Te klein voor motorrijbewijs....

Tis weer eind van het jaar en dan zijn de examinatoren altijd onnodig veel mensen aan het laten zakken voor het rijbewijs.
Zal het slagingspercentage wel weer iets aan de hoge kant zijn.
Dit ontkent het cbr in alle toonaarden maar is al sinds jaar en dag het geval.

En vervolgens huilen als hyena's dat het slagingspercentage zo laag is omdat de rijkwaliteiten van de kandidaten veel te laag is.

Hebben ze dit in dit geval iig weer bewezen dat het aan het cbr ligt en aan de kwaliteit van de examinatoren en niet aan de kwaliteit van de kandidaat.
 
De echte reden is natuurlijk omdat ze een vrouw is.

Dit heeft een ex collega van mij dus gehad in de jaren '70.
Gaat voor d'r examen,de examinator zegt je bent een vrouw en hoort niet op een motor en weigerde haar te laten afrijden.
Later heeft ze wel afgereden,na protest of andere examinator,ik weet het niet maar het is dus wel gebeurt.
 
Er zijn wel meer examinatoren die niet zuiver werken.. doe je nix aan.. het CBR beschermd ze..

Echt zo niet waar!

In Amsterdam is er in 2015 1 ontslagen omdat mevrouw zo haar eigen stelregels hanteerde.
En dat is niet de bedoeling, examinatoren beoordelen een kandidaat middels de rijprocedure.
Wie niet binnen het kader van de rijprocedure past tijdens het examen die zakt en mag het nog eens proberen.

Dit meisje paste dus niet binnen de rijprocedure en de examinator moet wellicht de module communicatieve vaardigheden nog eens bestuderen!

Nu op RijschoolVandaag.nl: CBR mag examinator ontslaan vanwege te laag slagingspercentage
 
Of de vrouw is gezakt omdat haar rijvaardigheid niet goed was, de examinator heeft zijdelings een opmerking geplaatst over haar lengte en de vrouw besluit dat persoonlijk op te vatten, te zien als dé reden dat ze gezakt is en er een puntje van te maken. In een maatschappij waar een negerzoen geen negerzoen meer mag heten en de Hema "genderneutrale" baby kleren verkoopt, is dat niet heel onwaarschijnlijk.

In het andere geval is het niet zo'n slimme examinator.
 
Ik weet zeker dat ze gezakt is wegens te dikke bovenbenen, maar de examinator vond het niet verstandig dit als reden op te geven. :P
 
Of de vrouw is gezakt omdat haar rijvaardigheid niet goed was, de examinator heeft zijdelings een opmerking geplaatst over haar lengte en de vrouw besluit dat persoonlijk op te vatten, te zien als dé reden dat ze gezakt is en er een puntje van te maken. In een maatschappij waar een negerzoen geen negerzoen meer mag heten en de Hema "genderneutrale" baby kleren verkoopt, is dat niet heel onwaarschijnlijk.

Zeker in een wereld waar kinderen tegenwoordig door hun ouders worden opgevoed alsof het allemaal kleine prins(es)jes zijn die uniek zijn en niets fout kunnen doen merk je dat kritisch naar jezelf kijken door veel jongeren niet lukt. En omdat haar ouders haar hebben verteld dat al haar scheten naar bloemetjes ruiken kan het in dit geval ook niet aan haar hebben gelegen.

Het lijkt me waarschijnlijk dat deze dame gewoon op objectieve gronden is gezakt voor haar examen en dat de examinator iets heeft gezegd als dat met haar lengte motorrijden een extra uitdaging is. Wat natuurlijk gewoon waar is.
 
Zeker in een wereld waar kinderen tegenwoordig door hun ouders worden opgevoed alsof het allemaal kleine prins(es)jes zijn die uniek zijn en niets fout kunnen doen merk je dat kritisch naar jezelf kijken door veel jongeren niet lukt. En omdat haar ouders haar hebben verteld dat al haar scheten naar bloemetjes ruiken kan het in dit geval ook niet aan haar hebben gelegen.

Het lijkt me waarschijnlijk dat deze dame gewoon op objectieve gronden is gezakt voor haar examen en dat de examinator iets heeft gezegd als dat met haar lengte motorrijden een extra uitdaging is. Wat natuurlijk gewoon waar is.

haha, ik heb zo'n neefje van 5. Doet nooit wat verkeerd en is de goedheid zelve, volgens zijn ouders. Ikzelf trap hem het liefst een baan rond de aarde.
 
" Naomi werd daarbij uitvoerig getest op de controle over de motor. Op de skeelerbaan in Staphorst draaide ze op het gas geven na verder haar hand niet om voor het achteruit inparkeren, een slalom tussen pionnen en het rijden van een 'achtje'. ,,En dan zou ik niet op de openbare weg kunnen rijden? Echt wel." [ AD ]

Hoe doe je dat, er is veel veranderd in de 30 jaar dat ik mijn rijbewijs heb behaald. :)
 
Echt zo niet waar!

In Amsterdam is er in 2015 1 ontslagen omdat mevrouw zo haar eigen stelregels hanteerde.
En dat is niet de bedoeling, examinatoren beoordelen een kandidaat middels de rijprocedure.
Wie niet binnen het kader van de rijprocedure past tijdens het examen die zakt en mag het nog eens proberen.

Dit meisje paste dus niet binnen de rijprocedure en de examinator moet wellicht de module communicatieve vaardigheden nog eens bestuderen!

Nu op RijschoolVandaag.nl: CBR mag examinator ontslaan vanwege te laag slagingspercentage

Wel, ik ben voor B deestijds gezakt omdat
1- ik 51 ipv 50 in bbk zou hebben gereden.
2- ik niet vrijgemaakt gereformeerd was..
Nu jij weer..
 
Dit is toch werkelijk waar klinkklare onzin!
Ze kunnen je echt niet laten zakken omdat ze vinden dat je niet over auto's heen kan kijken. Werkelijk waar.
Hebben ze weer last van het 'Ik moet mijn quotum aan gezakte examenkandidaten nog halen dit jaar dus ik verzin maar redenen om kandidaten te laten zakken'- virus ofzo...
 
" Naomi werd daarbij uitvoerig getest op de controle over de motor. Op de skeelerbaan in Staphorst draaide ze op het gas geven na verder haar hand niet om voor het achteruit inparkeren, een slalom tussen pionnen en het rijden van een 'achtje'. ,,En dan zou ik niet op de openbare weg kunnen rijden? Echt wel." [ AD ]

Hoe doe je dat, er is veel veranderd in de 30 jaar dat ik mijn rijbewijs heb behaald. :)

Motor aan de hand achteruit lopend een bochtje van 90gr maken, zodoende een "parkeervak" instekend :)

Onzin allemaal tegenwoordig pfff
 
Motor aan de hand achteruit lopend een bochtje van 90gr maken, zodoende een "parkeervak" instekend :)

Onzin allemaal tegenwoordig pfff

Nou... een beetje voertuigbeheersing kan geen kwaad hoor. Sommige mensen zijn geboren voor motorrijden (denk jij ook als ik je zo 'hoor'), maar een beetje de foefjes van die bochtjes maken leren en oefenen vind ik geen overbodige luxe.

Om iemand te discrimineren om z'n lengte vind ik wel onzin.
 
Motor aan de hand achteruit lopend een bochtje van 90gr maken, zodoende een "parkeervak" instekend :)

Onzin allemaal tegenwoordig pfff


Is dat echt waar?wat een flauwekul zeg ;(,ook nog in een denkbeeldige garage soms? :+
 
Nou... een beetje voertuigbeheersing kan geen kwaad hoor. Sommige mensen zijn geboren voor motorrijden (denk jij ook als ik je zo 'hoor'), maar een beetje de foefjes van die bochtjes maken leren en oefenen vind ik geen overbodige luxe.

Om iemand te discrimineren om z'n lengte vind ik wel onzin.


Met een Goldwing of CB1 ? Complete onzin die weer bedacht is.
 
Laatst bewerkt:
De trucs om een motor achteruit een kleine ruimte in te duwen heb ik afgekeken van medewerkers van een motorzaak. Heel handig als je achteruit een tuinpad van een halve meter breed met 3 bochten er in af moet.
 
Alle gekkigheid op een stokje; als er vereisten zijn aan de minimale lengte van de kandidaat, moeten ze dat bij aanvang van de lessen al nagaan. Niet bij het examen even melden. Wat een naaistreek zeg. Pardon mij French...


Trouwens, eindelijk is het me gelukt om een plaatje te uploaden! Woohoo!
Voel me echt heel hip,... :] *O* *O*
 
Is dat echt waar?wat een flauwekul zeg ;(,ook nog in een denkbeeldige garage soms? :+

Uhu :Y

Even refererend naar een reactie hierboven met het risico bepaalde mensen tegen de schenen te stoten; de "geboren motorrijders" pik je er zo uit, die hebben al die onzin niet nodig.
Lui die 40+ lessen nodig hebben moeten het misschien maar gewoon bij de B houden.

Ter nuance; motorrijden is (voor mij iig) een passie, een droom die uitgekomen is.
Heerlijk alles op gevoel, genieten van het moment. Jij samen met je kameraad, en niemand anders.
Tegenwoordig zie je steeds meer en steeds vaker de zogenaamde wannabees. Het lijkt wel een bevlieging. Een hype.
 
Klein en/of voertuigbeheersing..............?
Dat is naast vooral behendigheid ook wel iets jus in de armen!

Tijdens mijn enige(!) rijles was er bij de koffiepauze een meidje die onderste-boven lag met de motor.
Triest! Toch nog maar een paar lessen extra!
 
Terug
Bovenaan Onderaan