Yamaha T-max 530 model 2017

Dat vind ik niet bepaald zuinig.
Mag ik dat zeggen.
Voor een dikke 500cc 2 cilinder een dorstige dame.
En helemaal als ik dat vergelijk met mijn R1200RT 2 cilinder.
Die verbruikt aan benzine slechts ietsje meer.
Zit daarmee rond de 1 op 18.5 met snelweg/binnenweg 50/50.
Wat vreemd dat die Tmax dan zo dorstig is.
Vr gr
 
Dat vind ik niet bepaald zuinig.
Mag ik dat zeggen.
Voor een dikke 500cc 2 cilinder een dorstige dame.
En helemaal als ik dat vergelijk met mijn R1200RT 2 cilinder.
Die verbruikt aan benzine slechts ietsje meer.
Zit daarmee rond de 1 op 18.5 met snelweg/binnenweg 50/50.
Wat vreemd dat die Tmax dan zo dorstig is.
Vr gr
zelfde als de bmw scoot is normaal
 
Met een scoot ga je altijd volgas bij n stoplicht weg (ik in ieder geval) en n scoot draait veel meer toeren (die van mij dan).
 
Ja, dat klopt van dat volgas. Rijd zelf ook meestal best stevig door. Laatst tourtocht gemaakt met een kennis, hij op een BMW R-1150-RT. Hij kon me met moeite bijhouden ..... Dan vind ik 1 op 21,8 voor een T-Max eigenlijk wel meevallen.
 
Mijn cijfers:

95 tanken = 1 op 21.8
98 tanken = 1 op 22.5

In beide gevallen binnenwegen/snelwegen 50/50.

Prijsverschil tussen 95 en 98 dus gecompenseerd doordat 98 zuiniger rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Reageert iedere motor toch anders op 98. Hoewel het per saldo dus financieel niet uitmaakt.
Meer mensen verschil 95-98 getest?
 
Wat ook scheelt voor meer km's op een tank, is je tank goed afvullen bij het tanken. Als je denkt dat de tank volzit past er vaak voordat hij echt vol is zomaar een >0,5l extra in. Dat is toch 10km of meer op een tank!. :)
 
Dat scheelt inderdaad.
Denk wel dat de meesten er het geduld niet voor hebben.
Want je bent wel effe wat langer bezig met aftanken op die manier.
Zelf neem ik altijd de tijd ervoor en heb geen haast.
Het scheelt mij een boel extra kilometers met de Xmax.
Vr gr
 
Net thuis van een rit door Salland met de DBS (= Dutch Big Scooter club).
Slecht weer maar geweldig leuke mensen en mooie en leuke ritten. Jullie nog geen lid ?
Kijk maar eens op hun Website........
 
Meer dan 50cc :)

Maar in de praktijk betekend dit dat het minimaal 125 is, en dat gaat prima. DBS ritten doen nooit snelweg en 80 haalt iedere motorscooter wel.

Kom je volgende keer ook? Of probeer eerst een dag toertje.

See you :W
 
Altijd 95, waarom 98? 95 staat ook in het boekje, dat zal toch niet voor niets zijn? of zie ik dat verkeerd?
 
Vandaag dus maar eens 98 genomen, haha toeval misschien want de 95 was defect en had geen zin om naar een andere pomp te gaan
 
Vandaag dus maar eens 98 genomen, haha toeval misschien want de 95 was defect en had geen zin om naar een andere pomp te gaan
Net als vroeger, je rijdt gewoon met wat voorhanden is. Natuurlijk zitten er grenzen aan, maar we maken het onszelf tegenwoordig wel eens heel erg moeilijk hoor.

Geen scooter maar wel Yamaha. Sjaak R1 reedt met zijn R1 de wereld over. Denk je dat die 95 of 98 had in de binnenlanden van Afrika? Dat blok is nooit open geweest en staat ruim twee ton op.
 
Laatst bewerkt:
Ja @Mojave, daar heb je helemaal gelijk in, zal denk ik ook niet zo uitmaken.
Moeder de vrouw riep gelijk, maar 98 is duurder, dus ik, "maar je rijdt wel langer, haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan