't Honda Ses 150 Dylan Topic

Ik vind dat mijn "middenbok" wat te laag is, als hij erop staat op vlakke ondergrond dan staat achterwiel nog maar net los van de grond, is dit een kwaal van de Dylan en makkelijk op te lossen? Ik realiseer me onder het typen ook dat het wel eens aan mijn vervangingsschokbrekers achter kan liggen, weet iemand dat het eventueel bij is te stellen?
 
De mijne staat misschien wel 5cm van de grond op de bok..schokbrekers kan je meestal alleen maar voorspanning regelen.. tenzij je veer met schroefinstelling hebt maar wordt meestal niet toegepast op motoren maar meer bij auto's, de zg. schroefsetjes om te verlagen.
 
De mijne staat misschien wel 5cm van de grond op de bok..schokbrekers kan je meestal alleen maar voorspanning regelen.. tenzij je veer met schroefinstelling hebt maar wordt meestal niet toegepast op motoren maar meer bij auto's, de zg. schroefsetjes om te verlagen.
Mijne staat ongeveer 3cm boven de grond.
Maar mijn achterschokbreker zijn echt op,slaan bij iedere hobbel door.
Zijn er passende vervangschokbrekers of kan ik gewoon naar de scooter winkel?
 
Ik heb zo'n vermoeden dat ik die eronder heb Martin ;-) Volgens mij heb ik ze van jou overgenomen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier nog een nette Dylan in de verkoop? Mijn vriendin die best verknocht was aan die van mij heeft na ongeluk op haar motor met gevolg enkelbeuk zelf ook wel zin in een Dylan.
Ze zit nog in het gips en de winter staat voor de deur, dus zeker geen haast. ;-)
 
Iemand een link voor een goedkoop adres voor de schokbrekers?

Ik heb dus nog wel een prima setje originele liggen, kon de aftermarket geschikt overnemen anders had ik het zo gelaten, de originele mag je wel voor een prijsje overnemen. ;-)
 
Iemand hier nog een nette Dylan in de verkoop? Mijn vriendin die best verknocht was aan die van mij heeft na ongeluk op haar motor met gevolg enkelbeuk zelf ook wel zin in een Dylan.
Ze zit nog in het gips en de winter staat voor de deur, dus zeker geen haast. ;-)

Op zich is de mijne wel te koop :$ hij blijft weer zo lang ongebruikt staan 8-)
 
Ondertussen weer eens wat gedaan aan de Dylan, remmetjes en voorband waren niet zo goed meer...
Achterremschoenen staan op het net bij diverse zaken voor ongeveer 3tientjes te koop...
Heb ze gevonden voor rond de 8euro..onbekend merk maar remt prima *D
2ehands voorvelg gehaald met redelijke band..gelijk maar remolie vervangen en het remt allemaal weer behoorlijk :]
 
Ondertussen weer eens wat gedaan aan de Dylan, remmetjes en voorband waren niet zo goed meer...
Achterremschoenen staan op het net bij diverse zaken voor ongeveer 3tientjes te koop...
Heb ze gevonden voor rond de 8euro..onbekend merk maar remt prima *D
2ehands voorvelg gehaald met redelijke band..gelijk maar remolie vervangen en het remt allemaal weer behoorlijk :]
Bij mij staat de vario op de nominatie om vervangen teworden.
Hij staat nu op 39780km dus mag ook wel een keertje.
Tussen de 70 en 90 zit er een soort onbalans in.
 
Ga je het zelf doen? Ik heb al zo'n blokkeer sleutel gescoord in verwegistan, voel op bepaalde snelheden ook wat vibraties, waar is de vario etc het beste te bestellen?


[...]

Bij mij staat de vario op de nominatie om vervangen teworden.
Hij staat nu op 39780km dus mag ook wel een keertje.
Tussen de 70 en 90 zit er een soort onbalans in.~[/quote]
 
Ga je het zelf doen? Ik heb al zo'n blokkeer sleutel gescoord in verwegistan, voel op bepaalde snelheden ook wat vibraties, waar is de vario etc het beste te bestellen?Bij mij staat de vario op de nominatie om vervangen teworden.
Hij staat nu op 39780km dus mag ook wel een keertje.
Tussen de 70 en 90 zit er een soort onbalans in.\
[/quote]

Ja,dat ga ik zelf doen.
Ik heb een slagmoerrateldinges op lucht en daar gaat het altijd goed mee.
Ik moet nog even kijken waar hij goedkoper is.
Ik lees goede dingen over de multivar maar als origineel veel goedkoper is dan neem ik die.
Ik rij 85% van de tijd binnen de stad en ook veels teveel erg korte stukjes :o
 
Ja,dat ga ik zelf doen.
Ik heb een slagmoerrateldinges op lucht en daar gaat het altijd goed mee.
Ik moet nog even kijken waar hij goedkoper is.
Ik lees goede dingen over de multivar maar als origineel veel goedkoper is dan neem ik die.
Ik rij 85% van de tijd binnen de stad en ook veels teveel erg korte stukjes :o

Ik ben nieuwsgierig waar je op uit gaat komen,en hoe dat bevalt, scheelt mij dan weer zoekwerk haha
 
Hallo allemaal als ik mijn claxon Honda Dylan 150 bj 2002 gebruik krijg ik een reset van de dag teller, de klok komt op 1200 uur te staan en de snelheidsmeter gaat ff van snelheid naar 0 en weer terug.

Raar iemand al meegemaakt of wil meedenken aan de oplossing van dit probleem.
 
Misschien kan ik je een beetje opweg helpen ;)

En Oh ja welkom op MF :W


Er werd wel eens gezegd dat de Dylan gelijk is aan de NES125-150H :?

Ik kan dat niet weten, maar bij algemeen gebrek op MF aan het wphb
van een Dylan, maak je mogelijk met het schema van de NES een goede kans
op een zelfde soort circuit.
Ik verneem uiteindelijk natuurlijk graag of dat dan daadwerkelijk ook zo is.

Ik zou om te beginnen dan ook de 2 rood omcirkelde 4PINS connectors die uit de cockpit komen (in totaal zijn het 4 connectors) checken op corrosie/sluiting.
Bij een vermoeden van corrosie/sluiting gewoon de boel even inspuiten met contactcleaner en vervolgens na spuiten met electrobeschermer.

Lg = Lichtgroen (kleur niet duidelijk omschreven op schema)
G = Groen (groen is overigens altijd gelijk aan massa)
Bl/Br = 'Zwart met bruin streepje'
PWeMcq.png


"Bl/Br = Zwart met een bruin streepje" die je vindt aan de claxon drukknop loopt o.a naar speedometer:klok/olielamp/temperatuurmeter/brandstofmeter.
Dat is dus de draad die uiteindelijk de kortsluiting door geeft die waarschijnlijk ergens anders ontstaat waardoor jij een reset in je cockpit krijgt.

full


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Helaas zijn de kleuren bij mij anders en kom ik er moeilijk uit. Ga toch eens proberen de massa van de claxon apart te nemen dus bv via accu rechtstreeks.
 
Bedankt voor de vermelding

Jammer dat de kleuren anders zijn,
en dan waarschijnlijk nog wel meer ook.

Je kunt het idd. proberen door een externe massa rechtstreeks op de accu aan te leggen, enige wat wel zo blijft is dat de massa overal gelijk is, dus of je dat nou op het frame of aan de accu pakt.
Dus even afwachten maar wat dat dan oplevert.

Check evengoed ook nog de stekkers die onder de cockpit in het stuurhuis hangen op corrosie/slecht contact.
Want uiteindelijk zit daar wel de plus draad van de claxon ook bij.

Succes gewenst.
 
Klopt ik denk dat ik de claxon geheel via de accu met aparte zekering uiteraard laat gaan en alleen de schakelaar nog gebruik. Misschien dat ik dan van dit probleem af ben. Om nou de hele kabelboom te ontmantelen waar ergens een lek zit is mij te gortig voor dit kleine probleem. Thanks weer voor het meedenken.
 
Zou toch ook eens de claxonschakelaar en eventueel heel het schakelaarblok goed bekijken ..misschien wel helemaal onder water met daardoor het nodige gedonder..
Succes...
 
Terug
Bovenaan Onderaan