Te klein voor motorrijbewijs....

Dat lukt aan 1 kant bijna altijd wel.
Gelukkig is de regel dan niet dat het er twee gelijktijdig moeten zijn :+

Helaas...ik heb het iets te onduidelijk geformuleerd. Het CBR eist dat je met beide voorvoeten tegelijk (dus de bal van de voet) op de grond moet kunnen komen.
 
Helaas...ik heb het iets te onduidelijk geformuleerd. Het CBR eist dat je met beide voorvoeten tegelijk (dus de bal van de voet) op de grond moet kunnen komen.
Nou, ik ben toch echt geslaagd op een motor waarop ik dat niet kon. :+ Heb wel vantevoren even gemeld dat ik m'n linkervoet aan de grond zet, vanwege een blessure aan m'n rechterknie. Was ook prima.
 
Laatst bewerkt:
Het mooie is, in het artikel staat een aantal keer dat ze 'denkt' dat het komt omdat ze zo klein is.

"Ja zo zei hij dat tegen mij! Zo ongeveer. Denk ik..." ja wat is het nou?! Hier kom je dus geen steek mee verder.

Jammer, volgende keer niet meer afstappen (...) bij een kruispunt.
 
Ik ken een dametje die korter is dan 1.55m én bijna dagelijks op haar motor naar het werkt gaat. Nu is haar motor wel aangepast op haar lengte..
Toeval, mijn vrouwtje is 1,55m, op een GS zie ik ze niet rijden, verder zijn de meeste dagdagelijkse motoren van die hoogte dat ze met haar kontje een beetje naast het zadel moet hangen om 1 voet aan de grond te krijgen, maar de lichtere motoren zijn geen probleem:
full

Kymco RKS 150.
Lijkt een gemiddelde naked bike motor ... maar toen ik ermee reed zag het er eerder uit als een brommer _O-

Binnenkort eens gaan horen wat 4u rijles 125cc moet kosten, want dat is het enige wat ze nodig heeft om een 125cc/11kW motor te mogen besturen binnen België. Een examen hoeft zelfs niet, maar ze mag dan wel echt enkel in B rijden. Maar dan kan ze al ervaring opdoen met een geschakelde A1 motor, en later als ze het ziet zitten, in 1 keer door naar A onbeperkt, want door haar leeftijd moet zij de tussenstappen niet doen.

Ginder mag ze nu al gerust een Hayabusa besturen ... als je er al eentje vind aldaar :+
 
En inmiddels is ze na een 2e poging alsnog geslaagd *O*
 
Helaas...ik heb het iets te onduidelijk geformuleerd. Het CBR eist dat je met beide voorvoeten tegelijk (dus de bal van de voet) op de grond moet kunnen komen.
Nou, dan word die regel met enige regelmaat genegeerd als ik de reacties zie.
Ook ik kon niet beide voeten bij de grond, kortom het valt allemaal reuze mee.
 
En inmiddels is ze na een 2e poging alsnog geslaagd *O*
Gefeliciteerd!
En nu lekker rijden! :D

Ik sprak laatst een collega op het werk. Zij had blijkbaar vorig jaar ook haar motorrijbewijs gehaald maar niet meer gereden sinds haar examen. Als iets zonde is...!
 
Het is de 'kleine' Naomi Lok toch gelukt: ze heeft haar motorrijbewijs gehaald. Bijzonder, want in september zakte ze nog omdat ze te klein was. "Ik vind het nog altijd zo stom. Ik had mijn rijbewijs echt eerder kunnen hebben."
De 1.60 meter lange Naomi Lok uit Zwartsluis snapt er nog steeds weinig van. In september deed ze motorexamen. "Het ging hartstikke goed, maar toch was mijn examinator niet tevreden." Ze vervolgt: "Ik kreeg te horen dat ik niet geslaagd was. Reden: ik was te klein." 
Naomi zou niet over auto's heen kunnen kijken en niet met haar voeten bij de grond kunnen.

Heel gek

Pas achteraf besefte Naomi dat die reden eigenlijk heel gek is. Ze licht toe: "Je hoeft geen minimale lengte te hebben om motor te rijden. Motors kun je namelijk afstellen."
De examinator heeft ze daarna nooit meer gesproken. Wel deelde ze haar verhaal in de media. En dat bleef niet onopgemerkt. "Ik kreeg echt ongelooflijk veel reacties. Ook van mensen die hetzelfde als ik hadden meegemaakt en hun rijbewijs niet kregen omdat ze te klein waren voor de motor."


Met succes


Gisteren had Naomi haar herexamen. Met succes. "Ik had een heel aardige examinator. De rit ging prima. Ik ben geslaagd."
Omdat Naomi er nog altijd niets van begrijpt dat ze de eerste keer gezakt is, heeft ze een klacht ingediend bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijs (CBR). "Ik wil mijn examengeld terug van de eerste keer. Zo'n 250 euro."

Blij

Naomi is nu vooral blij dat ze is geslaagd. Een eigen  motor heeft ze nog niet. "Ik heb net een nieuw huis gekocht. Maar zodra ik het kan, ga ik er eentje kopen. Ik kan niet wachten om te gaan rijden."

Het CBR was niet bereikbaar voor commentaar.
 
Ik sprak laatst een collega op het werk. Zij had blijkbaar vorig jaar ook haar motorrijbewijs gehaald maar niet meer gereden sinds haar examen. Als iets zonde is...!

Ik ken ook zo iemand :/ Kan begrijpen dat je misschien wacht tot het betere seizoen, maar helemaal nooit meer?
 
Het is de 'kleine' Naomi Lok toch gelukt: ze heeft haar motorrijbewijs gehaald. Bijzonder, want in september zakte ze nog omdat ze te klein was. "Ik vind het nog altijd zo stom. Ik had mijn rijbewijs echt eerder kunnen hebben."
De 1.60 meter lange Naomi Lok uit Zwartsluis snapt er nog steeds weinig van. In september deed ze motorexamen. "Het ging hartstikke goed, maar toch was mijn examinator niet tevreden." Ze vervolgt: "Ik kreeg te horen dat ik niet geslaagd was. Reden: ik was te klein." 
Naomi zou niet over auto's heen kunnen kijken en niet met haar voeten bij de grond kunnen.

Heel gek

Pas achteraf besefte Naomi dat die reden eigenlijk heel gek is. Ze licht toe: "Je hoeft geen minimale lengte te hebben om motor te rijden. Motors kun je namelijk afstellen."
De examinator heeft ze daarna nooit meer gesproken. Wel deelde ze haar verhaal in de media. En dat bleef niet onopgemerkt. "Ik kreeg echt ongelooflijk veel reacties. Ook van mensen die hetzelfde als ik hadden meegemaakt en hun rijbewijs niet kregen omdat ze te klein waren voor de motor."


Met succes


Gisteren had Naomi haar herexamen. Met succes. "Ik had een heel aardige examinator. De rit ging prima. Ik ben geslaagd."
Omdat Naomi er nog altijd niets van begrijpt dat ze de eerste keer gezakt is, heeft ze een klacht ingediend bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijs (CBR). "Ik wil mijn examengeld terug van de eerste keer. Zo'n 250 euro."

Blij

Naomi is nu vooral blij dat ze is geslaagd. Een eigen  motor heeft ze nog niet. "Ik heb net een nieuw huis gekocht. Maar zodra ik het kan, ga ik er eentje kopen. Ik kan niet wachten om te gaan rijden."

Het CBR was niet bereikbaar voor commentaar.

Ik heb dit onderwerp op het forum gezet zo zie je maar hoeveel reacties het heeft opgeleverd en waarschijnlijk ook nog zullen volgen.
Misschien zou de betreffende instructeur de moed kunnen verzamelen om zelf nog even te reageren om zijn visie van het verhaal te vertellen....
Maar dat zal wel niet gaan gebeuren..
In ieder geval mogen we het
meisje van harte feliciteren!
 
Ik kan mij niet voorstellen dat het om puur te klein ging en dat de examinator daar puur dit meisje op haar lengte heeft laten zakken. wellicht is er iets uitgelegd waarbij haar lengte ook ter sprake kwam waarmee je in een nadeel kan zijn bij bepaalde situaties ten opzichte van iemand die groter is maar geen reden om helemaal geen motor te mogen rijden.. ik denk dus dat er een misverstand is geweest tussen examinator en kandidaat. maar goed we gaan dit verhaal waarschijnlijk toch nooit van de andere kant horen..
 
Ik kan mij niet voorstellen dat het om puur te klein ging en dat de examinator daar puur dit meisje op haar lengte heeft laten zakken. wellicht is er iets uitgelegd waarbij haar lengte ook ter sprake kwam waarmee je in een nadeel kan zijn bij bepaalde situaties ten opzichte van iemand die groter is maar geen reden om helemaal geen motor te mogen rijden.. ik denk dus dat er een misverstand is geweest tussen examinator en kandidaat. maar goed we gaan dit verhaal waarschijnlijk toch nooit van de andere kant horen..

:^

Ik zie wel een scenario voor me waar iemand stilzwijgend de kritiek van de examinator aan hoort, beteuterd naar huis gaat en vervolgens een lading annames op social media uit braakt met als enige argument dat puntje van kritiek dat indirect (haar handelen bij een stoplicht) met haar lengte te maken had.. Klinkt toch ietsje plausibeler dan "jij zakt, want je bent te klein" :? ;)
 
Lijkt mij ook. Het is ook in de media geweest dat ze tijdens haar eerste examen voor een kruispunt afgestapt is om 'de situatie te overzien' . Lijkt me op zich al voldoende reden om te zakken, als zoiets nodig is. Wellicht is dat gepaard gegaan met een opmerking dat ze niet over auto's heen kan kijken. Maar dan is de reden van zakken niet haar lichaamslengte maar een gebrek aan anticiperen en op een verkeerde positie stilstaan.
Maar nu vervallen we in herhaling...
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat ik zei dat mijn vrouwtje met haar 1,55m moeilijkheden heeft voet aan de grond te krijgen moet ik toch nog eens nader "onderzoeken".

Lang geleden deze foto gemaakt voor het TRG spel,
full

en hier blijkt ze toch 1 voet volledig aan de grond te krijgen. Zij het wel zo dat de motor hier op de jiffy leunt ... maar toch ...
Komende dagen eens bekijken hoe dat zit als de motor gewoon staat ...
 
Lijkt mij ook. Het is ook in de media geweest dat ze tijdens haar eerste examen voor een kruispunt afgestapt is om 'de situatie te overzien' . Lijkt me op zich al voldoende reden om te zakken, als zoiets nodig is. Wellicht is dat gepaard gegaan met een opmerking dat ze niet over auto's heen kan kijken. Maar dan is de reden van zakken niet haar lichaamslengte maar een gebrek aan anticiperen en op een verkeerde positie stilstaan.
Maar nu vervallen we in herhaling...

:^

.
 
Terug
Bovenaan Onderaan