Zuigers remklauw gaan niet gelijk

madeiros

MF'er
10 mei 2016
119
3
grobbendonk
Hallo, er scheelt volgens mij iets met de voorste remklauw van mijn sym maxsym, de remmen zijn vandaag volledig van nieuwe remolie voorzien en de klauwen en zuigers allemaal uit elkaar geweest, gereinigd, ingevet, alle zuigers gaan soepel in en uit, de garagist zegt dat het euvel opgelost is.
Bij thuiskomst kijk ik de bewuste remklauw na en volgens mij is het nog niet juist.
Ik heb een filmpje bijgevoegd, telkens ik de remhendel inknijp drukt volgens mij enkel de binnenste zuiger tegen de remschijf terwijl de buitenste zuiger mee naar de buitenkant wordt gedrukt door de remschijf, als ik krijtlijnen zet op de buitenkant van de schijf staan die er nog steeds na een rit met remtest. Op het filmpje wordt het pas duidelijk de laatste 10 seconden.


Bedankt alvast
 
uiteraard heeft ontluchten zin.
alleen : overal in het systeem zit dezelfde druk als je remt. of er nu links een luchtbel zit en rechts niet : op beide zuigers wordt evenveel druk uitgeoefend.
 
Als de schijf naar één zijde geduwd wordt, dan kunnen er 3 oorzaken zijn.
1: doorvoer kanaal van klauw zit dicht.
2: zuigers zitten vast.
3: remblok zit vast/geblokkeerd.

Doe er je voordeel mee en zoek het uit.
 
Als de schijf naar één zijde geduwd wordt, dan kunnen er 3 oorzaken zijn.
1: doorvoer kanaal van klauw zit dicht.
2: zuigers zitten vast.
3: remblok zit vast/geblokkeerd.

Doe er je voordeel mee en zoek het uit.

Hallo, bedankt voor de reactie,
De zuigers kan ik vlot induwen en terug uitknijpen
De remblokken kunnen goed bewegen
Dus het doorvoerkanaal zit dicht en heeft ontluchten geen zin?
 
Remblokken vertonen weinig tot geen voering meer dat zou ik eerst eens vervangen.
Ze zijn zo goed als nieuw het geeft een vertekend beeld omdat er maar 2 zuigers zijn ipv 4 en dus ook remblokken met maar helft voering, gelieve eerst alles te lezen deze remmen zijn reeds bij een dealer volledig nagekeken en voorzien van verse remolie en ontlucht 2 dagen geleden.
 
Ze zijn zo goed als nieuw het geeft een vertekend beeld omdat er maar 2 zuigers zijn ipv 4 en dus ook remblokken met maar helft voering, gelieve eerst alles te lezen deze remmen zijn reeds bij een dealer volledig nagekeken en voorzien van verse remolie en ontlucht 2 dagen geleden.
Heb je het nu over de klauw in het filmpje?
Dat is weldegelijk een 4 zuiger remklauw. Ik kijk zo tussen de schijf en de remblok door en zie nauwelijks remvoering. Als je denkt dat het gezichtsbedrog is, kan je dan even de remblokken opmeten zodat we dat kunnen uitsluiten?
 
De linker remklauw word bedient met de achterrem hendel (gecombineerd remsysteem). Volgens het WPHB zit er een 'delay valve' tussen maar de werking word niet uitgelegd.

Overigens vind ik nav de filmpjes dat er inderdaad weinig voering op de blokken lijkt te zitten.
 
Laatst bewerkt:
De linker remklauw word bedient met de achterrem hendel (gecombineerd remsysteem). Volgens het WPHB zit er een 'delay valve' tussen maar de werking word niet uitgelegd.

Overigens vind ik nav de filmpjes dat er inderdaad weinig voering op de blokken lijkt te zitten.
Ok hier een beknopt overzicht van het probleem,
-de remmen zijn net voorzien van verse remolie en ontlucht
-bij het inknijpen van de remhendel gaan beide remblokken naar links
-de motor remt nog goed omdat de achterrem nog wel zijn werk doet daar het remsysteem gecombineerd is voor-achter
-de linkse voorrem doet natuurlijk niets daar er geen druk wordt opgebouwd
-de blokken zijn nog goed, zie filmpje
-de linkse remblok daar kan je mee loteren en de rechtse zit geklemd tegen de schijf
-de zuigers kun je makkelijk naar binnen duwen
-tijdens het rijden en remmen raakt de linkse blok de schijf niet
-de dealer zegt nieuwe remklauw
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je er is enkel een probleem met linkse voorrem, die heeft idd maar 2 zuigers en precies zo halve remblokken, de rechtse voorrem heeft 4 zuigers en hele remblokken.
Ik bedoel dat ik zoiets nog nooit hebt gezien. Je klauw ziet er uit als een 4 zuiger maar het is een 2 zuiger klauw. Als je de zuigers in de klauw wel naar binnen kan duwen lijkt me het probleem niet in de klauw zelf te zitten.
 
Aangezien je zelf van al het bovenstaande advies weinig aanneemt, en jou dealer blijkbaar ook niet capabel genoeg is om het probleem te verhelpen, zou ik dan toch maar op advies van je dealer een nieuwe klauw laten plaatsen, en hopen dat hij daarmee het probleem wel weet te verhelpen.

Naar een bedrijf met verstand van zaken gaan, zou natuurlijk ook een goede oplossing kunnen zijn.
 
meestal, als ik nieuwe remblokken monteer, krijg ik die amper tussen de schijf en de remtang. Zuigertjes moeten echt helemaal in. Als ik dat filmpje kijk, zie ik twee remblokjes en een hoop lucht, ervoor, erachter, misschien zelfs wel erin.

Denk dat de montage niet helemaal okay is
 
meestal, als ik nieuwe remblokken monteer, krijg ik die amper tussen de schijf en de remtang. Zuigertjes moeten echt helemaal in. Als ik dat filmpje kijk, zie ik twee remblokjes en een hoop lucht, ervoor, erachter, misschien zelfs wel erin.

Denk dat de montage niet helemaal okay is
Gorillaz het lijkt een leegte in de remklauw omdat het een vierzuigerklauw is met 2 zuigers , de remblokken zijn ook maar half voering, de zuigers zitten vanboven, Chek het 1e filmpje enkele posts hierboven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan