Norton Commando 961 Ervaringen

Norton-Commando-961-SF-2015-photo.jpg


Meerdere foto's volgen.
Betreft een Norton 961SF bj2014

Had de Norton in 2010 al willen bestellen, maar de dealer was toen niet al te positief over deze motor en heb toen een nieuwe Triumph Thruxton900 gekocht en direct verbouwd naar mijn zin met speciale vering etc.
Triumph Thruxton 900 staat inmiddels te koop op marktplaats.

Rij nu met vol trots op de Norton 961SF
 
[afbeelding]

Meerdere foto's volgen.
Betreft een Norton 961SF bj2014

Had de Norton in 2010 al willen bestellen, maar de dealer was toen niet al te positief over deze motor en heb toen een nieuwe Triumph Thruxton900 gekocht en direct verbouwd naar mijn zin met speciale vering etc.
Triumph Thruxton 900 staat inmiddels te koop op marktplaats.

Rij nu met vol trots op de Norton 961SF
Gaf de dealer in 2010 ook aan waarom die niet positief was over de Norton?
 
Ik volg vanaf het begin maar ja...Het werdt stil hier..

Maar zie er is weer leven in dit draadje ...
 
[afbeelding]

Meerdere foto's volgen.
Betreft een Norton 961SF bj2014

Had de Norton in 2010 al willen bestellen, maar de dealer was toen niet al te positief over deze motor en heb toen een nieuwe Triumph Thruxton900 gekocht en direct verbouwd naar mijn zin met speciale vering etc.
Triumph Thruxton 900 staat inmiddels te koop op marktplaats.

Rij nu met vol trots op de Norton 961SF
Heel mooi..
 
Levering is altijd een probleem geweest hier even als een dealer netwerk opzetten.
Jammer want ik denk dat er best wel interesse was of is voor de Nortons.

Weinig km.. Cultmotor JFJ.. 😊 Alleen al het er naar kunnen kijken zou voor mij al voldoende zijn er 1 aan te schaffen mits de geldboom het toe zou staan.
Mijn Voxan heb ik dit jaar ook pas 1 keer mee gereden duszzz..
 
Denk ik toch anders over. Rijden met het ding! Mijn Vox bijna 60dkm.
 
Volgend jaar naar de Dolomieten en naar Oostenrijk en gaan ongeveer 5x per jaar naar Luxemburg, dus er komen nog wel extra mijlen op mits de Norton het toelaat...haha.
Vrouw gaat mee met de Bonneville met zijspan waar de hond (Boxer) in zit.
 
Laatst bewerkt:
Volgend jaar naar de Dolomieten en naar Oostenrijk en gaan ongeveer 5x per jaar naar Luxemburg, dus er komen nog wel extra mijlen op mits de Norton het toelaat...haha.
Vrouw gaat mee met de Bonneville met zijspan waar de hond (Boxer) in zit.
[afbeelding]
Lekker doen wat je zelf wilt denk ik altijd maar.Leuke ritten in het vooruitzicht. Qua betrouwbaarheid kan ik er niks over melden. Alleen Dimitri heeft of had er eentje die hier poste en nu jij. Twee jaar geleden vlgs mij zag ik er eentje,, live,, in Parijs langs ons op rijden. Dat is ook de enigste Norton 961 die ik op straat heb gezien.
 
Laatst bewerkt:
Heb jij er 60000 km mee gereden dan?

Is dat een verschil voor de motor? Nee niet zelf, en dat weet jij best Drivertje ;)

Dit jaar veel met VFR en V-Strom gereden. Vox is voor mij ook voor fun, maar rij er net zo makkelijk mee door de Alpen.
 
Ik wist eigenlijk niet hoeveel km jij er nu zelf mee gereden hebt. Maakt verder ook niet uit dus terug naar de Norton voordat het inmiddels ook heel stille Voxan draadje hier verder gaat. :+

Staan vlgs mij nog steeds twee Nortons bij Joppen Motoren in Leende te koop. Blijf ze mooi vinden maar ben niet de meest technische dus ben bang dat me het onderhoud icm misschien wat andere dingen ook goudgeld gaat kosten. Prijs is overigens ook nog wel een dingetje uiteraard.
 
Maakt niet uit technisch als je hem alleen hebt om naar te kijken 😆
 
Hoi norton 961 commando liefhebbers :t
ik ben nu 1 jaar in het bezit van een 961 sport bj. 2013 grijs afkomstig uit België.
de eerste weken rijden waren echt wennen, slecht sturen, hoop herrie uit het blok, bokken bij laag toerental en kromme remschijven voor.
slecht sturen is opgelost met nieuwe voorband de oude zag er niet slecht uit dus de motor is er gevoelig voor.
het bokken is wat verbeterd met het verwijderen van de katalysator en nieuwe remschijven komen van aprilia.
nu zit ik met een hoog olie verbruik, afdichting stoter stang tunnels, zuigerveren of klepgeleiders
gaarne jullie reactie
 
Terug
Bovenaan Onderaan