak. Touratech met metaalmoeheid.
Die niet tegen gekomen maar wel een extenderrekje voor €35, tweedehands :+
Gisteren omgekeerd gemonteerd en tadaaaa.

Maar doe es een linkje als je die nog weet te vinden? Ben er wel benieuwd naar. En misschien zelf wel na te bouwen *D

Het hééft wel iets, maar of het nu het esthetisch gehalte van je GS naar eenzame hoogten optilt...
mwah, néén... niet echt.... :9
 
Nou en :P
Daarvoor moet je geen GS kopen, die zijn al ontzettend lelijk.
Ze rijden gewoon goed :]

en toch heb ik al meer dan eens moeten horen van willekeurige mensen dat ik een 'mooie' motor heb. Waar halen ze dat idee toch vandaan? Ik zie het persoonlijk niet :? Zo'n GS is bij mij eerder een gevalletje functie boven vorm.

Als we het over 'mooie' avonturiers hebben dan doet een kwaaie sjakie versys of een triomf tijger mij meer de broek bollen. (en stiekem vind ik een honda AT ook mooi) :X
 
Slijk met zijn Bad Ass Kwalijkzakie. *O*

Ik ga je er niet mee feliciteren, want dit is natuurlijk je reinste degradatie van dit topic. Er zijn er voor minder uitgegooid. (Technisch gedreutel over banden enzo.)
Ik denk wel dat downgraden de trend van 2018 gaat worden. Dus heb je nog een 1200, verkoop hem direct, de prijzen zijn nu nog hoog. :Y
 
Dankjewel, TenCats !

Ik sta nu wel voor een dilemma : ik heb Mrs. Slijkie inderdaad omver geluld om deze pekelfiets aan te kopen, maar dat betekent dus ook dat er thans van mij verwacht wordt dat ik, met ijspegels aan mijn neus, daadwerkelijk bij nacht en ontij op deze tweewieler naar en van de dagelijkse zweethut rij... terwijl jullie, schouderophalend, vanaf volgende maand complexloos in het warme en droge koekblik stappen...

Mag ik dan tenminste op enige solidariteit rekenen, comfortslaven ???

Misschien toch één keertje per maand, desnoods met de trapfiets, naar werk/begoniakwekerij ? B|
 
Misschien toch één keertje per maand, desnoods met de trapfiets, naar werk/begoniakwekerij ? B|

Ga ik iedere werkdag al, regen, wind (storm), mist, alles inmiddels wel op m'n dakkie gehad.
En het is leuk joh! :)
Minder is het de petjesmobielen die met 100+ over de landweggetjes hier scheuren en aan fietskegelen proberen te doen. Been there done that B|

Ik heb wel de "luxe" dat ik op het werk kan douchen en een apenpakkie aan moet trekken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan