Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij 40.000km per jaar zou ik zo min mogelijk aan de pomp willen staan. Eenmaal rollend over de brede stroken asfalt of bollend tussen de file door heb je naar mijn mening geen last meer van die grote logge tank en werkt de af te leggen afstand per tank door in het voordeel.

Maar hej... met een Honda NCX700 of NCX750 red je het ook. Rijdt een stuk goedkoper in aanschaf, onderhoud en verbruik. Haalt voor woon werk makkelijk 1:27 en kan ook ruim met het verkeer mee komen.
En het is geen GS. Iets waar je kennelijk waarde aan hecht :P
 
Bij 40.000km per jaar zou ik zo min mogelijk aan de pomp willen staan. Eenmaal rollend over de brede stroken asfalt of bollend tussen de file door heb je naar mijn mening geen last meer van die grote logge tank en werkt de af te leggen afstand per tank door in het voordeel.

Maar hej... met een Honda NCX700 of NCX750 red je het ook. Rijdt een stuk goedkoper in aanschaf, onderhoud en verbruik. Haalt voor woon werk makkelijk 1:27 en kan ook ruim met het verkeer mee komen.
En het is geen GS. Iets waar je kennelijk waarde aan hecht :P

Een BMW-cardan heeft voor mij meer voordelen op een HONDA-ketting dan die grotere tank van een Adventure op een gewone GS... het is maar wat je het liefste doet : tanken of ketting aanspannen en smeren....

Ik zou het wel weten (ik rij nu met m'n winter-Versys en heb reeds -tegen mijn zin- met die ketting staan klooien om ze op te spannen :N ).

BTW, iedereen roemt de zuinigheid van die VERSYS 650, maar ik zit toch boven de 6 liter/100 km met deze koffiemolen.. zal wel aan het ventje liggen, maar mijn GS is (iets) zuiniger bij hetzelfde gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Overweeg je (reeds) een overstap naar een forsere longinhoud, Verhulst ?


heb wat injectie problemen met de 850, hij staat nu waar ik hem gekocht heb, ben er 3/4 dag bij geweest toen ze hem gingen repareren maar dat ging niet zo lekker, ben met de trein maar naar huis gegaan, mogelijk ga ik horen dat ze het niet voor elkaar krijgen en ze de motor terug nemen , en dan iets anders, aangezien er voor iedere R850 wel 5 a 6 R1100/1150 is verkocht is het aanbod toch wat minder ruim ..

nu zie ik dat een 1150 GS in de prijsklasse zit wat ik wil uitgeven.
en aangezien je er goed aan kan werken als dat nodig is en niet zo afhankelijk ben vanaf een dealer. kon dat ook nog wel.

al weet ik wel de meeste R1150 zijn single spark ,, maar met goede afstellingen hoef KRF niet het grootste bezwaar te zijn.

moet wel zeggen het gemoedelijke karakter van een R spreekt me meer aan dan een F
dat ie meer zuipt , zwaarder is, vind ik minder erg.
 
Ik heb met ettelijke R1150 RT Single Spark vele duizenden kilometers in Arizona , Californië , Utah en Nevada gereden en geen enkele had echt last van KRF, en toch zeker niet zo erg als de eveneens vele R1100R, die ik daar gehuurd heb...

Doen dus, ofschoon ik nooit wild ben geweest van de servoremmerij , die op die fietsen zit...
 
Weet iemand of er een ombouwset bestaat om de luchtinlaat van mijn 1150 te herlokaliseren?
Met het off Road rijden is het namelijk 1 grote waterinlaat.
 
heb goed bericht , ze hebben het op kunnen lossen, de nieuwe TPS was ook stuk en dan word het lastig zoeken als je denkt dat het daar aan niet ligt, schijn mooi te lopen en nu maar eens zien als ik hem volgende week ophaal dat ie tip top is.
 
Dan werd het de gewone GS met desnoods een GS Adventure-ruit voor mij... zelfde windbescherming minus het gewicht.


Ik ben een tijd terug bij Meeussen naar zo'n testdag gegaan...

De GS en de GSA kort na mekaar gereden, gewichtsverschil merk je toch niet tijdens het rijden? Ik vond de GSA zelfs veel leuker rijden dan de gewone GS. Die op zijn beurt een beetje een iel brommertje wordt als je ze zo kort na mekaar kan proefrijden.


Ik heb altijd gezegd dat de opvolger van mijn S10 waarschijnlijk een GS zal zijn, maar na de testrit ben ik daar niet meer zo zeker van. Mijn S10 lever ik alvast niet in op een gewone GS. Als het zo ver zou komen.. dan wordt het met zekerheid een GSA.
 
Laatst bewerkt:
De GS en de GSA kort na mekaar gereden, gewichtsverschil merk je toch niet tijdens het rijden? Ik vond de GSA zelfs veel leuker rijden dan de gewone GS. Die op zijn beurt een beetje een iel brommertje wordt als je ze zo kort na mekaar kan proefrijden.

Dat had ik jou ook kunnen vertellen....
... dezelfde ervaring 10jaar geleden al gehad. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook mijn ervaring. Noch met de GSA, noch met mijn voorgaande motoren (K1600GTL, K1200LT,...) was rijdend het gewicht een rol. Je moet de motor voor je laten werken, niet andersom ...
 
En toch heb ik net als SLijk juist gekozen voor de GS en niet de GSA..

Maar dan ook voornamelijk op het dikke uiterlijk.....
En een grote tank vind ik niet zo belangrijk...De Sahara ga ik toch niet in en na pakweg 200km stap ik graag af om even te tanken......

Wel de GSA ruit op de gewone gs...Maar dat komt omdat ik pakweg 200cm in de lengte ben.....

Trouwens...Hoe zou het Tox vergaan tijdens de 500E challenge??
 
Kwam er nu effectief een motorupdate aan? Iemand info? De moeite om even op te wachten?
 
Tox zit zich af te vragen hoe hij zijn eerste werkdag moet doorkomen. :Z

22289872_1690627834283361_1608233485477934967_o.jpg


22282021_1690627520950059_5060439759073761273_n.jpg


22384343_1690629514283193_5428731788086288687_o.jpg
 
In Mei gaan we het proberen met de "barrels" :]
Niet proberen, doen! *O*
Vorig jaar zijn de twee Yamaha Diversion Adventures ook op de Sommellier geweest, dus het kan. Ik ben alleen bang dat in mei de sneeuw het feestje kan verstoren.
 
Nice.... brings back memories.... uiteraard wel met een "drachtige koe" (bedoel de motor en niet Rabbelaar) ipv. een ietwat gebarbieficeerde kwak die zich een stuk makkelijker laat oprapen. :')

In Mei gaan we het proberen met de "barrels" :]

Alleen het feit dat je er aan denkt...

Maar ook dat verrast mij eigenlijk niet
 
Ik zou het wel weten (ik rij nu met m'n winter-Versys en heb reeds -tegen mijn zin- met die ketting staan klooien om ze op te spannen :N ).

BTW, iedereen roemt de zuinigheid van die VERSYS 650, maar ik zit toch boven de 6 liter/100 km met deze koffiemolen.. zal wel aan het ventje liggen, maar mijn GS is (iets) zuiniger bij hetzelfde gebruik.

Een ketting span je normaal gesproken een paar keer als die nieuw is en als die aan het eind van zijn levensduur is. Daar tussenin valt het toch wel mee?
Maar dat vind ik aan een Cardan inderdaad ook erg fijn. Je hebt er geen omkijken naar behalve bij gepland onderhoud. Totdat er een lager in puin ligt. Dan wens je dat je toch een veel goedkopere ketting had -O- (gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt).

Zo'n Versys heeft meer dan 3 versnellingen. Misschien scheelt dat in het verbruik? })

Ik merk wel dat mijn GS buiten de snelweg om ieder jaar minder verbruikt. Ik zal de fysio eens vragen te controleren of mijn polsgewricht nog wel het hele draaibereik kan maken :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan