Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankjewel, TenCats !

Ik sta nu wel voor een dilemma : ik heb Mrs. Slijkie inderdaad omver geluld om deze pekelfiets aan te kopen, maar dat betekent dus ook dat er thans van mij verwacht wordt dat ik, met ijspegels aan mijn neus, daadwerkelijk bij nacht en ontij op deze tweewieler naar en van de dagelijkse zweethut rij... terwijl jullie, schouderophalend, vanaf volgende maand complexloos in het warme en droge koekblik stappen...

Mag ik dan tenminste op enige solidariteit rekenen, comfortslaven ???

Misschien toch één keertje per maand, desnoods met de trapfiets, naar werk/begoniakwekerij ? B|

Mijn solidariteit heb je. Ik heb nog geen enkele keer mijn stalen knol opgehokt in de winter.

Gedeelde smart is halve smart :]
 
Slijk met zijn Bad Ass Kwalijkzakie. *O*

Ik ga je er niet mee feliciteren, want dit is natuurlijk je reinste degradatie van dit topic. Er zijn er voor minder uitgegooid. (Technisch gedreutel over banden enzo.)
Ik denk wel dat downgraden de trend van 2018 gaat worden. Dus heb je nog een 1200, verkoop hem direct, de prijzen zijn nu nog hoog. :Y

Kappuh :)

Gefeliciteerd Slijk met je beste aankoop sinds jaren :)
 
Hoi Slijk,,
allereerst van harte met je aanwinst..
een 2 wieler, met een motorblok waarmee je gerust ook de snelweg opkan en onder de definitie van "motorfiets " valt..

Dan is het toch altijd goed ?

En tot nu toe ben ik solidair met je..nog steeds op de motor naar het werk..
Alhoewel..vanmorgen 0m 0500 op die pikdonkere A6 in de dichte mist..voelde ik mij toch niet geheel comfortabel en veilig...
Er zijn nog steeds mongolen die met 150km per uur door die dichte mist knallen en opeens in mijn spiegels verschijnen..

Dus Marc....voorzichtig aan in die pekelperiode..!!!
 
Maar doe es een linkje als je die nog weet te vinden? Ben er wel benieuwd naar. En misschien zelf wel na te bouwen *D

Kan ik niet meer vinden... maar soms komen die dingen na verloop van tijd nog weer eens voorbij.. ik herinner het me wel om het dan te posten. Echt leuk.. gozer (denk ik) staat voor het stoplicht en elke keer dat hij de rem even aantikt gaan die oogjes dicht. Forse oogjes trouwens.. centimeter of acht/tien.


Slijkie, van harte gefeliciteerd!
Nooit op zo'n ding gereden maar wel winters doorgereden.
Op het moment niet, maar ik sluit niet uit dat als de ring van Groningen verder op de schop gaat, ik wel een motor of scooter oid ga pakken. In ieder geval iets dat fietspad waardig is (zal dan de motorscooter wel worden).
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de felicitaties en morele steun.

Deze Kwak heeft inderdaad net voldoende poeier om veilig te kunnen optrekken en inhalen en niet voldoende explosieve kracht om me al te grote schrikmomenten te bezorgen op ietwat glibberige ondergrond.

Ik blijf het wel zonde vinden om hem een pekeldouche te geven... misschien beperk ik zijn gebruik wel tot droog zout...

Maniac, zou je geen mistlamp monteren ? Met een driedubbel zwarte fiets 's nachts in de mist rijden... ik zou van minder zenuwachtig worden...
 
Dank voor de felicitaties en morele steun.

Deze Kwak heeft inderdaad net voldoende poeier om veilig te kunnen optrekken en inhalen en niet voldoende explosieve kracht om me al te grote schrikmomenten te bezorgen op ietwat glibberige ondergrond.

Ik blijf het wel zonde vinden om hem een pekeldouche te geven... misschien beperk ik zijn gebruik wel tot droog zout...

Maniac, zou je geen mistlamp monteren ? Met een driedubbel zwarte fiets 's nachts in de mist rijden... ik zou van minder zenuwachtig worden...



Ik was vanmorgen ook op de kawa....
 
Ik blijf het wel zonde vinden om hem een pekeldouche te geven... misschien beperk ik zijn gebruik wel tot droog zout...

Wellicht is het dan handig om die motor volledig in te spuiten met ACF-50.
Dat deden wij altijd.. en halverwege de winter of een keer herhalen, of het ding na het inspuiten goed door de bagger te rijden. Hermetisch afsluiten zeg maar.

ACF-50 is niet goedkoop, maar ik zweer erbij.
En dan om precies te zijn.. ga voor de spuitbus in plaats van de handknijpflacon.
Die spuitbus legt het er als een hele mooie film overheen. Dat kreeg ik minder goed voor elkaar met die handspuitbus.
 
Ik had dit reeds aangeschaft....

Mijn school-transportvarken bleef er indertijd ook roestvrij mee... (het spek kreeg wel een licht chemisch bijsmaakje, maar kom).

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het advies van Girl toch maar gevolgd, nadat wat verder Googlen me leerde dat die ACF-50 inderdaad beter is dan de S100 , die én bruin blijkt te zijn, én vaker moet aangebracht worden én een kleverige smurrie achterlaat.

Wél moeilijk te vinden en inderdaad flink aan de prijs (nu via Amazon.fr incl. verzendkosten een € 25, maar het kan makkelijk tot een stuk over de € 30 oplopen).
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruikte de superwax van tectyl. Alles kreeg wel een mooie gelige kleur en het hele seizoen geen omkijken naar
Nadat de pekel weggespoeld was de motor weer schoon soppen met dasty
 
Hier ook een solidaire. Je staat er echt niet alleen voor Slijk.
Doelstelling is om geen enkele keer de auto te pakken. Lukt misschien drie dagen per jaar niet. Moeilijkste is bij mij de wijk uit komen. Heb al meerdere malen met een zak zout een pad vrijgemaakt.
 
sneeuw/ijs(lees: winterse neerslag) liever niet, maar het zal niet de eerste keer dat ik door de weergoden overvallen wordt.

vorst? No problem!
 
Ik heb het advies van Girl toch maar gevolgd, nadat wat verder Googlen me leerde dat die ACF-50 inderdaad beter is dan de S100 , die én bruin blijkt te zijn, én vaker moet aangebracht worden én een kleverige smurrie achterlaat.

Wél moeilijk te vinden en inderdaad flink aan de prijs (nu via Amazon.fr incl. verzendkosten een € 25, maar het kan makkelijk tot een stuk over de € 30 oplopen).

De S100 hebben we hier ook een keer gebruikt... toch blijft ACF-50 mijn voorkeur hebben.
Het verdeeld echt ongelooflijk netjes.. Ja, het is wat lastig te vinden. Wij hebben wat royaler besteld, en zitten dus nog even aan die navulflacon vast terwijl de spuitbus beter is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan