Honda Forza 125

Daarnet een testrit gedaan op een honda forza 125, beviel erg goed alleen is de pcx een heel stuk vinniger van 0 tot 50 met j.costa vario en uitlaat. Wel merk je dat de forza bovenin een stuk meer kracht heeft en vlotjes doortrekt tot 110. Topsnelheid heb ik niet kunnen testen, ben de snelweg niet opgeweest.

En wat een ruimte onder het zadel! Zadel zit ook een stuk comfortabeler. Op zich toch niet veel meer beenruimte op de forza alhoewel je er anders op zit, zadel staat iets hoger denk ik. Remkracht is natuurlijk beter met schijfremmen voor en achter. De forza is wel heel stabiel ook met zijwind. En abs is ook een pluspunt.

Ik ben nog aan het twijfelen om over te schakelen, struikelblok is de prijs en het trage optrekken uit stilstand tegenover de pcx. Andere vario kan misschien wonderen doen maar er is nog geen j.costa vario beschikbaar voor de forza.
 
Zal in Nederland niet snel wat worden met die forza 125cc , tenzij ze er een grotere motor in hangen.
 
Dus echt wat voor het A1 rijbewijs of landen waar je met B rijbewijs mag tuffen op 125cc.
Zal hier in NL niet echt een grote hit worden denk ik.
Wel heb je dan de meest luxe scooter, met redelijk wat pk's voor 125cc.
Toch denk ik dat als in 2016 abs verplicht word bij nieuwe motoren, de PCX een geduchte concurent wordt (Ook al rijst daar de nieuwprijs ook de pan inmiddels uit, €500,- duurder geworden in een jaar tijd... :( )
 
De verkoop schiet niet erg op, je hoor weinig meer van deze scoot na de introductie.
Wie heeft er één in Nederland?
 
Ik zag dat er in Frankrijk nu al 4004 op kenteken zijn gezet.
En dat vanaf 2 april tot en met augustus.
Natuurlijk omdat je er daar met een B rijbewijs op mag.
 
Laatst bewerkt:
Vind het echt een schitterend ding !!
Maar veel te duur natuurlijk voor een net wel net niet snelweg brommert.

Zouden graag ook in 300 cc versie zien.
 
Ik vind hem ook heel mooi , maar veel te duur, in andere landen in Europa kost hij 4500 euro maar hier natuurlijk weer 700 meer. 250 cc zou ook goed zijn. Al hoewel ik las dat hij op de teller soms 130 km/u haalt.
Wie weet komen ze nog met een grotere motor erin , maar dan zal hij nog duurder zijn.
 
Vandaag een proefrit gemaakt op een Forza 125 en dat viel me niet tegen.
Wat een volwassen motor ten opzichte van mijn PCX 150. Groter, comfortabeler en veel meer een motorgeluid. Trok makkelijk door naar 120km op de teller en er zat nog meer in.
Super handelbaar, ik vond het een genot om op te rijden.
Alleen die prijs...
 
Ding is gemaakt voor landen waar je met een autorijbewijs 125cc mag rijden.

Voor hetzelfde geld kun je in Nederland genoeg leukere 250/300cc scooters uitzoeken.
 
Ding is gemaakt voor landen waar je met een autorijbewijs 125cc mag rijden.

Voor hetzelfde geld kun je in Nederland genoeg leukere 250/300cc scooters uitzoeken.

Maar allemaal zwaarder of hoger.
De Forza is een heel mooie tussenmaat. 160kg is voor mij de max en dan is er weinig keus.
 
het is een erg mooie scooter, alleen jammer dat er niet een 200cc in zit met 19 pk. zoals de scarabeo 200 van aprilia.
 
Enkele maanden geleden m’n 2012 PCX 125 (JF28) ingeruild voor ‘n nieuwe 2017 zwarte Forza 125 ABS (incl. optionele handvatverwarming, koffer en GSM houder).

Ondanks de forse nieuwprijs, nog geen dag spijt gehad.

Wegligging is goed (ook met wind), top is 115 km/u (GPS), verlichting (LED) goed en het verbruik ligt (gemengd) rond 1:43. Bergruimte onder het zadel is giga (2 systeemhelmen).

Volgende maand, zou er ‘n Euro 4 Akrapovic (zwart) beschikbaar zijn.

Min puntjes:
Scherm had 15 cm hoger mogen zijn (ben 1.87) en de voorvering kan m.i. beter.
M.n. omhoogkomende boomstronken onder het wegdek zijn onaangegaan.
 
Laatst bewerkt:
Als de prijs niet uitmaakt heb je in 125cc wss geen betere scooter! Gefeliciteerd WW125EX2C!
Fotootje! :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, een fotootje! 8-)
Ben benieuwd.

Maar wat is duur?
Kymco vraagt voor de Downtown 125 i ABS ook de hoofdprijs: 5.295 euro.

Weet iemand hoe je kan zien hoeveel van deze Forza's Honda in Nederland heeft verkocht? Daar ben ik best benieuwd naar.
 
Ben al wat ouder en vond de PCX te licht.
Bij ieder windvlaagje .....

Ik had zoiets van je leeft maar een keer en geld maakt ook niet gelukkig.
Heb nog proefgereden op ‘n Forza 300, maar toch gekozen voor de 125.

Prijs met 200 € korting (Honda België) kwam op 4.699,00 €
Accessoires: business pack was 687,00 €
Totaal: 5.386,00 € (rijklaar)

Kleur: Black & Matt Ruthenium zilver metallic

Foto volgt.

Top scootertje.

Volgend jaar toerke ardennen.
 
Heb ook de pcx150 gereden, en vond hem erg windgevoelig, en geen abs... Mooi dat de Forza125 minder windgevoelig is.
 
Ja, een fotootje! 8-)
Ben benieuwd.

Maar wat is duur?
Kymco vraagt voor de Downtown 125 i ABS ook de hoofdprijs: 5.295 euro.

Weet iemand hoe je kan zien hoeveel van deze Forza's Honda in Nederland heeft verkocht? Daar ben ik best benieuwd naar.
ik geloof niet dat er veel van verkocht zijn in NL.
ze worden vooral veel verkocht in Frankrijk waar je er met een autorijbewijs mee kan gaan rijden.
zo waren er tot en met september 2016 4254 van verkocht.
de best verkopende scooter in Frankrijk.

Marché scooter France, septembre 2016 : Le Top 50 !

1 HONDA Forza NSS125AD : 4254
2 YAMAHA TMAX 530 XP500 : 3476
3 YAMAHA X-Max YP125R : 3205
4 HONDA PCX 125 : 1825
5 PIAGGIO XEVO 125 : 1614
 
Ja, de PCX is erg windgevoelig. Erger dan alles wat ik ooit gereden heb.

In Frankrijk rijden dus veel Forza's 125 rond. Ik schat dat het in Nederland bij tientallen blijft.
 
Als iemand ergens in Nederland een tweedehands wit/blauwe of grijs/blauwe tegenkomt, dan hoor ik dat graag. :)
 
Ben sinds 1 september ook de fiere eigenaar van een Forza 125 en heb sindsdien de wagen aan de kant laten staan :)
 
Ik ben de trotse eigenaar van een nieuwe zilver/blauwe Forza 125! *O*


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan