Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Volgende week gaan er Ohlins voorveren in beide XSR'en ben benieuwd.

Ik zie nu al uit naar een uitgebreide recensie van je. :t
De KTM SMT die ik hiervoor had, had erg goede (WP) vering.
De XSR 900 is een stuk slapper geveerd, dus dat zou een heel stuk beter met de Ohlins moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Oja je was hier al. Welkom mooie motor heb je! Ik heb zelf al twee akrapovic systemen (de titanium lage en de high mount onder het kontje) waar ik tussen moet kiezen. Wellicht een ander die de sc graag wilt.


Hey! Bedankt! Ook toffe uitlaten. Waarom heb je ze allebei? Persoonlijk zou mijn voorkeur van de Akra's uit gaan naar die twin pipe. Het was een beetje 50/50 tussen de SC en de Akra. Ik zag een paar pagina's terug ook een image van iemand die de titanum korte pijp zwart had laten spuiten, ook erg mooi.
 
Hey! Bedankt! Ook toffe uitlaten. Waarom heb je ze allebei? Persoonlijk zou mijn voorkeur van de Akra's uit gaan naar die twin pipe. Het was een beetje 50/50 tussen de SC en de Akra. Ik zag een paar pagina's terug ook een image van iemand die de titanum korte pijp zwart had laten spuiten, ook erg mooi.

Ik had er een van een showroommodel kunnen kopen die er vanaf gehaald is bij verkoop van de motor, helemaal nieuw maar dan met korting. Lijkt mij wel de mooiste uitlaat voor de xsr. Leuke is dat je deze heel simpel kan transformeren naar een zware herriepijp, gewoon het achterste deel eraf halen en een eindpijpje voor op de tussendemper verzinnen. Dan heb je eigenlijk hetzelfde als een akra titanium zonder het eindstuk van de demper (wat ze dbkiller noemen maar niet is) de twin pijp vind ik niet zo heel mooi en is net zo stil als orgineel.
 
Laatst bewerkt:
maxresdefault.jpg
 
Valt me op bij een snelheid van meer dan 130 km op de snelweg dat dan de voorkant niet stabiel is, banden spanning is goed heb me al laten voorlichten om de achterveer iets strakker te zetten iemand dit ook zo ervaren ?
 
Valt me op bij een snelheid van meer dan 130 km op de snelweg dat dan de voorkant niet stabiel is, banden spanning is goed heb me al laten voorlichten om de achterveer iets strakker te zetten iemand dit ook zo ervaren ?

Achterveer ergens halverwege is al stukke beter, standaard staat hij op zijn slapst. Op zich vind ik hem dan best stabiel in snelle niet al te scherpe bochten, korte bochten gaat de voorkant wel erg dansen en ook achter niet ideaal. Van de week maar eens kijken wat een andere Ohlins voorvering doet.
 
Ohlins voorveren op de 700: Alleen al met manouvreren naast de motor merk je het al, het rijden is een verschil van dag en nacht nu al opmerkelijk na klein stuk naar huis rijden in de regen! Zou het er zsm in gooien
 
Was de bedoeling maar m'n maat lukte het niet, geen ervaring met ups vorken en weet niet hoe het moet... komt dus later helaas
 
Net een rondje droog gereden, echt een giga verbetering! Het is even eng omdat je voelt dat het stabiel blijft en veel harder kan maar gewend was aan de bouncevering. Er is wel een groot nadeel, de grondspeling is echt niet meer toereikend, maar ach totdat de slijtboutjes vanzelf weg zijn.
 
Voor iemand met een xsr700, ik denk dat ik toch de ongebruikte Akrapovic highmount wegdoe, ik laat de lage erop. €800,- Nieuw tegen de €1300
 
Terug
Bovenaan Onderaan