Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ander ongemakje:

Het blijkt dat de schroefknoppen die de ruit vasthouden (verstelling) steeds loslopen, met name de linkse.
Oorzaak is het feit dat de ruit kan bewegen (naar voor / achter); dit is speling in de ophanging.

(M'n 2122DT zit prima vast, het is het Yamaha deel dat speling vertoont)

Het is geen groot probleem, maar ik zou de grondoorzaak willen oplossen -> de speling er uit halen.
(de knoppen vastzetten daar is wel een oplossing voor - maar dat is symptoom bestrijding)

Ik heb al eens geoefend met foam blokken, tywraps etc. maar geen bevredigende oplossing gevonden.
Anyone?
(ik heb ook een camera voorop de ruit - als deze niet wiebelt dan is het beeld stabieler)

P.S. QS is besteld. Ben benieuwd..
 
Ander ongemakje:

Het blijkt dat de schroefknoppen die de ruit vasthouden (verstelling) steeds loslopen, met name de linkse.
Oorzaak is het feit dat de ruit kan bewegen (naar voor / achter); dit is speling in de ophanging.

(M'n 2122DT zit prima vast, het is het Yamaha deel dat speling vertoont)

Het is geen groot probleem, maar ik zou de grondoorzaak willen oplossen -> de speling er uit halen.
(de knoppen vastzetten daar is wel een oplossing voor - maar dat is symptoom bestrijding)

Ik heb al eens geoefend met foam blokken, tywraps etc. maar geen bevredigende oplossing gevonden.
Anyone?
(ik heb ook een camera voorop de ruit - als deze niet wiebelt dan is het beeld stabieler)

P.S. QS is besteld. Ben benieuwd..


Ik snap je probleempje.
Misschien een rubber ringetje er tussen ?
Of loctite ?

Overigens komt er door je veel grotere ruit wel meer kracht op de ophanging.
Maar dat hebben anderen met een grotere ruit ook....
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet het loslopen van de knop oplossen, maar het grondprobleem = de ruit (groot of klein) kan een soort op en neer bewegen, de Yamaha constructie laat dat toe. Een rubber ringetje gaat niet helpen, de speling zit elders. Ook met hyper-vast gedraaide knoppen is die beweging er.
 
Het scherm zit in feite vast op het einde van een hefboom, en met een groter scherm wordt het probleem dan niet minder. Ik heb tiewraps gebruikt. Mooie witte, zoals je ziet. Daarmee is de beweging er structureel wel uit, maar de trilling nog niet. Ook bij mij trilt daarom de linker knop steeds los, ik moet er nog steeds eens een tweede moer als borg tegenaan draaien.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de ruit op de hoogste stand, en daar mag hij blijven wat mij betreft, werkt prima.
Dank voor de foto! Ik ga zwarte tywraps zoeken :)
Bij mij laat de zwaartekracht de ruit zakken, en de rijwind duwt hem weer omhoog...
Het is maar een halve cm, maar prettig als ik het kwijt kan.
 
Het scherm zit in feite vast op het einde van een hefboom, en met een groter scherm wordt het probleem dan niet minder. Ik heb tiewraps gebruikt. Mooie witte, zoals je ziet. Daarmee is de beweging er structureel wel uit, maar de trilling nog niet. Ook bij mij trilt daarom de linker knop steeds los, ik moet er nog steeds eens een tweede moer als borg tegenaan draaien. [afbeelding]

Er zit een circlip achter de twee knoppen als borging tegen losdraaien. Echter als je al eens de boel te enthousiast losdraait kun je die kapotdraaien.
 
Er zit een circlip achter de twee knoppen als borging tegen losdraaien. Echter als je al eens de boel te enthousiast losdraait kun je die kapotdraaien.
Die circlip zit bij mij aan het uiteinde van de bout. Dat helpt misschien tegen het uiteindelijk verliezen van de moer, maar houdt 'm niet vast op z'n plek. Een druppel loctite hielp ook niet duurzaam. Vandaar het plan om die circlip eraf te halen en gewoon een tweede moer tegen de eerste te draaien = vast voor altijd.
 
Iemand enig idee wat een 10.000 km beurt kost van een Mt 09 tracer bij Termaat motoren Nijmegen?
 
T. 024 322 9575

E. info@termaatmotoren.nl
Openingstijden winkel
Maandag 13:00 - 18:00
Dinsdag 09:00 - 12:45 13:45 - 18:00
Woensdag 09:00 - 12:45 13:45 - 18:00
Donderdag 09:00 - 12:45 13:45 - 21:00
Vrijdag 09:00 - 12:45 13:45 - 18:00
Zaterdag 09:00 - 17:00

Openingstijden werkplaats
Di. t/m Zat. 08:00 - 12:30 13:00 - 17:00
 
Vandaag eens het Kawasaki Versys topic beetje globaal doorgekeken.
Een model wat toch dicht bij de Tracer staat.
Maar ook hun hebben dezelfde dingetjes:
Beetje pendelneigingen, originele banden vroegtijdig wisselen.
En ook gebulder achter de ruit.
Misschien wat minder stelselmatig maar toch.....
Denk toch dat de Tracer met zijn fijne 3 cilinder en veel lagere gewicht de fiets is die meer karakter bezit ?
 
Vandaag eens het Kawasaki Versys topic beetje globaal doorgekeken.
Een model wat toch dicht bij de Tracer staat.
Maar ook hun hebben dezelfde dingetjes:
Beetje pendelneigingen, originele banden vroegtijdig wisselen.
En ook gebulder achter de ruit.
Misschien wat minder stelselmatig maar toch.....
Denk toch dat de Tracer met zijn fijne 3 cilinder en veel lagere gewicht de fiets is die meer karakter bezit ?

Wij van WC-eend adviseren WC-eend.... Heb je deze vraag c.q. opmerking ook in het Versys-topic gezet?

Ik volg het Versys (1000) topic al enige tijd met interesse. Toch lees ik daar veel minder extreme verhalen dan hier, zeker m.b.t. pendelen, 1e montage banden etc. etc. Hier valt het gewoon op, tot een enkeling de motor zelfs te koop zet. Niet goed, zeker niet omdat de Tracer motorisch gewoon erg goed is.
 
Wij van WC-eend adviseren WC-eend.... Heb je deze vraag c.q. opmerking ook in het Versys-topic gezet?

Ik volg het Versys (1000) topic al enige tijd met interesse. Toch lees ik daar veel minder extreme verhalen dan hier, zeker m.b.t. pendelen, 1e montage banden etc. etc. Hier valt het gewoon op, tot een enkeling de motor zelfs te koop zet. Niet goed, zeker niet omdat de Tracer motorisch gewoon erg goed is.


Inderdaad....wij van WC eend adviseren.....
Tuurlijk, waarom niet.

De rest wordt misschien “ anders gelezen “ ?
En bedoel ik de term: minder stelselmatig....

Verder ga ik die jongens in het Versys topic niet vervelen met negatieve dingen....
Ik rij niet eens een Versys !!!
Dus waarom zou ik.... _O-
 
:^ En alsof je in het Versys topic dan geen wc-eend reacties krijgt..

Maargoed, zodra het wc-eend argument naar boven komt gaat het toch al gelijk nergens meer over. Want wat je ook zegt is het: 'wij van wc-eend..'. Ja ja..

Echter heb ik helemaal geen last meer van het pendelen en heb de turbulentie opgelost met kortere ruit. Dus doe mij maar een meer speelse fiets die 40kg lichter is. WC EEND! :W

full
 
Laatst bewerkt:
De QS zit er op.

Het werkt niet volmaakt, maar als je wat regeltjes voor jezelf opstelt is het erg lekker.
- boven de 6Krpm
- half gas of meer
- niet tussen 1 en 2

Dus eigenlijk alleen bij vlot door-accelereren.
Bij lagere toerentallen en een beetje gas werkt het ook, maar nogal "clunky"; bij hogere versnellingen beter.
Positie van het pedaaltje is wel belangrijk, heb ik nagesteld voor een beter resultaat.

Gelukkig werkt de normale "koppeling" strategie ook nog steeds voor "nette" snelheden in spitsverkeer.

Als je hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is, is het een feestje!
 
Na 2,5 jaar en 23000Km heb ik mijn Tracer ingeruild tegen een KTM 1090 Adv.
Ik heb er altijd met veel plezier op gereden, wat mij betreft zijn het blok en de remmen de sterke troeven van de Tracer, de algehele bouwkwaliteit is mij wat tegengevallen.
De vering is voor mij nooit echt een probleem geweest, wel heb ik er een zwart puig sport ruitje opgezet, wat echt veel minder turbulentie geeft.
Mocht je nog interesse hebben ik heb nog wat spullen van de Tracer gehaald
Puig Jetstream (sport ruit) Kleur zwart
Hepco en Becker Lock-it kofferrek (zonder Koffers)
Hepco en Becker bagage drager
Mocht je interesse hebben kijk even op marktplaats.
Iedereen nog veel plezier gewenst met zijn Tracer, hou de goede kant boven.
 
Na 2,5 jaar en 23000Km heb ik mijn Tracer ingeruild tegen een KTM 1090 Adv.
Ik heb er altijd met veel plezier op gereden, wat mij betreft zijn het blok en de remmen de sterke troeven van de Tracer, de algehele bouwkwaliteit is mij wat tegengevallen.
[..]
Iedereen nog veel plezier gewenst met zijn Tracer, hou de goede kant boven.
Veel plezier op de KTM! Zijn ook mooie machines. Vind KTM ook altijd een leuk merk, wel minder betrouwbaar soms dan een Japanner echter.. Ik wacht vol verwachting op de 790/800 Duke :9
Die kan dan wel eens in ~2019 de vervanger van de Tracer worden.
 
Veel plezier op de KTM! Zijn ook mooie machines. Vind KTM ook altijd een leuk merk, wel minder betrouwbaar soms dan een Japanner echter.. Ik wacht vol verwachting op de 790/800 Duke :9
Die kan dan wel eens in ~2019 de vervanger van de Tracer worden.

:Y :Y :Y Als ze met een SuperMoto variant komen *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan