Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil misschien andere einddempers op m'n tuono zetten, voor de looks, geluid en hij is ook afgesteld met akra's. nou zat ik zelf te denken aan mivv double carbon dempers ( ovale zonder tuitje ) iemand hier ervaring mee of andere suggesties?

Motorbazaar levert ook GPR, heb ik nu op mijn FJR zitten, zijn ook hele mooie dempers, goede kwaliteit..

Echt carbon op een dikke twin wil nog wel eens problemen geven...
 
Weet iemand de maat van de boutjes waarmee je het contactslot aan de kroonplaat bevestigd? Dus de boutjes die afbreken.

Ik begin dit weekend met de Mille R -> Tuono ombouw, zal hier wat foto's posten *D
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik het kontje van mijm Tuono te kaal vind,
Dacht ik eraan om er een mooie subtiele sticker op te plakken.
Ongeveer zoals hieronder.

Alleen toch in een andere Font en iets beter in.het midden van dat stuk.

IMG_20170527_WA0003_copy.jpg


Nu nog wachten op antwoord van wat sticker bedrijven, van de kosten en mogelijkheden.
 
Ik ben benieuwd naar de foto's en de voortgang :Y

Misschien dat je het hier kan vinden nummer 15.

electrical system i | rsv r - factory - dream | technische_tekeningen | Aprilia Parts

Ga de ombouw in m’n woonkamer doen (7e etage) dus eerst de tank en rem- en koppelingsleidingen in de garage legen. Leidingen zijn gedaan, morgen ochtend maar een slangetje halen om de tank leeg te halen. Had een klik systeem op beide slangen verwacht maar de banjo maakt t iets lastiger.
 
Ga de ombouw in m’n woonkamer doen (7e etage) dus eerst de tank en rem- en koppelingsleidingen in de garage legen. Leidingen zijn gedaan, morgen ochtend maar een slangetje halen om de tank leeg te halen. Had een klik systeem op beide slangen verwacht maar de banjo maakt t iets lastiger.

In je woonkamer en op de 7e verdieping?

En ik maar klagen dat ik 3 verdiepingen naar beneden eerst moest om naar mijn garage te kunnen...

Credits voor je Birdboy!
 
Aangezien ik het kontje van mijm Tuono te kaal vind,
Dacht ik eraan om er een mooie subtiele sticker op te plakken.
Ongeveer zoals hieronder.

Alleen toch in een andere Font en iets beter in.het midden van dat stuk.

[afbeelding]

Nu nog wachten op antwoord van wat sticker bedrijven, van de kosten en mogelijkheden.


super mooi !!!!
 
Gister lekker bezig met de Mille -> Tuono ombouw, blijkt het gekochte Tuono kuipframe krom en het het schroefdraad voor de bevestiging van de stuurdemper gestript B|

Is het echt noodzakelijk een steviger kuipframe te monteren? Ik heb die van de Mille nog, lijkt me best stevig.
 
Heb ik ook altijd mee gereden, ging prima

Lijkt me de makkelijkste optie. Iemand hier slechte ervaring mee?

Van Mille naar Tuono, nu even met Mille kuipframe. Na m'n vakantie komen de bellypan (carbon), schetsplaten (carbon), spiegels, en remleidingen er op. Kan niet wachten om te rijden!

XFBSad3.jpg


zZh010I.jpg


HE3eCba.jpg
 
Heb ik ook altijd mee gereden, ging prima

Hoe heb jij (en andere omgebouwde Mille eigenaren) het met de kabels gedaan? Elektra gaat netjes over de voorkant van de risers, de gaskabels ook en komen echt net uit (had graag een paar cm extra gehad), maar die van de choke is echt te kort en moet direct het frame in vanaf het stuur.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond, kijk al een tijdje passief mee op dit sub forum omdat ik zelf ook bezig ben met de ombouw van een mille uit 2000 naar tuono.

Ik heb zelf de choke kabel binnendoor laten lopen en dan aan de voorkant bij de ophanging van de linker radiator zeg maar, er weer uit laten komen. Heb het zo ook met bijna alle kabels gedaan, heb niet kunnen vergelijken met een echte maar gok dat het bij een tuono ook zo loopt.

Als je wilt kan ik mss morgen ff plaatje schieten van waar hij er weer uit komt.

-Morg
 
Ik vond zelf dat het mille subframe flink bewoog bij hogere snelheden op minder wegdek en ken een engels forum lid waarbij zelfs spontaan is afgebroken.

Eeen versteviging erop laten lassen (welke je van je kromme frame kunt slopen) geeft je wel zekerheid.

Of langzaam rijden natuurlijk.
 
Thanks voor de tips, heb van Rudy (Sorrento?) wat duidelijke plaatjes gehad. Toch handig zo een Tuono topic.

Heb het kromme frame recht kunnen buigen (viel best mee) en ga een helicoil plaatsen. Wordt nu gepoedercoat :)

Of langzaam rijden natuurlijk.

:N
 
Laatst bewerkt:
Lees nu al ff mee hierzo en vorig weekend een proefrit gedaan op een Tuono, dat gaat em dus worden.
Had daarvoor nog twijfel omdat SS en 4cil gewend was, maar ben nu verkocht.

Leesvoer genoeg hier dus weet zo ongeveer wel waarop moet letten bij aanschaf.
Alleen hebben de meeste Tuono's een best hoge kmstand ruim 40k+.

Bij goed onderhoud kunnen ze natuurlijk makkelijk nog het dubbele aan, maar vanaf welke kmstand is het toch verstandiger om te wachten/zoeken naar een met een lagere kmstand.
Rij ongeveer 8-10k per jaar en wil de motor ongeveer 2 jaar houden, dus moet ook nog wel te verkopen zijn tegen die tijd.
 
Zo ik mag me ook melden op deze afdeling. AS woensdag kijken voor een tuono v4 2012 zonder aprc. Zijn er concreet specifieke punten waarop te letten? Is het verbruik in te perken met een dynojet kit, of het is zoals het is. En iemand een demper te koop? moet wel horen die v4!!

Hoor graag over eventueel aanvullingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan