Onnodig links rijden

Mijn motor geeft ook een handrem, kan ik op elk gewenst moment gebruiken, versnelling maakt niet uit. Ze hebben er zelfs abs op gedaan
 
Tijd voor een nieuwe auto of een keer een wat onderhoud plegen. :z

De laatste generatie automaten ontkoppelt bij stilstand en als je de voet op de rem hebt.
Wacht je nog iets langer dan dan schakelt de start-stop de motor helemaal uit.

De prius heeft er idd geen last van, en de gerobotiseerde schakelbakken (DSG, selespeed, en hoe die Fransen het ook noemen wat ze in de VTR gestopt hebben) kunnen ontkoppelen.
Over de laatste generatie automaten durf ik niets te zeggen, het nieuwste wat ik ooit bestuurd heb met een conventionele automaat was een Picanto uit '12 of 13 en een transporter T4. Uit '10 ofzo.

De start-stop vereist voor zover ik weet dat de auto in vrij en op de handrem staat. Bij de transit's, 108, en UP's op het werk in ieder geval wel.
Dat zijn allemaal schakelbakken :X
 
Laatst bewerkt:
Overigens net zo irritant als lekker op je rem blijven staan voor een stoplicht.

Ik heb een automaat en als ik niet op de rem laat staan, dan klap ik op de voorganger of ga ik door het rood.
Duurt het nog langer voor je. :+

En nee, het is geen auto met de laatste serie automaat.
 
Laatst bewerkt:
En dat allemaal met linker handremmen.... :? |(

Haha, ik heb een automatische parkeerrem in mijn Renault Vel Satis. Die zit links in het dashboard geplaatst. En als dat ding op de parkeerrem staat moet je beleid, lees heel rustig, wegrijden.

Ik ga dus simpel op de rem staan. En als dat dan het enige is in het verkeer........
 
Laatst bewerkt:
... mistlampen achter ... Als je dat gele lampje niet ziet op je dashboard begin ik toch wel te twijfelen aan je vaardigheid B|
Nee, want dat is een oranje lampje.



En verder, al dat geklaag over links rijden ...
Niemand die het hier nog altijd niet door heeft? Dat is typisch BeNeLux geklaag, in al de andere West-Europese landen wordt daar amper om geklaagd. En buiten Europa is dat zelfs zo normaal als maar wat.

En nog veel meer in de USA ... maar ja, dat land is dan ook zo fake als wat ...

Dus, rijdt die voor u links? Ga dan rechts voorbij, zo simpel ...
 
handrem wordt ook wel PARKEERREM genoemd..do the math
Gelukkig maar, want mijn hand is veel te groot om het knopje van de parkeerrem te bedienen, in het beste geval kan ik daar 2 vingers voor gebruiken, meer niet.
 
Ik heb een automaat en als ik niet op de rem laat staan, dan klap ik op de voorganger of ga ik door het rood.
Duurt het nog langer voor je. :+

En nee, het is geen auto met de laatste serie automaat.
Die van mij doet dat niet. Die blijft gewoon staan als ik al mijn pedalen gewoon loslaat, in D laat staan en de parkeerrem NIET opzet.
Nochtans al een 10 jaar oude doos ...
 
Ik heb nog nooit gehoord dat de handrem ook een noodrem is. Hoe dan ook ik ga het niet uitproberen omdat ik dat niet voorzichtig kan doen. Een beetje er op zetten kan namelijk niet. Het is volledig er op of extra hard aangetrokken meer is er niet.

Het staat op wikipedia, maar of dat betrouwbaar is?
Ik kan ook mijn schoolboeken opduiken ik denk dat het daar ook ik staat, maarja die zijn ook maar door iemand geschreven... Dus ja bewijzen kan ik het niet.
Bij mijn auto zitten ze op de voorwielen, ik ben er wel blij mee want wel al eens nodig gehad als noodrem
 
Met mistlampen achter aan rijden mag wel art 5 worden. Als je dat gele lampje niet ziet op je dashboard begin ik toch wel te twijfelen aan je vaardigheid B|


de pest: mensen die 's avonds niet in de gaten hebben dat ze (nog) met hun dagrijlampen aan rijden. en hoe je ook probeert ze wakker te schudden met je eigen groot licht, ze blijven gewoon zo rijden. dat mag van mij best een Artikel5-je worden.

Beide gevallen kunnen geen art 5 worden, die zijn al strafbaar gesteld onder hun eigen omschrijving.
 
Omdat er nogal wat verschillende (oudere) types automaat zijn, is er niet een sluitend antwoord te geven.
Ik beperk mij dan ook tot de modernere automaten.
met de voet op de rem heb je 2 standen. Licht remmen, auto wil naar voren kruipen dus koppeling slipt iets. Steviger remmen, bak ontkoppelt.
Op de handrem ontkoppelt de bak niet, waardoor slip op de koppeling, dus slijtage.
Bij mijn moeder haar automaat, als ze de handrem aantrekt (nog een mechanische) zet de bak zich in neutraal. De handle blijft echter op D staan, maar ipv van groen oplichtende letter D pinkt die oranje. Ze moet dan de handle als ze wil vertrekken naar N brengen en dan weer in D.

De sneeuwruimer op het werk waar ik mee rijdt heeft dat effect ook. Voor het eerst gemerkt toen die verkeersleiders op de verkeerstoren mij irritant vonden en ruim 20 minuten voor een runway lieten wachten. Toen ik erop mocht wilde ik vertrekken, gaf gas (die motor legt zich niet stil want dat mag niet voor al de bijkomende rommel op die sneeuwruimer) maar hij bleef staan ... toen zag ik op het dachboard N staan, terwijl de handle nog op D stond :')
Maar intussen was de permissie om de runway op te rijden al vervallen, en moesten we weer 5 minuten wachten :')

On topic, op de runway's heb ik de linkse positie, dus ik rijdt legaal links, de andere 4 rijden in V vorm rechts achter mij en mogen mij niet voorbij, maar ze klagen ook niet hoor :+
 
in de vrachtwagen geen stress, knipperlicht aan en laat em zo naar de middellijn lopen. ze remmen automatisch af als ze dat bakbeest naar links zien komen
 
Ja, maar dat is niet praktisch. Alleen als ik lang stil sta gebruik ik die. Hij heet (bij mijn auto) niet voor niks parkeerrem.

Dat is dus onzin, je bent er gewoon te lui voor. ( ja, het is weer een handeling hè )
En parkeerrem moet je niet te letterlijk nemen.
 
Weet wat pas echt onzin is. Je druk maken om mensen die bij het stoplicht hun voet op de rem houden.

Maak me er niet druk om, weet alleen waar het toe kan leiden als mensen er niet mee om weten te gaan.
Turen naar remlichten die onnodig branden leidt tijdelijk tot remlicht blindheid.
Je ziet wel de remlichten en omdat je er onnodig in hebt zitten staren reageren de hersenen er wat trager op.
Zelf kijk ik altijd even weg dus mij heb je er zeker niet mee, en als jij graag een wiplash wilt omdat mensen wel gedachteloos naar je remlichten blijven kijken en daardoor te traag reageren als je daarna moet remmen, be my guest! :t
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- _O-


Ik heb enkel iets tegen remlichten als ze veel te vaak en onndig worden gebruikt, maar wachten op een kruispunt hoort daar niet bij :p
Als je op een zeer lichte helling staat zou je gewoon nog in staat kunnen zijn om tegen een andere auto te tikken :o Doe mij dan maar gewoon het voetje op de rem. Enkel als het echt heel lang gaat duren (overweg spoor etc) zet ik hem soms op handrem.
Dit dus.
Remmen op een rechte weg wanneer er niks aankomt of geen afslag te bekennen is :')
Bij langzaam rijdend verkeer (file of zo) kan ik het me ook nog wel indenken als je iemand aankomt zien rijden dat je ze een keer laat oplichten.
 
Dit dus.
Remmen op een rechte weg wanneer er niks aankomt of geen afslag te bekennen is :')
Bij langzaam rijdend verkeer (file of zo) kan ik het me ook nog wel indenken als je iemand aankomt zien rijden dat je ze een keer laat oplichten.

9 van de 10 keer voldoet het ook gewoon om het gas los te laten ipv te remmen
Soms remmen ze zo zacht dat ik gas kan blijven geven en dan nog loop ik niet of nauwelijks op ze in...
Laat ik mijn gas los dan rem ik harder op de motor af dan dat de voorganger op de rem doet
 
Beide gevallen kunnen geen art 5 worden, die zijn al strafbaar gesteld onder hun eigen omschrijving.

Is art.5 geen kapstokartikel MBM? ik dacht dat onder de noemer "gevaar voor anderen (kunnen) veroorzaken" dus een art.5 zou kunnen worden. Mistlampen onnodig voeren misschien niet maar zonder verlichting aan rondrijden zou gevaar kunnen opleveren voor anderen.
 
Dus, rijdt die voor u links? Ga dan rechts voorbij, zo simpel ...
Dat lijkt me ook. En dat dan wel zonder boos te worden oid, gewoon vrolijk voorbijsteken.
Gisteren nog een Engelsman die blijkbaar al een paar grensovergangen had gemist. Nu ja, ik besteed er verder geen tijd aan hoor, ajuus :W
 
9 van de 10 keer voldoet het ook gewoon om het gas los te laten ipv te remmen
Soms remmen ze zo zacht dat ik gas kan blijven geven en dan nog loop ik niet of nauwelijks op ze in...
Laat ik mijn gas los dan rem ik harder op de motor af dan dat de voorganger op de rem doet


ja met als gevolg dat de slapende bestuurder achter je het te laat in de gaten heeft :X
of het gewoon niet opmerkt op tijd verbaast me dan ook niks dat dit de meeste kop staartbotsingen veroorzaakt.

Dus wie zegt dat die voorganger dat niet puur doet om jouw te waarschuwen.
Al is het misschien alleen maar voor zijn eigen gevoel. ;)
 
Dat lijkt me ook. En dat dan wel zonder boos te worden oid, gewoon vrolijk voorbijsteken.
Gisteren nog een Engelsman die blijkbaar al een paar grensovergangen had gemist. Nu ja, ik besteed er verder geen tijd aan hoor, ajuus :W
bij Engelsen heb ik dan zoiets van oke het mag niet maar kan me er wel voorstellen dat je het automatisch doet.
 
Ik heb een automaat waar de lichten ook van branden als je stilstaat. Deze heeft wel een automatische parkeerstand (bedoel dus niet de handrem of P stand bij de pook) waardoor de auto vanzelf in P gaat wanneer je stil staat en je dus niet jouw voet op de rem hoeft te houden. Overigens verschijnt er dan een groene P op het display en als je de pook op P zet is deze rood. Geen idee of dit nog een verschil maakt.

Volgens mij blijven de remlichten wel branden als je in deze stand staat. Elke keer de auto in de P(arkeerstand) zetten bij het stoplicht is onzin lijkt mij. Ik heb juist een automaat gekocht omdat ik lui ben en dat geschakel mij irriteert op sommige momenten zoals in de binnenstad of in de file.

Wat betreft linkshangers. Ook mijn grootste irritatie by far. Als het kan haal ik rechts in. Met de motor of met de auto maakt mij niet uit. Moeten ze maar opletten. Sommige hebben er ook gewoon schijt aan of zitten echt in een diepe slaap, want ga je er rechts voorbij dan gaat er nog steeds geen lampje branden.

Dit kan echter niet altijd. Soms is het te druk en dan kan dat het aardig irritant worden.

Maar goed, je bent niet alleen op de wereld. So deal with it.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan