Hoe maken jullie wheelies?

Want iemand die 2 weken zijn rijbewijs heeft is natuurlijk achterlijk en heeft een motor duidelijk niet onder controle.

[…]

Iemand met een fatsoenlijk stel hersens en twee weken zijn rijbewijs stelt zulke vragen niet, dus wat mij betreft ben je op zijn minst “niet helemaal lekker in je bovenkamer”...
 
Welke techniek gebruiken jullie?
Ik doe de koppeling snel inknijpen en loslaten bij de 4/5k toeren ongeveer.
Na het zien van een youtube filmpje kwam ik erachter dat je ook het gas kan loslaten en dan snel met een trekkende beweging weer gas moet geven met hetzelfde resultaat. (Dit alles op een verlaten weg)
Mijn gedachte bij de achterrem houden is alleen nog lastig :P
In de scootertijd kon ik het zo lang als ik wou.

Tractiecontrol uit en gas geven =)

20294296_1644656728901600_6548504686113429313_n.jpg


In de hogere versnellingen werkt dat inderdaad ook bij mij. Gas, gas in, gelijk weer gas en stuur naar achter trekken. Koppeling is me nooit zo bevallen, omdat je linker hand dan toch ff net minder grip heeft op t stuur.

Anyway, doe vooral voorzichtig!
Afgesloten weg of een industrieterrein. Deze foto is genomen in Lommel (BE) op industrieterrein 'Balendijk' speeltuin voor mannen met duur speelgoed _O-

Edit: ohja -> een motor maakt het makkelijkste wheelies als je net in de powerband zit en dan aan 't gas gaat leuren. Bij mij is dat al onderin de toeren. Bij jou zal dat hoger liggen, rond de 8k schat ik. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Tractiecontrol uit en gas geven =)

[afbeelding]

In de hogere versnellingen werkt dat inderdaad ook bij mij. Gas, gas in, gelijk weer gas en stuur naar achter trekken. Koppeling is me nooit zo bevallen, omdat je linker hand dan toch ff net minder grip heeft op t stuur.

Anyway, doe vooral voorzichtig!
Afgesloten weg of een industrieterrein. Deze foto is genomen in Lommel (BE) op industrieterrein 'Balendijk' speeltuin voor mannen met duur speelgoed _O-

Kijk! Sammie, dit is een serieuze reactie!
Ken ik mij wel in vinden.
 
Ik weet niet wat me wat een geschikte plek voor m lijkt maar bovenop twee wielen is t zeker niet B|

Was t al vrijdag? :+
 
Zit nu nog is even terug te lezen. 2 weken je rijbewijs...

Motor rijden leer je niet in 2 weken (ja je begint nu pas met leren), ik zou zeggen leg de focus nu vooral maar even op je plek vinden in 't verkeer. Ga wat mooie routes rijden, pak een keertje de Eiffel o.i.d. met wat ervaren lui.

Uiteindelijk is lekker sturen en weer heelhuids thuiskomen nog 't allerleukste van motorrijden! :]
 
Lucas, motorrijden is net als sex, niet over nadenken want dan lukt het niet.
 
Zit nu nog is even terug te lezen. 2 weken je rijbewijs...

Motor rijden leer je niet in 2 weken (ja je begint nu pas met leren), ik zou zeggen leg de focus nu vooral maar even op je plek vinden in 't verkeer. Ga wat mooie routes rijden, pak een keertje de Eiffel o.i.d. met wat ervaren lui.

Uiteindelijk is lekker sturen en weer heelhuids thuiskomen nog 't allerleukste van motorrijden! :]

En dan nog een tip voor in de Eiffel, doe daar geen wheelies want dan heeft de pliesie je zo te pakken, en die rijden toch echt wel iets beter dan iemand die 2 weken zijn rijbewijs heeft.


Wat betreft brokken maken, maakt niet uit, TS is monteur van zijn beroep dus dan heeft hij meteen weer wat werkervaring :P
 
OMG! ik zag het net ook!

Volgens mij heeft de OP pas 2 wekend zijn rijbewijs?!
Ik heb net mijn moeder gebeld en zij vond dit ook echt "not done".
Sammie gaat hier zeker verslag over uit brengen. Want dit is niet normaal, de tering.
 
TS kwam na het drinken van zijn laatste Radler tot het inzicht dat het hier vol zit met zelfvoldane ouwe zakken en eigenlijk heeft hij wel een klein beetje gelijk. O-)
 
Als jij je bewust van bent van de gevaren en het risico accepteert dan ga gerust je gang.

Daar ben ik het dan weer minder mee eens. Jaren geleden ben ik in Friesland met de motor de berm in geschoten en achter op een daar geparkeerde auto geklapt (en zelf gelukkig naast die auto terecht gekomen). Het enige dat ik zelf heb ervaren is dat mijn motor onverklaarbaar opeens versnelde en naar rechts ging.

Getuigen vertelden dat ik van achteren werd aangereden door een wheeliende motorrijder die zelf net overeind wist te blijven en er vervolgens vandoor is gegaan.

Ik heb het helemaal niet op wheelien op de openbare weg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan