Motoren met 25kW type goedkeuring

Solis560

Die hard MF'er
3 jul 2014
464
29
Breda
Hoi allen!

Mijn broer is op zoek naar een nieuwe (voor hem) A2 motor aangezien de oude zo goed als total loss is.
Tijdens het zoeken zijn we een Suzuki SV650SA uit 2007 tegengekomen die bij een dealer staat. Deze staat nu nog op vol vermogen.
Ik meende dat de SV ook een Type-II goedkeuring heeft voor 25kW, hoe zit het hier precies mee? Kan de dealer hem 25kW maken en dit op het kenteken laten wijzigen en wat zijn de kosten hiervoor?

Over 1 jaar mag mijn broer afrijden op vol vermogen, is het dan mogelijk om de SV weer op vol vermogen te laten zetten bij de dealer (ook op kenteken). Enig idee wat dit dan zal kosten?

Mvg!
 
SV650 heeft idd een 25kW typegoedkeuring. Voor de prijs en info moet je toch echt bij de Suzuki-dealer zijn. Ik denk dat er een andere CDI in moet en misschien nog wat kleine dingetjes.

De kosten van kenteken wijzigen zullen niet zo hoog zijn, eerder de CDI die een paar honderd euro zou kosten. Terug van kenteken 25kW -> vol vermogen hoeft dan ook weinig te kosten. Het is niet dat de motor gekeurd moet worden.
 
Top!
Hij heeft inmiddels besloten om de SV te kopen en bij een Suzuki dealer op 25kW te zetten. Best prijzig (~450 euro dacht ik) maar dan heeft die wel een mooie motor die beslist niet langzaam is als ik YouTube mag geloven.
Overigens mag die CDI er over een jaar weer uit en verkocht worden want dan heeft die als het goed is z'n volledig A-rbw behaald.
Eigenlijk is het dan zo duur nog niet, 2 motoren voor de prijs van 1. *D
Mvg!
 
Ik denk dat je met 25kW iets van 160-165km/u moet kunnen halen. Maar er zit nog voldoende koppel in om leuk te rijden. Zorg er wel voor dat je de originele CDI en eventuele andere overige onderdelen krijgt van de dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan