Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad kan dat soms irritant zijn. Aan de andere kant denk ik dan altijd maar: liever dat diegene rustig door blijft gaan dan dat hij zich in paniek tussen twee auto's gooit, of harder gaat rijden dan hij eigenlijk wil...

:^ Precies, en feitelijk heb je als achteroprijdende motorrijder ook niets te willen wat dat betreft. Die rijder voor je doet niets verkeerd. Hoewel ik de frustratie ken. Zeker als zo iemand voor je opeens helemaal niet meer verder rijdt en stil blijft staan omdat hij het niet aandurft terwijl hij er gewoon makkelijk tussendoor past. Aan de andere kant... Hoe vaak gebeurt het nou helemaal. Gewoon even geduld oefenen en wachten tot je er wel voorbij kunt.
 
Het lastige in dit soort discussies is dat we de fouten van een ander secuur weten aan te wijzen en ogenblikkelijk hersteld willen zien, maar van onze eigen fouten vinden dat het allemaal erg meevalt en dat een ander zich maar wat soepel moet opstellen ...
 
Vandeweek was het weer zover..
Ellenlange file op de A73, dus mooi met beleid op de tweewieler ertussendoor.
In de verte op de linkerbaan reed een mooi zwart leasebakkie wat steeds verder naar de rechterbaan toe zwalkte.
Anticiperend als je moet zijn als motorrijder, de snelheid geminderd en een keer geseind in de hoop op wat reactie.
0,0, ondertussen tot stilstand en toeterend gebeurde er nog niet zoveel in de auto.
Na 2x in de begrenzer gehangen te hebben besloot de buurman op de rechterbaan om zijn koekblik zo ver mogelijk tegen de vluchtstrook aan de rijden, waarvoor dank!
Hierdoor kon ik weer mooi door en eens even kijken wat er zich in die auto op links afspeelde.
Mevrouw was zeer druk aan de app en keek nog niet op of om.
Dit moest even bestraft worden met een corrigerend tikje tegen de spiegel (zachtjes, niks kapot gemaakt).
Hierop kon mevrouw de telefoon ineens wel neerleggen en de claxon verkrachten. Uiteraard gewoon verder gereden en na een bepaald vingertje de lucht in reed ik nog lang en gelukkig. :)

Nee maar serieus, om even door te hameren op een bij geboorte reeds tot opgedroogd wondwocht gedegradeerd stuk addergebroed zoals u... Superlatieven schieten tekort om de tsunami van zwakzinnige stupiditeit te beschrijven dat met zulk een zowel letterlijke als overdrachtelijke stank ontspruit aan het etterend abces dat zich bevindt op het schijnbaar met zorg vormgegeven wrattenpalet dat u pleegt te omschrijven als uw aangezicht!

Toerenbegrenzer snap ik nooit zo goed, dat is toch alleen maar niet goed voor je eigen motor? En andermans spullen hoor je natuurlijk gewoon met je tengels vanaf te blijven, of ze jou nou in de weg rijden of niet. Maar dat wist je zelf ook al wel natuurlijk. Patience you must have, young padawan.
 
Nee maar serieus, om even door te hameren op een bij geboorte reeds tot opgedroogd wondwocht gedegradeerd stuk addergebroed zoals u... Superlatieven schieten tekort om de tsunami van zwakzinnige stupiditeit te beschrijven dat met zulk een zowel letterlijke als overdrachtelijke stank ontspruit aan het etterend abces dat zich bevindt op het schijnbaar met zorg vormgegeven wrattenpalet dat u pleegt te omschrijven als uw aangezicht!
Ik ben weer thuis ... :') Zo kennen wij elkaar weer! :t
 
Laatst bewerkt:
Vandeweek was het weer zover..
Ellenlange file op de A73, dus mooi met beleid op de tweewieler ertussendoor.
In de verte op de linkerbaan reed een mooi zwart leasebakkie wat steeds verder naar de rechterbaan toe zwalkte.
Anticiperend als je moet zijn als motorrijder, de snelheid geminderd en een keer geseind in de hoop op wat reactie.
0,0, ondertussen tot stilstand en toeterend gebeurde er nog niet zoveel in de auto.
Na 2x in de begrenzer gehangen te hebben besloot de buurman op de rechterbaan om zijn koekblik zo ver mogelijk tegen de vluchtstrook aan de rijden, waarvoor dank!
Hierdoor kon ik weer mooi door en eens even kijken wat er zich in die auto op links afspeelde.
Mevrouw was zeer druk aan de app en keek nog niet op of om.
Dit moest even bestraft worden met een corrigerend tikje tegen de spiegel (zachtjes, niks kapot gemaakt).
Hierop kon mevrouw de telefoon ineens wel neerleggen en de claxon verkrachten. Uiteraard gewoon verder gereden en na een bepaald vingertje de lucht in reed ik nog lang en gelukkig. :)

Ik snap dat bepaalde dingen een reactie oproepen. Maar dit had je anders aan kunnen en moeten pakken.
Uiteindelijk ben jij ( en dus "de motorrijder" ) nu de aso en dat is wat er bij die chauffeur, en omstanders, in het geheugen blijft hangen.
 
Vanmiddag op de motor naar huis, rijdt 50 op voorrangsweg, draait vlak voor me neus een auto uit het parkeervak de weg op.
Remmen lukte niet, dus met een mooie zwaai over de busbaan erlangs (heel klein toetje)
Bij verkeerslicht komt hij naast me, raam open, ja je zag toch dat ik de weg opdraai, dan moet je maar remmen en ruimte geven!

En?? jij ziet mij toch ook aankomen? Daarme valt niet te praten, heb hem maar een fijne dag gewenst.

Op de bezorgbrommer: kreeg een seintje dat ik links voor een auto langs mocht, hij/zij rolde uit voor het verkeerslicht *O* *O*

Daarna nog een auto die een seintje gaf dat ik in de drukke rij mocht invoegen vanaf de middenberm *O* *O* *O*

Het kan dus wel, goed bezig :t


Ohja, en een spiegel aangetikt, tegemoetkomende auto draait voor me neus ruim om een op de rijbaan geparkeerde auto heen, ruim op mijn rijbaan en geen ruimte latend, dacht dat het net ging en focuste op de volgende die nog ruimer reed, de eerste de spiegel, de 2e mis.

Hij/zij stopte niet, ik dus ook niet (wel om te kijken of er gestopt werd)
 
Ik snap dat bepaalde dingen een reactie oproepen. Maar dit had je anders aan kunnen en moeten pakken.
Uiteindelijk ben jij ( en dus "de motorrijder" ) nu de aso en dat is wat er bij die chauffeur, en omstanders, in het geheugen blijft hangen.
keer seinen met je koplampen of een korte tuut zie ik geen problemen in.
Word pas echt schijt irritant als ze die claxon zowat door het stuur drukken (en bij de motor er zowat van af ) :')
 
Mee eens, maar daarna revven, spiegels tikken en vingers opsteken... dat heeft geen enkel positief effect meer maar maakt je een aso en aangezien we alles in NL generaliseren maakt het 'de motorrijder' aso.
En daar ben ik het dan weer mee eens. Veiligheid voor alles. Op een motor zit je niet om je rechten in het verkeer op te eisen en een ander op zijn nummer te zetten. Wie er anders over denkt ... Goede reis! :W
 
Mee eens, maar daarna revven, spiegels tikken en vingers opsteken... dat heeft geen enkel positief effect meer maar maakt je een aso en aangezien we alles in NL generaliseren maakt het 'de motorrijder' aso.
Dat klopt, überhaupt blijf je met je klauwen van ander zijn spullen af.
 
ik dacht dat dit het motorforum was, maar blijkbaar is het het moraalriddersforum :?

Serieuze noot, ik zal de volgende keer even tot 10 tellen!

Gebeurt nogal eens vaker dat je geen ruimte krijgt en ik zelf zie het ook wel eens te laat in de file met mijn koekblik.
Maar ik rijd niet van links tegen de streep tot over de middenstreep, over een voorwaartse afstand van 10 meter. Toen mevrouw ook nog eens op d'r telefoon zat, vond ik een tikje op de spiegel wel gerechtvaardigd. TikJE hè, zoals ik nu op het toetsenbord tik. Meneer in de bestelbus naast mij was het wel met mij eens aan zijn knikje en lach te zien :Y

Conclusie: Niet handig, had me niet op moeten laten naaien, maar het is gebeurd en zal proberen het de volgende keer anders op te lossen :j
 
Het lastige in dit soort discussies is dat we de fouten van een ander secuur weten aan te wijzen en ogenblikkelijk hersteld willen zien, maar van onze eigen fouten vinden dat het allemaal erg meevalt en dat een ander zich maar wat soepel moet opstellen ...

Maar het mooie van deze realisatie is dat ik aan de kant ga zodra ik merk dat er een motorrijder achter me rijdt te filteren. Ik ben ook niet bijzonder snel tussen de file door.
 
Vanochtend rij ik van huis af, blijkbaar is de afgelopen week veel blad op de weg gevallen en al tot pulp gereden. Alles was vochtig dus ik ga rustig de bochten door, op een stukje klinkerweg leek het schoon dus even iets gas bij om de motor te voelen...

Begint mijn achterband te spinnen en door de verkanting in de weg glijd deze vervolgens opzij! Rustig gas terug genomen en gelukkig weer recht kunnen trekken!

Driften op een recht stuk is iets wat ik liever niet doe met de motor..

Verder lekker efficient op de bestemming aangekomen! :)
 
ik dacht dat dit het motorforum was, maar blijkbaar is het het moraalriddersforum :?

Serieuze noot, ik zal de volgende keer even tot 10 tellen!

Gebeurt nogal eens vaker dat je geen ruimte krijgt en ik zelf zie het ook wel eens te laat in de file met mijn koekblik.
Maar ik rijd niet van links tegen de streep tot over de middenstreep, over een voorwaartse afstand van 10 meter. Toen mevrouw ook nog eens op d'r telefoon zat, vond ik een tikje op de spiegel wel gerechtvaardigd. TikJE hè, zoals ik nu op het toetsenbord tik. Meneer in de bestelbus naast mij was het wel met mij eens aan zijn knikje en lach te zien :Y

Conclusie: Niet handig, had me niet op moeten laten naaien, maar het is gebeurd en zal proberen het de volgende keer anders op te lossen :j
Als je perse iets wil doen kan je ook op het raampje kloppen en even zwaaien, stuk leuker en strooit waarschijnlijk nog meer effect ook. En anders heb je jezelf in ieder geval niet druk gemaakt :)
 
ik dacht dat dit het motorforum was, maar blijkbaar is het het moraalriddersforum :?
Er zit best wat tenenkrommend moraalridderschap op dit forum, maar dat laat onverlet dat het slechte gedrag van een ander geen reden is om je zelf ook slecht te gedragen. Zo druk maak je je toch hopelijk niet over iedereen van wie je last hebt? Da's slecht voor je bloeddruk hoor ;)

Serieuze noot, ik zal de volgende keer even tot 10 tellen! (...) Conclusie: Niet handig, had me niet op moeten laten naaien, maar het is gebeurd en zal proberen het de volgende keer anders op te lossen :j
*O* :Y :}
 
Ik heb vandaag de middelste vinger van m'n linkerhand naar een automobilist opgestoken... :$

Vanmorgen op de A4 richting Den Haag, op het weefvak richting de A44, reed ik uiterst rechts omdat op de baan links ervan nog hevig word gewisseld. Een auto kwam over de blokjes naar rechts en wilde meteen 2 banen opschuiven... maar daar reed ik! Dus ik drukte op de toeter waar de auto gelukkig al op reageerde... maar ik vervolgens toch nog even het vingertje de lucht in stak.

De auto moest remmen voor de bus die voor hem reed op die baan (waarschijnlijk ook de reden dat hij een baantje extra op wilde schuiven) waardoor ik hem rechts voorbij kwam. Toen zag ik een hele nette meneer met een verontschuldigende blik mijn kant op kijken en dacht ik: oeps.
 
Laatst bewerkt:
Op diverse de binnendoorweggetjes vond ik vanochtend een dikke laag modder op de weg vanwege de tractoren die van de akker komen ivm de maisoogst. Dat was toch wel even opletten. :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan