Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Een Suzuki Vitara, hij heeft uiteindelijk gewonnen want ik had zin in hoogst illegale snelheden...rustig in de 1 om gelijk op te gaan en ff vol in de 2....zegmaar halverwege de 2 ben ik weer opgehouden waarna hij mij voorbij knalde.... ;)

Kortom, het was een uitzondering want de laatste jaren is het bij mij: go with flow rijden. Het overgrote deel van auto’s zijn toch geen partij en de uitzonderingen met hele snelle uitvoeringen ga ik geen challenge aan. Tis wel goed zo.... ;)

Ik deel die mening. Weinig auto's acht ik waardig om me een boete te riskeren.
 
Ik hoop dat ik ook ooit zo volwassen wordt -O-
Ik had gisteren een Luxembourger met een BMW M4 cabrio voor mij, jaja, een echte M4, maar de bestuurder leek mij dus wel volwassen.
Het ging er wat sportiever aan toe, aan twee verkeerslichten ging hij er goed vandoor, ik kon volgen (betwijfel dus wel of hij voluit ging) maar sneller dan 90 (70 weg) ging hij niet. Ik blijf er ook achter. Daarna een rond punt (rotonde :+ ), en daar had ik het wel moeilijk, daar sleurde hij zich wel mooi overheen. Iets verder begint een lichte file, hij zet rechter pinker (raw :+ ) op en geeft veel ruimte. Bij het passeren steekt hij nog een duim op!

Hij houdt dus van een spelletje, maar houdt het binnen de perken, en geeft ruimte als dat nodig is en kan! Volwassen man dus :t

Kijk, van zo een ervaring wordt men weer even blij :] *D
dat zijn we altijd wel op de motor, maar dit geeft er een extra touch aan :t
 
N205 vanmiddag rond 17.00 u
Leuk rood golfje GTI met werkelijk waar mooie zwarte velgen. Jongeman met een grijs petje aan het roer. Voor het stoplicht een hoop kabaal van een blok wat in de begrenzer zit. Toch even spelletje spelen.
1e versnelling rustig weg en het rode ding kon mee. Dan 2 en volgas.... een steeds kleiner wordend rood golfje in de linkerspiegel. Gedag gezwaaid en op naar het volgende stoplicht. Rood golfje met petje chauffeur steekt zowaar zijn duim omhoog en heeft nog wat aan zijn ego te doen.
Hoe halen ze het in hun hoofd iets tegen 1200 cc's uit te kunnen halen maar was wel even leuk.
 
Afgelopen week........rijd achter een Smart Roadster.
Zo'n lage, jullie kennen em wel.
Met de Xmax250LS hang ik erachter en we naderen een rotonde.
Hij had mij al in de smiezen.
Ik dacht die Smart effe bij te houden op de rotonde 3/4 rond.
Maar dat ging me bij lange na niet lukken.
Die gast stuift eroverheen alsof er lijm aan zijn wielen zat.
Zelfs met welke andere 2 wieler was het niet gelukt om zijn snelheid over de rotonde te volgen.
Leuk spul die Smarts.
Tijdje nog over gedacht om er ook ene van bij te nemen, maar is toch maar een 2e motor geworden.
Koekblikken benne leuk, maar motorfietsen zijn het prettigst vind ik.
Was het alleen al omdat er dan geen files bestaan. ha ha ha ha ha
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Op de Autobahn een paar uurtjes geleden. Ford Mondeo Vignale Wagon 2.0 TDCi Bi-Turbo 210pk. Ik rij de oprit op, Wil rustig inhalen, met een vaartje van 160. Hij zal 140 hebben gereden.

Kerel doet het gas er op. Zwarte rookwolken. Ik blijf naast hem rijden alsof ik hem niet kan inhalen. Kerel zal wel gedacht hebben. "Oud barrel."

Even de V-Boost laten spreken. Zal me niks verbazen als hij nu nog gefrustreerd rondrijdt...

:W :] _O-
 
Laatst met mijn FZR1000 van 1987 naast een Tesla model X gestaan bij het stoplicht.
Moest er toch bijna alles uit halen wat er in zat om hem voor te blijven.
 
Mijn ouders hebben 'n smart roadster gehad. Zit erg lekker, maar de versnellingsbakken zijn dramatisch. Had er toch een gewone handbak in gelepeld, of een sequentiele zoals op 'n motor...
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week........rijd achter een Smart Roadster.
Zo'n lage, jullie kennen em wel.
Met de Xmax250LS hang ik erachter en we naderen een rotonde.
Hij had mij al in de smiezen.
Ik dacht die Smart effe bij te houden op de rotonde 3/4 rond.
Maar dat ging me bij lange na niet lukken.
Die gast stuift eroverheen alsof er lijm aan zijn wielen zat.
Zelfs met welke andere 2 wieler was het niet gelukt om zijn snelheid over de rotonde te volgen.
Leuk spul die Smarts.
Tijdje nog over gedacht om er ook ene van bij te nemen, maar is toch maar een 2e motor geworden.
Koekblikken benne leuk, maar motorfietsen zijn het prettigst vind ik.
Was het alleen al omdat er dan geen files bestaan. ha ha ha ha ha
Vr gr

Hier ook eentje uit de buurt met een Lotus Exige. Ik heb 'm dat ding weleens op een rustige zondagochtend over een rotonde zien smijten. Man man man :9
 
Ja mooi spul voor een vierwieler.
Helaas zijn ze nog flink aan de prijs en zijn de mogelijkheden niet zoals onze motorfietsen.
Maar ze kunnen het ons behoorlijk lastig maken en dan met name op het bochtenwerk. ha ha ha ha
Vr gr
 
Smart roadster, lotus kweetniewatte, KTM X-bow, ...
... zijn zo van die dingen die laag, breed en licht zijn, waar wij als motorrijder niet tegen op kunnen in een bocht.

Zelfs een gewone auto kan beter door de bocht als een motor. Als je de juiste vergelijking maakt. Een BMW 5 reeks moet je niet met een Deauville aan vergelijken, en een Kia Rio moet je niet naast een door Rossi bestuurde sportmotor zetten. Maar algemeen vergeleken is een 4-wieler in het voordeel in een bocht tegenover een motor.

Maar met de motor blijft het natuurlijk altijd een stuk leuker :]
 
Helemaal eens met bovenstaande! En bij het uitaccelereren van een bocht geef je bijna iedereen het nakijken :]
... want met een (echte) BMW M5* ga ik het toch lastig krijgen vrees ik :P

* of met eender welke andere +450PK (sport)auto.
 
Eerlijk gezegd laat ik me best weleens uitdagen bij de verkeerslichten, kan het niet laten...
en tegen sommige auto's is het weleens lastig, maar verloren heb ik het nog nooit qua acceleratie van welke auto dan ook.
Hayabusa vincit omnia!
 
Heeft nooit iemand gehad dat je precies jezelf naar voren heb ge-elleboogd bij het stoplicht? Dat je dan net even lekker rustig staat en dan bij wijze van ontspanning even je poten strekt. Vervolgens als je ziet dat het kruispunt leeg wordt gemaakt en je je voorbereidt op groen, dus je voeten weer terugzet? En op dat moment schiet er ineens een enorme kramp in je reet?

Waarna je de motor laat afslaan als het groen wordt? En dan vervolgens met denkbeeldig hoondgelach eruit wordt getrokken door een V50 D2?

Heel vervelend...
 
Ik had vandaag een Mini achter mij. Bij het verlaten van de snelweg zak ik naar 80 om de auto's voor mij uit te laten lopen. De Mini rijder bleek door te hebben dat ik op de driekwartbocht even wilde doorgaan, en kwam erg kort bij me.

De bocht aansnijdend teok ik weer naar 90, de Mini verloor weinig terrein. Op het einde schroeft de bocht plots dicht, daar heb ik de Mini wel een 10tal meter extra uitgereden *D

In het beste deel van de bocht ging ik een tikje over de 90. Oit kon ik die aan 105 nemen op dat punt, maar psychologisch ligt die bocht mij zwaar, ben daar ooit lelijk onderuit gegaan ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan