Nieuwe Vespa 300 Super

Probeer de startknop eens in te drukken terwijl de motor loopt .. en hoepla, de ASR is uitgeschakeld
Lijkt me niet fijn voor de startmotor. en zo lang ie niet inhoud is er geen reden toe het proberen uit te schakelen. maar ik zal het onthouden.
Bedankt voor je opmerking.
 
Heeft geen startfunctie meer als de motor eenmaal draait. Knop 1 seconde ingedrukt houden bij stationair draaien. Bij model 2017 hebben ze een seperaat knopje gemaakt, omdat er rijders waren die het niet aan durfde om de startknop te gebruiken bij draaiende motor ;)
 
Dus dit kan gebeuren zowel bij de euro3 als bij de euro4 uitvoering het even inhouden bij ineens vol accelereren .

Groet, Bertus
 
Wat is dit voor glaasje (zie foto)?
Het zit links naast het achterwiel.
Mijn collega, die een 250 rijdt, sprak me aan op het feit dat het bij mijn 300 doorzichtig / schoon is en bij hem bruin / olie is. De foto is van zijn GTS.
full
 
Wat is dit voor glaasje (zie foto)?
Het zit links naast het achterwiel.
Mijn collega, die een 250 rijdt, sprak me aan op het feit dat het bij mijn 300 doorzichtig / schoon is en bij hem bruin / olie is. De foto is van zijn GTS.[afbeelding]
Te veel olie in je blok, wat er via de ontluchting naar je luchtfilter gaat.
Of je Vespa heeft op z'n kant gelegen.
Of je laatste onderhoudsbeurt is al weer een tijdje geleden (bij mij zie je de olie in dit stukje plastic na een kilometer of 8000)
 
Mijn PCX heeft op dezelfde plaats zelfs een stukje doorzichtige slang. Bij mij zit er naast wat olieresten, afkomstig van de carterventilatie, met name water in. Door de olie weliswaar bruin van kleur.
Water wordt naar binnen gezogen bij het rijden in de regen en verzamelt zich op de bodem van het filterhuis. Omdat het slangetje zich op het laagste punt bevindt, verzamelt zich het water hierin.
 
Thanks.
Mijn collega hoeft zich dus geen zorgen te maken.

Ik zou hem toch adviseren het luchtfilterhuis eens open te maken en te zien hoever o.a. het filter is verontreinigd.
Want het hoort natuurlijk niet bruin te zijn.
Kijk anders eens in je instructie boekje. Hoe lang is het geleden dat deze scooter deskundig onderhoud heeft gehad.
 
schroevendraaier pakken, uit elkaar halen, filter met keukenrol papier schoonmaken en zoveel mogelijk vet eruit zien te krijgen.
of een nieuw filter kopen van 6 of 7 euro.
komt ook olie/lucht vanuit het kleppenhuis door een slang bij het luchtfilter terecht.
als er te veel olie in het filter zit komt het in dat doorzichtige slangetje terecht.
onderkant filter wordt te nat van de olie. even een keukenrol er tegen aan gooien.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een set Faco dubbele achterbumer besteld bij Zandri. Snel ontvangen enzien er prima uit.
bij de beugels L+R zitten 2 hulpbeugels die aan de achterkant zouden moeten worden bevestigd.

Ik krijg ze niet gemonteerd. op de beugels zit een stikker met gts en ze zijn bedoeld voor de GTS van 2015.
Cotact gehad met Zandri maar de monteur had ze ook nog nooit gemonteerd dus afgesproken terug sturen.

Is er iets veranderd aan de GTS in de loop der tijd of heeft iemand al eens dergelijke beugels gemonteerd.


Achtervalbeugel dubbel Vespa Gts chroom Faco (~)

Zo heel verhaal weer.
Gr
Han
 
As Zondag is er weer een Vesparit vanuit Rotterdam,verzamelen bij het Noordplein café Maarten Vink vanaf 10.00 uur,10.30 vertrekken we .
 
Vandaag de eerste grote beurt laten uitvoeren bij 11000 kilometer. Natuurlijk de standaard dingetjes zoals een nieuwe aandrijfsnaar, rolletjes, olie, oliefilter, luchtfilter, kleppen stellen, bougie, diverse delen smeren.
Helaas de schokbreker voor al slappe hap, maar die de scooterzaak claimen bij Piaggio. De nieuwe ga ik maar op de plank leggen en dus maar weer een betere aftermarket schokbreker besteld .. zoals ik op mijn voorgaande GTSjes ook al had gedaan. Ik heb ook nog Bitubo achterschokbrekers liggen die al onder twee andere GTSen hebben gezeten en die ik er dan ook meteen maar weer eens onder schroef. De standaard schokbrekers achter zijn ook al voelbaar slechter aan het worden.
De remblokjes achter had ik zelf al vervangen, want die waren bij 10000 kilometer al tot het staal versleten. Het achterwiel moest er toen toch even uit ivm het monteren van winterbandjes .. en dan is de achterremklauw eraf halen iets makkelijker.
Op de schokbrekers na, dus geen negatieve dingen over deze Italiaanse motorscooter.
 
Laatst bewerkt:
11000km al bart? dat heb je echt snel gedaan dan zeg! die van mij staat nu dacht ik op 2700km en dat vind ik al veel... goed bezig geweest weer dus!

Volgend jaar maar eens een keertje met een ritje meerijden kennen we weer ff bijpraten.
Gr.Jim
 
Je hebt wel wat veel laten uitvoeren, kleppen had nog niet gehoeven, ook de snaar en rolletjes was nog lang niet nodig geweest, voor dat alles is het 20 duizend km als interval.
Van de andere kant, als jij dit nodig vind of het het geld waard vind wie ben ik dan.. :P
 
Snaar is na 15k zie ik in het boekje.
Kleppen stellen na 20k .. maar toch doet mijn dealer het bij elke 10k beurt. Hij moet dan wel even het blok loshalen en iets laten zakken om de kleppendeksel te kunnen demonteren. Kleppen moesten (ondanks het officieel nog niet nodig was) wel iets krapper gesteld worden.
De Vespa is voor de beurt ook even op de testbank gezet en toen vermoedde hij al dat het iets beter kon worden afgesteld. Ook na de beurt is die weer op de testbank geweest om te checken of er verbetering was.
 
Ik dacht de de riem bij 15000km was bij de vespa 300.
bij mijn scarabeo 300 bij 20.000km.
rollen kunnen meest wel 40.000 mee.
Mijn kleppen stonden bij 10.000km ook nogal wijd.
dat doen ze waarschijnlijk expres in de fabriek zodat ze bij 20.000km zeker niet te nauw staan en verbranden.
mijn dealer zegt , dat boekje van piaggio/vespa, kan je beter gelijk weggooien.
Het is natturlijk een verkoop argument van piaggio om de onderhouds intervallen zover mogelijk op te rekken.
olie verversen na 10.000km is mijn ervaring niet zo verstandig, tenzij je er af en toe wat bij gooit, dat vindt het motortje wel zo lekker.
beter gewoon elke 6000km nieuwe olie erin, olie filter kan dan wel een keer over geslagen worden.
Mijn riem heb ik bij 22000 km vervangen, ging nog lang niet breken maar was wel een stuk dunner geworden, met een nieuwe riem ging de snelheid ook gelijk een paar km omhoog.
Een nieuwe grote veer in de koppeling elke 12000km is ook zeer aan te bevelen.
de riem van de vespa is dacht ik wat korter dus eerder versleten dan de scarabeo riem.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hier hoe ik de zijstandaard kan afkoppelen?

Ik heb ‘m er nu ondervandaan gehaald vanwege de spuit klus maar zou ‘m ook graag eraf willen laten maar moet ik dan de draden gewoon aan elkaar doorverbinden?

Hoor het graag als iemand dit al gedaan heeft.
Gr. Jim
 
Terug
Bovenaan Onderaan