Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, dat hendeltje wat direct het wormwiel draait gaat bij mij vrij zwaar. Koppelingskabel heb ik een jaar geleden vervangen. Klemt niet, goed gesmeerd en liep voor mijn gevoel vrij. Bij de motorzaak zeiden ze ook al dat mijn koppeling wel een van de zwaarste is die ze langs gekregen hebben. Ik liet me vertellen dat ze een GSX-R hadden staan met een vergelijkbaar probleem. Het hendeltje zit nl. in een lager, wat bij deze motor compleet versleten was en waar zelfs speling in zat. Gaf hetzelfde resultaat, vandaar de interesse naar hoe ik het motorrijden mezelf wat makkelijker kan maken. :)

Verder staan alleen een olie- en filterwissel, ketting en tandwielen nog op de (langetermijn) planning. Hij rijdt prima en het weggedrag met de MPR4 bevalt me steeds beter. Door de regen absoluut nergens last van. Geeft veel vertrouwen :Y
Kun je zelf controleren. Zijkap eraf en het kapje bij het voortandwiel eraf en dan kan je er als je door de bagger heen bent zo bij.
Let wel het kapje bij het tandwiel heeft verschillende bout lengtes. Onthoud dus welke uit welk gat komt. Ze willen ook nog wel eens wat vast zitten.
Als je dan je koppelingskabel los haakt kun je voelen of de kabel zelf makkelijk te bewegen is.
En kun je het wormwieltje ook even inspecteren. Zeker wanneer je de koppelingspen eruit haalt kan je het mechanisme vrij bewegen.
Het is wel wat werk, maar op een regenachtige zondagmiddag prima te doen ;)
 
k heb er geen aandelen of zo maar:

tot eind september bij MLMPARTS

MOTOBATT
MBTX9U Accu
€ 51,95 ipv € 67,50

en nog vandaag en morgen gratis thuis geleverd boven de 50 euro. dus sla je slag.
 
@dkp
werken uw ballasten niet op enkel contact aan of ook niet op draaiende motor??
t Kan zijn dat uw batterij gewoon geen jus genoeg heeft om de ballast te "starten" ahw maar dat dit wel lukt als de motor al draait....

Heb ik ook last van gehad en daarom staat er een vertragingsrelais van 10 sec tussen zodat mijn xenon pas 10 sec na contact aanslaat.
Persoonlijk denk ik dat de batterij nog goed is.
Al wordt daar beweerd van niet.
DKP in "Xenon installatie ... wat gaat er toch s..."
Ze zou een iets te lage spanning hebben in rust net na het rijden, maar als ik zie hoe stabiel de laadspanning is, en hoe gering de spanningsval tijdens het starten. Het zou immers kunnen dat mijn meter een halve V te weinig aanduidt, het is immers een super goedkoop ding ...

... morgenvroeg nog eens meten voordat ik start, dan heeft ie toch weer een nachtje stilgestaan. Zien wat dan de waarde is, en meteen ook de spanningsval bij koudstart na een nachtje stilstand bekijken, kan zomaar andere resultaten met zich meebrengen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
k heb er geen aandelen of zo maar:

tot eind september bij MLMPARTS

MOTOBATT
MBTX9U Accu
€ 51,95 ipv € 67,50

en nog vandaag en morgen gratis thuis geleverd boven de 50 euro. dus sla je slag.
Soms denk ik idd, laat ik misschien gewoon een nieuwe batterij steken. Deze is nog een yuasa (of zoiets, dus kans is groot dat het de originele is). Maar dan denk ik wel aan een Varta batterij, in het verleden al heel goede ervaringen mee, zowel in de auto als de motor. En hier in de buurt zit daar een erkende dealer van ;)
 
Tof, mijn uitlaat lekt, onder me rechtervoetsteun. Iemand enig idee welke pakking daar hoort?

Ik heb al geprobeer de klem wat strakker te draaien. Alhowel het minder lekt werkt dit niet als permanente oplossing aangezien het nog steeds een beetje lekt.
 
Dit dus, de uitlaatklem...
full
 
Tof, mijn uitlaat lekt, onder me rechtervoetsteun. Iemand enig idee welke pakking daar hoort?

Ik heb al geprobeer de klem wat strakker te draaien. Alhowel het minder lekt werkt dit niet als permanente oplossing aangezien het nog steeds een beetje lekt.
Originele pakking kost zo'n 25-30 euro.
Of dichtsmeren met Gungum.

Ohja, hoeveel kost een nieuwe versnellingsbak? (ik merk dat die van mij af en toe slipt)
Ik ga er maar even vanuit dat het je koppeling is die slipt.
http://www.mlmparts.com/nl/koppelingsplaten-a45298-voor-suzuki-gsx-750-f-2001.html
 
Ik heb gisteren een CBR250R gekocht met 4.700 km. :$

Het rijdt wel zuiniger dan DKP. :+
 
Het wordt toch een nieuwe klem, diameter ongeveer 32mm. Morgen maar ff naar de garage.

Dan meteen ook ff navragen over die koppelingsplaten.
 
Ik heb gisteren een CBR250R gekocht met 4.700 km. :$

Het rijdt wel zuiniger dan DKP. :+
Dat mag niet!!!!!
Dat is verboden!!!!!
Dat kan gewoon niet!!!!!
Daar gaat mijn fierheid!!!!!

... waar is die psychiater nu ook weer net als je hem nodig hebt?!?!?!?!


:+ :+ :+ :+ :+



Maar effe serieus, ik wil best nog een zuinigere motor als dat kan.
De benzineprijs staat hier op de meeste plaatsen al 1,350€ voor een litertje E10 :(
En de diesel? Kwestie van enkele maanden denk ik, en dienstaat gelijk (of hoger) dan de benzineprijs ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat mag niet!!!!!
Dat is verboden!!!!!
Dat kan gewoon niet!!!!!
Daar gaat mijn fierheid!!!!!

... waar is die psychiater nu ook weer net als je hem nodig hebt?!?!?!?!


:+ :+ :+ :+ :+



Maar effe serieus, ik wil best nog een zuinigere motor als dat kan.
De benzineprijs staat hier op de meeste plaatsen al 1,350€ voor een litertje E10 :(
En de diesel? Kwestie van enkele maanden denk ik, en dienstaat gelijk (of hoger) dan de benzineprijs ...

Ombouwen naar LPG! :+
Kost dat bij jullie nog extra belasting? Hier is er geen regeling voor.
Doe je dat dan zelf, of bij de garage?
Easy job, deksel eraf/bouten los/veren eruit/vica versa terug.
Alleen niet té vast aandraaien. :)

full

full


En er was ongeveer een liter verloren, dus weer vers bijgevuld.
De oude kon er ook weer in, maar dat doe ik nooit.

Je kan uiteraard ook eerst aftappen of de motor nog schuiner zetten.

Ik keek wel even waar het schip ging strand, bij de Aprilia kwam er helemaal geen olie uit. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hieronder de oud/nieuwe veren om en om..

full


De nieuwe zijn iets langer en niet zo slap.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een beetje ten einde raad ... ik denk nu echt dat het aan de ballasten en/of the bulbs ligt ... maar wat als het niet zomis?

Vanaf hier ...

Ik denk, laat ik toch nog één keer een volledig nieuwe xenon set kopen, maar niet bij AE dit keer ... maar wat als .. wat als ...
 
Ik ben een beetje ten einde raad ... ik denk nu echt dat het aan de ballasten en/of the bulbs ligt ... maar wat als het niet zomis?

Vanaf hier ...

Ik denk, laat ik toch nog één keer een volledig nieuwe xenon set kopen, maar niet bij AE dit keer ... maar wat als .. wat als ...

Even wat dingen afgespeurd. Met xenonverlichting bij auto's ook een veelvoorkomend probleem wat vaak aan de ballasten ligt. Geven deze de juiste spanning voor de lampen? Zijn ze compatibel?

Daarnaast zag ik ook iets over geoxideerde zekeringen langskomen... Kun je even controleren, maar betwijfel of het daaraan ligt.

Veel voorkomende oplossing is de xenon niet meer gebruiken maar dan de originele terug te plaatsen. Al aan LED verlichting gedacht?
 
Even wat dingen afgespeurd. Met xenonverlichting bij auto's ook een veelvoorkomend probleem wat vaak aan de ballasten ligt. Geven deze de juiste spanning voor de lampen? Zijn ze compatibel?

Daarnaast zag ik ook iets over geoxideerde zekeringen langskomen... Kun je even controleren, maar betwijfel of het daaraan ligt.

Veel voorkomende oplossing is de xenon niet meer gebruiken maar dan de originele terug te plaatsen. Al aan LED verlichting gedacht?
Ja, had al LED's H1 liggen om in de projectors te steken ... maar ze gaan er niet in, de "stift" met de LED's erin is te dik om in de projector te steken -O-

Ik denk dus idd ook aan de ballasten. Deze die er nu inzitten zaten samen met de huidige bulbs in hetzelfde pakket.
 
Gisteren voor het eerst een flink stuk op de GSX kunnen rijden. Toertocht gereden waarbij we geld ingezameld hebben voor het KWF kanker-fonds. Een mooie rit. 90 kilometer heen. Tocht van 130 kilometer en weer 110 kilometer terug.

full


Motor heeft het lekker gedaan. Ook geen last met de zithouding gehad.

We waren in totaal met ongeveer 40 motoren en 50 personen in totaal. Eindstand van de opbrengst is ongeveer €3.850,-.
full


Geëindigd bij Goedhart Motoren in Bodegraven voor een BBQ.

full

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan