Racing on an old CBR600F: Part 8

1.54 is echt wel snel hoor. Ik rij nu 2.07 na 2 circuit dagen. Langzame ruskenhoek.

Cbr fs 2002
Race radiateur
Stalen remleidingen
5.1 rem olie
Voetstep verhogers
Pirreli super Corsa
Rest: standaard
 
1.54 is echt wel snel hoor. Ik rij nu 2.07 na 2 circuit dagen. Langzame ruskenhoek.

Cbr fs 2002
Race radiateur
Stalen remleidingen
5.1 rem olie
Voetstep verhogers
Pirreli super Corsa
Rest: standaard

Voor de goede orde: dat reed ik dus niet, mocht ik willen })
 
Reed de eerste keer op Assen een 2.05, daarna niet meer geweest helaas, dit was wel met een F4



Die nog steeds te koop is :)

20170804_211221.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bwoh goede tijden worden er hier (en door anderen) gereden! Er valt nog genoeg te leren.. :Y zelfs onder de twee minuten!!

(Afgelopen jaar de tweede keer assen reed ik 2:16 op m'n F2.. in totaal heb ik ongeveer 10 circuitdagen gereden in twee jaar.. :') )

Hoef ik m'n cbr voorlopig in ieder geval niet te verkopen, en kan ik m'n geld beter in circuitdagen stoppen *D
 
Snelste Momenteel 2:07 op een half natte baan gereden
Mods:
-Hyperpro veren voor en achter.
-180/60 achterband (Pirelli Rosso III) (BT016 Pro Voor)
-Verder gewoon OEM
-SBS Roadrace remblokken voor(erg aan te raden geweldig spul)

Hoop hier weer een aantal seconden af te halen op de 21ste als het weer een beetje toelaat
 
Laatst bewerkt:
Donderdag is het weer een Assen dagje voor mij. Ik hang bij Pitbox 5 rond en zit in de sportrijders groep. Mochten er menschen zijn mogen die gerust mijn chickenstrips komen bekijken hehe

21687813_10213618745885050_3432059157311533193_n.jpg


adje negeert me op de mail dus ik heb nog steeds de watermerkloze fotos van vorige keer niet -.-
 
Laatst bewerkt:
weet iemand hier in deze groep of het mogelijk is om de gashandle van de PC25 een wat kortere slag mee te geven? Ik lees dat de basbuis van een R6 net wat korter is, alleen past die ook in de behuizing van een PC25?
 
Hebben jullie met de carburateurfiets 600f 1999 vlak na het starten, na het choke proces, dat wanneer je het gas kort wijd open trek dat de motor dan iets stikt? Vandaag ook nog even 500 meter testgereden oid om te testen. Bij stilstand nog geprobeerd het gas wijd open en daarna had de motor nog op 2 tourengebieden dat de motor wat inhoudt. Nu heb ik geen ervaring met een carb fiets maar is dit normaal?
 
Hebben jullie met de carburateurfiets 600f 1999 vlak na het starten, na het choke proces, dat wanneer je het gas kort wijd open trek dat de motor dan iets stikt? Vandaag ook nog even 500 meter testgereden oid om te testen. Bij stilstand nog geprobeerd het gas wijd open en daarna had de motor nog op 2 tourengebieden dat de motor wat inhoudt. Nu heb ik geen ervaring met een carb fiets maar is dit normaal?

Bij mij (pc25 1993) heb ik dat als ik de choke er net vanaf heb en ie nog niet warm genoeg is. Zo gauw die warm is niet meer, dan trekt ie gewoon.
 
Ja dat is hier +-5 minuten. Lijkt net of het op 3 poten loopt qua geluid :p

Ik probeer te bedenken waar het aan kan liggen dat dit gebeurt.. of dat nu bij mij is of bij jou.

Bij mij is het tijdens het choque proces het ergste, het lijkt een beetje alsof er eerder teveel dan te weinig benzine in de carb gezogen wordt. Ik zou denken dat het vooral aan de carbs ligt dat het niet goed werkt. (duh)

Heb je de carbs er al eens vanaf gehad? weet je of alle sliders netjes op en neer gaan? Blijft een beetje gissen met carburateurs. Je zou ook eens wat in het techniek topic kunnen posten, daar zitten mensen met echt veel technische kennis en veel meer ervaring met verschillende motoren.
 
weet iemand hier in deze groep of het mogelijk is om de gashandle van de PC25 een wat kortere slag mee te geven? Ik lees dat de basbuis van een R6 net wat korter is, alleen past die ook in de behuizing van een PC25?

Korte slag gas handel er op zetten?
Het is even werk maar je kan er mbv een stuk pvc pijp een verdikking in zetten waar de gaskabel overheen loopt..

misschien heb je iets aan dit topic?

Howto: Suzuki (diversen) snelgas dmv gashendel R1 / R6
 
Ik probeer te bedenken waar het aan kan liggen dat dit gebeurt.. of dat nu bij mij is of bij jou.

Bij mij is het tijdens het choque proces het ergste, het lijkt een beetje alsof er eerder teveel dan te weinig benzine in de carb gezogen wordt. Ik zou denken dat het vooral aan de carbs ligt dat het niet goed werkt. (duh)

Heb je de carbs er al eens vanaf gehad? weet je of alle sliders netjes op en neer gaan? Blijft een beetje gissen met carburateurs. Je zou ook eens wat in het techniek topic kunnen posten, daar zitten mensen met echt veel technische kennis en veel meer ervaring met verschillende motoren.

Alles is al eens een x schoongemaakt maar wellicht nog een x doen. Na even gereden te hebben heb ik nergens last van overigens. Die wellicht ergens iets te arm wanneer het beestje koud is
 
@Spacemonkey

De kabels die in je gashendel zitten lopen naar je airbox om daar de luchtinlaten open en dicht te doen. Kijk eerst maar even hoe je kabels uitkomen met je snelgas mischien is het niet nodig. (Ik als je geen injectie hebt zal het een kabel zijn naar je carbs). Je gebruikt door snelgas veel "minder" van je kabel dus kan zijn dat je wat over houdt.
 
@Spacemonkey

De kabels die in je gashendel zitten lopen naar je airbox om daar de luchtinlaten open en dicht te doen. Kijk eerst maar even hoe je kabels uitkomen met je snelgas mischien is het niet nodig. (Ik als je geen injectie hebt zal het een kabel zijn naar je carbs). Je gebruikt door snelgas veel "minder" van je kabel dus kan zijn dat je wat over houdt.

ah OK.. ja ik heb carbs (en nog nooit een injectie motor gehad) dus ik snapte niet wat je bedoelde.

ik zal kijken hoe het werkt.. heb de motor nu toch open liggen omdat ik de carbs gereinigd heb. Op zich heb ik best wel wat speling bij de carb en bij het handvat, dus hoop dat het zou moeten lukken.
 
En ze zijn weg (moeten nog opgehaald worden maar ok :))

Mijn roze racer heb ik trouwens nog steeds, maar ik verwacht dat die niet meer in actie gaat komen. Blijft als herinnering in de garage staan :)
 
Vroeg mij af of een 2011 model cbr qua vermogen veel zal verschillen tov de cbr uit 2000. Merk momenteel dat nieuwere 600's bij uitgaan bocht behoorlijk van mij wegkruipen ook al ga ik eerder op het gas :p

Of toch maar wat kietelen de motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan