Te klein voor motorrijbewijs....

black wasp

MF'er
17 mrt 2015
175
52
rotterdam
Vandaag gelezen in de Telegraaf
Meisje gezakt voor examen motorrijbewijs omdat ze te klein was.
Meisje van 1.60 had een boomlange examinator en deze meneer vond dat ze niet lang genoeg was om over de autos heen te kunnen kijken....
Bij mijn weten staat er geen minimum lengte voorgeschreven,als je maar met beide voeten aan de grond kan komen bij stilstand.
Trouwens te zot voor woorden als dat zo zou zijn had de rijschool van dat meisje dat gelijk kunnen of moeten vertellen.
Ik ben zelf 1.73 en mijn instructeur (Amar) was een kop kleiner dan ik maar hij kon prima overweg met de motor.
Ik zou dat als ik in haar schoenen of motorlaarzen stond graag even komen vertellen op tv of radio.
Als ze hier inderdaad alleen op gezakt mocht zijn is dit een kwalijke zaak.
 
Ben zelf ook niet echt lang en had vandaag een leenmotor er-5 mee. Nou kan ik zeggen dat ik niet over auto's heen kon kijken. Overigens, hoe doe je dat met een vrachtwagen, bestelbus, caravan of een beetje grote suv? Lijkt me een slecht argument en volgensmij ook niet geldig. Ben wel benieuwd naar de link btw.
 
Ik ben 1.35 en rij op een 1400 cc , ik spring er gewoon rijdend op en af .
geen centje pijn.. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de kop gezien maar ik heb geen behoefte aan een abo dus ook niet verder gelezen.

Hoe dan ook, ik betwijfel toch ten zeerste of dat verhaal wel waar is.
 
Lijkt mij ook onzin, ben zelf 1,62 ofzo, en rijd ook vrolijk rond. Je kan ook afstand houden in plaats van over auto's heen willen kijken, sowieso een betere optie lijkt me. Op crossers is lengte wel een probleem, maar ook dat kan :P
 
Inmiddels het bericht even doorgelezen, maar ook het cbr zegt dat dit geen reden kan zijn om iemand te laten zakken. Wat hierboven al gezegd word...Telegraaf. Denk dat het verhaal nog een andere kant heeft.
 
Het meisje heeft na het examen bezwaar gemaakt en het cbr onderzoekt de zaak.
Ze mag het op 20 oktober opnieuw proberen.
Misschien moet ze ook nog ff wat extra rek en strek oefeningen doen?
 
Wat een onzin: Niet over auto's kunnen kijken..?
Al ben je 2.10m en je zit tussen de trucks of bestelwagens dan kan je er ook niet overheen kijken.
 
Wat een onzin: Niet over auto's kunnen kijken..?
Al ben je 2.10m en je zit tussen de trucks of bestelwagens dan kan je er ook niet overheen kijken.


Je kunt een periscoop aanschaffen natuurlijk , maar waarom zou je er over moeten kijken ..

Kul argument natuurlijk die topic tekst (een broodje aap verhaal O-) )
 
Laatst bewerkt:
Het artikel is te vinden op Google
Zoek maar ff onder :
te klein voor motorrijbewijs.

Als ze daar echt alleen op gezakt is moeten ze die examinator maar dumpen!
 
Het artikel is te vinden op Google
Zoek maar ff onder :
te klein voor motorrijbewijs.

Als ze daar echt alleen op gezakt is moeten ze die examinator maar dumpen!
Er zijn wel meer examinatoren die niet zuiver werken.. doe je nix aan.. het CBR beschermd ze..
Het is een soort loterij als je rijexamen doet..Helaas.
 
Onder dezelfde logica mag geen autobestuurder rijden, omdat ze niet over het overige verkeer heen kunnen kijken.

(Alhoewel ik me soms wel irriteer aan bestelauto's/bussen die het zicht ontmenen en links gaan rijden met te weinig afstand tussen het overig verkeer).
 
Onder dezelfde logica mag geen autobestuurder rijden, omdat ze niet over het overige verkeer heen kunnen kijken.

(Alhoewel ik me soms wel irriteer aan bestelauto's/bussen die het zicht ontmenen en links gaan rijden met te weinig afstand tussen het overig verkeer).

Wat betreft afstand heb je volledig gelijk. We kunnen echter moeilijk bussen en vrachtwagens van de wegen weren in de moderne maatschappij, de spullen die zij vervoeren gebruiken we allemaal dagelijks :p
 
Wat een onzin dat dit meisje te klein zou zijn.....
Ik ben 1,62 en rij oa op een XJR1200 en ik heb de voorvorkpoten 2 cm door laten steken en de Öhlins veren achter ook 2 cm laten indraaien. Kan met de voorste helft v/d voeten aan de grond komen. Dat is genoeg, ik heb hem al 19 jaar en dat gaat prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan