Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die 14kg is een 10 met een 10+ vergelijken. Beide motoren zijn namelijk exceptioneel lichtgewicht en beide uitstekend te gebruiken in de stad. In het geval dat 95% van alle kilometers die je maakt stedelijke kilometers zouden zijn zou ik zeggen MT03. Anders niet. Ga proefrijden. Ga ze proberen.

Daaraantoevoegend, als je besluit je motor te verkopen voor iets anders dan ben je een stuk langer bezig om van een MT03 af te komen in tegenstelling tot een 07 die niet aan te slepen is. Is ook interessant om mee te wegen denk ik.
 
Bedankt voor je reactie!
Nieuw dus Parallel twin id en vol vermogen.
Oh ok, het zijn beide mooie motoren, maar wat je gevoel zegt mbt de snelweg, zou best eens goed kunnen. Merk met de 07 dat ie voldoende vermogen heeft voor mij voor op de relatief korte stukjes die ik op de snelweg rijd. Langere stukken pak ik toch liever mijn SP, vind het extra vermogen toch wel lekker om rustiger te kunnen rijden (qua toeren). Denk dat je met een 300cc "onrustig" op de snelweg zit, vanwege de constante hoge toeren om met het verkeer mee te kunnen komen, vraag me af of je ook nog wat extra's hebt om te kunnen gebruiken met anticiperen.
Vwb de 07, het is een gooi- en smijtfiets 1e klas, voor in de stad is ie zeker perfect, denk dat je het verschil in gewicht niet zo gauw zal merken, maar het vermogen wel.
Ik den de laatste jaren alleen maar racers gewend (niet dat ik een Rossi ben, in tegendeel zelfs), maar ik ben met de MT helemaal om (ondanks dat ie van mijn vrouw is :P).

In ieder geval succes met het maken van je keuze, we horen graag wat het geworden is ;) :t
 
Laatst bewerkt:
Mijn MT'tje is toe aan de 10.000 beurt.
Man wat vliegen die km's erdoorheen. In maart gekocht met 2000km op de teller.

Ik zie in het onderhoudsschema van Yamaha dat hier geen oliewissel bij hoort. Hebben jullie dat wel laten doen/is dat wel gebeurd?
 
Ik knikker er ieder jaar een verse sloot olie in met een nieuw filter. Daarbij kijk ik niet naar het aantal gereden km's (verwacht dat er max rond de 3k km per jaar mee gereden wordt).

Wordt dat niet standaard bij een beurt gedaan dan, dat ze het daarom niet in dat schema erbij gezet hebben?
 
full


Manual zegt elke 10k olie en elke 20k olie+filter. Voor het tientje dat een filter kost zou ik hem vervangen.
 
Ok dan heb ik de olie wissel over het hoofd gezien en waarschijnlijk bij het filter vervangen gekeken.
Olie + Filter is vervangen, motor is compleet nagekeken en puntjes gesmeerd waar nodig. Mocht na een uurtje en 124 euro aftikken weer lekker naar huis sturen *O* :]
 
Die 14kg is een 10 met een 10+ vergelijken. Beide motoren zijn namelijk exceptioneel lichtgewicht en beide uitstekend te gebruiken in de stad. In het geval dat 95% van alle kilometers die je maakt stedelijke kilometers zouden zijn zou ik zeggen MT03. Anders niet. Ga proefrijden. Ga ze proberen.

Daaraantoevoegend, als je besluit je motor te verkopen voor iets anders dan ben je een stuk langer bezig om van een MT03 af te komen in tegenstelling tot een 07 die niet aan te slepen is. Is ook interessant om mee te wegen denk ik.

Heel duidelijk thanks!
 
Oh ok, het zijn beide mooie motoren, maar wat je gevoel zegt mbt de snelweg, zou best eens goed kunnen. Merk met de 07 dat ie voldoende vermogen heeft voor mij voor op de relatief korte stukjes die ik op de snelweg rijd. Langere stukken pak ik toch liever mijn SP, vind het extra vermogen toch wel lekker om rustiger te kunnen rijden (qua toeren). Denk dat je met een 300cc "onrustig" op de snelweg zit, vanwege de constante hoge toeren om met het verkeer mee te kunnen komen, vraag me af of je ook nog wat extra's hebt om te kunnen gebruiken met anticiperen.
Vwb de 07, het is een gooi- en smijtfiets 1e klas, voor in de stad is ie zeker perfect, denk dat je het verschil in gewicht niet zo gauw zal merken, maar het vermogen wel.
Ik den de laatste jaren alleen maar racers gewend (niet dat ik een Rossi ben, in tegendeel zelfs), maar ik ben met de MT helemaal om (ondanks dat ie van mijn vrouw is :P).

In ieder geval succes met het maken van je keuze, we horen graag wat het geworden is ;) :t

Thanks!
Jullie schrijven en bevestigen wat ik al vermoedde.
300cc zal net kunnen voor een stukje snelweg maar voor regelmatig(er) rijden daarop gewoon niet doen.
Ik ga in Nov met beiden proefrijden, laat het jullie nog weten.

Heb nog een BMW scarver uit 2003 ( met ABS aan/uit zetbaar ) achter de hand om mee te vergelijken.

Bedankt voor de reacties!
 
Thanks!
Jullie schrijven en bevestigen wat ik al vermoedde.
300cc zal net kunnen voor een stukje snelweg maar voor regelmatig(er) rijden daarop gewoon niet doen.
Ik ga in Nov met beiden proefrijden, laat het jullie nog weten.

Heb nog een BMW scarver uit 2003 ( met ABS aan/uit zetbaar ) achter de hand om mee te vergelijken.

Bedankt voor de reacties!

Zoals hierboven ook al aangegeven vermoed ik dat je net iets meer plezier aan een MT-07 zal beleven. Heeft net dat beetje meer over dan die MT-03 :) .

Edit: zal nog ff wat foto`s posten van vorig weekend. Tripje naar het Sauerland en de Eifel gedaan. Ging weer mooi. Zal dan ook mijn ervaringen aangeven met de Michelin Pilot Road`s 4 :) .
 
Zoals aangegeven nog even een klein verslagje van het Sauerland/Eifel tripje vorige week. Oorspronkelijk was het idee vanaf vrijdag tot en met zondag een paar dagen Eifel te gaan doen. Omdat het zulk goed weer was besloten één extra dag vrij te nemen en donderdag met collega`s mee te rijden richting Sauerland. Vrijdag middag op eigen gelegenheid vanaf Sauerland richting de Eifel gereden (alleen maar binnendoorweggetjes natuurlijk) en zaterdag en zondag met de andere groep meegereden.

Het was ieder super weer die dagen en ook warmer dan verwacht :) . Heerlijk gestuurd dus en de MPR4`s bevallen ook goed. Twee keer met gas geven gleed die even, maar dat lag ook wat aan mij (ff gas geven in/halverwege de bocht). Overigens heel geleidelijk. De band pakt de grip daarna weer prima op. Niets dan lof dus over de MPR4`s :t . Verder ook gereden met mijn zojuist aangeschafte Go Pro Herio Session (4) camera. Ik had een borstband c.q. chestmount via Lightinthebox.com (soort Alie Express) besteld waarop ik de camera heb bevestigd.

Enige wat minder leuk was is dat mijn contactlenzen met het schoonmaken stuk gingen. Uiteraard een reserve setje bij me, maar die ging de dag erna - de zondag op de terugweg - ook stuk. Gelukkig mijn bril mee (moet ook wel met -8,5/-7,5 en een cilinder). Alleen is een bril wel ff wennen :o . Het beeld is heel onrustig en het is net of je "bezopen" op de motor zit. Bochten inschatten is ook erg lastig en op hobbel wegen beweegt de bril mee waardoor het nog lastiger wordt. Na 580 kilometer en thuis aangekomen stapte ik dan ook duizelig van mijn motor af. Verder stond de motor al 50 km op reserve, alleen had ik geen zin meer om te tanken :+ .

Hieronder nog wat fotootjes :) :

Dag 1: Sauerland en een hotel kamer voor mij alleen.
full


full


Dag 2: lekker in mijn eentje vanaf Sauerland binnendoor richting Eifel!
full


Dag 3: Go Pro Session (4) testen. Wat een scherp beeld eigenlijk!
full


Dag 4: En weer bepakt en bezakt terug. Deze foto is in België gemaakt.
full
 
En mooi weer zo te zien!

Ik zie dat je geen tank tas/koffer hebt maar alle bagage gestapeld achterop.
Vind je dat beter/makkelijker dan verdelen op je tank en achter of is 1 koffer/tas gewoon handiger?
 
En mooi weer zo te zien!

Ik zie dat je geen tank tas/koffer hebt maar alle bagage gestapeld achterop.
Vind je dat beter/makkelijker dan verdelen op je tank en achter of is 1 koffer/tas gewoon handiger?

Het was zeker mooi weer! Geen druppel regen gezien :) .

Tanktas vind ik niet zo handig. Dat beperkt mijn bewegingsvrijheid en met mijn lengte (1.71 meter) en een volle tanktas kom ik met mijn kin tegen de bovenkant van mijn tanktas aan.

Dit was mijn oude tanktas (Sw-motech met houder); best hoog.

full
 
Heeft er iemand een comfortzadel te koop zonder al te veel gebruikerssporen etc. Ik wil het toch eens proberen maar 260 euro gaat me dan te ver. Als je er 1 'over' hebt, let me know!
 
Heeft er iemand een comfortzadel te koop zonder al te veel gebruikerssporen etc. Ik wil het toch eens proberen maar 260 euro gaat me dan te ver. Als je er 1 'over' hebt, let me know!

Wil je een goed zadel neem je hier contact mee op:
http://tijgerleathers.nl/
Deze jongen past je huidige zadel aan zodat je uren kunt rijden.
Ik kan nu ook maar 1.5 a 2 uur rijden en dan heb ik een houten kont..
Je kunt ook aangeven welke stoffen/materialen je wil gebruiken tot
en met de stiksels toe. Echt vakwerk dus. Heb hem toevallig tijdens
een motor event zien werken. Aardige jongen ook!
Hij zei: Ik vul jou huidige zadel op en maak hem weer simpel dicht.
Je gaat rijden en zodra jij tevreden bent beginnen we aan stap 2 het design.
Aankomende winter gaat mijn MT-07 hier ook naar toe.
Niet geheel onbelangrijk ->Ook de prijs was prima!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan