Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een NC750 D Integra van dit jaar en zou graag een wat donkerder (en wat meer) geluid uit de uitlaat willen hebben, welke aftermarket uitlaat adviseren jullie?

Ik heb zelf alleen de einddemper vervangen. Op het moment rij ik met een Leovince 8700e einddemper. DB killer makkelijk te verwijderen en weer te monteren.

Oogt sportief en klinkt lekker vind ik.
Ook nog enigszins betaalbaar vergeleken met bijv. een akra..
Succes met de zoektocht. Moet goed komen lijkt mij.
 
Ik heb er een Ixil hyper low onder hangen.
Bij deze zijn de db-killers er uitgehaald maar met klinkt hij ook nog heel lekker.
 
Ik heb er ook de Leovince decat eronder. Is de type; 8069. Met de demper
van Hurric pro 2 erachter. Zie youtube.

Gruwelijk geluid met terug schakelen via de - flipper. Met db killers er nog in.
Als je toch een demper koopt zou ik adviseren om de decat erook onder te plaatsen.
Als je van plan bent je motor wat langer te houden dan normaal.




Je heb ook een decat pipe van Arrow. voor de geinteresseerden.
 
Ik heb er ook de Leovince decat eronder. Is de type; 8069. Met de demper
van Hurric pro 2 erachter. Zie youtube.

Gruwelijk geluid met terug schakelen via de - flipper. Met db killers er nog in.
Als je toch een demper koopt zou ik adviseren om de decat erook onder te plaatsen.
Als je van plan bent je motor wat langer te houden dan normaal.




Je heb ook een decat pipe van Arrow. voor de geinteresseerden.

Heb er idd ook al voor gekeken lijkt me een goede optie voor wat meer diepere sound met de originele demper.

Headers Pipes for Honda Nc 700 S/x/dct/abs 2012 - 2013
 
Heb nu ook een Hyperlow XL, nog van plan om een Blackwidow decat te kopen.
Zijn wat goedkoper dan Arrow en Leovince, en nog steeds goede kwaliteit.
Premises187 op youtube heeft nu ook een NC en heeft een set aangeschaft. Ben benieuwd naar zijn review :Y

Leovince
Arrow
Blackwidow
 
Heb nu ook een Hyperlow XL, nog van plan om een Blackwidow decat te kopen.
Zijn wat goedkoper dan Arrow en Leovince, en nog steeds goede kwaliteit.
Premises187 op youtube heeft nu ook een NC en heeft een set aangeschaft. Ben benieuwd naar zijn review :Y

Leovince
Arrow
Blackwidow


Oh, black Widdow ook. Nou dan is de keus iets moeilijker.
Zal is luisteren. :t
 
Heb er idd ook al voor gekeken lijkt me een goede optie voor wat meer diepere sound met de originele demper.

Headers Pipes for Honda Nc 700 S/x/dct/abs 2012 - 2013

Ja, want alleen met een andere demper heb je bijna tot geen hoorbaar verschil.
En je betaald wel ongeveer 350 uuro voor een demper. is eigenlijk zonde van het geld.
Tenminste ,, dat vind ik. luisterd regelmatig naar uitlaatjes op YouTube
en dan denk ik;
ja, dat is het gewoon niet!!!
 
Een Hurric pro 2. Demper zonder db killer is echt wel hoor baar verschil. En met db killer ook wel.


Klopt ook wel, omdat het model {Hurric Pro 2] een totaal ander model/vorm is dan bv een Akrapovic, Leovince Arrow etc etc. Deze Topmerken hebben toch dezelfde vorm gelijk bijna aan
de standaard vorm demper. Dus qua klank kom je daar standaart niet heel veel verder /
harder mee. :N
 
Nu 30K km op de teller.... en morgen binnendoor naar de Eifel en een toerritje.... en woensdag pas weer terug....

"Jammer" dat de tank maar (effectief) 13L is, gok dat mijn verbruik daar in de Eifel wel een stuk hoger ligt dan 1 op 25.
Dat is nu zo'n beetje het enige gemis bij mij... maar aan de andere kant doet het nu "minder zeer" bij de pomp :+
 
Laatst bewerkt:
Ligt vooral aan je rijstijl. Onzuiniger dan 1 op 25 betekent eigenlijk een lompe rijstijl (zoals ik). Ook in de Eifel moet het zuinig kunnen
 
Mijne ging juist zuiniger rijden, je gen snelheid is toch lager dan bv ww en snelweg verkeer.

Reed in de eifel en Ardennen makkelijk 1.30
 
Mijn verbruik ligt rond de 1/28 - 1/27, en ik moet zeggen ik rij graag sportief.
Als ik er wat trager op rij raak ik mooi de 1/30 voorbij (max snelheid aanhouden en zo traag mogelijk optrekken)

Doe wel veel snelwegkilometers, dus verbruik zal wel wat meer zijn op dat traject.
 
Ja, want alleen met een andere demper heb je bijna tot geen hoorbaar verschil.
En je betaald wel ongeveer 350 uuro voor een demper. is eigenlijk zonde van het geld.
Tenminste ,, dat vind ik. luisterd regelmatig naar uitlaatjes op YouTube
en dan denk ik;
ja, dat is het gewoon niet!!!

Ik heb een leovince demper Carbon met uitneembare de killer op een nc700x.
Uiterlijk is veel beter geworden, geluid is ook hoorbaar positief een groot verschil zonder db killer (met geen db killer geen idee heb er nooit mee gereden).

Dus voor mij zeker zonde van mijn geld als ik ook nog zo’n kat vervanger eronder zet voor extra geld terwijl hij er niet voor niks zit en met alleen de demper het uiterlijk aanzienlijk is verandert en ook het geluid😉.

:]
 
Ik heb een leovince demper Carbon met uitneembare de killer op een nc700x.
Uiterlijk is veel beter geworden, geluid is ook hoorbaar positief een groot verschil zonder db killer (met geen db killer geen idee heb er nooit mee gereden).

Dus voor mij zeker zonde van mijn geld als ik ook nog zo’n kat vervanger eronder zet voor extra geld terwijl hij er niet voor niks zit en met alleen de demper het uiterlijk aanzienlijk is verandert en ook het geluid😉.

:]

Wel een mooie demper hoor. Leovince.. En ook net zo breed als standaard. Scheelde
bij mijn ook met door de deur manoeuvreren met de Hurric.
Dat kan ,tot dat je die van mijn zou horen. Dan hoort je het verschil goed.
Maar maakt ook niet uit, Smaken verschillen.
Niet omdat het moet maar omdat het kan. :t
 
Nou, deze bike is niks voor mij, van het weekend proefgereden maar toch wel een te groot vermogensverschil met mijn huidige fz8. Keuze is gevallen op een Versys 650 met net wat meer pit en ik vind deze styling ook net iets mooier.

Thanks voor de support hier en hou de glimmende kant boven!
 
Klopt ook wel, omdat het model {Hurric Pro 2] een totaal ander model/vorm is dan bv een Akrapovic, Leovince Arrow etc etc. Deze Topmerken hebben toch dezelfde vorm gelijk bijna aan
de standaard vorm demper. Dus qua klank kom je daar standaart niet heel veel verder /
harder mee. :N

Ik heb alleen maar een Leovince slip on demper er op gemonteerd. Het ziet er niet alleen beter uit dan de standaard schoorsteen, hij is aanmerkelijk kleiner en het geluid is er zeker vele malen op vooruit gegaan en dus ook luider/harder. Jou redenatie van dezelfde vorm dan standaard en dus heb je het zelfde geluid klopt volgens mij niet helemaal. De standaard demper zit vol met filters en de hele mikmak om het geluid te dempen en mijn slip on demper is compleet open. Uiteraard krijg je hiermee dan ook een luider/harder geluid.

Tussen de Leovince, Akra en Arrow zit qua geluid ook weer verschil maar ze lijken qua vorm dan inderdaad wel weer op elkaar.

Maar goed dit is geneuzel.. Iedereen moet zelf beslissen waar ze hun geld aan uit willen geven en wat ze mooi vinden. Qua geluid is het toch altijd maar uitproberen na mijn inzien. :]
 
Ik heb alleen maar een Leovince slip on demper er op gemonteerd. Het ziet er niet alleen beter uit dan de standaard schoorsteen, hij is aanmerkelijk kleiner en het geluid is er zeker vele malen op vooruit gegaan en dus ook luider/harder. Jou redenatie van dezelfde vorm dan standaard en dus heb je het zelfde geluid klopt volgens mij niet helemaal. De standaard demper zit vol met filters en de hele mikmak om het geluid te dempen en mijn slip on demper is compleet open. Uiteraard krijg je hiermee dan ook een luider/harder geluid.

Tussen de Leovince, Akra en Arrow zit qua geluid ook weer verschil maar ze lijken qua vorm dan inderdaad wel weer op elkaar.

Maar goed dit is geneuzel.. Iedereen moet zelf beslissen waar ze hun geld aan uit willen geven en wat ze mooi vinden. Qua geluid is het toch altijd maar uitproberen na mijn inzien. :]

:^ idd waar ieder zijn eigen smaak, vind tevens dat er erg veel verschil in het oude model nc zit met glimmende pijp en nieuw model met zwarte pijp, nieuwe model klinkt veel dieper en betere roffel dan glimmende pijp.
 
Klopt mn 2017 x Dtc :Y
roffelt er fijn over bij lage toeren en ik zie veel mensen kijken alsof een Harley is.
Toch komende winter maar eens een suppertrapp monteren ,en kijken hoe dat dan klinkt _O-
 
Ligt vooral aan je rijstijl. Onzuiniger dan 1 op 25 betekent eigenlijk een lompe rijstijl (zoals ik). Ook in de Eifel moet het zuinig kunnen

Ghehehe... mijn niet woon-werk rijstijl ligt het verbruik inderdaad onzuiniger dan 1 op 25...
(Woon-werk rij ik ~70Km per dag met 3.3/100Km)

Ongeveer 4.4/100Km op de heenweg binnendoor...
en mijn verbruik daar was ongeveer 1 op 23... (Zal wel aan volle koffers hebben gelegen)
over de autobahn terug zullen we het maar niet hebben ;) .... (een vrij constante 8.6/100Km gezien)
 
Laatst bewerkt:
De Blackwidow Carbon zonder dB-killer en decat op een NC700 :)
- Premises187

Geniaal geluid :9~ :9~
Een volledige uitlaatlijn kost ongeveer 360-450€, veel goedkoper dan een halve Leovince of Akra :)
Nu ben ik serieus aan het overwegen om me zo'n pijpje aan te schaffen. Is een 1 to 1 vervangstuk, dus alle uitlaten zouden moeten passen.
 
De Blackwidow Carbon zonder dB-killer en decat op een NC700 :)
- Premises187

Geniaal geluid :9~ :9~
Een volledige uitlaatlijn kost ongeveer 360-450€, veel goedkoper dan een halve Leovince of Akra :)
Nu ben ik serieus aan het overwegen om me zo'n pijpje aan te schaffen. Is een 1 to 1 vervangstuk, dus alle uitlaten zouden moeten passen.


Mooie pijp en demper. En idd veel goedkoper dan die andere A merken. :t
Het geluid is super, Now we'r talking. :}
Ps; wat houd je tegen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan