Motovlog?

4k tvs komen er steeds meer, 1080p is daar nog prima op te kijken. Daarom kies ik voor 1080. Voel er nu nog vrij weinig voor om u te graden naar camera's die 4k filmen. Veel meer data en iets betere kwaliteit. Voor mijn vakantie filmpjes is 1080 dan voldoende xD

Moet zeggen, ik kijk alles op 1080p.

upload dan ook alles in 1080p.
 
Bij de 6S heb je inderdaad interpolated 4K, dus het is een lagere resolutie en dat trekken ze uit naar 4K. Dat is dus niet zo mooi als 'native' 4K, wat de 8S heeft. De 8S heeft een schermpje achterop, geen touchscreen, maar wel erg handig met afstellen, zodat smartphone niet nodig hoeft te zijn. Er zit een chipset in die ze ook bij GoPro gebruiken en een Sony IMX117 sensor. Dat geloof ik niet snel bij een product uit China, maar het beeldmateriaal is net zo mooi als wat ik uit de Drift Ghost 4K tover, met dezelfde sensor.

Ik moet alleen nog even opnieuw de nachttest doen, als je auto low light inschakelt, dan gooit ie de framerate omlaag om de lens langer open te houden, zodat er meer licht valt op de sensor. Dat resulteert dan in 30fps setting op ongeveer 15fps en dat kijkt ruk. Dus die zet ik uit en vanavond eens zien wat ie dan nog aan licht binnen krijgt. Maar voor overdags sowieso haarscherpe kwaliteit.

Dan het verschil 1080P of 4K, 4K is dus 4x 1080 en als je dat bijv. weer bij de edit terugzet naar 1080, heb je dus veel scherper beeld. Of je kan tijdens het editten een uitsnede maken op 1080 en dus een scene mooier maken of stel dat er net wat nog in beeld lag, dat er uit te snijden en op 1080 nog steeds perfect beeld te houden. Of inzoomen/uitzoomen van een gedeelte. De boel stabiliseren etc. etc. enige nadeel zijn die achterlijk grote bestanden. De Firefly 8S schrijft zo 4GB weg over 8 minuten beeld op 4K, 30 fps met een bitrate van 63Mbit. Dan tikt het lekker aan. Maar je computer moet het ook nog kunnen bewerken, het is allemaal zo groot, je moet dan werken met proxy files. Gaat prima op mijn 5 jaar oude i5 computer.

1080 doet de 8S met max 120fps, dus je zou nog 4x slowmotion kunnen toepassen en dan is het nog vloeiend.

Voor de prijs is het echt wel een van de betere camera's voor de startende vlogger met een klein budget, die toch kwaliteit wil leveren.

Ik heb binnenkort nog wat kortingscoupons voor de 8S uit het EU warehouse van Gearbest, dus heb je ook niet het gezeik met risico dat je mag betalen aan de douane.


Overigens neem ik met mijn Ghost actioncam meestal op 1080 op, meestal 25-30 fps, soms 50-60fps. Kan ik wat langer met m'n microsdkaartje doen. :+

ohja, dat YouTube veel wegsnoept klopt, maar zelf uploaden in een hogere bitrate wil nog wel eens helpen. Ik vind dat mijn video's er best netjes uit zien, zeker op een TV. Vorig weekend een 4K filmpje van mij op een 4K tv bekeken (heb zelf geen 4K tv) en ik was blij verrast hoe scherp het er allemaal uit zag.
 
Nog geen 4K camera hier.
En mijn computer stroomt nu al vol qua geheugen.

Helaas is mijn externe harde schijf zwaar aan het overlijden, bestanden ernaar kopieren weigert die.

Dus dat moet nog eens veranderd worden ;)
 
Tijd voor een nieuwe schijf, dus. En extra RAM.

Hier wat beelden van de HawkEye Firefly 8S. Wel even kijken op 4K.

Die 7 minuten was 3.2GB video, rond de 56Mbit geupload naar YouTube. Qua kwaliteit gaat er wel wat van af, maar op TV ziet het er sowieso strak uit, de meeste mensen kijken op een smartphone naar YouTube, dus meer dan 1080P en een hoge bitrate, 60fps etc. en meer dan dat heb je eigenlijk niet nodig.

Nette camera, onder de indruk van de stabilisatie bij 1080P. Batterijduur 1.5u, extra accu kost iets van 4 euro. Enige is dat ie in de behuizing wat kan beslaan door de warmte en er bestaat nog geen skeleton housing voor, zoals bij GoPro. Zelf aan de slag dus, maar rijwind zorgt er wel voor dat ie minder snel beslaat.

Ohja, voor € 100.15 euro te koop (zie link in videobeschrijving met kortingscode), dit is met korting en vanuit een EU-magazijn. Dus je krijgt geen kosten van douane en inklaringskosten PostNL etc. Ik hoop de komende week een verslag online te kunnen zetten met nog wat extra info en tips.
 
Laatst bewerkt:
Ook geen 4k camera hier, maar moet ik ook niet hebben. 1080p60 is genoeg omdat YT ook al compressie/weetikveelwat ermee doet.
Heb nu een 500GB schijfje over (OSX eraf gegooid om FCP te testen, is niets voor mij), dus kan ik die ook weer vol gooien :)
 
Meifesto
Lith Rides
KwakboyMotovlogs
N-rijder
Slabside
Hellishrider
RidinDutch
Moto gear
BorbonyHasBike
JBH Motovlogs
Amersfoort81
TwoWheels Dutch
RB95 FMX
CDA441
TwoWheelsAndAPonytail
TheNiekoss
MOTO-079
Moto Meow
DutchTheOne
BikerOfAmsterdam
LittleBIG Riders
Motochoco Tv
Dutchie Does
Sir Chickenstrips
CasB Rides
The Dikerider
Nedermoto
boromoto
Gunnar gbtw
SevenFiftyNL
Petrol Passion
OttoRides
bakker46
Kawasabi NL
Nicky Walvis
Orange is the new Green
LowCountriesRider
Bellerophon
RmA Motovlogs
Mr TooYoungToGoSlow
SumoTrolls
RijderZonderStorm aka The Retrorider
CodeNameABK
Ronfilmfan
c90adventures
FlyingDutchman
The.Henk.Records.
PRNZ
Maxaxe88
Lebrat motovlogs
Tunnel Rider
Smoky Moto

Zoiets?

Je vergeet Bikergirl Anne. :9
 
Ik blijf graag anoniem met m'n gezicht, omdat ik er gewoon niet uitzie :')
Met helm op mag iedereen mij herkennen :)
 
Voor die prijs is het inderdaad niet mis, als je bedenkt dat 3 jaar geleden een 720p camera van rollei of lenco iets van 140€ kostte.
De chinezen zijn op het goede pad, alleen aan het design mag gewerkt worden :')

Ben geen pro met camera's, maar ik vind dat ie nog teveel "golvend" beeld geeft, en de beeldkwaliteit is niet van je het.
Je ziet wel direct het verschil tussen een filmpje gemaakt op een gopro of een Firefly of Sony, ieder heeft zo z'n typische eigenschappen :P
 
Ligt denk ik ook aan de gebruikte lens, die vervormd anders. Toch is het beeld wel scherper als je naar bepaalde dingen kijkt. Denk bijv. aan cement tussen bakstenen, boomschors etc. Voor een beginner met weinig geld, echt een leuk ding. Heb je geld zat, koop dan lekker een GoPro 5 of 6. Daarvan is de bouwkwaliteit gewoon premium.

Heb net een curved mount gekocht voor die Firefly, heb er nog wel eentje liggen van GoPro, maar wil even het verschil zien. Jammer dat die curved mount net niet lekker past om 'm voor op mijn helm te plakken, moet dan aan de zijkant, waar ie dan zo lekker uitsteekt.

Nu nog de test van de Drift Ghost 4K afmaken, maar die is niet zo gebruiksvriendelijk als dat de Ghost-S was. Beeld daarvan is erg fraai, maar de rest... niet handig voor motorrijders en ook nog eens minder waterdicht door het modulaire systeem. Bijzonder vreemde keus hebben ze gemaakt. En dan kan je er wel een waterdichte case omheen gooien, maar de externe microfoon dan? Goed, datzelfde geldt ook voor GoPro en kloons, maar daar heb je weer skeleton housings voor en met een gat boren kom ik er bij de Ghost 4K nog niet ;)
 
Nu nog de test van de Drift Ghost 4K afmaken, maar die is niet zo gebruiksvriendelijk als dat de Ghost-S was. Beeld daarvan is erg fraai, maar de rest... niet handig voor motorrijders en ook nog eens minder waterdicht door het modulaire systeem. Bijzonder vreemde keus hebben ze gemaakt. En dan kan je er wel een waterdichte case omheen gooien, maar de externe microfoon dan? Goed, datzelfde geldt ook voor GoPro en kloons, maar daar heb je weer skeleton housings voor en met een gat boren kom ik er bij de Ghost 4K nog niet ;)


Zo pre Drift als ik in het begin was, zo neutraal ben ik nu.
Hebben een hoop gefucked de laatste tijd.

Jammer denk ik dan, maar wie weet wat voor leuks er nog komt onder de concurrenten ;)
 
Voordeel van de Drift is de draaibare lens. Maar zit het eenmaal op je helm en afgesteld, dan hoef je het zelden tot nooit af te stellen, zo ook voor Gopro's etc.
Zal binnenkort de tekst van de Ghost 4K afronden en dat ook online zetten, hopelijk doen ze wat met mijn tips. Dan nog de Z650 test schrijven en ik denk dat we dan richting einde seizoen gaan. Misschien hier en daar nog een videootje schieten en dan ff rust op het kanaal. :) Volgens Socialblade moet ik voor het eind van het jaar wel 5000 volgers hebben en 7,5 miljoen weergaven.
 
Ja, klopt. De lens is wel erg fijn.

Maar ben er met de problemen van de stealth en de meer dan shitty customersservice wel even klaar mee.
 
Ik denk dat ze een beetje te druk zijn en dan de klant uit het oog verliezen.
Hoop volgende week het verslag van de Ghost 4K af te hebben, deze week nog even wat vergelijkingsmateriaal schieten. Er is nu zoveel concurrentie dat je wel ergens goed in moet zijn, de keus is steeds maar weer groter aan actioncams.
 
Heeft iemand al de Gopro 6? Beelden zien er veelbelovend uit, vooral de beeld stabilisatie vind ik een dikke plus.
Nadeel van het apparaatje: 569 euro.
 
Laatst bewerkt:
Keek net naar mijn laatste upload op Youtube en vond de kwaliteit wel erg belabberd. Ik heb nu alles op 1080p60 geschoten, geedit en geupload maar wat een verschil...

(links de beelden direct uit de camera, rechts van youtube)

2ll1sus.png

swblp2.png



Zijn er mensen die hier omheen werken en zo ja, hoe dan? Ik snap dat ik nooit 4k gopro uit mijn camera haal maar de ruwe beeldkwaliteit vind ik zeker niet slecht. :?

Overigens ben ik ook zeer tevreden met de kleuren van de Firefly 6s. Instelling staat op 'standard' (in plaats van vivid) en de kleuren zijn mooi natuurlijk in plaats van overdreven fel *O* :}
Ik weet dat het hip is (onder andere door de geweldige marketing van Samsung :r ) om jezelf te verblinden met onnatuurlijk felle kleuren maar ik houd ervan om de kleuren op film net zo te zien als door mijn eigen ogen. :+
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan