KTM 390 Duke

Ik heb een vraag voor de KTM 390 Duke rijders. Ik rijd nu een R 850 GS maar wil graag een wat lichtere motorfiets omdat ik niet zoveel PK's nodig vind en graag een wat lichtere/speelsere motor zou willen. Maar ik rijd toch met enige regelmaat over de snelweg. Mijn vraag is eigenlijk; is dat nog wel te doen, of ga ik daar spijt van krijgen?

ik heb er zelf nooit problemen mee gehad op de snelweg. wel zit je met 130 rond de 7k rpm en goed met je kop in de wind :]
 
DiBlo's?? Volgens mij worden er (nog steeds) metzeler M7RR banden geleverd, in ieder geval op alle modellen uit 2016

Persoonlijk zou ik gaam voor een nieuwe M7RR aangezien ik die heerlijk voorspelbaar vind rijden, op de voet gevolgd door de dunlop sportsmart (of de roadsmart 3 voor mensen die de winter door rijden)

Op internet zag ik Diablo's. Maar dat doet er niet toe. Momenteel rijd ik rond op Bridgestone S21. Zeer fijne band icm de Duke moet ik zeggen.
 
Vorige week heb ik een nieuwe uitlaat onder mijn Duke gemonteerd. Het betreft een Laser uitlaat voor de Duke 390. Echter heb ik het gevoel dat de motor nu minder vermogen levert. Ik vermoed door de originele software. Zal dit met een power commander oid opgelost kunnen worden?

Dit is de nieuwe uitlaat:

2l8axcj.png
 
Vorige week heb ik een nieuwe uitlaat onder mijn Duke gemonteerd. Het betreft een Laser uitlaat voor de Duke 390. Echter heb ik het gevoel dat de motor nu minder vermogen levert. Ik vermoed door de originele software. Zal dit met een power commander oid opgelost kunnen worden?

Dit is de nieuwe uitlaat:

[afbeelding]
mooi pijpje. denk dat je het beste lang een ktm dealer kunt gaan en vragen of ze de akra map willen uploaden .
zal je een hoop geld besparen, rapid bike, powercommander etc ben je snel 500€ kwijt. ander mapje laden bij de dealer is tientjes werk mits het geen service is (weet niet hoevaak je er komt )
 
mooi pijpje. denk dat je het beste lang een ktm dealer kunt gaan en vragen of ze de akra map willen uploaden .
zal je een hoop geld besparen, rapid bike, powercommander etc ben je snel 500€ kwijt. ander mapje laden bij de dealer is tientjes werk mits het geen service is (weet niet hoevaak je er komt )

Ik heb de akra mapping laten installeren tijdens de grote beurt, kosten waren 70 euro.
Bij JTX Racing.
 
Van de week het 2017 model bij Arie Molenaar in het echt gezien, wat een vet ding! Iemand al ervaring mee? Is dit brommertje geschikt voor semi-lange mensen van 1.85-1.90?

Binnenkort sowieso ff proefrijden.
 
hier thuis hebben we het 2016 model en daar pas ik met mijn 1m84 op. houdt niet over, maar het 2017 model heeft een stukkie hoger zadel dus dat is in je voordeel.

als je A2 moet rijden lijkt het me een prima keuze, als je onbeperkt mag rijden zou ik zelf een maatje groter kijken (690)
 
Ben 1m82 en het vorige model lukte niet, knieën pasten niet met de tank.
De nieuwe ruim plaats. Alleen niet echt mogelijk om te gaan verzitten op het zadel.
 
Gister ook even op de nieuwe Duke gezeten. Bij de tank past het net (heb lange poten bij 1.86m), maar ruimte om te gaan verzitten is er niet inderdaad. Komt met name doordat de steps nogal hoog zitten, voor de rest is het prima.

Aangezien de 690 er naast stond daar ook maar even op gezeten en in vergelijking heb je daarop zeeen van ruimte. De tank is een stuk hoger, het zadel langer en de steps lager. Vond de 690 ook lekkerder/ruimer zitten dan de MT-07 en Z650.
 
Eindelijk de bestelde ergo zadels ontvangen. Zijn een stuk harder en ietsje hoger dan de standaard varianten. Binnenkort maar eens een paar uur mee rondtuffen om te ervaren of het enig verschil maakt.
full
 
Ben benieuwd Stinkdoos! Ziet er in ieder geval netjes uit met de bijpassende buddy.

Hoeveel km heb je al gereden en hoe bevalt de 390 verder?
 
Whoops ik bedoel natuurlijk 2017 model :) met het volledig digitale scherm en de uitlaat opzij... :)

My bad ;)
Zit er aan te denken om deze voor de zomer aan te schaffen als eerste bike. Heb al een keer even proefgezeten en het enige nadeel is dat je door de buddy weinig/geen ruimte hebt om een beetje te schuiven. Verder ziet ie er erg tof uit, de reviews zijn lyrisch en heb met mijn 1,86 voldoende ruimte om mijn benen kwijt te kunnen (itt bijvoorbeeld de MT-07 en Z650).
 
Voor de ervaren motorrijders onder ons.. ik sta echt op punt om een duke 390 te kopen. alleen is mijn schrik dat ik het gevoel ga beu zijn na enkele maanden? ik bedoel hiermee; mijn duke 125 was ik na 2 maand beu, aan de gas draaien in een bocht en er gebeurde niks :'( als jullie mij snappen?

Of is dit echt niet met elkaar te vergelijken? ik weet ook dat de duke 390 3x zoveel vermogen heeft als de 125 maarja..

graag jullie deskundig advies :)
 
Denk dat je dat met de 390 minder snel hebt en sneller je rijbewijs kwijt ben. Voor de top snelheid moet je geen 390 hebben, voor de fun factor wel.
 
Ik gebruik de Duke 390 als tweede motor voor erbij. In de zomer ga ik met mijn vrouw meestal op vakantie richting de bergen voor de haarspeldbochten (Luxemburg, Duitsland,Oostenrijk, etc...) Dus het gas gaat er met onze Pan European (1300cc) flink op dan. Niettemin geniet ik dagelijks voor mijn woon- en werkverkeer van de Duke. Genoeg pit om het gas erop te kunnen gooien. Zelfs op de snelweg valt deze fiets niet tegen met z'n krap 400 cc en slechts 1 cilinder. Het is echt een 'hooligan'-bike. Ik kan me voorstellen dat een 125 of 200cc exemplaar je snel gaat vervelen, maar de 390 heeft mijns inziens voldoende capaciteit om de snellere in het verkeer te zijn. Nee, die gaat je niet teleurstellen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan