paar vraagjes yamaha r6 bj ´99

jbl

MF'er
29 sep 2017
48
0
hallo mensen even een paar vraagjes over de yamaha r6 bj "99

hoe pijl ik olie,zie geen kijkglas en aan de vuldop zit ook niks
of is het alleen op het display?

iemand bekent met het alarm [ datatool 433] kan er alleen aan werken als ik hem op contact zet ,anders de sirene :N
 
ken geen engels moet ik ff vertalen

en de vuldop zelf zit niks,bij mijn gsxr zat een kijkglaasje olie nivo,beetje raar dat het alleen via de cockpit werkt lijkt me?
 
ga ik morgen even doen ,kon het niet vinden vandaar.

nog ff een vraagje het reservoir van de koelvloeistof is dat altijd haast leeg bij koude motor?
 
dit las ik op het forum bij [zoeken] en moet er de groene koelvloeistof in?


Het witte tankje dient slechts als overloop op de R6. Er zit ook geen terugloop op of iets dergelijks, dus hij zal het nooit 'leegdrinken' omdat er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit.

Ik laat het in ieder geval altijd leeg. Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd (getest bij een '00, '02, '03 en '04 ;) ) De '00 heeft inmiddels bijna 30000 km gelopen met een leeg tankje, waaronder meer dan 10000 km circuit ...
 
dit las ik op het forum bij [zoeken] en moet er de groene koelvloeistof in?


Het witte tankje dient slechts als overloop op de R6. Er zit ook geen terugloop op of iets dergelijks, dus hij zal het nooit 'leegdrinken' omdat er te weinig koelvloeistof in je koelsysteem zit.

Ik laat het in ieder geval altijd leeg. Dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd (getest bij een '00, '02, '03 en '04 ;) ) De '00 heeft inmiddels bijna 30000 km gelopen met een leeg tankje, waaronder meer dan 10000 km circuit ...

Degene die dat geschreven heeft weet niet waar hij het over heeft. Het moet gewoon tussen min en max instaan, er is geen enkele reden voor om daar van af te wijken.

De peilstok is gewoon zichtbaar met de kuip erop ja.
 
peilstok gevonden haha

en tussen de min en max zal wel kloppen anders zit er geen reservoir

nou weet ik alleen niet welke koelvloeistof er in moet/zit,heb 2 verschillende gekocht groen en rose meen ik dus weet niet wat er normaal in gaat en 2 door elkaar is ook niet goed!
 
peilstok gevonden haha

en tussen de min en max zal wel kloppen anders zit er geen reservoir

nou weet ik alleen niet welke koelvloeistof er in moet/zit,heb 2 verschillende gekocht groen en rose meen ik dus weet niet wat er normaal in gaat en 2 door elkaar is ook niet goed!
Ff er achterkomen wat er in zit.
 
Als de motor blauw is moet de blauwe erin :+ en of kies de koelvloeistof welke geschikt is voor aluminium radiatoren.Meestal is dat de blauwe.

https://www.gebruikershandleiding.com/Yamaha-YZF-R6/preview-handleiding-544653.html?page=0067

Ga je hem verversen met nieuwe vloeistof let erop dat je hem echt goed ontlucht wat simpel lijkt maar een kunst is.

Wat tips en trucks, kantel je motor 10x naar links en rechts met radiatordop eraf ja hij kan dan wat gaan overlopen .Dat vul je later weer bij.Knijp in je slangen als de motor/water koud is.

Dan afvullen en starten tot op bedrijft temp en 10 min wachten en dan pas onitluchten zoals voorgeschreven is.
 
Laatst bewerkt:
oke willem ,maar ik mag ze toch niet mengen of is het de zelfde in een ander kleurtje.

op de blauwe fles staat bescherming tot -26
ook geschikt voor motoren met aluminium delen


op de roze fles ook tot -26

voor alluminium en lichtmetalen motoren?
 
Als de motor blauw is moet de blauwe erin :+ en of kies de koelvloeistof welke geschikt is voor aluminium radiatoren.Meestal is dat de blauwe.

https://www.gebruikershandleiding.com/Yamaha-YZF-R6/preview-handleiding-544653.html?page=0067

Ga je hem verversen met nieuwe vloeistof let erop dat je hem echt goed ontlucht wat simpel lijkt maar een kunst is.

Wat tips en trucks, kantel je motor 10x naar links en rechts met radiatordop eraf ja hij kan dan wat gaan overlopen .Dat vul je later weer bij.Knijp in je slangen als de motor/water koud is.

Dan afvullen en starten tot op bedrijft temp en 10 min wachten en dan pas onitluchten zoals voorgeschreven is.


wou heb alleen maar bijvullen tot nivo
 
oke willem ,maar ik mag ze toch niet mengen of is het de zelfde in een ander kleurtje.

op de blauwe fles staat bescherming tot -26
ook geschikt voor motoren met aluminium delen


op de roze fles ook tot -26

voor alluminium en lichtmetalen motoren?


Als er nu groene erin zit gewoon bijvullen met die groene.

Elke motor/automerk koelmerk heeft vaak een eigen kleurtje.

Ja voor voor aluminium en lichtmetalen motoren en aluminium radiatoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan