KTM 990 SuperDuke deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal mn GoPro de volgende keer ook meenemen :)

Motortje trouwens in de stalling gezet dit weekend (= bij mn ouders). Wel na een mooie rit op de Posbank:

CRe2qnjo.jpg


Wel leuk dat toen wij er stonden, net de Strada 2017 tour voorbij kwam. Ongeveer 50 Lambo's, Ferrari's, Aston's, Audi's, BMW's, etc.

Mn todo lijstje is behoorlijk gegroeid, dus van de winter even de puntjes op de i zetten. Dit keer hopelijk niet zoveel tegenvallers als vorig jaar winter.
 
Zal mn GoPro de volgende keer ook meenemen :)

Motortje trouwens in de stalling gezet dit weekend (= bij mn ouders). Wel na een mooie rit op de Posbank:

[afbeelding]

Wel leuk dat toen wij er stonden, net de Strada 2017 tour voorbij kwam. Ongeveer 50 Lambo's, Ferrari's, Aston's, Audi's, BMW's, etc.

Mn todo lijstje is behoorlijk gegroeid, dus van de winter even de puntjes op de i zetten. Dit keer hopelijk niet zoveel tegenvallers als vorig jaar winter.

Hij staat er mooi bij!
 
Laatst bewerkt:
Mooi plaatje zo op de posbank :Y

Hou je het al voor gezien dit jaar?
Ik gok nog ff op een paar mooie dagen eind oktober begin november.
Ziet het er slecht (=koud/regen) uit gaat die van mij ook met de voetjes van de grond.
 
Laatst bewerkt:
Mooi plaatje zo op de posbank :Y

Hou je het al voor gezien dit jaar?
Ik gok nog ff op een paar mooie dagen eind oktober begin november.
Ziet het er slecht (=koud/regen) uit gaat die van mij ook met de voetjes van de grond.

Naja afgelopen zondag vielen de bladeren al overal uit de boom, het was vochtig asfalt en ik had ook niet de hoop dat het nog mooier zou gaan worden. Maargoed, ik kan hem altijd weer uit de schuur trekken natuurlijk :)
 
jij ook al berichtje gestuurd ;p


Mooie bike zo, vind alleen verhoogd ruitje net wat mooier :) (niet dat het super veel helpt)
 
Laatst bewerkt:
Dat is't em net. Wat heb ik aan 180 pk wanneer ik over een dijk weg moet jakkeren en vervolgens nog niet de helft gebruik :+

Staat in motoplus nog een stukkie over een ducati 939 hypermotard, ook mooi spul.
 
Voorbeeld is de meeting dit jaar vanaf de lunchstop.
Het stukkie over de dijk, Ik had er best nog een schep(je) boven op willen en kunnen doen . Maar dan is mijn eigen grens bereikt. Ik denk dat de Duke met een rijder die meer lef heeft dan ik er nog meer uit kan halen en dan hebben we tussen de 120 en 135 krukas pk's?
 
Kan me ook bijna niet iemand voorstellen die aan 120 pk niet genoeg heeft op de openbare weg....


maar als ik kon kiezen tussen een 1290 of een 990 wist ik het wel, bak meer vermogen. Maar nog veel belangrijker, nog meer koppel (en daar doen we het toch een beetje voor, bij de twins)

heb op een paar nakeds gereden voor ik deze kocht

- mt10 (te duur en vond het teveel rijden als een racer met recht stuur)
- mt09 (heerlijke speelse fiets, karakter van de 3 cilinder beviel wel, vering = wel echt bagger)
- gewone superduke 990 (gewoon top)
- truimph speedtriple (ook heel fijn, maar de duke vond ik een hogere fun factor hebben)


En heb afgelopen zomer eens op een 1290 van een vriend gereden en dat was zeker niet tegen gevallen.

En onnodige electronica? Wheelie control etc? Kan je toch allemaal uitzetten....

Maar wat je zegt teveel power, waar de sterveling niet alles kan uitpersen (helemaal waar....).

Rij ook wel eens op de s1000rr van mijn stiefpa, nou dan ga je door de gangen heen. En zit je constant op invordersnelheid....
 
Laatst bewerkt:
Kan me ook bijna niet iemand voorstellen die aan 120 pk niet genoeg heeft op de openbare weg....


maar als ik kon kiezen tussen een 1290 of een 990 wist ik het wel, bak meer vermogen. Maar nog veel belangrijker, nog meer koppel (en daar doen we het toch een beetje voor, bij de twins)

heb op een paar nakeds gereden voor ik deze kocht

- mt10 (te duur en vond het teveel rijden als een racer met recht stuur)
- mt09 (heerlijke speelse fiets, karakter van de 3 cilinder beviel wel, vering = wel echt bagger)
- gewone superduke 990 (gewoon top)
- truimph speedtriple (ook heel fijn, maar de duke vond ik een hogere fun factor hebben)


En heb afgelopen zomer eens op een 1290 van een vriend gereden en dat was zeker niet tegen gevallen.

En onnodige electronica? Wheelie control etc? Kan je toch allemaal uitzetten....

Maar wat je zegt teveel power, waar de sterveling niet alles kan uitpersen (helemaal waar....).

Rij ook wel eens op de s1000rr van mijn stiefpa, nou dan ga je door de gangen heen. En zit je constant op invordersnelheid....

Dat kan zeker, maar ik zie onnodige electronica als iets dat ook vervelende storingen kan geven, die ik zelf niet kan oplossen -O-
Doe mij maar een twin met 100-120pk, 150kg, quickshifter en slipperclutch. Meer heb ik niet nodig :9 Misschien een pit-limiter voor binnen de bebouwde kom 8-)
 
Over die SC? lijkt me ook wel iets, maar meer als hebbe dingetje
Heb nog maar een paar keer gehad dat het achterwiel gaat stuiteren, dus echt nodig hebben valt wel mee.

Net als de QS ook zo'n hebbe dingetje.

Denuff heeft de SC nog denk ik. (twijfel,twijfel,twijfel)
 
Eigenlijk alleen maar omdat ik soms wel weer eens iets anders wil. De SDR laatste modellen zijn alleen maar gemaakt met 125pk.

Ik vind Ducati Streetfighter bv ook erg mooi, maar heb voor de KTM gekozen.
1-Ducati (in de volksmond ook Stukgaatie) vind ik minder.
2-Ik zocht meer een hooligan motor, dus KTM

Iemand hier wel eens overgestapt van streetfighter->SD/R?
 
Slipperclutch maakt het allemaal te klinisch op de weg, lekker met stuiterend en zwabberend achterwiel aankomen op een bocht is toch gaaf :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan