Aankoopadvies BMW R60/6

JakobVW

Rookie
28 sep 2017
8
0
Ik ga deze avond naar een R60/6 van 1973 kijken.
De motor zou gereviseerd zijn en een nieuw cardan hebben maar ik heb geen idee van de kilometerstand. Verder ziet de fiets er op foto's volledig origineel uit.

Ik ben nog een complete moto-leek gezien ik me tot vandaag enkel bezighield met oldtimer personenwagens.

Kunnen jullie tips geven waar zeker op te letten? Afgezien van een eventuele kilometerstand, wat is een gangbare prijs?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Stuur eens een PB naar Halflive, die kan je er vast wel het een en ander over vertellen.
 
[grinnik] Ja maar, jij moet er zo onderhand ook heeeeel veeeel van weten. Toch? [/grinnik] :+




EDIT: Oh nee, jij ben meer van de BMW R45 serie.

Ik weet intussen vooral dat er altijd weer iets anders opduikt.....
 
Stuur eens een PB naar Halflive, die kan je er vast wel het een en ander over vertellen.
Ik kan van alles vertellen maar ik heb niet veel houvast.
Die dingen doen tegenwoordig tussen de 2000 en 5000 euro. Naar mijn mening is 2000 al heel veel geld voor zo'n broodfiets.
Nieuw kardan? Waarom? Een R100 met het dubbele vermogen verslijt al nooit een kardan, ik vind het vreemd.
Wat is origineel? In ieder geval moeten blok en framenummer gelijk zijn. 1973 is een vroege /6 dus met kleine carterboringen. Even Nicasil cilinders plaatsen gaat niet.
Volledig gereviseerd vind ik verdacht, zonder bonnetjes is hij alleen opgepoetst.
Zijn de koppen loodvrij gemaakt? Nieuwe klepgeleiders, zuigers, big end lagers?
Het probleem/gemak van BMW is dat alles past. Je kunt onderdelen vanaf 1969 tot 1981 uitwisselen en dan ziet het er nog steeds "origineel" uit. Heeft deze R60 een gladde versnellingsbak met direct pookje? Grootlichtlampje in de toerenteller? Ronde voetsteunen en handvatten? Trommelrem voor. Is de lak origineel?
Zonder foto's durf ik er niet veel over te zeggen. Ik weet wel dat je als leek behoorlijk wat kosten op je nek kunt halen.