Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Led lampjes van een medeforummer overgenomen en in de gsr gezet. *O*

full
 
Na wat onderdelen te hebben besteld ben ik begonnen aan wat stevig onderhoud.

kLCBPzK.jpg


Nieuwe remschijven voor en achter geplaatst en ook nieuwe remblokken erin. Beide onderdelen waren aan vervanging toe.

dpevT4G.jpg


8PvJ4jo.jpg


cgVLVmi.jpg

Omdat er veel weerstand bij de voorwielen vandaan kwam, ook maar eens de remklauwen gecontroleerd en een revisieset gekocht. Rubbers waren nog wel oke, toch maar vervangen. Dankbaar gebruik gemaakt van de How to do topic: remmen reviseren. Alleen vergeten dat ik voor twee remklauwen heb, dus toen ik bij de ene remklauw de bussen eruit had gedrukt en aan de andere begon, was ik even vergeten dat ik nu geen druk meer kon opbouwen. Nou ja dan maar met iets meer geweld eruit moeten halen.

Hierbij kwam ik er ook achter dat een van de remklauwen muurvast zat. Deze gelukkig met veel moeite gangbaar kunnen maken.
Verder daarna ook de remvloeistof ververst en ontlucht. (eerste keer, veel trail en error om ze uiteindelijk na 2 dagen eindelijk weer op druk te krijgen.)

Ook nog de kleppenspeling gecontroleerd. Hierbij heb ik bij 2 kleppen andere shims moeten plaatsen om ze weer binnen de juiste tolerantie te krijgen. De andere kleppen zijn goed. (ook de eerste keer, toch blij dat ik van te voren een sleutelcursus heb gedaan bij erikvanlent. Dan weet je in ieder geval wat je moet doen *D )

en niet te vergeten de olie ververst met bijbehorende oliefilter.

Dus lekker bezig geweest en veel geleerd hoe het wel en niet moet. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Super dikke SP zeg! :9~

Vandaag voorwiellagers vervangen.
Tussen de werkzaamheden door komt Mn zoontje ff wat laten zien net op het punt dat ik de spacer in het wiel wil plaatsen. Zet de spacer weer naast het wiel en geef hem even aandacht. Daarna loop ik naar de vriezer om het 2de lager te pakken. Plaats ik hem zonder spacer. |( fucker de fuck fuck assfucking bonehead. (Scheld mezelf na een blunder graag verrot) |(
Naja, lager er weer uit timmeren, verrot gemept, nieuwe gescoord bij de dealer en net weer gemonteerd met spacert ertussen. :X magoe rolt weer zoals het hoord.
Thanx :)

Dat zuigt behoorlijk als je daar pas achterkomt als de lagers er al in zitten :/

:^

Vind hem echt vet, ook de kleurcombinatie. :9~~
Thanx *D

Nieuwe kontkuip en topkuip zijn onderweg vanuit Canada. Zal nog wel ff duren voordat ze er zijn denk ik, vorige keer duurde het bijna 3 maanden :o Als die gespoten zijn, ben ik er wel ff klaar mee :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag niet meer gedaan dan wat poetsen de bandenspanning en olie gecontroleerd. Niet veel bijzonders dus maar wel lekker om te weten dat de brommer klaar is om volgend weekend voor een week naar Italië te gaan m een wee in de Dolomieten te gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest (nou ja, wilde) laatst voor het petflessenspel mijn motor op zachte grond plaatsen. En aangezien ik geen lege appelmoespotten had, noch een andere bron van kleine stevige rond-achtige plaatjes om onder de standaard te zetten, heb ik het anders gemaakt:

The Making of a New Standaardonderzettertje.
:')
fbd10aJ.jpg

4nw3V4T.jpg

WbciMYh.jpg

GRRQk73.jpg

sMaY8GI.jpg

AtoLZhV.jpg


:+
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat zeker wel bevallen :Y Ik had een spontaan automatische cruise control op mijn blade. De Rizoma grip kwam los te zitten, dus had die met een drupje secondelijm vast gezet. Waarschijnlijk is er toen toch nog ergens wat lijm tussengekomen waardoor het gas bleef hangen. Maar hoefde maar een tikje tegen de hendel te geven en het gas ging weer dicht. Vond het heerlijk om eens de rechter hand in mijn zij te zetten ipv alleen maar de linker... :P :]
 
Vandaag ff lekker met de MT van moeders de vrouw bezig geweest. Nieuwe verstelbare hendels, tankkuip grips en smoked achterlicht met geïntegreerde knippers binnengekregen en gemonteerd.
full

full


Achterlicht was best easy monteren, vorige eigenaar had de bedrading al aangepast vanwege de led knippers die hij er op had gedaan.
Was alleen best een beetje drama gedaan met een hele hoop zooi aan tape. Hij had een stukkie draad tussen de knipperlichtbedrading en de bedrading van de oem stekker gedaan met aan beide uiteinden stekkertjes... Waarom hij dat niet rechtstreeks aangesloten heeft... :?
Gelijk alles netjes gemaakt, bedrading een stuk ingekort, aan elkaar gesoldeerd en met krimpkous afgewerkt :)
Resultaat mag er wezen *D
full

1k0.jpg


Voor:
full


Na:
full


Edit: Moet nog een kleinere versie van de kentekenplaat verlichting op komen. En vanaf de zijkant gezien, zou de kph ook nog wel wat strakker kunnen, maar dat komt later wel, eerst de rest van de plannen uitvoeren. :)
 
Laatst bewerkt:
Lampje kentekenplaatverlichting vervangen.....lampje was nl stuk.

Omdat ik achterverlichting belangrijk vind en alles in principe naar behoren dient te werken het lampje vervangen. Bleek achteraf geen eenvoudige klusje te zijn want achtereenvolgens de volgende delen gedemonteerd: kentekenplaat, kentekenplaathouder, verlichtingsarmatuur, doorzichtige lens.....lampje was een 12V/5W bajonet uitvoering. Zoals gewoonlijk met oude meuk; gebroken plastic en verrotte bouten en moeren...dus niet zomaar ff losdraaien..... |(

Iig verlichting is weer in orde
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien zat die al een tijdje zo. Waarschijnlijk hield de roest het tandwiel op zijn plaats. :P Ik had er wel over gelezen maar niet op gecontroleerd. Ik ben al aan het zoeken naar moer en plaatje.
 
Laatst bewerkt:
Frame en zijspanframe opgehaald bij de poedercoater, opbouwen kan beginnen.
 
Op MP een nieuwe luchtfilter gescoord voor 20 euro incl. opsturen....bij de dealer het dubbele. Vanmiddag gemonteerd maar ik heb nog geen proefrit gemaakt om te beoordelen of het wat uitmaakt.

Morgen waarschijnlijk ook niet rijden vanwege het slechte weer
Oude luchtfilter:
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan