Kymco AK550

Ik had al het vermoeden dat ze daar bleven, zaten ze vroegah al natuurlijk....

Wel een stuk kleiner pand maar vind de sfeer er niet leuker op, erg afstandig en ongeïnteresseerd.

Zullen ook niet even vragen, 'Goh Ben, hoe bevalt je DT350?' welnee.

Jammer hoor, kwam er graag toen ze nog langs de A20 zaten.

Vond ik ook, veel minder sfeer daar. Maar dat is bijna overal hoor dat ze geen interesse tonen naar je, hoe de fiets bevalt.

Er was er een die wel altijd vriendelijk was dat was die klein man, Joey
Die zag ik toevallig vrijdag niet.

Erg jammer dat ze niet terug gaan maar ben bang dat ze niet lang overleven..
Heeft ze aardig wat gekost die ellende en verhuizen 3x.
 
@ Mojave

Zadel lijkt wat hard, maar dat is enkel en alleen in eerste instantie.
Ga je er op rijden dan zit hij al snel als gegoten en zit dan uiteindelijk eigenlijk hartstikke goed.
Tmax gaf toen eens de zelfde indruk, 'zadel hard', maar wel de juiste vorm, en zat uiteindelijk ook erg goed.

De AK 550 is idd. een "piep kleine" compacte scooter met zeeën van beenruimte, dat compacte zal tijdens het file en stadse rijden ideaal zijn.

Voor wat het is 'beterschap gewenst' en dat je maar weer snel thuis mag komen uit dat z.h.

Mvg. Jan
Bedankt voor de beterschap.

Ben had jet over jet zadel, ik heb nooit oo een AK550 gezeten.
 
Dat je op een gegeven moment met die vario en rolletjes te maken krijgt.
En als je dat niet kan of gereedschap niet hebt dan ben je verhoudings gewijs veel geld kwijt.
Ook met onderhouds beurten moeten de kappen eraf.

En dat is jammer want zo scooter ziet er best schitterend uit.

Heb ik nu allemaal geen last van en ze kennen nu zo bij mijn kop bv. Honda nc750s dct.
Vario en rolletjes klopt, maar een ketting en tandiwelset kost ook geld.

Bij mijn Kymco haal je met een paar boutjes de hele bak onder de buddy vandaan en kun je overal bij het blok. Bij een motorfiets moet je ook eerst de (dummy)tank losmaken.

Als je al het onderhoud laat doen en aardig wat km rijdt dan kan een scooter inderdaad prijzig worden met onderhoud, omdat je wat vaker onderhoud moet uitvoeren. Als je het zelf kunt dan kan het onderhoud juist heel goedkoop.
 
Ook daar kwam geen zinnig woord uit, terwijl ie hem me zelf afgeleverd heeft...


Joh, dat kan natuurlijk niet.
Dat zijn kleine moeites voor een zaak om te zorgen dat je de volgende x ook weer bij hun een bike koopt.
Heb zelf al bij verscheidene zaken een motor gekocht en daar wel goede ervaringen mee.
Ook qua reparatie en vriendelijkheid.
Dom van ze.
 
Vario en rolletjes klopt, maar een ketting en tandiwelset kost ook geld.

Bij mijn Kymco haal je met een paar boutjes de hele bak onder de buddy vandaan en kun je overal bij het blok. Bij een motorfiets moet je ook eerst de (dummy)tank losmaken.

Als je al het onderhoud laat doen en aardig wat km rijdt dan kan een scooter inderdaad prijzig worden met onderhoud, omdat je wat vaker onderhoud moet uitvoeren. Als je het zelf kunt dan kan het onderhoud juist heel goedkoop.

Ok , maar tandwiel set kost alsnog minder dan kompleet een vario met rolletjes en veertjes, drukveer. Tandriem,
Set voor een motor kost gemiddeld 120 euro. En daar rijd je ongeveer 30.000 km mee. Daar ga je met een vario dik overheen qua prijs.

Maar idd , sommige scooters kan je de bak eruit schroeven.
 
Joh, dat kan natuurlijk niet.
Dat zijn kleine moeites voor een zaak om te zorgen dat je de volgende x ook weer bij hun een bike koopt.
Heb zelf al bij verscheidene zaken een motor gekocht en daar wel goede ervaringen mee.
Ook qua reparatie en vriendelijkheid.
Dom van ze.

Ja best wel....

Mij zie je er niet snel meer voor iets groots iig.

Bij MP Rockanje ook niet al te beste ervaringen.
 
Bij Mp Leek ook al niet,zwaar onder de maat en haantjes gedrag onderling wie de wijsheid in pacht heeft. :Y
Tja als je al 36 jaar meeloopt in de motor wereld laat/hoef je je toch niet alles aan te laten leunen door iedere betweter daar. :W
 
Klopt idd. Mojave... ik had al het idee dat ik een foutje maakte door de verkeerde te taggen.
Zat op de phone en dan ook nog zonder leesbril, en mijn armen zijn ook al te kort ;)

Mvg. Jan
 
.... Daar ga je met een vario dik overheen qua prijs.....

Dat was bij mijn scooters zeker niet het geval.

Ik heb nu twee scooters over de ton gereden, het meeste onderhoud deed ik zelf, sowieso alles aan de transmissie.

Het leuke van een scooter vind ik juist dat het zo gemakkelijk is en het kost bijna niets.
Die riem is zo gepiept, covers er af, deksel er af en met huis-tuin-en-keuken gereedschap kon (kan, ik heb de Majesty nog) ik er alles zelf aan doen.
Bij de Foresight heb ik nog een keer de voorste poeliehelften vervangen, verder alleen de riem.

Bij de Majesty heb ik geëxperimenteerd met een J.Costa en er zat een produktiefout in de koppeling, dat vertekent het beeld enigszins maar het sleutelen aan die transmissie is heel eenvoudig en wat ik uiteindelijk heb vervangen is 4 riemen en één setje rollen op dik honderduizend kilometers.

Ik kan het niet duur noemen.
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het ook helemaal mee eens !!
Dat was bij mijn scooters zeker niet het geval.

Ik heb nu twee scooters over de ton gereden, het meeste onderhoud deed ik zelf, sowieso alles aan de transmissie.

Het leuke van een scooter vind ik juist dat het zo gemakkelijk is en het kost bijna niets.
Die riem is zo gepiept, covers er af, deksel er af en met huis-tuin-en-keuken gereedschap kon (kan, ik heb de Majesty nog) ik er alles zelf aan doen.
Bij de Foresight heb ik nog een keer de voorste poeliehelften vervangen, verder alleen de riem.

Bij de Majesty heb ik geëxperimenteerd met een J.Costa en er zat een produktiefout in de koppeling, dat vertekent het beeld enigszins maar het sleutelen aan die transmissie is heel eenvoudig en wat ik uiteindelijk heb vervangen is 4 riemen en één setje rollen op dik honderduizend kilometers.

Ik kan het niet duur noemen.
 
AK550 Tool kit

Nieuwste snufje op scooter gebied, en nog nooit eerder vertoond daarom alleen zeer uniek dat Kymco hiermee op de proppen komt.

Met deze app die overigens in de appstore 19,95 18,99 kost kun je de spanning van de eind-aandrijfriem controleren.


Y5IvOT.png


 
Laatst bewerkt:
Bij mijn Zero check ik de riemspanning tegenwoordig met de "Gates" app, die meet de trillingsfrequentie van de riem en die is een maat voor de spanning. Gates is de fabrikant van de riem.
Rond de 64 hz is goed bij mijn motor.

De Gates app is gratis.

Zie het Zero topic.
 
Laatst bewerkt:
Ik verwachte het eigenlijk eerder van een merk als Yamaha, die rijden met het zelfde merk snaren rond als de Kymco AK550.
Dan toch leuk dat het niet Yamaha is maar Kymco.
Had het nog nooit eerder gezien, ook niet in het zero topic.
Wel gaaf dat de trillingsfrequentie via de microfoon wordt omgezet naar Newtonmeter.


image.php
 
....Wel gaaf dat de trillingsfrequentie via de microfoon wordt omgezet naar Newtonmeter.....
Nou ja, de trillingsfrequentie heeft een relatie met de spanning op de riem, net zoals je een piano kunt stemmen door de spanning op de snaren te veranderen, hogere spanning geeft een hogere toon.

De Gates app geeft alleen de toonhoogte weer, dat is genoeg om een riem af te stellen als je tenminste weet hoe hoog de toon moet zijn, in welke range hij moet liggen.

Met die app zou je ook een piano kunnen stemmen...

Hybride in "Zero Motorfietsen"
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf snapte de materie direct, had er alleen nooit aangedacht dat het ook wel eens toepasbaar werd gebracht op een snaar aan de brommert
Ducatie schijnt deze methode overigens ook al wat langer te gebruiken.
Wel leuk stukje van jou hoe dat er aan toe ging bij de Zero.

Mvg. Jan
 
2sazHc.png


Sinds de lancering midden 2017 t/m. eind november zijn er wereldwijd 8000 AK550's verkocht.
Waarvan 2000 in Europa en 1000 in Taiwan, Italië alleen al was goed voor 900 exemplaren.
Bij de Nederlandse Rai vereniging staan er 17 op kenteken geregistreerd t/m. 4 november 2017

Bron:
訂單爆量!AK550上市半年全球銷售突破8000台!

RAI Motorfietsen maandrapportage 2017 verkoop cijfers per 4 nov 2017
https://www.raivereniging.nl/ecm/?id=workspace://SpacesStore/3f54f94f-8dc9-434f-8b94-44cf8698e3ff
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Vandaag eens test gereden met de AK550.

Ze hebben het bij Kymco goed voor elkaar, rijwielgedeelte is volgens mij goed tot zeer goed bevonden, stuurt neutraal en vloeiend door de bochten, geen instabiliteit te bespeuren.

Het gewicht was toch een verrassing, naar mijn gevoel heel licht (t.o.v. een X-adv, integra, Tmax), ze hebben het gewicht heel goed verdeelt over het chassis.
Het opbokken is gemakkelijk zonder enige moeite.

De modes voor de motor zijn verschillend naar mijn mening niet zo super veel, op de blauwe modus is de motor heel soepel en niet agressief maar toch krachtig, op de oranje modus is hij iets agressiever in het optrekken en gasrespons. Top snelheid niet getest want je moet goed op je meter letten want je rijdt overal te snel

Het scherm vond ik eigenlijk redelijk, niet altijd goed leesbaar daar kan ik me bij aansluiten.
Maar het is goed ingedeeld en heel veel informatie voor de bestuurder.

Remmen zijn krachtig en super doseer baar met veel gevoel.

Opbergruimte heb ik niet naar gekeken, niet nodig gehad voor een testritje van ongeveer 30km

De minpuntjes voor mij waren:

Het stuur was voor mijn handen iets te veel gebogen richting bestuurder (recht stuur zou mss beter zijn), trillingen in het stuur (na 30km slapende handen.)

Iets te hard zadel

Spiegels zouden voor mijn part op het stuur mogen staan.

Voor de prijs dat ze aanrekenen heb ze volgens mij een goed product op de markt gezet.

Zelf rij ik met de X adv en Kawasaki Z 1000 (2004), de scooters die bij mij de revue al gepasseerd zijn waren: Yamaha Xcity, Vespa GTS 300SS, Honda NC750 Integra, de laatste is heen gegaan tegen een 4x4 eind 2016.

Haar tegenstanders zijn volgens mij de Honda Integra, als het iets meer mag kosten de Honda Xadv.

Met de Yamaha T-max heb ik ook eens test gereden en die beviel me niet, veel te duur voor wat je krijgt, over de Suzuki burgman 650 en de BMW C scooter reeks kan ik niks zeggen wegens niet mee gereden.

Tot zover mijn indruk
 
Mijn rij impressie had wat weg van jou opsomming, dus kan me aardig vinden in het geen je opschrijft.
Eind april ga ik op de X-ADV model 2018 rijden met tractie control en 900tpm hoger op in toeren t.o.z.v X-ADV model 2017.
Had die laatste er niet aangekomen had ik waarschijnlijk ook voor de AK550 gekozen, geweldig scootertje voor 10+ ruggen en bij jullie in België zelfs nog iets goedkoper.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels 8000 km en 6 maanden verder. Kuipspiegels ingewisseld voor stuurspiegels. In het begin was het idd wennen aan het zadel en de harde\stugge veerring. Vullingen zitten nog in de kiezen :) Geen spijt van de aanschaf en is iedere dag weer een genot langs de files te rijden zelfs met de vorst van de afgelopen weken.

Min puntjes zijn er ook.....Twee maanden geleden accu zwak na een week stilstaan. Tsja dan sta je daar en eff snel de accu laden gaat ook niet. Scherm en voorpaneel moeten er af voor je bij de accu kan. Dus een laadkabel gemonteerd en de stekker door het scharnier gat van de rechter klep het bergvakje in.
Tweede min puntje....De aandrijf riem maakt met stapvoets rijden een soort piep kraak geluid.

Blauw is de normale rij modus. Oranje is de regen modus dus het gas reageert minder fel.
 
Linke soep met een lekke keering & olie all over the place om door te gaan rijden
Garantie gevalletje, wel jammer want je moet dan weer in je eigen tijd kosten maken om te brengen en te halen en alle shit er om heen.

Ben een lekke keering zover nog niet tegen gekomen in het buitenland, als er stront aan de knikker is staat het natuurlijk wel op internet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan