Onnodig links rijden

Nellis

MF'er
8 sep 2015
37
15
Een van de grotere irritaties in het verkeer zijn de bestuurders die onnodig links blijven rijden. Het lijkt mij dat een deel van dat gedrag door de linksrijders zelf veroorzaakt wordt (geen afstand houden). Als ik bijvoorbeeld opschuif naar rechts om wat mensen te laten inhalen. Maar vervolgens geen ruimte krijg om weer terug in te voegen op de linkerbaan (en dus vast zit achter een vrachtwagen) blijf je de volgende keer gewoon links rijden. Dus geef mensen die naar rechts gaan (gewenst gedrag) ook eens de mogelijk weer terug in te voegen blijven ze misschien ruimte maken voor de rest.
 
knipperlicht uit en gewoon gaan ,ik kom er altijd weer tussen :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon ook links blijven rijden net als de rest, daarom gaat ook niemand naar rechts,
voor je doet het niemand achter je doet het niemand uitzondering daar gelaten,
of neem de tijd achter een vrachtwagen, zuinig met brandstof rij 90 :)
 
Een van de grotere irritaties in het verkeer zijn de medeverkeersdeelnemers.
 
Vannacht om 3u, autobaan zo vrij als het kan, blijft er toch minstens 1 bestuurder voor een half uur links rijden tegen 120, terwijl er amper verkeer is, diegene dier er wel rijden steken hem voorbij, jawel, langs rechts
Dus ja ...
Misschien tijd om toch maar is zwaar te beboeten :)
 
Een van de grotere irritaties in het verkeer zijn de bestuurders die onnodig links blijven rijden. Het lijkt mij dat een deel van dat gedrag door de linksrijders zelf veroorzaakt wordt (geen afstand houden). Als ik bijvoorbeeld opschuif naar rechts om wat mensen te laten inhalen. Maar vervolgens geen ruimte krijg om weer terug in te voegen op de linkerbaan (en dus vast zit achter een vrachtwagen) blijf je de volgende keer gewoon links rijden. Dus geef mensen die naar rechts gaan (gewenst gedrag) ook eens de mogelijk weer terug in te voegen blijven ze misschien ruimte maken voor de rest.

Met de auto doe ik vroeg genoeg het knippertje uit en ga dan ook als ik zie dat ik mij voorbeeldig heb gedragen naar links, men remt wel iets bij of laat het gas los. Je rijdt op een motor, dat is net even anders en gedraag je daar dan ook na.
 
Ik leg er soms nog een schepje bovenop: als ik zie, of weet, dat er een mooie bocht komt en er zit verkeer voor me, ga ik met opzet langzamer rijden om later met aangepaste snelheid door die bocht te kunnen. (Heb ik vroeg in mijn motorcarrière van een ander geleerd.)

Als dat niet super irritant is weet ik het ook niet meer.
 
Ik leg er soms nog een schepje bovenop: als ik zie, of weet, dat er een mooie bocht komt en er zit verkeer voor me, ga ik met opzet langzamer rijden om later met aangepaste snelheid door die bocht te kunnen. (Heb ik vroeg in mijn motorcarrière van een ander geleerd.)

Als dat niet super irritant is weet ik het ook niet meer.
Dat heb jij toch helemaal niet nodig om irritant te zijn?
 
Vind de mistlamp bestuurders ook erg vervelend moet ik zeggen.

Kijk mij toch even 4 lichten voorop de auto hebben *O*

Met mistlampen achter aan rijden mag wel art 5 worden. Als je dat gele lampje niet ziet op je dashboard begin ik toch wel te twijfelen aan je vaardigheid B|

Ohja en de ik doe mn verlichting snachts helemaal niet aan bestuurders _O- heb me altijd afgevraagd of de teller wel goed zichtbaar is dan in een donkere auto :?

Nu zijn er uitzonderingen (mede schuld fabrikant) van die auto's die DRL hebben. dan vergeet de bestuurder de verlichting te voeren maar voor schijnt wel DRL en het dashboard word ook verlicht, alleen de achterkant is in duisternis gehuld :Y

Zo dat was mijn frustratie weer voor even :9
 
Ik ga vaak wel naar rechts als ze het gat dan dicht dreigen te rijden terwijl ze daarna niet door kunnen rijden en er dus geen plaats meer is ga ik weer terug. Na een paar keer snappen ze het wel.
Omgekeerd zorg is dat er weer ruimte is achter me als iemand met de ruimte geeft door naast hun eerst iets in te houden en dan een gat te trekken.
 
Vandaag ook meegemaakt op terugweg van Assen, continu links blijven plakken, man, man ergernis ten top.
Opmerking over mistlampen en zo....
*Dagrijlichten zijn sinds 2014 verplicht bij nieuwe auto`s. Wat je nu ziet is dat er figuren zijn die bij oudere auto`s de mistlampen aan doen. Dan denken ze of dat ze een nieuwe auto of een upgrade hebben. |(
*Dagrijlampen mogen niet samen gevoerd worden met gewoon dimlicht. Deze zijn ook zo afgesteld dat als men dimlicht aanzet de dagrijlampen uitgaan.
*Achterlichten branden alleen met dimlicht, niet met dagrijlampen.
*Mistlampen mogen alleen gevoerd worden bij dichte mist met dimlicht samen.
 
Van mij mag hier ook bij dat de tellerverlichting uit moet bij voeren van dagrijverlichting of dimt naar mate het donkerder wordt, dat is de reden dat veel mensen niet door hebben dat ze geen licht voeren in het donker...
 
Met de motor kom je er altijd wel tussen

Met de auto laat de eerste je er soms niet tussen maar dan moet je daarna gewoon gaan, meeste maken dan wel ruimte voor je. (zeker als je het een beetje afdwingt
Maar laat mij er gewoon tussen, na die vrachtwagen gaat gelijk het knippertje naar rechts weer aan en kan men weer gaan bumperkleven op de oude plek
 
De werkelijke reden is dat ze dom zijn. Als het binnenlichtje nog brand (open deur ofzo, ik noem maar wat) dan brand ook de verlichting? Ja. :+

Van mij mag hier ook bij dat de tellerverlichting uit moet bij voeren van dagrijverlichting of dimt naar mate het donkerder wordt, dat is de reden dat veel mensen niet door hebben dat ze geen licht voeren in het donker...
 
Vandaag ook meegemaakt op terugweg van Assen, continu links blijven plakken, man, man ergernis ten top.
Opmerking over mistlampen en zo....
*Dagrijlichten zijn sinds 2014 verplicht bij nieuwe auto`s. Wat je nu ziet is dat er figuren zijn die bij oudere auto`s de mistlampen aan doen. Dan denken ze of dat ze een nieuwe auto of een upgrade hebben. |(
*Dagrijlampen mogen niet samen gevoerd worden met gewoon dimlicht. Deze zijn ook zo afgesteld dat als men dimlicht aanzet de dagrijlampen uitgaan.
*Achterlichten branden alleen met dimlicht, niet met dagrijlampen.
*Mistlampen mogen alleen gevoerd worden bij dichte mist met dimlicht samen.


Nee, bij zicht van 50 mtr of minder,
dichte mist zijn de meningen over verdeeld, blijkt op de weg.
 
Achtermistlamp bij mist met een zicht minder dan 50 meter. Voormistlampen bij slecht zicht, door mist, regen of sneeuwval en een zicht van minder dan 200 m.
 
dagrijlampen (DRL) <-> gewoon dimlicht: mijn auto (Volvo V60) kan niet anders. maar als ik mijn dimlicht aanzet (dat heb ik tot nu toe maar 1x gedaan: toen ik 'm afgeleverd kreeg), branden de LEDs in de voorbumper die als DRL fungeren, op halve kracht. DRL werken bij mij dus als stadslicht. mistlicht voor heb ik niet.

mistlampen vóór mogen bij zicht minder dan 200 meter. mistlicht achter mag/moet bij zicht minder dan 50m. (ik had ooit een auto waarbij de mistlampen voor alleen konden branden als ik grootlicht inschakelde. dat was een uit Duitsland ingevoerde Peugeot 205 1.9 GTi, dus wellicht was dat een duitse schakeling)

de pest: mensen die 's avonds niet in de gaten hebben dat ze (nog) met hun dagrijlampen aan rijden. en hoe je ook probeert ze wakker te schudden met je eigen groot licht, ze blijven gewoon zo rijden. dat mag van mij best een Artikel5-je worden.
 
En dagrijlampen zouden ze wat mij betreft alleen mogen voeren, als de gewone verlichting automatisch met een sensor inschakelt. Dan voorkom je dat al die mutsen in het donker blijven doorrijden met dagrijlampen.
 
Als je als (motor)agent op al dit soort fratsen actie moet ondernemen kom je nergens anders meer aan toe. Zal dus wel nooit beter worden, behalve dan door technische innovaties.
Als het van al die onnozelen op de weg zelf moet komen; daar is geen handhaving tegen opgewassen.
 
Achtermistlamp bij mist met een zicht minder dan 50 meter. Voormistlampen bij slecht zicht, door mist, regen of sneeuwval en een zicht van minder dan 200 m.

Ik bedoel de mistachterlichten, had niet goed gelezen.
Overigens net zo irritant als lekker op je rem blijven staan voor een stoplicht.
 
Om vervolgens als het groen is nog steeds de rem ingetrapt houden en pas als de auto voor hem/haar allang weg is te denken aan poot los.. Eerste versnelling (waar zat die ookalweer) en optrekken naar -20 Vmax in 62 seconden.

Ik bedoel de mistachterlichten, had niet goed gelezen.
Overigens net zo irritant als lekker op je rem blijven staan voor een stoplicht.
 
Wat me met de motor ook al verschillende keren is voorgekomen is dat er een bestuurder op het midden van de rijbaan (dus op de stippellijn) gaat rijden zodat je als motor net plaats hebt om voor te kunnen. Allemaal goed en wel dat ze mij willen voorbijlaten, maar wat als die dan plots terug naar links gaan zit je daar wel mooi tussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan