Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
:^ Hoofddorp idem. Plus mooi bordje: slipgevaar, klei op de weg. Sja die bieten of wat ze ook rooien moeten toch ergens heen.
 
Hier hebben ze een tekort aan bordjes denk ik. Leuk 's avonds wanneer je ineens de natte klei in duikt. Vooral mooi wanneer er van die aangereden 'bolletjes' klei op de weg liggen die bij vocht spekglad worden.

Het blijft een dingetje hier in het boerenland. Heb er verder geen problemen mee als ze maar wel een bordje neer zetten en achteraf het een beetje proberen te verwijderen. Helaas is dat al teveel moeite voor veel boeren..
 
Laatst bewerkt:
Het kleine dorp waar ik van oorsprong vandaan kom was ook ieder jaar feest. Ben met de auto wel eens bijna in de greppel beland vanwege modder in een bocht. Leuk!

Boeren horen de weg schoon te maken maar dat gebeurd vaak niet. Kunnen ze een dikke boete voor krijgen maar kennelijk is de pakkans nogal klein want het geleuter blijft. Levensgevaarlijke toestanden soms, zeker als je er in het donker even niet op berekend bent.

Een oud-buurman van mij zei dat zij de wielen van de trekkers altijd even met de hogedrukspuit schoonspuiten voordat ze de weg op gaan... het kan prima maar de meeste boeren vinden 't niet zo nodig, zo lijkt het.
 
Thuis snel de spuitbus WD40 opgezocht en de tankdop ging weer open. :}
Het slot lijkt een combinatie van aluminium en RVS. Dat is dus niet handig wat RVS en aluminium is geen goed combinatie.

WD40 raak je snel kwijt als smering en bescherming dus toen maar wat kettingspray in het slot en om het geheel nog iets meer te beschermen een laagje kogellagervet tussen de aluminium en RVS delen gesmeerd.
Nooit vet gebruiken in een slot! En WD40 al helemaal niet omdat het gewoon geen goed product is.... Het beste van WD40 is de marketing-afdeling....

Inj sloten alleen slotspray gebruiken, dat bevat grafiet en geen vet.
Vet houdt namelijk vuil vast, en dat sloopt het slot.
 
Nooit vet gebruiken in een slot! En WD40 al helemaal niet omdat het gewoon geen goed product is.... Het beste van WD40 is de marketing-afdeling....

Inj sloten alleen slotspray gebruiken, dat bevat grafiet en geen vet.
Vet houdt namelijk vuil vast, en dat sloopt het slot.
Zal ik nog eens? ;)
Altijd WD 40 gebruiken in een slot!
Het verdrijft water en voorkomt daardoor ook bevriezing, houdt de sloten goed gangbaar en voorkomt slijtage zelfs bij Yamaha contactsloten. Bovendien wordt je sleutel niet vuil.
Misschien dat een speciale slotspray dit ook allemaal kan , maar die ruikt niet zo lekker. :P

Bovendien houdt WD 40 het sluitmechanisme van branddeuren aan boord van zeeschepen in zo'n goede conditie dat de US Coastguard elders moet gaan zoeken om sancties op te kunnen leggen.
 
Laatst bewerkt:
Nooit vet gebruiken in een slot! En WD40 al helemaal niet omdat het gewoon geen goed product is.... Het beste van WD40 is de marketing-afdeling....

Inj sloten alleen slotspray gebruiken, dat bevat grafiet en geen vet.
Vet houdt namelijk vuil vast, en dat sloopt het slot.

Grafiet is git zwarte rommel dat naast smeren ook nog eens erg goed stroom geleid.
Dit versterkt de galvanische corrosie van een tankslot dat bestaat uit aluminium en RVS.

Het klopt dat vet vuil vasthoud maar daarvoor zit er juist een mooie aluminium klep op.

Slotspray is tegenwoordig dan ook vaak een solvent met teflon.
teflon smeert ook goed, is niet zo zwart maar conserveert niet echt en dat doet grafiet ook niet echt.

Het tank slot is eigenlijk gewoon fout ontworpen. Gebruik van aluminium en RVS. Op het aluminium komen grote witte corrosie vlekken.
WD40 maakte het los, de olie smeert en conserveert het en het laagje vet (is maar olie een een zeep) maakt dat enigszins waterafstotend om zo de galvanische corrosie te beperken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook minder negatief over WD40 dan @Super Blackbird. Heb er in allerlei situaties best plezier van. Maar mijn tankdopslot heb ik er nog nooit mee behandeld omdat dat tot nu toe naar behoren functioneert.
 
Zal ik nog eens? ;)
Altijd WD 40 gebruiken in een slot!
Het verdrijft water en voorkomt daardoor ook bevriezing, houdt de sloten goed gangbaar en voorkomt slijtage zelfs bij Yamaha contactsloten. Bovendien wordt je sleutel niet vuil.
Misschien dat een speciale slotspray dit ook allemaal kan , maar die ruikt niet zo lekker. :P

Bovendien houdt WD 40 het sluitmechanisme van branddeuren aan boord van zeeschepen in zo'n goede conditie dat de US Coastguard elders moet gaan zoeken om sancties op te kunnen leggen.
WD40 verdrijft geen water, en dat is simpel te constateren.
Neem een reageerbuisje (of een borrelglas) en doe daar water en WD40 in. Bovenkant dichthouden, en even schudden. Het water en de WD40 worden niet van elkaar gescheiden, ook niet na een hele tijd.
probeer hetzelfde eens met een goed werkende multi-spray (zoals Motorex Joker 440), en zie het verschil.
 
Grafiet is git zwarte rommel dat naast smeren ook nog eens erg goed stroom geleid.
Dit versterkt de galvanische corrosie van een tankslot dat bestaat uit aluminium en RVS.

Het klopt dat vet vuil vasthoud maar daar zit er juist een moei aluminium klep op.

Slotspray is tegenwoordig dan ook vaak een solvent met teflon.
teflon smeert ook goed, is niet zo zwart maar conserveert niet echt en dat doet grafiet ook niet echt.
Ik heb net nog even zitten kijken op de slotspray die ik verkoop en in de werkplaats gebruik.
Op de oudere verpakking staat nog dat er grafiet in zit, en op de nieuwere verpakking staat helemaal niet meer wat er in zit, alleen maar wat het doet.
 
Ik heb net nog even zitten kijken op de slotspray die ik verkoop en in de werkplaats gebruik.
Op de oudere verpakking staat nog dat er grafiet in zit, en op de nieuwere verpakking staat helemaal niet meer wat er in zit, alleen maar wat het doet.

Met een regulier (goed ontworpen en gemaakt) slot ben ik het ook wel met je eens maar nood breekt wetten |(
 
Blijft dat WD40 alleen door huisvrouwen gebruikt zou mogen worden.

Domweg omdat je het hun niet kwalijk kunt nemen dat ze niet beter weten.

WD40 is voor veel dingen een heeel klein beetje nuttig, maar nergens echt goed is.
En voor alle dingen waarvoor je het zou gebruiken zijn er producten die voor dat doel veel en veel beter geschikt is.
 
WD40 is goed voor:
- Plakresten verwijderen
- Schoonmaken van teervlekken (op motorblok)
- Beschermen tegen corrosie (welja, soms toch)
 
WD40 is goed voor:
- Plakresten verwijderen
- Schoonmaken van teervlekken (op motorblok)
- Beschermen tegen corrosie (welja, soms toch)

En....om vastzittende (roest) schroeven, moeren en bouten mee los te maken...
...even inspuiten, laten inwerken, en los maken :t
 
WD40 is HET smeermiddel als je regelmatig een tondeuse gebruikt.

Doe dit al vele jaren en nog nooit botte messen gehad in de 2 tondeuses die ik gebruik.

En spuit voor de winter altijd alle sloten in met WD40 en vrijwel nooit een dicht gevroren slot.
 
Op diverse de binnendoorweggetjes vond ik vanochtend een dikke laag modder op de weg vanwege de tractoren die van de akker komen ivm de maisoogst. Dat was toch wel even opletten. :/

Zelfde verhaal op de N228 tussen de A12 en Montfoort. Combinatie pijlen op de weg, modder van landbouwverkeer en een beetje regen na een wat langere droge periode. Had een voetje nodig om overeind te blijven :$ . Schrok me te pletter.
 
Gister met de bezorgbrommer:

Regen en slecht weer, bestelling in de binnenstad, daar liggen op voet en fietspaden gele steentjes, ik weet dat ze glad zijn, dus altijd oppassen.

Ik rij van de hoofdweg binnenbocht rechtsaf het naaste gelegen fietspad op ( om een bestelling te bezorgen) snelheid ca 20-25 km/u in de bocht glijdt het voorwiel weg, brommer schuift rechtdoor, zo het fietsenrek in.

Koplamp zit vast in een fietsklem, naast gelegen klem had een kopstoot van de helm, klem daarnaast heeft zich aan mijn ribben vergrepen.

Kwam iemand langs, die heeft geholpen, was een verslaafde zwerver, maar dank, dank :} :} :} :} :}

Eerst maar ff de hut gebeld, bestelsite dicht en klanten bellen dat het wat later wordt.

Zwerver bracht me naar hun hangplek, en heeft luchtfilter los gehaald (want vol olie/benzine, dan start hij niet) zonder filter rustig naar huis gereden. Koffer in tweeen en koplamp kapot, linker spiegel is verdwenen. Valt mee dus, koffer is te fixen, dus enkel lamp en spiegel.

Daarna heeft mijn vrouw met de auto de openstaande bestellingen gereden met mij als martinmartin naast haar, was knap dizzy en beroerd.

Ben heel blij met het slechte weer!
Meestal rij ik met een potje, nu met mijn klapmuts.
Kinstuk gescheurd en vizier gescheurd, fietsklem is vol in het gezicht gekomen, zat enkel een helmpje tussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan