Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
De tank enz lag er ook af. Was namelijk ook de brandstofslangen en filter wisselen.
Die zitten er nu op.

Motor uit is accu 12.82v. Als ik start dipt hij naar 11.80v en daarna is die 12.52v.
Dat is met de lampen uit. Bijzondere is, als de motor op begint te warmen gaat het voltage omhoog. Als die neutraal goed loopt zit ik opeens rond 13.45v. Als ik gas geef (moet volgens Haynes meten bij 5000rpm) gaat het voltage omlaag naar rond de 13.02v.

Ik heb de spanningsregelaar al los gehad (weet iemand wat hiervan de weerstand moet zijn?). Viel mij op dat er wat roest op het frame en de aarde zat. Dit heb ik schoongemaakt en weggehaald en ingespoten met contactspray.

Waar moet ik dit nu gaan zoeken?
Haynes manual zegt dat ik de stator moet testen op weerstand (0,32-0,48 ohm).
Maar waar kan ik die stekker vinden?

Met de km stand (28k) en het oplopen met de warmte. Waar moet het volgens jullie in zitten?

Herkenbaar, maar schijnt niet goed te zijn, ik heb Zo'n soortgelijk probleem.

Moet je niet de 3 draden onderling meten van de stekker op je spanningsregelaar.

Vandaag eindelijk eens ff een flink stuk kunnen rijden met de Div900. Het geluid is (door de Delkevic dempers) niet luidruchtig maar wel mooi (prima dus), de zithouding is wat ik zocht, en hij is voor mij snel zat. Blij dat ik na de 600 voor de 900 gegaan ben :)

Wel weet ik nu zeker dat ik stuggere voorvering wil, en weet ik nu zeker dat er speling zit op het balhoofdlager, de twijfel is nu om 'm binnenkort (ik verwacht dat ik de komende tijd toch niet heel veel kan rijden, echt haast is er dus niet) een keertje weg te brengen voor progressieve vering, nieuwe keerringen en balhoofdlagers. Heb zelf nog nooit een voorvork uit elkaar getrokken, heb toch liever dat dat door iemand gedaan wordt die dat al tig keer gedaan heeft :) Opzich lijkt het me geen schande dat zulke dingen na 22 jaar en 116.000km een keer aan vervanging toe zijn.

Dan nog een achterband en een onderhoudsbeurt, de beugel voor de topkoffer netjes zwart maken, grotere spiegels (ik zie niks in deze kleintjes) en dan denk ik dat ik er de komende jaren lekker op kan :]


Is een leuk klusje, zeker als je de ruimte en tijd er voor hebt. Bij een 600 is het goed te doen, lastigste is oude lagerschaal verwijderen den ik.
 
Zo, klusje ook weer klaar. Kofferset zit er op *O*

eRDeeWee nogmaals bedankt!! :]

full

full
 
Wie heeft er van die rubberen moertjes waarmee de ruit vast zit. Na een kleine schuiver de boel moeten demonteerd en er zijn er 3 die uit elkaar zijn getrokken.
Ook zoek ik een linker voor knipperlicht glaasje.
 
Wie heeft er van die rubberen moertjes waarmee de ruit vast zit. Na een kleine schuiver de boel moeten demonteerd en er zijn er 3 die uit elkaar zijn getrokken.
Ook zoek ik een linker voor knipperlicht glaasje.
Wubbewe moertjes heb ik nog wel
 
Betreffende de lage (lees net aan voldoende) laadspanning met licht aan, ik heb de sr en de dynamo vervangen maar de waardes blijven hetzelfde, waar kan ik nog in zoeken?

Met licht uit zit ik rond op de laagste gemeten waarde op 13.7 volt en met licht aan rond de 13V.
 
Ff vragen bij een garage of ze je accu willen testen? Zit er genoeg water in? Als het goed is, staan er min/max streepjes op. Om de accu te testen, belasten ze je accu zwaar met een grote dummyload en kijken dan wat de spanning doet. Ik kan me zomaar voorstellen dat je geen correcte laadstroom op een accu kunt krijgen.

Eventueel zou je een andere accu van 12V aan kunnen sluiten waarvan je zeker weet dat die goed is. Maar even binnen rijden bij een garage/kwikfit lijkt mij makkelijker. En idd, kwikfit vind ik geen garage :D
 
Betreffende de lage (lees net aan voldoende) laadspanning met licht aan, ik heb de sr en de dynamo vervangen maar de waardes blijven hetzelfde, waar kan ik nog in zoeken?

Met licht uit zit ik rond op de laagste gemeten waarde op 13.7 volt en met licht aan rond de 13V.

Hoe meet je de spanning, rechtstreeks op de accu of met een voltmeter ergens op je dashboard?
En als je rechtstreeks op de accu meet met een losse voltmeter, is de batterij van die meter nog wel goed?
 
Ff vragen bij een garage of ze je accu willen testen? Zit er genoeg water in? Als het goed is, staan er min/max streepjes op. Om de accu te testen, belasten ze je accu zwaar met een grote dummyload en kijken dan wat de spanning doet. Ik kan me zomaar voorstellen dat je geen correcte laadstroom op een accu kunt krijgen.

Eventueel zou je een andere accu van 12V aan kunnen sluiten waarvan je zeker weet dat die goed is. Maar even binnen rijden bij een garage/kwikfit lijkt mij makkelijker. En idd, kwikfit vind ik geen garage :D


Het is een dichte accu, dus vloeistof kan je volgens mij niet checken.

Betreffende de lage (lees net aan voldoende) laadspanning met licht aan, ik heb de sr en de dynamo vervangen maar de waardes blijven hetzelfde, waar kan ik nog in zoeken?

Met licht uit zit ik rond op de laagste gemeten waarde op 13.7 volt en met licht aan rond de 13V.

Hoe meet je de spanning, rechtstreeks op de accu of met een voltmeter ergens op je dashboard?
En als je rechtstreeks op de accu meet met een losse voltmeter, is de batterij van die meter nog wel goed?

Ik meet op de accu, met een volt meter zonder batterij, zo eentje die je op je accu kan schroeven met digitale cijfers.
 
Betreffende de lage (lees net aan voldoende) laadspanning met licht aan, ik heb de sr en de dynamo vervangen maar de waardes blijven hetzelfde, waar kan ik nog in zoeken?

Met licht uit zit ik rond op de laagste gemeten waarde op 13.7 volt en met licht aan rond de 13V.

Maakt de motor toeren als je meet?
Ik denk namelijk dat de dynamo pas voldoende energie kan leveren als er wat meer toeren worden gemaakt dan in stationaire toestand.

Heb je ook problemen? Of is alleen de meting niet goed te verklaren. Want met 13V wordt de accu nog steeds opgeladen, alleen niet zo heel snel.
 
Maakt de motor toeren als je meet?
Ik denk namelijk dat de dynamo pas voldoende energie kan leveren als er wat meer toeren worden gemaakt dan in stationaire toestand.

Heb je ook problemen? Of is alleen de meting niet goed te verklaren. Want met 13V wordt de accu nog steeds opgeladen, alleen niet zo heel snel.


Hoe meer toeren hoe lager het voltage, laagste rond de 5k.

Niet echt problemen, ik zal nog eens testen met hvw aan, kijken wat er dan gebeurd.
 
Ik begin na de vakantie met de motor, steeds meer te merken dat mijn koppeling een beetje aan het klapperen is tijdens het wegrijden met slippende koppeling. De platen heb ik 5000km geleden nog opgemeten en waren allemaal goed. Komt dit door de koppelingsplaten of zou dit een andere oorzaak hebben? Ingeslagen koppelingshuis? lager?
 
Ik geef toe, ik had wat beter onderzoek moeten doen maar mijn oude motor was niet echt veel goeds meer en ik was eigenlijk een beetje verblind door Diversion. haha. Ik ben er dus enigzins ingetrapt.
Vandaag kreeg ik wel een melding van de verkopende partij dat als er toch iets mis bleek te zijn dat er wel naar een oplossing gezocht wordt.
Vrijdag haal ik hem weer op. Hij is nu opgeknapt. Goede dichte uitlaat 2 nieuwe bandjes, electrische storing op de knipperlichten was een draadbreuk, nieuwe keerringen in de poten.
Krijg er ook een topkoffer met plaat bij voor de geleden ellende. Moet alleen nog topkofferbeugels hebben. Die had hij niet.
Iemand enig idee waar deze goedkoop te krijgen (kopen) zijn? Op marktplaats zag ik niks.
En is dit een systeem of zijn er diverse soorten beugels met de kans dat de plaat niet past ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Voor een Givi topkoffer heb ik ze in Duitsland besteld voor €72. Was bij motorrad-teile-preiswert-kaufen.de, oftewel www.mtpk.de
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier nog een monokoffer geheel van Givi liggen. Samen met een topkoffer waar 2 helmen in passen mag die weg voor 50 eurotjes. Enkel af te halen in Brasschaat (BE)
 
Maar de koffer die ik nu heb is 48 ltr. Met ingebouwd achterlicht en reflectoren. Bovendien zit er binnenverlichting in. Het is dus zo'n mooie koffer dat ik die wil houden. Ik zoek dus alleen het kofferrek en grondplaat. Hij ligt nu in de schuur. Morgen ga ik even kijken naar merk en model.
Ik heb dus niets aan nog een koffer.
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,

ik ben niet zo'n poster van berichten. Dus voor mij is het even zoeken naar de mogelijkheden. Vorige week reed ik mijn uitlaat demper moffen eraf. Ze bleken volledig door geroest/gerot. De demper en de overige pijpen zijn nog in redelijk goede staat. Ze kunnen best nog wel een paar jaar mee. Lassen aan een oudere uitlaat met dunnere aangetaste wanden heb ik ooit geprobeerd. Alleen het resultaat was zeer bedroevend...na lang zoeken liep ik tegen Power Repair Heat aan in de auto uitlaat handel. Met wat passen en meten heb ik zo nieuwe moffen gecreeerd die nu al 200 kilometer meegaan. Wellicht een idee voor DIY liefhebbers. Ik heb een Google Fotoalbum gemaakt met wat foto's om jullie een idee te geven.

https://photos.app.goo.gl/vRC9opiARRhG1RoP2

Succes!

Vragen, ideeen, verbeteringen zijn altijd welkom.

Groet, Ronald
 
@fendo
Jaahaaa, dan ben je veel beter af met een rek voor 72€ dan met een rek en een topkoffer, die je desnoods in de kliko gooit, voor 50€...
Ik begrijp je helemaal...
 
Niet zo zuur eRDeeWee, als hij dat wil moet-ie dat toch zelf weten? Ligt die koffer zo in de weg :?

Zet dat ding gewoon tekoop in het vraag en aanbod gedeelte, ongetwijfeld verkoop je 'm dan.
 
@fendo
Jaahaaa, dan ben je veel beter af met een rek voor 72€ dan met een rek en een topkoffer, die je desnoods in de kliko gooit, voor 50€...
Ik begrijp je helemaal...
Je hebt volkomen gelijk.
Ik zal even een dag prikken om langs te komen.Dat zal alleen door de weeks kunnen. Ik weet niet hoe jij zit met je werk. Kan ik hem bij jou gelijk monteren?
 
Dag allemaal,

ik ben niet zo'n poster van berichten. Dus voor mij is het even zoeken naar de mogelijkheden. Vorige week reed ik mijn uitlaat demper moffen eraf. Ze bleken volledig door geroest/gerot. De demper en de overige pijpen zijn nog in redelijk goede staat. Ze kunnen best nog wel een paar jaar mee. Lassen aan een oudere uitlaat met dunnere aangetaste wanden heb ik ooit geprobeerd. Alleen het resultaat was zeer bedroevend...na lang zoeken liep ik tegen Power Repair Heat aan in de auto uitlaat handel. Met wat passen en meten heb ik zo nieuwe moffen gecreeerd die nu al 200 kilometer meegaan. Wellicht een idee voor DIY liefhebbers. Ik heb een Google Fotoalbum gemaakt met wat foto's om jullie een idee te geven.

https://photos.app.goo.gl/vRC9opiARRhG1RoP2

Succes!

Vragen, ideeen, verbeteringen zijn altijd welkom.

Groet, Ronald

Leuke oplossing....maar ik zou het nooit zo doen, dan zoek ik wel een lasser of andere dempers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan