Halflive heeft een kleintje

Je hebt de dop toch niet op slot gedaan? Openbreken is niet moeilijk. In het BMW logo-tje boor je een gaatje van 3,5mm. Daar draai je een parker in van 4mm en daarmee blokkeer je het mechanisme.

Nee ging opeens, de dop heb ik nog van jou van de bruine tank en heeft al die tijd gewoon gewerkt..ja die truc ken ik maar had ff niet snel een boormachine bij de hand...
Misschien doe ik wel een keer zo'n ombouwsetje naar klapdeksel aanschaffen als ik em betaalbaar tegenkom..
Maar nu weer terug naar jouw topic 8-)
 
Het schommelvorkje dat Hellracer gevonden heeft en via 3wheel hier terechtgekomen is heeft intussen kennis gemaakt met de slijptol. Het is lekker opgeschoont en afgebraamt. Het is helemaal geen slechte investering geweest en veel maten komen verrassend goed uit voor de MZ.
Om hem daadwerkelijk in te kunnen bouwen heb ik nog een paar schokbrekertjes nodig. Heeft er iemand nog een stel duo veren liggen met een hoh van ongeveer 32 cm?
 
Ik heb die van mij van MP gehaald, 65 euro als ik me goed herinner, kwamen van een Guzzi.
 
MP is ook een optie maar dan liever niet van een handelaar en graag ook in de buurt. Maar liever koop ik van een bekende.
 
Het is ook maar een gok. Ik dacht dat ik nog een stel lelijke Suzuki schokjes had slingeren maar die zijn kennelijk naar de gemeentewerf gegaan.
 
Schokkertjes issue is opgelost. Ik heb via MP een stel fraaie Hagons gescoord in het oosten des lands. In het wonderschone Halle om precies te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Halflive is helemaal happy. Op de MP foto zagen ze er ook al netjes uit. Daarom durfde ik ze ook blind te kopen. Blij dat het in het echt niet tegenvalt. Het zijn de laatste dingen aan de schommelvork die ik niet zelf kan maken.
 
Hellracer had in Belgie een Earles vorkje gespot voor de wereld prijs van 60 euro. Die heeft hij voor me opgehaald zonder dat ik een doel had, het ding had ook zomaar in een BMW terecht kunnen komen. Vervolgens heeft 3wheel de vork weer bij Hellracer opgehaald en naar het Rotterdamsche gebracht.
.
full

.
De BMW zijspanplannen zijn veranderd maar het vorkje past bijna 1:1 in de MZ. Ik heb intussen alle overbodige blikjes en koplamporen verwijderd, de stuurklampen ingekort en op MZ positie aangebracht. Het vorkje heeft een Losse balhoofdpen, die moet ik nog even uit een andere kroonplaat persen. Pasbusjes voor de as zijn zo gemaakt. De dikke kant van de MZ vooras is de juiste diameter voor de klemmen. ik moet alleen aan de moerkant een vulbus maken.
De schokkertjes die Kwastert voor me opgehaald heeft zijn voor dit vorkje bedoeld.
Als ik de schokkertjes hier heb kan ik weer verder. Ik wil de MZ geen wekenlang buiten bedrijf hebben. Dan haal ik de voorkant uit de MZ en ga passen of ik de rem op de vork ga maken of toch netjes zwevend.
 
Ik zou hem zwevend maken, moet met trommelrem nog simpeler zijn dan bij schijf
 
Mijn MZ heeft een schijf. Ik wil even kijken hoeveel ruimte ik tussen de naaf en de vork overhoud om een extra lagertje te plaatsen.
Een trommel was inderdaad geen probleem geweest, dan hoeft alleen de ankerstang aan de poot gemaakt te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan