XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja klopt powercommander 5 is beter dan fuel mod.
Maar zorg er wel voor dat je een goede map erop zet.
Het beste is gewoon na dat je een map erop hebt een testbank uitdraai maken. Om te kijken of je air fuel goed zit. Mijne stond bijv nog te arm met een standaard map.

Bij otr is pc5 het goedkoopst €320 voor de xt660

via mijn werk goedkoper :P
 

Ja wel duur maar dat is vraagprijs geen verkoopprijs.
Alle onderedelen zijn ook duur:
Hyperpro voor+achter €300
Dna stage 1 en 2 €200
Wave remschijven €300
Geflowde kop: €300
Koelslangen €150
Powercommander €300
Ontstekingskabel €70
Otr voorbochten €240
Dempers €500

Etc

Als je dat erbij vergelijkt valt de prijs wel mee.en de km stand is laag. Goed onderhouden motor. Je kan altijd een bod doen.
Het is wel een beest van een motor.
 
Bedankt voor je reactie, maar is inderdaad nog al prijzig. En dan zitten er nog geen eens akra,s of remus dempers op ;)

Ik zoek een project fiets die ik helemaal naar mijn hand kan zetten en het blok gaat naar off the Road voor de nodige aanpassingen. Zodat ik ergens op 65 pk misschien wel 70 kom.

Liefst een rechte schade fiets met goed blok.

Kom soms advertenties tegen met kaal getrokken xtx en lelijk zadel en dan vragen ze hoofdprijs voor.
 
Bedankt voor je reactie, maar is inderdaad nog al prijzig. En dan zitten er nog geen eens akra,s of remus dempers op ;)

Ik zoek een project fiets die ik helemaal naar mijn hand kan zetten en het blok gaat naar off the Road voor de nodige aanpassingen. Zodat ik ergens op 65 pk misschien wel 70 kom.

Liefst een rechte schade fiets met goed blok.

Kom soms advertenties tegen met kaal getrokken xtx en lelijk zadel en dan vragen ze hoofdprijs voor.

Oh zo ja ik snap je. Das inderdaad t lekkerst kan je alles zelf doen hoe je t wilt.
En bizar hoeveel sommige vragen voor een standaard xt met hoge km staan en oud bouwjaar. Er zit bijna geen prijs verschil tussen 2004 en 2010 bouwjaren. Prijzen varieren ook onwijs veel.
 
......... en het blok gaat naar off the Road voor de nodige aanpassingen. Zodat ik ergens op 65 pk misschien wel 70 kom.

Kun je dan niet beter gelijk een sportievere SM kopen? (Die deze PK's al vanuit de fabriek (bijna) hebben)
Dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit en hebt geen blok met allerlei op het randje getunde onderdelen erin. (40% vermogens winst uit een blok halen is nogal wat)
 
Kun je dan niet beter gelijk een sportievere SM kopen? (Die deze PK's al vanuit de fabriek (bijna) hebben)
Dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit en hebt geen blok met allerlei op het randje getunde onderdelen erin. (40% vermogens winst uit een blok halen is nogal wat)

Is dat inderdaad niet een (beter?) alternatief? De blokken op zich zijn heel betrouwbaar, misschien inderdaad door het feit dat ze uit een 660 slechts +/-48 pk halen. Mijn bedoeling is gewoon om de XT goed te laten lopen, dus zonder aan/uit-effect, stilvallen, slechte afstelling.. En dan zijn sommige veranderingen wel een verbetering. Maar gezien de milieunormen moest de XT waarschijnlijk zo afgesteld worden... Maar ieder doet uiteraard zijn ding waar hij zich goed bij voelt : ). En altijd leuk om achteraf de uitdraai van de testbank te zien :] .

J
 
Dat kan maar een smc 690en etc heb ik al gehad maar de xt beviel mij beter allround ook het zadel.
Bedoeling is iets van 60 pk. Met behoud van de motor.
 
Hallo allemaal
Ik heb nu anderhalf jaar een tenere uit 2008 ,een super motor .
Maar de laatste tijd tilt de motor meer als een tijdje er voor,als ik met mijn benen tegen de tank zit krijg ik een doof gevoel in mijn benen
Het is bij elke snelheid maar wel motorisch ,als ik het gas dicht doe is de trilling weg
Kilometer stand is bijna 70000 loopt goed ,olie gebruik is nihil
Dit is niet het juiste forum ,maar wel het zelfde blok
Ik kreeg geen reactie op het 660z forum
Ik hoop dat jullie raad weten
Klaas
 
Hallo allemaal
Ik heb nu anderhalf jaar een tenere uit 2008 ,een super motor .
Maar de laatste tijd tilt de motor meer als een tijdje er voor,als ik met mijn benen tegen de tank zit krijg ik een doof gevoel in mijn benen
Het is bij elke snelheid maar wel motorisch ,als ik het gas dicht doe is de trilling weg
Kilometer stand is bijna 70000 loopt goed ,olie gebruik is nihil
Dit is niet het juiste forum ,maar wel het zelfde blok
Ik kreeg geen reactie op het 660z forum
Ik hoop dat jullie raad weten
Klaas


Zit je tank nog goed vast... ?
 
Ja de tank zit vast
Alles trilt ook het stuur
Kan het zijn als de ketting van de balans as rekt dat die een onbelans in de motor veroorzaakt
 
Ja de tank zit vast
Alles trilt ook het stuur
Kan het zijn als de ketting van de balans as rekt dat die een onbelans in de motor veroorzaakt

Je zou eens kunnen kunnen kijken of de trilling in de aandrijflijn zit of in echt in het blok. (dat lees ik niet terug)
Trilt de boel ook als hem uit de versnelling hebt staan en gas geeft. Dan zou het in de motor zitten.
Anders in de aandrijflijn.
 
Zitten alle loodjes nog op je velgen? Misschien een stomme vraag maar onbalans in je velgen kunnen ook trillingen veroorzaken.
 
Als ik 80of100 rij en knijp de koppeling in is het trillen over ,laat de koppeling weer los dan trild de hele motor weer ,het is echt motorisch die trilling .
Snelheid maakt ook niet uit
 
Als ik 80of100 rij en knijp de koppeling in is het trillen over ,laat de koppeling weer los dan trild de hele motor weer ,het is echt motorisch die trilling .
Snelheid maakt ook niet uit


Als je de koppeling in knijpt, dan ontlast je de aandrijflijn van trekkracht van de motor. Het kan dan nog steeds zijn dat de trilling ontstaat bij een belaste aandrijflijn. Dus het probleem zou theoretisch ook nog in je aandrijflijn kunnen zitten.

Ik zou wel even moeite nemen om het goed te bekijken. Een probleem aan de aandrijflijn is eenvoudiger en goedkoper op te lossen dan een motorisch probleem.
 
Als ik 80of100 rij en knijp de koppeling in is het trillen over ,laat de koppeling weer los dan trild de hele motor weer ,het is echt motorisch die trilling .
Snelheid maakt ook niet uit


Je mot niet zo hard over de hamweg rijden klaas dan trilt ie ook minder 😉😂
Sinds die trilling niet ergens een extra rammel in je blok gekregen (kromme klep, los zittend vliegwiel, uitherekte distributie ketting,Krukaslager uitgesleten,) zit alles uitwenig nog wel goed vast en heb je geen spelinh in je wiellagers ??
 
Bedankt voor je reactie, maar is inderdaad nog al prijzig. En dan zitten er nog geen eens akra,s of remus dempers op ;)

Ik zoek een project fiets die ik helemaal naar mijn hand kan zetten en het blok gaat naar off the Road voor de nodige aanpassingen. Zodat ik ergens op 65 pk misschien wel 70 kom.

Liefst een rechte schade fiets met goed blok.

Kom soms advertenties tegen met kaal getrokken xtx en lelijk zadel en dan vragen ze hoofdprijs voor.

Dat is het probleem iedereen wil akra's e.d. maar iets anders is ook leuk:). ps. fiets is/was van mij, inmiddels ingeruild tegen een MT09. Het is en blijft leuk spul en ga het zeker missen, en wat er ook aangegeven werd 5k was vraag prijs. Maar vooral mensen die er verstand van hebben snappen dat er een hoop geld in zit. At the end krijg je het er nooit voor terug maar van die kansloze die 3k bieden :W

Als je nu echt iets aan je blok wilt laten doen, moet je is www.crossblokrevisie.nl bellen, veel verstand ervan. Heeft zelf een XT blok in een monoracer hangen met bijna +/-100 pk. -O-
 
Bedankt voor de tip Roy
Maar dat is het niet
Als ik 100 rij en de koppeling in knijp is het over ,geef ik gas met in geknepen koppeling begint het trillen weer
Het begint bij ongeveer 3000 rmp
 
Niemand al een keer ze koppeling vervangen?
Hoelang gaat de koppelingsplaten ongeveer mee?
Mijne heegt 35k gereden maar heb t idee dat die zwak begint te worden. Hij slipt niet maar grijpt niet agresief genoeg meer aan voor wheelie in ze 2e versnelling. Zou het helpen om de koppelingsveren te vervangen?
 
Bedankt voor de tip Roy
Maar dat is het niet
Als ik 100 rij en de koppeling in knijp is het over ,geef ik gas met in geknepen koppeling begint het trillen weer
Het begint bij ongeveer 3000 rmp


Klinkt als een onbalans in het blok. Het kan van alles zijn.
Lastig te beoordelen vanaf hier. Ben je al eens bij een monteur geweest ?
 
Nee ben nog nergens geweest
Hij loopt verder mooi ,kan er een balans as ketting op gerekt zijn dat die de trilling veroorzaakt
Is dat te controleren zonder dat het hele blok uit elkaar hoeft
 
Dat is het probleem iedereen wil akra's e.d. maar iets anders is ook leuk:). ps. fiets is/was van mij, inmiddels ingeruild tegen een MT09. Het is en blijft leuk spul en ga het zeker missen, en wat er ook aangegeven werd 5k was vraag prijs. Maar vooral mensen die er verstand van hebben snappen dat er een hoop geld in zit. At the end krijg je het er nooit voor terug maar van die kansloze die 3k bieden :W

Als je nu echt iets aan je blok wilt laten doen, moet je is www.crossblokrevisie.nl bellen, veel verstand ervan. Heeft zelf een XT blok in een monoracer hangen met bijna +/-100 pk. -O-


Bedankt voor de tip, denk dat ik toch voor off the Road ga voor het aanpassen van het blok
 
Nee ben nog nergens geweest
Hij loopt verder mooi ,kan er een balans as ketting op gerekt zijn dat die de trilling veroorzaakt
Is dat te controleren zonder dat het hele blok uit elkaar hoeft

Het zou kunnen, maar zover mijn kennis reikt (wat vrij beperkt is) over de motor zit er geen balans as en ketting in. Maar een balancer driven en drive gear.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan