Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad....wij van WC eend adviseren.....
Tuurlijk, waarom niet.

De rest wordt misschien “ anders gelezen “ ?
En bedoel ik de term: minder stelselmatig....

Verder ga ik die jongens in het Versys topic niet vervelen met negatieve dingen....
Ik rij niet eens een Versys !!!
Dus waarom zou ik.... _O-

Laat het zo zeggen: Jij stelt een vraag (er stond een vraagteken) aan een groep die grotendeels een Tracer
in bezit heeft.. Namelijk of ie meer karakter heeft dan de Versys. Wat zou het antwoord van de mensen in dit topic (volgens jou moeten) zijn?

Hier zitten allemaal Tracer-adepten... Schot voor open doel als je het mij vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Laat het zo zeggen: Jij stelt een vraag (er stond een vraagteken) aan een groep die grotendeels een Tracer
in bezit heeft.. Namelijk of ie meer karakter heeft dan de Versys. Wat zou het antwoord van de mensen in dit topic (volgens jou moeten) zijn?

Hier zitten allemaal Tracer-adepten... Schot voor open doel als je het mij vraagt.

Ja hoor,
Vorige keer was het een of twee lettertjes ( NM )
Nu is het zeggen en schrijven 1 leestekentje waar jij iemand op wil afrekenen.

Ik zou als ik jou was gewoon in de rij gaan staan van de azijnzeikers.... :r
 
Ja hoor,
Vorige keer was het een of twee lettertjes ( NM )
Nu is het zeggen en schrijven 1 leestekentje waar jij iemand op wil afrekenen.

Ik zou als ik jou was gewoon in de rij gaan staan van de azijnzeikers.... :r

Tuurlijk kerel, wat een niveau. Ga jij dan even met de andere Tracer vriendjes knuffelen en tegen hen zeggen dat de Tracer zo geweldig is, en dat het allemaal wel meevalt met de nadelen...Versys heeft ook nadelen ... bladiebladiebla..

Ik vind de Tracer een prachtige motor (zal zeker niet uitsluiten dat ik er ooit ook één zal kopen), maar er zijn toch wel wat serieuze issue's mee. Zeker als je leest dat iemand de notabene nieuwe motor gaat verkopen omdat ie zich niet veilig voelt vanwege pendelen, je leest dat dit pendelen bij iedereen voorkomt, is er iets toch niet in de haak.
Verder valt het mij hier op dat mensen slecht een geschikte ruit kunnen vinden, en zo'n beetje alles al geprobeerd hebben (Grutte bijvoorbeeld), en dat de turbulentie soms onverdraagzaam is.
Kan allemaal hoor, accepteer het, maar ga niet zeggen dat het bij de Versys net zo erg is, want volgens mij is dat niet zo (je leest er in elk geval minder over). Eerste montage banden bijvoorbeeld, daar kun je legio motoren van opnoemen, meestal omdat het een sluitpost in de kostprijs is.

Oja, tussen Nm en N/m zit een wereld van verschil, maar dat weten de techneuten onder ons wel.
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk kerel, wat een niveau. Ga jij dan even met de andere Tracer vriendjes knuffelen en tegen hen zeggen dat de Tracer zo geweldig is, en dat het allemaal wel meevalt met de nadelen...Versys heeft ook nadelen ... bladiebladiebla..

Ik vind de Tracer een prachtige motor (zal zeker niet uitsluiten dat ik er ooit ook één zal kopen), maar er zijn toch wel wat serieuze issue's mee. Zeker als je leest dat iemand de notabene nieuwe motor gaat verkopen omdat ie zich niet veilig voelt vanwege pendelen, je leest dat dit pendelen bij iedereen voorkomt, is er iets toch niet in de haak.
Verder valt het mij hier op dat mensen slecht een geschikte ruit kunnen vinden, en zo'n beetje alles al geprobeerd hebben (Grutte bijvoorbeeld), en dat de turbulentie soms onverdraagzaam is.
Kan allemaal hoor, accepteer het, maar ga niet zeggen dat het bij de Versys net zo erg is, want volgens mij is dat niet zo (je leest er in elk geval minder over). Eerste montage banden bijvoorbeeld, daar kun je legio motoren van opnoemen, meestal omdat het een sluitpost in de kostprijs is.

Oja, tussen Nm en N/m zit een wereld van verschil, maar dat weten de techneuten onder ons wel.


De term : “ minder stelselmatig. “ had jij ( als taalpurist ) even NIET gelezen ?????

En verder sluit je niet uit dat je ooit een Tracer gaat kopen ?
Dit ondanks alle problemen die je zo graag benoemd ?

Je had allang een Tracer moeten hebben joh !!
Want waar ben je nu eigenlijk op uit ?
De boel hier komen afzeiken in een topic waarvan je zelf de bewuste motor niet rijdt ?
En dat allemaal , terwijl nu blijkt, dat je de Tracer wel eventueel WILT rijden ????

_O- _O- _O-
 
De term : “ minder stelselmatig. “ had jij ( als taalpurist ) even NIET gelezen ?????

En verder sluit je niet uit dat je ooit een Tracer gaat kopen ?
Dit ondanks alle problemen die je zo graag benoemd ?

Je had allang een Tracer moeten hebben joh !!
Want waar ben je nu eigenlijk op uit ?
De boel hier komen afzeiken in een topic waarvan je zelf de bewuste motor niet rijdt ?
En dat allemaal , terwijl nu blijkt, dat je de Tracer wel eventueel WILT rijden ????

_O- _O- _O-

Kerel, nogmaals, ben onder de indruk van je niveau. Ik heb helemaal niks afgezeken, maar jij vraagt naar de bekende weg. Complimentjes vragen noemen ze dat.

En oja, benoemt is met een 't'... toch maar ff zeiken dan :)
 
VTT...
Voltooid Tegenwoordige Tijd....

Jij hebt benoemd....

Jawel , met een D
 
Tuurlijk kerel, wat een niveau. Ga jij dan even met de andere Tracer vriendjes knuffelen en tegen hen zeggen dat de Tracer zo geweldig is, en dat het allemaal wel meevalt met de nadelen...Versys heeft ook nadelen ... bladiebladiebla..

Ik vind de Tracer een prachtige motor (zal zeker niet uitsluiten dat ik er ooit ook één zal kopen), maar er zijn toch wel wat serieuze issue's mee. Zeker als je leest dat iemand de notabene nieuwe motor gaat verkopen omdat ie zich niet veilig voelt vanwege pendelen, je leest dat dit pendelen bij iedereen voorkomt, is er iets toch niet in de haak.
Verder valt het mij hier op dat mensen slecht een geschikte ruit kunnen vinden, en zo'n beetje alles al geprobeerd hebben (Grutte bijvoorbeeld), en dat de turbulentie soms onverdraagzaam is.
Kan allemaal hoor, accepteer het, maar ga niet zeggen dat het bij de Versys net zo erg is, want volgens mij is dat niet zo (je leest er in elk geval minder over). Eerste montage banden bijvoorbeeld, daar kun je legio motoren van opnoemen, meestal omdat het een sluitpost in de kostprijs is.

Oja, tussen Nm en N/m zit een wereld van verschil, maar dat weten de techneuten onder ons wel.

Dat pendelen gebeurt bij sommigen alleen bij zeer illegale snelheden. Niet bij 120 kmh of 150 kmh.
 
VTT...
Voltooid Tegenwoordige Tijd....

Jij hebt benoemd....

Jawel , met een D

In dit zinsverband lees ik het niet direct als voltooid tegenwoordige tijd, maar als tegenwoordige tijd... :

"Dit ondanks alle problemen die je zo graag benoemd ?"

Maarr.... je hebt me wel aan het twijfelen gebracht. :t
 
Laatst bewerkt:
Laat het zo zeggen: Jij stelt een vraag (er stond een vraagteken) aan een groep die grotendeels een Tracer
in bezit heeft.. Namelijk of ie meer karakter heeft dan de Versys. Wat zou het antwoord van de mensen in dit topic (volgens jou moeten) zijn?

Hier zitten allemaal Tracer-adepten... Schot voor open doel als je het mij vraagt.
En in navolging van die logica denk je:'Weet je wat, ik ga die ivano en tracer adepten even lekker tegen de schenen trappen door de negatieve punten van die motor nógmaals (overdreven) te benadrukken'.
En dan nog eens lekker door zagen en zeuren, beginnen over niveau en spelfouten.

Nee ga zo door, goed bezig! :t
 
Dat pendelen gebeurt bij sommigen alleen bij zeer illegale snelheden. Niet bij 120 kmh of 150 kmh.
moet eerlijk bekennen dat ik nergens last van heb bij de tracer van mijn vriendin en zij zelf ook niet.

ja vering is een ander verhaal ( zij merkt er niks van ).

of we hebben geluk gehad of we zijn veels te blij met dat ding :+
 
En in navolging van die logica denk je:'Weet je wat, ik ga die ivano en tracer adepten even lekker tegen de schenen trappen door de negatieve punten van die motor nógmaals (overdreven) te benadrukken'.
En dan nog eens lekker door zagen en zeuren, beginnen over niveau en spelfouten.

Nee ga zo door, goed bezig! :t

Hihi, wat gevoeligheid hiero. Tegen schenen schoppen is nooit mijn bedoeling geweest, een spiegel voorhouden wel. Jullie (Rappie en Ivano) kunnen er kennelijk niet tegen wanneer hier gesproken wordt over de negatieve punten? :? Ik krijg het idee dat een aantal mensen hier de Tracer tot en met ophemelen en de negatieve kanten niet onder ogen willen zien. Klinkt bijna als verliefdheid. Ik neem dit alleen waar, en zo nu en dan confronteer ik mensen daarmee. So what? Tis een forum.. Ik scheld niemand uit, schoffeer niemand, heb alleen gevraagd of dit ook in het Versys topic was gevraagd? Whoehoe.... errug joh. :') :Z
Mijn punten zijn niet overdreven, althans, ik vind zelf van niet. Heb de posts van destijds nog eens opgezocht, en sta nog steeds achter mijn reacties.

Ruitje van Grutte:

Nog even over de turbulentie..... :-)

Ruk, ruk en nog eens ruk. Ik ben 1.98m met het zadel in de hoge stand. Schuberth C3 pro met otoplastieken. Na de originele ruit begonnen met de Puig touring met flip-up. Veel turbulentie boven op de helm. Na verloop van tijd zo veel lawaai dat het niet meer ging. Daarna de Puig sportruit met flip-up. Daar rijd ik nu een tijd mee. Korte ritjes prima, maar na een half uur, driekwartier te veel last van het lawaai onder op de helm. Deze turbulentie komt van tussen de ruit en de handvatten en slaat van onder tegen de helm en op mijn oren. Het gaat écht ten koste van het plezier.

Dus na de goede berichten over de Givi 2122dt nog maar eens de credit card gepakt en de ruit gekocht. Vanavond even mee gereden en na 100 meter wist ik het al. De turbulentie rolt van de bovenkant van het scherm recht in mijn gezicht en op de helm. Toch even verder gereden, maar het gehamer op de helm is niet te verdragen en nog erger dan Puig touring met flip-up.

Als laatste kan ik nog eens de Puig sportruit kleiner maken, maar ik vrees dat het niet veel zal helpen. Zonder spiegels en zonder handvatten rijden gaf ook maar een marginale verbetering.

Ik ben heel erg teleurgesteld. De motor zal wel weer meer in de garage blijven dan ooit de bedoeling was. Misschien ben ik gewoon te lang voor deze machine.

Ruk.

Bestwel serieus en balen voor Grutte. En voor eenieder een punt om rekening mee te houden voordat je 10.000+ in een motor steekt.

Smoke123 die hem heeft ingeruild:

Gister heb ik toch besloten om de tracer in te ruilen want ik kan maar niet wennen aan het gigantische aan/uit effect dat de motor heeft en het onstabiele gevoel dat de motor geeft op de snelweg. Ook het standaard raampje heeft mij erg teleurgesteld want door de gigantische turbulentie achter het raampje kwam ik als snel tot de conclusie dat een ander raampje een must was. Ik blijf het een super mooie motor vinden! Ik heb nu gekozen om "maar weer" op een naked te gaan rijden het is een Kawasaki Z900 geworden. Zowel mijn ingekorte Ermax raampje als mijn ingekorte kenteken plaat houder met kentekenplaat LED verlichting ga ik verkopen. Dus als iemand interesse heeft :-)

Same old story. Rij zelf overigens een MT-09 waarvan de gasreactie niet veel beter zal zijn. Ik kan ermee leven.

Nogmaals, ik vind de Tracer een mooie motor... Met elke motor is er wel iets, dit valt mij gewoon erg op. Lees de reacties van de mensen en ik vind dit opvallend negatieve punten. Nooit eerder op welke manier dan ook vernomen over welke motor dan ook (dan doel ik op het weer verkopen vanwege dat ie tegenvalt). Mijn 09 heeft ook minpunten en die heb ik geaccepteerd (w.o. een kleine tank en de gasreactie), maar ik ga niet doen alsof ze er niet zijn.

En nu weer lekker motorrijden... :)
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand me vertellen wat het breedste punt is van de tracer? Hoe breed is het stuur van links naar rechts? Kan het nergens vinden. Bedankt!
 
Ik stel voor dat alleen nog maar mensen posten die geen taalfouten maken, dan zaten we nu nog halverwege deel 1.
 
Olie op het vuur: 8-)

Is de 2017 Tracer dan zo anders dan de eerdere modellen? Ik lees over ECU reflashes, aan / uit effect etc.
Die van mij (2017 dus) is butter-smooth, beter nog dan de V-Strom die ik hiervoor had, en die was ook niet verkeerd. Hoe zit dat?

Over ruitjes is al voldoende geschreven, in mijn optiek is de Tracer precies zo als al mijn vorige motoren, het std ruitje is altijd ruk. Zelfs de oer oude XJ900 had precies hetzelfde probleem, daar heb ik uiteindelijk zelf een (grote) ruit voor gemaakt. De V-strom had ook een grote Givi nodig. (en op het V-strom forum ook eindeloos gepalaver over de beste oplossing)

Pendelen: Ik heb het stiekeme idee dat de fabrikant de gebruiker de middelen heeft gegeven om zelf te kiezen tussen stuurgedrag of stabiliteit middels de vork veervoorspanning. Lichtvoetig sturen of Autobahn? Kies uw naloop. Ik heb hem zo ingesteld dat het front net levendig begint te worden als ik de begrenzer raak. Is dat een feature die er pas vanaf 2017 in zit?

De tracer is een compromis. Voor mij werkt het. (120 km ww / dag)
...en dan de QS..
 
Olie op het vuur: 8-)

Is de 2017 Tracer dan zo anders dan de eerdere modellen? Ik lees over ECU reflashes, aan / uit effect etc.
Die van mij (2017 dus) is butter-smooth, beter nog dan de V-Strom die ik hiervoor had, en die was ook niet verkeerd. Hoe zit dat?

Over ruitjes is al voldoende geschreven, in mijn optiek is de Tracer precies zo als al mijn vorige motoren, het std ruitje is altijd ruk. Zelfs de oer oude XJ900 had precies hetzelfde probleem, daar heb ik uiteindelijk zelf een (grote) ruit voor gemaakt. De V-strom had ook een grote Givi nodig. (en op het V-strom forum ook eindeloos gepalaver over de beste oplossing)

Pendelen: Ik heb het stiekeme idee dat de fabrikant de gebruiker de middelen heeft gegeven om zelf te kiezen tussen stuurgedrag of stabiliteit middels de vork veervoorspanning. Lichtvoetig sturen of Autobahn? Kies uw naloop. Ik heb hem zo ingesteld dat het front net levendig begint te worden als ik de begrenzer raak. Is dat een feature die er pas vanaf 2017 in zit?

De tracer is een compromis. Voor mij werkt het. (120 km ww / dag)
...en dan de QS..
Dat aan/uit was meer een eerdere mt09 aandoening (en heeft Yamaha zelfs toen een update voor uitgegeven). Bij de Tracer was dat al opgelost zover ik weet. Ik heb er nog een zgn Kev O2 controller op zitten om het nog wat soepeler te maken (had zoiets van 'Kev' ook op m'n 690 Duke met positieve resultaten, dus was snel overgehaald :) ).

Windscherm, altijd persoonlijk. Combinatie lengte en positie rijder met merk en type helm. Van nakeds tot gekuipte motoren altijd een blijvende zoektocht lijkt het wel.

En nee, dat is geen feature van de 2017. Alle tracers zijn min of meer zo af te stellen. Maar het probleem is dat er tot nu toe in de praktijk niet echt standaard instellingen zijn gevonden, zo van: gebruik deze settings en dan is het gewiebel weg.

Lijkt hier ook een combinatie te zijn tussen zaken; afstelling en type/merk vering, banden merk/type & spanning, gewicht en lengte rijder, kleding, handkappen, windscherm, bagage etc. Heb het allemaal voorbij zien komen :+

Sommige mensen krijgen het er helemaal niet uit en verkopen zelfs de motor daarom. En anderen hebben weinig of nergens last van (of hebben het er met afstellen wel uit gekregen).
Gezien de hoeveelheid verkochte tracers en ook mensen hier op het forum denk ik dat het overgrote deel dan toch in de tweede groep zit..
 
Laatst bewerkt:
Jeumig wat een lange lappen tekst.
Persoonlijk vind ik alleen een (lange) proefrit/huurperiode geschikt om een eigen mening te vormen over het gedrag van de motor. Fora kunnen daar bij helpen maar gaan bij mij nooit de doorslag geven, iedereen heeft een verschillend postuur en heeft andere eisen/wensen.
Bovendien zijn berichten soms dubbel op te vatten en op een gegeven moment gaat het dan alleen maar over de vorm en niet meer over de inhoud..... :z
Ik weet wel dat ik direct verkocht was toen ik de gehuurde Tracer voor het eerst de sporen gaf, alles wat me was gaan tegenstaan aan de V-Strom 650 was daarin verholpen. Inmiddels bijna 10K km gereden (sinds Maart 2017) en nog geen seconde spijt gehad.

Andere vraag :+
iemand toevallig ervaring met de "screen protector" van Cosmo? Ik vind het schermpje zo fragiel als deze schoon gemaakt moet worden. Ben benieuwd of deze echt zo goed blijft zitten bij het wassen etc.
Denk niet dat ik er dit jaar nog aan toe kom om het te testen helaas... ;)

LINK

Ps. de link verwijst naar mirror extenders, maar ik zie toch echt tempered glass :+
 
Laatst bewerkt:
Screen protector ziet er wel goed uit! Ik heb een plastic anti-glare gekocht (zaten er twee in één setje, dus heb er nog wel een over voor 5 euro). Minder last van reflectie, maar maakt het scherm wel ietwat 'korrelig' overigens (ten opzichte van een heldere).

Tempered glass is wel steviger op zich (en iets makkelijker aan te brengen). Maar gelukkig is de display waterdicht, dus kun je zoveel water gebruiken als nodig! :P

Het display lijkt al te krassen als je er maar kijkt, dus ik had er al snel een protector op.. werkt prima! Lekker lomp schoonmaken :+
 
De Versys 1000 heb ik ook naar gekeken (kom van een Versys 650), maar vond ik te zwaar en niet speels genoeg. Is wel een betere motor voor zeer lange toertochten naar het buitenland en met passagier. Schrok echter van de achtervering van de Versys 1000 (model 2016) toen ik ze bij Hyperpro bezig zag, nog erger dan de Tracer 900.

Een vergelijk van de Tracer 900 met de Multistrada 950, niet de beste test maar leuk om te kijken. Wel benieuwd als ze er 2 goede rijders opzetten met vlot bochtenwerk en acceleratie. De Tracer vind ik meer een naked fun motor met toer capaciteiten, de Multistrada meer een allroad / tour motor. Dacht dat het prijsverschil in NL meer dan 3500 euro is. Zou denk eerder voor de KTM 1090 gaan.

Zit nu een aantal weken in Zuid-Italie voor werk en gisteren toevallig bij een grotere Ducati dealer geweest. Blijven mooie motors, maar de Multistrada vind ik qua looks en afwerking wat onderdoen voor de andere ducs (bijv. de Monster 821). Heb hier een 150cc motorscooter gehuurd en veel fun op de kleine wegen in de bergen. Als er maar 2 wielen onder zitten en een motor heeft…………
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan