Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondanks het weer en werk toch al bijna de 800km erop staan. Nog 150km te gaan :)

Hmm heb sinds 2004 een motor in de tuin staan en sinds 2010 altijd 2... zal zwaar worden maar misschien mag je tussentijds ff knuffelen bij je dealer? Beetje droogzitten enzo
 
Ondanks het weer en werk toch al bijna de 800km erop staan. Nog 150km te gaan :)

Hmm heb sinds 2004 een motor in de tuin staan en sinds 2010 altijd 2... zal zwaar worden maar misschien mag je tussentijds ff knuffelen bij je dealer? Beetje droogzitten enzo
De CB500 van m'n vriendin staat nog in de garage. Als ik het lief vraag mag ik die vast wel af en toe lenen O-) _O-

En anders misschien een keertje een KTM crossert lenen van de dealer voor een leuk ritje door het bos O-)
 
Ook met knobbies kun je erg goed gummen op de weg. Band is wel kaal in 10 minuten. Maar film het als je het bos ingaat. Wees niet kinderachtig en neem en 450. Wat kan zoiets kleins je nu aandoen.


;)
 
Verkeerde smiley, je bedoelde vast deze })

Moet toegeven daar zat wat lichte cynisme in het antwoord.


250 lijkt me wel gek genoeg :P

Jij wilt met een 1290 onderweg :P Zal echt een super goede motor zijn. Nee ik heb niets tegen KTM of welk merk dan ook. Maar sinds ik die crossert heb ben ik erachter gekomen wat licht gewicht doet. Heerlijk. Mijn ooit eens volgende weg motor zal ook een eind lichter zijn dan de speed. Ook met het oog op de kleine afstanden hier. Alleen het motorretje moet wel fiks willen optrekken zodat inhalen geen issue is.

Ben benieuwd hoe die motor je gaat bevallen. Ook wel wat jaloers trouwens :X
 
Moet toegeven daar zat wat lichte cynisme in het antwoord.Jij wilt met een 1290 onderweg :P Zal echt een super goede motor zijn. Nee ik heb niets tegen KTM of welk merk dan ook. Maar sinds ik die crossert heb ben ik erachter gekomen wat licht gewicht doet. Heerlijk. Mijn ooit eens volgende weg motor zal ook een eind lichter zijn dan de speed. Ook met het oog op de kleine afstanden hier. Alleen het motorretje moet wel fiks willen optrekken zodat inhalen geen issue is.

Ben benieuwd hoe die motor je gaat bevallen. Ook wel wat jaloers trouwens :X
Die SDGT is ongeveer even zwaar als een Speed, maar voelt alsof ie 50 kilo lichter is :Y
En ik wilde persé een snelle sportieve motor met tourcapaciteiten voor 2 personen, dus dan heb je ook niet zo heel veel keuze :)
 
Laatst bewerkt:
Beetje hulp gevraagd😩😩

Wilde vandaag nog een ritje maken, maar alleen een klik van t relais, de startmotor draaide niet rond.
Tevens de lampen van koplampen doen t niet meer.

De zekeringen lijken in orde, alles zit netjes nog in de vaseline, geen signalen van slechte contacten oid.

Model 2009.

Als ik het contact aan zet en de motorkillswitch goed gaan de pompen werken en is er niets afwijkende waar te nemen.

Graag wat hulp om de SpT weer rijdend te krijgen!!!
 
Beetje hulp gevraagd😩😩

Wilde vandaag nog een ritje maken, maar alleen een klik van t relais, de startmotor draaide niet rond.
Tevens de lampen van koplampen doen t niet meer.

De zekeringen lijken in orde, alles zit netjes nog in de vaseline, geen signalen van slechte contacten oid.

Model 2009.

Als ik het contact aan zet en de motorkillswitch goed gaan de pompen werken en is er niets afwijkende waar te nemen.

Graag wat hulp om de SpT weer rijdend te krijgen!!!
Al met startkabels geprobeerd of ie dan wel start?

En een paar relais omgewisseld? De meeste onder het zadel zijn hetzelfde, dus die kun je omwisselen.
 
Beetje hulp gevraagd😩😩

Wilde vandaag nog een ritje maken, maar alleen een klik van t relais, de startmotor draaide niet rond.
Tevens de lampen van koplampen doen t niet meer.

De zekeringen lijken in orde, alles zit netjes nog in de vaseline, geen signalen van slechte contacten oid.

Model 2009.

Als ik het contact aan zet en de motorkillswitch goed gaan de pompen werken en is er niets afwijkende waar te nemen.

Graag wat hulp om de SpT weer rijdend te krijgen!!!


Zoals flow al zei: startkabels proberen, lijkt op een zwakke accu.Maar er zijn nog meer mogelijkheden!
 
Ondanks het weer en werk toch al bijna de 800km erop staan. Nog 150km te gaan :)

Hmm heb sinds 2004 een motor in de tuin staan en sinds 2010 altijd 2... zal zwaar worden maar misschien mag je tussentijds ff knuffelen bij je dealer? Beetje droogzitten enzo


En die 150 er dit weekend nog bij gezet?
 
Absoluut. Behalve het logo op de tank, topfiets :Y
De S1000XR stond trouwens, samen met de Multistrada en de SDGT, wel op m'n lijstje hoor :) Ik denk dat ik de S1000XR misschien zelfs boven de Multistrada zou verkiezen. Maar ik vond de KTM zo fantastisch dat ik de BMW niet eens meer ben gaan testrijden. Bovendien is de KTM iets goedkoper, helemaal vanwege de actie met inruilbonus. Scheelt gewoon duizenden euro's.

Heb je trouwens geen last van de vibraties waar ze het in veel reviews over hebben?
 
Laatst bewerkt:
Al met startkabels geprobeerd of ie dan wel start?

En een paar relais omgewisseld? De meeste onder het zadel zijn hetzelfde, dus die kun je omwisselen.


Oké, aan de lader gehangen tot de accu helemaal vol was, echter geen verschil☹️
Ook een relais verwisseld, helaas ook hier geen verschil☹️

Wie heeft er verder nog opties, en nee helaas heb ik geen multimeter.
 
Oké, aan de lader gehangen tot de accu helemaal vol was, echter geen verschil☹️
Ook een relais verwisseld, helaas ook hier geen verschil☹️

Wie heeft er verder nog opties, en nee helaas heb ik geen multimeter.
Maar al met de startkabels aan de haal gegaan? Als je accu echt goed is, zou toch je verlichting en tellerunit e.d. allemaal moeten werken?

Ergens zit er bij je accu-spanningsregelaar of dynamo iets niet goed.
 
Maar al met de startkabels aan de haal gegaan? Als je accu echt goed is, zou toch je verlichting en tellerunit e.d. allemaal moeten werken?

Ergens zit er bij je accu-spanningsregelaar of dynamo iets niet goed.
Als de accu echt stuk is dan gaat ie kortsluiting maken op het moment dat ie stroom moet gaan leveren. Aan de acculader zie je dat niet en lijkt alles goed te zijn, maar ook dan helpen startkabels niet.

Ik zou als eerste een nieuwe accu proberen. Als dat niet helpt kun je die altijd weer terugbrengen. Helpt het wel dan is het simpel opgelost voordat er moeilijke en dure reparaties aan te pas komen.
 
Laatst bewerkt:
Maar al met de startkabels aan de haal gegaan? Als je accu echt goed is, zou toch je verlichting en tellerunit e.d. allemaal moeten werken?

Ergens zit er bij je accu-spanningsregelaar of dynamo iets niet goed.


Hoi DoubleUtB,
Idd, de tellerunit doet t ook prima, de brandstofpomp doet t prima, allen gaat de startmotor niet rond en de koplampen doen t niet.

Iemand misschien het e-schema van de SpT?
 
Als de accu echt stuk is dan gaat ie kortsluiting maken op het moment dat ie stroom moet gaan leveren. Aan de acculader zie je dat niet en lijkt alles goed te zijn, maar ook dan helpen startkabels niet.

Ik zou als eerste een nieuwe accu proberen. Als dat niet helpt kun je die altijd weer terugbrengen. Helpt het wel dan is het simpel opgelost voordat er moeilijke en dure reparaties aan te pas komen.


Heren,
Volgens mij is de accu in orde, probleem zit mi ergens anders.
Bij het starten en een kapotte accu zou ook mijn dashbord verzwakken of gewoon niet meer zichtbaar zijn, dat is echter niet t geval, het dashbord, de lampjes daarin, blijft even sterk,schijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan