Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

ben een beetje aan het kijken voor wat extra bagegmogelijkheden op het span, zonder dat ik er gelijk een aanhanger achter moet hangen.

Ik zie sommigen met EZS RX4 of RX5 met een bagerek op de klep.

Maar dan gaat die klep toch niet meer helemaal open?
 
Aanpassing van je project EHE?


nee joh, ben blij dat ik zo de dagen een beetje doorkom... of zo iets...
laatste 6 weken met een ander project begonnen...

de keuken... stond al 5 jaar in de wacht en nu moest het toch echt gebeuren van de zomer...
full
 
begint er inmiddels al weer aardig op te lijken

sterker nog: volgende week vrijdag komt het keuken meubilair er in en kunnen we na 6 weken weer normaal in de keuken koken ipv buiten op een camping gasstelletje.


dus ik hoef echt niet ook nog maar heel even te twijfelen over nog aanpassing van projecten. Ben al lang blij dat ik een rijdend span heb nu.
Al ben ik wel voorzichtig aan het prutsen geweest om er LPG op/in te zetten (past namelijk een best mooie grote LPG tank in de kofferbak van de EZS bak en die tank had ik toch nog liggen)

De BOT planning voor de TRX is door mijn schuld dus wel weer in de soep gelopen, maar ik heb straks wel een blije vrouw in de keuken staan denk ik...
full
 
ben een beetje aan het kijken voor wat extra bagegmogelijkheden op het span, zonder dat ik er gelijk een aanhanger achter moet hangen.

Ik zie sommigen met EZS RX4 of RX5 met een bagerek op de klep.

Maar dan gaat die klep toch niet meer helemaal open?

bagage drager achter de bak (op de trekhaak of zo) zie je ook nog wel eens, maar daar zou ik niet te zware spullen op knopen, of je moet ook nog een bagagerek op de neus gaan maken, dan compenseer je dat weer mooi
 
bagage drager achter de bak (op de trekhaak of zo) zie je ook nog wel eens, maar daar zou ik niet te zware spullen op knopen, of je moet ook nog een bagagerek op de neus gaan maken, dan compenseer je dat weer mooi

Ja iets verwijderbaars aan de achterkant zou ook mooi zijn, dan hoef ik geen gaten in mijn deksel te janken...

Zit ook een beetje te kijken voor een bagagerekje achterop, maar een 1100S is nu niet direkt een type motor waarvoor heel MP vol staat met betaalbare rekkies :')
 
Laatst bewerkt:
gewoon zelf een rekje (laten) maken?

Ik zal vanavond nog eens een blik onder de bak werpen. Je idee om achter de bak wat te doen lijkt mij wel wat. Als is het maar voor wat licht mar volumineus spul, als kleine stoeltjes en alumimiummum tafeltje ofo.
 
ja, dat idee had ik zelf ook al gehad, als ik de halve kofferbak op offer voor een LPG tank.

Achter op de motor is geen optie, omdat mijn dochter daar al een plekje veroverd heeft.
Zolang de jongens nog niet te lange benen hebben kan ik slaapzakken of wat kleren nog wel in neus drukken van het span, maar dat houdt ook vanzelf een keer op.
Gewoon niet te veel meenemen; dat is het allerbeste advies *D
 
Grootste voordeel heb je als je vrouw zelf solo mee rijdt. Weekenden wil wel, maar op vakantie heb ik de aanhanger echt nodig. Ik wil bijvoorbeeld geen twee weken in een vouwstoeltje zitten.

Rekje heb ik ook nog niet, maar met rekje zoals ik op de Rally had kan de kofferbak nog prima open.
 
Ik heb op de EML een rek op de klep. Dan kan de klep nog maar op een kiertje open. Op de Moturist zat een rek op een soort paralellogram. Scharniertje op de klep en een scharniertje er voor op de bak. Dan kan de klep wel open. Maar ik vond dat zo lomp dat ik het niet terug ga zetten.
 
Rek op de klep zorgt voor meer ruimte, maar als er bagage op zit kan je niet gemakkelijk meer bij de spullen in de koffer. Elk nadeel... 😆
 
Mijn vrouw heeft geen motor-rbw, dus dat voordeel heb ik niet.

Als ik alleen met de kinderen ga, dan kan ik inderdaad nog wat achterop de motor knopen.
Maar gaat ze wel mee, dan wordt het toch een beetje krap denk ik.

Achter de bak gaat hem denk ik toch niet helemaal worden, achterkant bak is zo goed als achterkant motor.

Eens verzinnen of ik 1 of ander demontabel rekje op de klep kan fabrieken ofzo.

Op zo'n rekje op de klep kun je wel lekker stapelen natuurlijk...

Iemand toevallig een idee wat zo'n rekje bij EZS kost?
 
Laatst bewerkt:
De gemiddelde vrouw neemt zelf toch al zoveel mee, dat t niet eens op een solo past?
Dus of je daar zoveel mee opschiet?
:+
 
begint er inmiddels al weer aardig op te lijken

sterker nog: volgende week vrijdag komt het keuken meubilair er in en kunnen we na 6 weken weer normaal in de keuken koken ipv buiten op een camping gasstelletje.


dus ik hoef echt niet ook nog maar heel even te twijfelen over nog aanpassing van projecten. Ben al lang blij dat ik een rijdend span heb nu.
Al ben ik wel voorzichtig aan het prutsen geweest om er LPG op/in te zetten (past namelijk een best mooie grote LPG tank in de kofferbak van de EZS bak en die tank had ik toch nog liggen)

De BOT planning voor de TRX is door mijn schuld dus wel weer in de soep gelopen, maar ik heb straks wel een blije vrouw in de keuken staan denk ik...[afbeelding]

Huis verbouwen daar gaat een hoop tijd in zitten...
Ik heb afgelopen winter/ voorjaar/ zomer voornamelijk gespendeerd aan renovatie van de schuur.
In dit geval volledig afbreken, nieuwe vloer storten, nieuwe spanten lassen, (hoger en met overstek/ afdak)
Sandwichpanelen op maat zagen.
Nu bezig met afwerken en inrichten en stroom aanleggen en van die dingen.
full


De keuken moet ik ook nog een keer doen...
 
Ja, achterop was ook mijn eerste idee, met een waterdichte bagagerol ofzo.

Wij hebben 4 bevestigingspunten gemaakt op de bak. Daarop kunnen we een kanozak achterop vastsjorren.
Je kunt niet meer de klep openen maar we hebben daar niks in wat we tijdens de reis nodig hebben onder de tas hebben we een oud slaapmatje op maat geknipt ter bescherming van de bak.
full
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw is gelukkig geen make up doos haha. Zo als Miekus is het ook een idee idd.

Als ik meer tijd had zou ik er mee aan de gang gaan voor jouw en mijn bak Dropje, maar heb hier thuis ook nog veel af te maken bouwsgewijs.

Ook wil ik mijn MB5 voor mei gerestaureerd hebben.
 
Het is daarom dat Choda zijn koffers anderom opengaat , zelf met tent op het rekje gaat het kofferdeksel nog open , is wel wat ongemakkelijk om iets in of uit de koffer te halen omdat het deksel tegen je buik hangt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan