Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn de originele lagers wellicht C3 uitvoering met vergrote speling?
 
Laatst bewerkt:
Japanners hebben wel meer de gewoonte die C3 niet in de artikelcode te zetten, zo kan lagers bestellen op artikelcode wel eens fout gaan.
Ik zeg niet dat het C3 lagers zijn maar de verschijnselen beginnen er steeds meer op te wijzen, de enige manier om er achter te komen is de originele lagers in je handen hebben...

Overigens: ik heb ook al eens C3 krukaslagers in mijn handen gehad waar op de lagers geen C3 vermeld stond , ook dat kan dus.
Origineel bestellen?
 
Laatst bewerkt:
Bij twijfel zou ik dan nu originele Honda parts bestellen, dan sluit je de lagers zelf ieder geval uit.
Er is ieder geval iets structureel mis, met het vv vd lagers.

Edit: zie nu na verversen pagina, de reactie van robber57, denk dat als montage vd lagers juist is gebeurt, je de lagers zelf idd overhoud als schuldige, daar zit het verschil.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik rij meestal op gemotoriseerde bende van 50 jaar en ouder rond. Dan moet je niet raar opkijken als er iets hapert. Thuiskomen op eigen kracht lukt tot nu toe wel altijd.
Een afstand van 1000 km is de afgelopen jaren 1/3 van mijn jaargemiddelde op de SH. Vandaar dat ik zei dat dat veel is.

Zat ik toch warm! ;)
 
Ik denk dat ik inderdaad maar de originele lagers ga bestellen. Dit schiet zo niet op en ik weet zeker dat ik ze de tweede keer goed heb gemonteerd.
 
Japanners hebben wel meer de gewoonte die C3 niet in de artikelcode te zetten, zo kan lagers bestellen op artikelcode wel eens fout gaan.
Ik zeg niet dat het C3 lagers zijn maar de verschijnselen beginnen er steeds meer op te wijzen, de enige manier om er achter te komen is de originele lagers in je handen hebben...

Overigens: ik heb ook al eens C3 krukaslagers in mijn handen gehad waar op de lagers geen C3 vermeld stond , ook dat kan dus.
Origineel bestellen?
C3 lagers hebben toch dezelfde inbouwmaten als gewone? C4 lagers bstaan ook. Het lijkt me nu wijs ori lagers als verstandigste keuze te kopen. Toch houd ik twijfel. Ze gingen immers stuk als eerst gemonteerde lagers.
 
Hier ook twijfels. Volgens mij wordt dit niet veroorzaakt door het verschil tussen een C3 en C4 lager. Zeker als bij inbouw de zaak als moeilijk draait.
Nogmaals sla er een wphb op na of laat even inbouwen door een motorzaak.
 
De inbouwmaat is idd dezelfde maar als het lager heel strak om de as zit zet de binnenste ring vh lager uit en kan het lager klem gaan lopen.

Zwaar belaste assen zullen een nogal strakke passing moeten hebben omdat anders de lagers uit walsen en los op de as komen te zitten waarna de as gaat slijten, bij zwaar gemonteerde lagers zul je dus soms er een met vergrote voorspeling moeten monteren.

De ingaande as draait zon 8000 toeren wat behoorlijk hoog is , de uitgaande as draait een factor 10 oid langzamer maar het koppel is 10x zo hoog, al met al een behoorlijk hoge belasting en dus niet ondenkbaar dat er C3 lagers in moeten...
 
Laatst bewerkt:
Bij aankoop van mijn SH300 zat er een Givi Airflo scherm op, echter ben ik niet zo van de schermen. _O-
Dussssssssss wie nog een scherm zoekt voor de herftst en winterdagen, :] waag er even een pb tje aan. 8-)
Scherm is incl. bevestigingssteunen, en zwarte kapjes.(zitten sleuven in)
Let op: past alleen op de SH van 2011 tot 2014.

hrgg8x.jpg


5by97o.jpg


2m27t47.jpg


28cltp3.jpg
 
Mooie dempers Ringwegbrommert! Rijden ze ook beter dan de originele?

Hier vandaag de SH300 een winterbeurt gegeven. Vuil inspuiten met peterolie, daarna de warme hogedrukspuit erop. Paar dagen laten drogen, daarna banden in de vershoudfolie tegen vet worden. Toen alles op gelakte delen en remschijven/blokjes na compleet in de wasbenzine/vaseline oplossing gespoten.

Uurtje drogen en remschijven ontvetten, en folie van de banden. Ff zwarte delen en lak na poetsen en klaar!Ook motor compartiment ingespoten, en ale bouten moeren chroomdelen en steuntjes. Kan er deze winter weer tegen, om er in het voorjaar weer als nieuw onder vandaan te komen verwacht ik. Was drie uur werk, incl. Koffie en eten. :)
 
Hey Bulldozer, komt de winter er al spoedig aan?
Ik heb aan de mijne een paar voorzorgsmaatregelen getroffen. LEDlampjes ipv de glazen bolletjes voor de stadslichten aangebracht. Zo in de fitting, op het oog veel verschil in lichtopbrengst. In gemonteerde toestand al wat minder.

De voorremblokken bleven soms slepen. De buitenste twee zuigers in de klauw gaan niet even soepel heen en weer. Ik heb ze begin van het jaar schoongemaakt. Je ziet er niks aan en meet geen onrondheid. De remblokken zitten niet klemvast in de klauw. De blokken terug drukken met een schroevendraaier na inknijpen van de cilinder was ik gauw zat. Daarop heb ik twee schotelveren tegengesteld aan elkaar op de plek van de schijf gezet. 100 keer knijpen en de klauw werkt als nieuw. Siliconenvet MS4 om de uitstekende randen van de zuigers gesmeerd als bescherming en zo moet ie het de winter overleven.

Navigatie verplaatst naar de spiegelsteun, want mijn scherm rammelde regelmatig los. Verder gaat het goed.
 
Dit is die van mij trouwens, nieuw gekocht 8-2013 en slechts 14500 km gereden nu, door omstandigheden (ziekte). Maar gaat nu weer goed dus hij kan weer 😊👍
full
 
90€ voor twee simpele YSS dempers. Dat is een goede aankoop. Die van mij waren iets duurder. Ik had met de basisuitvoering ook tevreden geweest.

ik heb een aantal dagen terug schokdempers van hagon gekocht, maar heb nog geen foto gemaakt en nog geen tijd gemaakt om ze drop te zetten.

lui, slordig , ongeorganiseerd maar dat voornamelijk als ik voor mezelf bezig ben :+
 
In verband met m'n SH300 van 2016 . Nu al 11500 Km gereden . Ik heb er een groot windscherm opgeplaatst , datgene van Honda zelf . Hiermee was m'n grootste probleem opgelost : het lawaai ( de windzucht helm ) tijdens het rijden was volledig verdwenen .Ook als het regent wordt men niet zo vlug nat .
 
Dat is mooi, dat ie zo goed bevalt. kun je er overheen kijken, of is hij daar te hoog voor.
 
Ik kan niet over het windscherm heenkijken . Het scherm is nog nieuw en er staan nog geen schrammen op .Doordat het wat hoger is dan m'n hoofd zit ik ook goed uit de wind . Ik zou echt niemeer willen rijden zonder het scherm . Ik rij nu ook altijd met een open helm (jet helm) , zelfs een stofbril is overbodig . Ik vind zelfs niet dat het minder sportief is , integendeel ....ik denk dat ik zelfs iets sneller rij dan voordien zonder het windscherm ....dit komt misschien doordat ik de snelheid minder voel .
 
Bij mij hetzelfde. Ik kijk door het hoge scherm. Zodra het gaat regenen, doe ik mijn vizier naar beneden en ga ik helemaal rechtop zitten zodat ik er net overheen kijk. Voor mij alleen nog maar een scherm die precies tot boven mijn ogen doorloopt.

Mish
 
Inderdaad , als het regent zie ik minder ,maar het gaat nog vind ik . Ik strijk het scherm wel in met een waterafstotend produkt ( zoals men bij helmen ook doet ) , en dan plakken de druppels er zo niet aan . Het blijft wel uitzonderlijk want ik neem de SH300 enkel als het niet regent bij vertrek , anders neem ik de auto .
Een windscherm met ruitenwisser bestaat spijtiggenoeg nog niet .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan