TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook hier momenteel geen probleem met MyDrive. Wellicht even controleren of je internetverbinding ok is?


Die is ok, voor de zekerheid nog even via hotspot geprobeerd. De route laadt ook gewoon in IE11, chrome etc, ik kan de link naar de route ook delen. Alleen opslaan of downloaden doet helemaal niets.

Dit keer al weer helemaal chagrijnig van dat ding nog voor ik hem überhaupt op het stuur geplaatst heb.
 
Laatst bewerkt:
De route laadt ook gewoon in IE11, chrome etc, ik kan de link naar de route ook delen. Alleen opslaan of downloaden doet helemaal niets.
Kunnen hier geen veiligheids restricties op je pc/laptop een rol spelen ?
Immers niemand heeft deze problemen, alleen jij.
Daar moet dan haast toch wel iets mee zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou voor het eerst zijn?

Niet dat het uitmaakt, want de tomtom gaat helemaal niet meer aan (hele ochtend aan de lader gelegen) om het even af te maken.


Maar eigenlijk maar goed ook, is dat ding eindelijk uit zijn ellende verlost. Het heeft nooit ok gewerkt.
 
Soms is het goed de mogelijkheid te overwegen dat de oorzaak niet bij je toestel/software ligt. Maar dat er lokale omstandigheden een rol kunnen spelen. Of liever: die mogelijkheid op voorhand uitsluiten kan je aardig voor de voeten lopen.
 
Ik heb op dit moment ook problemen om de TT400 te laten communiceren met MyDrive. In MyDrive op de PC zijn mijn oude routes wel zichtbaar. Als ik echter een route stuur, wordt die niet ontvangen op de TT400. De MyDrive app op de telefoon en tablet kan de opgeslagen (oude) routes al niet vinden, laat staan een route uploaden.

De TT en de MyDrive apps zijn de laatste versie, en het Bluetooth connectie met de TT functioneert.Verschillende keren de TT en telefoon opnieuw opgestart, maar het mocht niet baten.
Morgen nog maar eens proberen, en anders maar even met de kabel proberen.
 
Heeft iemand belang bij een Motordock? Ik heb eentje over, nieuwe in de verpakking.

Stuur maar PM'tje :)


verkocht. :)
 
Laatst bewerkt:
MBT tom tom rider 400. Hoe navigeer je in godsnaam naar een plaats zonder een willekeurige straatnaam er in te moeten prakken.

>Zoek
>Plaatsnaam
>Selecteer Plaatsnaam
>Rij
>Niks
>Of laat die de route zien waar je al mee bezigt bent.
 
Even een vraag naar jullie ervaringen.
Ik heb een TomTom 450, en nu de tweede keer liet ik de TT gewoon op de motor om een uurtje te gaan eten. Ik heb het stekkertje aangesloten gehouden. Maar na een uurtje was de accu ( dit jaar nieuw ) helemaal leeg en moest ik aangeduwd worden. Dat is me een keertje eerder overkomen, ook toen had ik wel de TT eraf, maar het aansluitdeel wel aangesloten)

Ik denk dat het aansluitdeel ergens een sluiting heeft, of ergens lekstroom veroorzaakt. ( Als ik het stekkertje los laat, heb ik nooit een probleem, ook niet na een langere tijd zonder te rijden)

Wie heeft een soortgelijke ervaring ?
 
vraag je over de 450.
als je via mydrive een poi bestand toevoegd hoe krijg je daar dan het bijbehorende plaatje bij. ik kan nu alleen maar kiezen uit de standaard mogelijkheden bv een driehoekje.

bvd, Ferry
 
vraag je over de 450.
als je via mydrive een poi bestand toevoegd hoe krijg je daar dan het bijbehorende plaatje bij. ik kan nu alleen maar kiezen uit de standaard mogelijkheden bv een driehoekje.

bvd, Ferry
Klopt, meer keuze is niet. Een custom afbeelding komt misschien nog (of niet)
 
Dat kan de Rider nooit voor elkaar krijgen in een uurtje. Accu toch stuk? Meten is weten.
Lijkt mij ook. De oorzaak moet ergens anders in de motor gezocht. Ik zou het zeker niet in de Rider zelf zoeken.
De steun zelf, zou kunnen maar dan zou ik het eerder in de bedrading zoeken
 
Ik denk dat het aansluitdeel ergens een sluiting heeft, of ergens lekstroom veroorzaakt.

Het toestel zelf zal nooit de accu in een uur leeg trekken; en een lege steun al helemaal niet. Sluiting in het snoer komt me ook onwaarschijnlijk voor. Ik vermoed dat de accu gewoon toch aan het eind van z'n latijn is; zou dat althans in eerste instantie onderzoeken.
 
Ik heb een geheugenkaart geplaatst. In een Tom Tom rider 410, hoe kan ik gebruik maken van het kaartje? Ik krijg via mydrive ook geen contact met het geheugenkaartje.
Alvast bedankt
 
Ik zal de accuspanning eens meten, en dan over een week nog een keer. maar opvallend is dat er alleen een probleem is als de steun is aangesloten, ik kan de motor probleemloos een week niet gebruiken en dan start hij uitstekend, de startmotor loopt dan als een raket zo sterk. Dus de accu lijkt me vreemd.
Ik zal ook eens kijken of er ergens een lekstroom is, met en zonder steun. Maar, het blijft me verbazen.


Het toestel zelf zal nooit de accu in een uur leeg trekken; en een lege steun al helemaal niet. Sluiting in het snoer komt me ook onwaarschijnlijk voor. Ik vermoed dat de accu gewoon toch aan het eind van z'n latijn is; zou dat althans in eerste instantie onderzoeken.
 
Neen, die krijg je niet.
Vooralsnog zijn de driehoekjes je enige optie.

bedankt,

wel jammer bij de oudere tomtom's was dit geen probleem
 
Verzoeken om het goede van vroeger toch weer te implementeren liggen bij TomTom. Dus wie weet ;)
 
Ik heb een geheugenkaart geplaatst. In een Tom Tom rider 410, hoe kan ik gebruik maken van het kaartje? Ik krijg via mydrive ook geen contact met het geheugenkaartje.
Alvast bedankt

- De Rider met een USB kabel aansluiten op je computer
- Je krijgt op de Rider een scherm met rechtsonder een knop "Importeer Routes"
- Klik daarop.
- Je hoort een geluidssignaal. Dat betekent dat de Rider in Windows zichtbaar is.
- Via "Deze Computer" heb je toegang tot zowel het geheugenkaartje als het interne geheugen van de Rider zelf.

- Wanneer op het scherm van de Rider op "Gereed" drukt (ook rechtsonder), verdwijnt de Rider en het geheugenkaartje uit Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan