KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo ik was die collega. Het was die bij jtx met schade. Ik had ook nog de keus voor een 2016 met 1300 km eerste eigenaar. Ik heb deze gekocht want vond de grindschade op veel plaatsen zitten op velgen blok enz. Ook is zon cupmotor niet zo netjes ingereden lijkt mij. Ik heb 9000 voor die van mij betaald vond het verschil veel te klein. Evengoed veel plezier ermee

Even een foto voor je geregeld 😉
enRd0S97xJp4

Die niet werkt 😞
 
Laatst bewerkt:
Hey, weet iemand hier het misschien?

Sinds iik mijn duke 690 heb laten ontgrenzen bij een ktm-dealer werkt mijn gear-indicator sensor niet meer op neutraal. Hij laat als hij op neutraal staat, de laatst bekende versnelling zien.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen? Ben al teruggeweest naar de dealer maar die vermoeden dat de sensor kapot is. Ik kwam er ongeveer 60km na het ontgrenzen achter, nadat ik zonder benzine kwam te zitten op de snelweg. Het kan zijn dat ik het zelf gemold heb door met stilstaande motor op hoge snelheid terugschakelde (voelde niet helemaal lekker)

Thanks!

Edit: Weet iemand het part nummer van de gear indicator? Het lijkt deze te zijn: 60211023100 Maar dat weet ik niet zeker.
 
Laatst bewerkt:
Als je de motor met contact aan (stilstaande motor)op de standaard hebt staan
En je beweegt je schakelpook langzaam op en neer is er dan een moment dat je dashboard aangeef dat hij wel in
Neutraal staat ?
 
Ik ben trouwens ook druk met de duke bezig nu hij ingereden is.
Afgelopen maandag de Remus voorpijp binnengekregen en meteen de broodtrommel onder het blok weg gehaald.
En de Remus er onder gezet .en dit merk je meteen het geluid wat luider en hij loopt ook veel mooier.
Ik heb een K&n luchtfilter klaar liggen en ga van de week mijn luchtfilterbox aanpassen(zoals de cup uitvoering)
En dan de volgende stap ...naar de dealer voor de mapping van de akra
Ik ben benieuwd wat dit allemaal gaat brengen.
 
Laatst bewerkt:
En dan de volgende stap ...naar de dealer voor de mapping van de akra

heb je de race nokkenas ook geplaatst? akra mapping bij 690 mag enkel gebruikt worden bij combi Akra systeem/K&N Luchtfilter/Race Nokkenas. Zonder de Race nokkenas zal de 690 niet lekker lopen op de akra mapping
 
Als je de motor met contact aan (stilstaande motor)op de standaard hebt staan
En je beweegt je schakelpook langzaam op en neer is er dan een moment dat je dashboard aangeef dat hij wel in
Neutraal staat ?

Dit zal ik vanavond even moeten proberen, bedankt! Wat zou het betekenen als hij het wel/niet doet?

Het probleem met akrapovic demper en met de akra mapping zonder nokkenas klopt, ik had de akra mapping erop staan, en hij liep inderdaad niet lekker.
 
Laatst bewerkt:
Haha bedankt voor de info maar het is niet de eerste keer dat ik dit bij een duke doe.
Ik heb bijn mijn oude duke 4 dit ook gedaan maar dan met nokkenas en toen uit de middendemper de kat uit gehaald
En de mapping aan gepast door de originele akra mapping.
En die liep als een trein.

Maar bij de duke 5 hoeft de nokkenas niet gedaan te worden.
Dus is het eigenlijk nog makkelijker.
Er zou als het goed gaat een vermogens winst en koppel van ca 10% kunnen komen en een rustiger draaiende motor op laag toerental
Dus ik ben benieuwd
 
Laatst bewerkt:
Dit zal ik vanavond even moeten proberen, bedankt! Wat zou het betekenen als hij het wel/niet doet?

Het probleem met akrapovic demper en met de akra mapping zonder nokkenas klopt, ik had de akra mapping erop staan, en hij liep inderdaad niet lekker.

Als dat het geval is zou de schakelster los kunnen zitten op de schakelwals
En dat is niet moeilijk om op te lossen
 
Is het niet makkelijker (en misschien goedkoper)om eerst eens te meten of hij echt kapot is .
Met een beetje zoeken is een draadschema wel te vinden op het net.
 
Nog steeds geen KTM maar nog wel meelezend in dit topic het valt het mij op dat mapping bij aanpassingen van de motor (uitlaat, luchtfilter, evt nokkenassen) zeer regelmatig de revue passeert.

Het is hier het 690 topic, maar je moet klein beginnen tegenwoordig, nietwaar?
Stel je hebt een Duke 125 die je origineel koopt, dus met broodtrommel, fluisteruitlaat etc etc, en je gaat alléén de uitlaat vervangen. Blik er onderuit en een sportdempertje erop. De rest laat je origineel. Moet je dan ook al de mapping laten aanpassen, of is dat met alleen het verbeteren van de uitademing niet nodig, net zoals dat bij een carburateurmotor met alléén aanpassen van de uitlaat in 9 vd 10 gevallen niet (echt) nodig is.
 
Laatst bewerkt:
heb je de race nokkenas ook geplaatst? akra mapping bij 690 mag enkel gebruikt worden bij combi Akra systeem/K&N Luchtfilter/Race Nokkenas. Zonder de Race nokkenas zal de 690 niet lekker lopen op de akra mapping
2016/2017 model heeft geen race nokkenas meer :)

Maar geldt dat ook voor een Duke 5?
nee, dat geldt alleen voor de 4 (dus model 2013-2015)
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds geen KTM maar nog wel meelezend in dit topic het valt het mij op dat mapping bij aanpassingen van de motor (uitlaat, luchtfilter, evt nokkenassen) zeer regelmatig de revue passeert.

Het is hier het 690 topic, maar je moet klein beginnen tegenwoordig, nietwaar?
Stel je hebt een Duke 125 die je origineel koopt, dus met broodtrommel, fluisteruitlaat etc etc, en je gaat alléén de uitlaat vervangen. Blik er onderuit en een sportdempertje erop. De rest laat je origineel. Moet je dan ook al de mapping laten aanpassen, of is dat met alleen het verbeteren van de uitademing niet nodig, net zoals dat bij een carburateurmotor met alléén aanpassen van de uitlaat in 9 vd 10 gevallen niet (echt) nodig is.
beste wat je kan doen is alle eco-meuk er vanaf halen (secundaire luchttoevoer e.d.) en de motor een mapping op maat laten geven.(dynobank/testbank) KTM heeft dat werk bij de 690 al gedaan met de akra mapping, weet niet of zoiets er ook is voor de 125?
 
oja nieuwe powerparts spulletjes zijn binnen, samen met een topkoffer die ik nog had liggen.
weet niet of ik het per se mooier vindt, maar praktisch is het wel voor werk en vakanties ;) de zijkoffers zullen er niet veel opzitten, de topkoffer wel (laptop is afgelopen week ook al verzopen in mn tas)
GSJZ0ogF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi tassen, al zou een bijpassen topkoffer ook niet misstaan :P

Deze week nieuw Micheling CT2 laten monteren. Helaas alleen maar regen tot nu toe, dus geen idee hoe ze rijden.
 
Die 2CT (pilotPower I bedoel je toch?) doen het best goed in de regen.
Er zijn in het sportbandensegment banden die het vééél slechter doen in elk geval.
De PiPo3 spreekt me nog iets beter aan (nat en droog), maar ze zijn wel aanzienlijk duurder...
Ook in de wat koudere tijden die weer aanbreken doen ze het goed. Zeker op droog!!

Zijn er geen winterbanden voor de Duke?
Die zullen op zo'n brute fiets ook zeker niet misstaan.
Ik rijd in de winter op Heidenau K66 M&S (op een SV).
Rijden in de winter is natuurlijk niet optimaal, maar gegeven de condities doen die banden het echt heel veel beter, en ze bieden vooral meer vertrouwen dan alles wat ik ervoor om de wielen gehad heb.
Die moeten het op een Duke ook goed doen (en mooi smoelen)
full



beste wat je kan doen is alle eco-meuk er vanaf halen (secundaire luchttoevoer e.d.) en de motor een mapping op maat laten geven.(dynobank/testbank) KTM heeft dat werk bij de 690 al gedaan met de akra mapping, weet niet of zoiets er ook is voor de 125?
Om maar even terug te koppelen over mijn vraag over de uitlaat en mapping van de 125:
Vandaag een proefritje gemaakt op een Duke 125 (Demo).
Met passagier, en een gezamenlijk lichaamsgewicht zo'n 110 kg.
Was leuk. Leuke motor en voelt goed aan qua rijwielgedeelte.
De rechte zitpositie spreekt mij iets minder aan, maar met de snelheden die de 125 haalt speelt dat wat minder.
Motortje voelde ook goed. Zolang je 'm boven de 8 krpm houdt is er best mee te rijden, al blijft het natuurlijk wel een 125 :)
100 km/u was vandaag de topsnelheid op de snelweg. En dan ook nog in de 5e versnelling. Zonder passagier zal 110 en onder optimale omstandigheden 120 km/u in de 6e versnelling mogelijk net haalbaar zijn.
Maar 'de snelweg' is ie in principe niet voor. De fun zit echt op de binnenwegen.
Binnen de A1-klasse is die Duke 125 helemaal niet verkeerd.

Ik heb ook even gevraagd hoe het zit met die uitlaat.
Het beste blijkt de hele pijp vervangen, dus inclusief katalysator en de mapping moet daar inderdaad wel op aangepast.
Dat zit bij de prijs in als je de open uitlaat koopt (maar dat mag ook wel). De mapping bij die uitlaat is al bekend, dus opnieuw op de testbank hoeft niet.

Volgend jaar eens kijken of er een plaatsje in de garage voor kan worden ingericht.

<einde topic-vervuiling> 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan