KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb in 2015 een nieuwe ktm SMC-R gekocht waarvan de bak al kapot was na 150km.
Motor naar de dealer gebracht die hadden hem gedemonteerd en konden het probleem zo niet zien.

Kreeg na week telefoontje dat ik de papieren etc mee moest nemen en er een NIEUWE motor voor mijn klaar stond want hij vondt dat ik gewoon moest kunnen rijden na zo'n bedrag uit te hebben gegeven voor een nieuwe motor.

JTX Cuick altijd super service tot nu toe!
 
Komt goed Large! Er wordt toch niet gereden nu met dit pokke weer


Heb inmiddels begrepen dat het nog een paar weken gaat duren. *O*
Het boeit me ook geen ruk meer, alleen balen dat de verzekering wel betaald moet worden, das minder. B|
Nieuw diepte punt kwa rijden van km, zo weinig (2100) heb ik nog nooit gereden in 1 jaar.
 
krijg je ook niet een leen motor ofzo?

Zou toch niet kunnen dat je ruim 20 k achterlaat en je dan dit soort problemen krijgt....
 
Heb inmiddels begrepen dat het nog een paar weken gaat duren. *O*
Het boeit me ook geen ruk meer, alleen balen dat de verzekering wel betaald moet worden, das minder. B|
Nieuw diepte punt kwa rijden van km, zo weinig (2100) heb ik nog nooit gereden in 1 jaar.
teruzetten naar WA+ denkking geen optie? voorjaar weer all risk?
overschrijven op andermansnaam schorsse en lekker laten overwinteren bij de dealer die heeft zijn pand toch goed verzekerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik had al gezegd gooi maar een lucifer in de tank, maar helaas, de tankdop gaat ook niet open. -O-

Ik voel en begrijp helemaal wat je bedoel.
Ik heb 1 van de eerste SDR990 gekocht in 2008.....echt een plaatje van een motor !
Maar er was ondanks al mijn motor ervaring was er niet met het kreng te rijden...echt levens gevaarlijk dat ding.
De dealer heeft er van alles aangedaan en geprobeerd ..zelfs naar Oosterijk geweest met het hok.
Uiteindelijk heb ik er 1 jaar opgereden en had er 12.000 km op staan.
In november van het jaar heb ik hem bij de dealer terug gebracht met de mededeling..."hier heb je hem terug, ik gaat er echt geen meter meer mee rijden". :N

De dealer heeft toen een nieuw 2009 besteld....en me weten te overtuigen dat die beter zou zijn !
Ik heb er 35.000 km op gereden en m'n maat heeft hem overgenomen....er staat inmiddels 66.000 km op.

Ik denk dat je echt eens met je dealer moet gaan praten !!!!
 
Heb inmiddels begrepen dat het nog een paar weken gaat duren. *O*
Het boeit me ook geen ruk meer, alleen balen dat de verzekering wel betaald moet worden, das minder. B|
Nieuw diepte punt kwa rijden van km, zo weinig (2100) heb ik nog nooit gereden in 1 jaar.

Inruilen voor een MT10SP....wel een zuipschuit als ik de verhalen mag geloven, maar voor een Jap een gave fiets. ;)
 
krijg je ook niet een leen motor ofzo?

Zou toch niet kunnen dat je ruim 20 k achterlaat en je dan dit soort problemen krijgt....


Denk als ik der om vraag dat ik best een leenmotor kan krijgen, echter met het huidige weer heeft het ook weinig zin om zoiets in de schuur te hebben staan.

Ik heb me der bij neer gelegd, kan me er wel druk om maken, maar helpt toch niets, ik weet dat mijn dealer zijn best doet voor me.
Destijds met een R1 gehad die in mei stuk was en pas in oktober weer rijdbaar was, dag :W jaarkaart van de Nordschleife van €1100, ook toen kon ik een leenfiets krijgen, maar mocht er niet mee de ring op en juist daar voor had ik de R1, ik zat er bijna elk weekend.
 
Inruilen voor een MT10SP....wel een zuipschuit als ik de verhalen mag geloven, maar voor een Jap een gave fiets. ;)

Vind hem kwa looks wat minder, 2 maten van me hebben er 1, zou dan nog eerder een Soes kopen.De BMW en Appie vind ik zo jammer dat ze die niet echt een eigen gezicht hebben gegegevn.
 
Vind hem kwa looks wat minder, 2 maten van me hebben er 1, zou dan nog eerder een Soes kopen.De BMW en Appie vind ik zo jammer dat ze die niet echt een eigen gezicht hebben gegegevn.

Looks vind ik wel ok, alleen met dat Transformer uiterlijk weet je dat het ding over 2 jaar vreselijk gedateerd is.
Heb op de MT10 en de S1000R gereden en vond beide fijn. Die soes is echt zo gewoontjes meehh :z
 
Looks vind ik wel ok, alleen met dat Transformer uiterlijk weet je dat het ding over 2 jaar vreselijk gedateerd is.
Heb op de MT10 en de S1000R gereden en vond beide fijn. Die soes is echt zo gewoontjes meehh :z


zelfde conclusie gekomen, die mt10 is vet, zeker de SP... maar vroeger was een SP echt UNIEK, nu gewoon kleurtje en wat veertjes, en zul je telkens erbij moeten zeggen dat het mt10 SP is!
plus het is een 4 cilinder, klinkt het best als die huilt in hoge toeren, dan is crossplane wel vet ..maar overal hoog in toeren jagen wil ik nu net niet, het ziet er altijd leuk uit in de test waar ze leuke baantjes hebben om even vol open te passeren maar dat is niet de werkelijkheid
Ktm is gewoon een monster vanuit de basis geen gekuipte racer en dat deed het wel bij me!
 
Laatst bewerkt:
Yes, helemaal mee eens.

Heb ook op de mt10 gereden, heerlijke fiets/snel/ mooi alles erop en eraan. Alleen vond ik het precies rijden als een r1 met recht stuur.....
(MT09 had door zij 3 cilinder karakter al meer fun!)

Als je met de soes de gsx1000s bedoeld, hier heb ik ook eens op proefgereden. Heerlijke fiets (sowieso dat k5 blok) lekker koppel (voor een 4 pitter dan).

Maar de 1290 vond ik veel bulliger, veel meer het idee alsof je op een crossmotor reedt. Wat een koppel (wauwww) alles wat de 990 doet, maar dan een schepje erbovenop.
Die hogen, topsnelheden zijn toch niet fijn met een naked, en meer track gericht zoals de rsv4 tuono is ook alleen maar fun als je veel op het circuit rond hangt... en dan kun je waarschijnlijk beter een gsxr/r1 erbij kopen voor de trackdays.

De nieuwe z1000 schijnt ook wel een mooie fiets te zijn.....
 
Testgereden op een Gsx1000s, wat een saaie moto zeg en toen reed ik nog niet met de Superduke. Zit niets van karakter in, duur voor hetgeen dat het is.Maar dat is gewoon mijn bevinding, weet dat het K5 blok wel gewoon degelijk is

MT10SP Lijkt me wel leuk speelgoed, maar de looks vind ik gewoon helemaal niets en dan stopt het voor mij ook vrij snel.

De Tuono is leuk, maar ik mis wel dat koppel van de Superduke, daarbij komt de hoge inschrijvingstaks in belgie nog eens voor de tuono ( 2500 ipv 480 voor de SDR ) en dan is het helemaal voorbij. Ö
 
gsx -> dealer vroeg of ik er een rondje mee wou rijden (reed toen nog soes)
yama -> yama dag motorport :P (kijken kijken, niet kopen)
duke -> was van een vriend :P


zelfs met dat geschaafde pak van mij _O-
 
Laatst bewerkt:
zow ik kon me niet direct vinden in de standaard remhendels, ik rem graag met 3 of 2 vingers dus ffe die van racefox besteld.
remhendel monteren was geen probleem
koppelingshendel was een drama..heel veel speling op de hendel ..nouja eerst eens testen om toch te zien of het beter wordt tijdens het rijden.

koppelingspunt afgesteld ..voelde goed aan en remhendel voelde ook goed na wat zoeken.
blokje op temp .. bekend baantje ..spitsuur ..haal vlug nog een hoop auto's in voor ik een bekend bochtje induik...net toen ik de bocht induik krijg ik " brake switch " error op het dashbord en gooit die gewoon alles dicht aan de voorpartij!!!! :X
heb moeten redden wat er te redden viel.. vol in de graskant!! jammergenoeg was dat allemaal modder!
proberen te vertrekken maar deed gewoon burnout!
na 10 minuten afkoelen was de druk verdwenen aan de voorkant en kon ik terug naar huis ( enkel remmen op de achterkant ) en trug ori hendels gemonteerd.
:') heb best wel eens een 2takt vastgelopen op dezelfde manier ..maar dan trek je gewoon de koppelingshendel in en bol je uit....een voorrem die gewoon vastloopt is toch wel ffe van broek wisselen.
geen andere hendels op een '17 model steken :N
 
zow ik kon me niet direct vinden in de standaard remhendels, ik rem graag met 3 of 2 vingers dus ffe die van racefox besteld.
remhendel monteren was geen probleem
koppelingshendel was een drama..heel veel speling op de hendel ..nouja eerst eens testen om toch te zien of het beter wordt tijdens het rijden.

koppelingspunt afgesteld ..voelde goed aan en remhendel voelde ook goed na wat zoeken.
blokje op temp .. bekend baantje ..spitsuur ..haal vlug nog een hoop auto's in voor ik een bekend bochtje induik...net toen ik de bocht induik krijg ik " brake switch " error op het dashbord en gooit die gewoon alles dicht aan de voorpartij!!!! :X
heb moeten redden wat er te redden viel.. vol in de graskant!! jammergenoeg was dat allemaal modder!
proberen te vertrekken maar deed gewoon burnout!
na 10 minuten afkoelen was de druk verdwenen aan de voorkant en kon ik terug naar huis ( enkel remmen op de achterkant ) en trug ori hendels gemonteerd.
:') heb best wel eens een 2takt vastgelopen op dezelfde manier ..maar dan trek je gewoon de koppelingshendel in en bol je uit....een voorrem die gewoon vastloopt is toch wel ffe van broek wisselen.
geen andere hendels op een '17 model steken :N

Niet gevallen ?
 
nop alles gelukkig recht kunnen houden!!
stond nochtans in track modus dus kon veel slechter uitpakken!
heb gewoon veel geluk gehad!
 
nop alles gelukkig recht kunnen houden!!
stond nochtans in tracktor modus dus kon veel slechter uitpakken!
heb gewoon veel geluk gehad!

tsja dan vraag je er ook een beetje om :+
maar verder okay zo te lezen ;) , dan heb je mazzel....waarom niet voor de KTM pp handles gekozen dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan