het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit te dubben. Zal ik valbeugels kopen voor mijn tiger 1050 2007. Kan ik ook mooi twee schijnwerpers monteren. Maar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan de beugels. Wie heeft er beugels en waarom.

Ik heb ze van Sw Motech, met de mistlampen erop. Kost inderdaad wat, maar....

Heb de fiets al twee keer om laten vallen (stilstaand, 1e keer vergeten jiffy uit te doen, 2e keer voetje aan de dalkant in plaats van de bergkant).

In beide gevallen hebben de valbeugels de motor keurig opgevangen, dus nauwelijks schade (krassen op de kofferdeksel en een knipperlichtje). Kofferdeksel en knippers via marktplaats vervangen.

Daarom voor mij dus altijd valbeugels. Die brengen hun geld wel op. Mistlampen is meer voor de leuk. Wat ik mis is een mistlamp achter, dat zou wel nuttig zijn. Die had ik op mijn BMW wel, maar op de Tiger is er geen plaats voor.
 
. Mistlampen is meer voor de leuk.

De koplamp van de 2007 is ronduit bagger. Je ziet bijna niets en valt niet op in het verkeer. Zeker niet nu bijna alle auto met DRL of gewoon licht rijden. De eenvoudigste manier om beter gezien te worden is het plaatsen van extra lampen. Mistlampen, DRL, maakt niet uit, een goed LED setje zorgt voor veel betere zichtbaarheid. Je kunt ze plaatsen op een valbeugel, maar er zijn ook beugels te koop die je onder de kuip vastzet. Kosten weinig en gemakkelijk te plaatsen. Wanneer je dan je kleine T10's nog vervangt door de LEDversie zal men je niet meer snel over het hoofd zien.
In plaats van een mistachterlicht heb ik actieve remlichten van Hyper Lite gemonteerd. Werken hetzelfde als de peperdure optie die BMW aanbiedt, maar kosten een stuk minder.
 
Klopt, maar formeel mag je de mistlampen niet voeren, dus dan hebben ze weinig zin.

Ik heb twee halogeen lampen die (met een schakelaar) uit, in serie of in parallel staan. In serie branden ze op +/- 25%, genoeg om op te vallen, niet teveel om ongewenste aandacht te trekken.
 
Zo vandaag, eindelijk mijn ander stuur + risers erop gezet. :p
IMG-20170927-_WA0000.jpg
 
Riser van 3cm geloof ik met een fatbar-ish stuur inderdaad. Dus het stuur zit op min of meer dezelfde hoogte, enkel de hoek is anders en iets breder.
 
Ik heb een vraag en misschien kan iemand mij helpen. Ik heb een tiger 1050 gekocht waarop de standaard zijkoffers zijn gemonteerd. Ik wil nu graag een topkoffer kopen maar hoe weet ik nu welk rack er op past. Wie wee wel rack ik nodig heb om een topkoffer naast mijn huidige koffer te kunnen bevestigen. De zadeltjes heb ik verwijderd. Lastig met opstappen en ritsen waren slecht.

Foto van mijn motor met en zonder koffers
20170928_210225.jpg

SmartSelectImage_2017-08-23-10-05-31.png
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ben hier nieuw en heb sinds kort een Triumph Tiger 1050 2008.
Heerlijke motor, kan niet anders zeggen.

Aangezien ik verder geen ervaring met andere Tigers heb wil ik even checken of jullie onderstaande ook ervaren?

Bij ca 4000 toeren voel ik licht geratel in het blok. Alsof je een ketting voelt glijden oid. Het is er niet steeds, maar af en toe. Herkennen jullie dit?

Alvast bedankt.
 
Dank je voor je reactie. Ik heb ze zojuist ook besteld.


Ik heb ze van Sw Motech, met de mistlampen erop. Kost inderdaad wat, maar....

Heb de fiets al twee keer om laten vallen (stilstaand, 1e keer vergeten jiffy uit te doen, 2e keer voetje aan de dalkant in plaats van de bergkant).

In beide gevallen hebben de valbeugels de motor keurig opgevangen, dus nauwelijks schade (krassen op de kofferdeksel en een knipperlichtje). Kofferdeksel en knippers via marktplaats vervangen.

Daarom voor mij dus altijd valbeugels. Die brengen hun geld wel op. Mistlampen is meer voor de leuk. Wat ik mis is een mistlamp achter, dat zou wel nuttig zijn. Die had ik op mijn BMW wel, maar op de Tiger is er geen plaats voor.
 
Hoi luitjes, ik heb het al eerder gemeld maar doe het nog maar een keer.

In 2016 heb ik mijn Tiger 1050 SE 2012 ngeruild voor een Versys 1000.
Nu heb ik nog wat items in huis die bij de Tiger horen. Waaronder een extra slot voor een eventuele topkoffer. Dan past de sleutel op alle drie de koffers.
Info, historie kan ik je ook doen.
Heb je of ken je iemand die zijn Tiger 1050 SE matzwart antraciet, met korte Remus powercone uitlaat, gearindicator, carbon schetsplaten etc. gekocht bij Motoport in Hengelo. Neem dan ff kontakt met me op. Kenteken begint met 38.
Mogelijk rijdt de Tiger rond in omgeving Dalfsen.

Nou, wie weet.
 
Laatst bewerkt:
Stuurtje is getest en goedgekeurd. Houding is iets agressiever :D.

Enige dat me nu al.paar keer opgevallen is.
Is dat als ik wil starten, de startmotor 1 of 2 tikken rondgaat en dan niks meer doet, druj je daarna op de startknop doet ie niks. Vermoedelijk slecht contact ergens. :p
 
~

Enige dat me nu al.paar keer opgevallen is.
Is dat als ik wil starten, de startmotor 1 of 2 tikken rondgaat en dan niks meer doet, druj je daarna op de startknop doet ie niks. Vermoedelijk slecht contact ergens. :p


Motor heeft een CanBus communicatie met de instrumenten, bij mijn 1050 was het zaak om bij de start altijd eerst goed te wachten dat de CanBus goed geïnitialiseerd was (alle instrumenten weer op nul en was ook te horen aan het geluid van de benzine pomp), en als je een poging gedaan hebt, en het starten is niet gelukt, zul je via de sleutel weer uit en in moeten schakelen (en dus weer even wachten) voor je een nieuwe poging kan doen.
 
Canbus zeker niet. Maar de wijze van starten klopt wel. Contact aan ff wachten en starten. Had een gipro gear indicater, daar wachtte ik tot deze op nul ( vrijstand) stond, vervolgens starten maar.
 
Bij mijn Tiger kan ik de startknop direct indrukken. Hij start pas nadat het instrumentencluster zijn check uitgevoerd heeft, maar als je de knop gewoon ingedrukt houdt hoef je niet opnieuw contact uit en weer aan te zetten.
 
Dit is altijd mijn vast ritueel hoor.
Dus ik zette het contact op en af, wachtte terug en probeerde dan nog iets, deed ie niks meer. Dus ergens klopt iets niet denk ik.
 
Ben op zoek naar een sportuitlaat voor een Tiger bjr 2007 heeft iemand zo iets te koop voor een redelijke prijs?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan