KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag nog ff heerlijk gereden. Top weer met een top brommer. Hopelijk rest van het jaar nog meer van dit soort dagen.

PS: met of zonder reflector rijdt dat ding als een gek. Alleen die domme dikke canister onder het kontje. Iemand daar nog tips over om te verwijderen? Daar paste mijn regenbuien en slot altijd onder. Nu niet meer.

Het zuigende slangetje afdoppen of afknijpen (motor ff laten lopen en voelen welke dat is) en die ander niks mee doen en dan die hele handel verwijderen. Rijd al 10k km zonder, No problemas.
 
Iemand daar nog tips over om te verwijderen? Daar paste mijn regenbuien en slot altijd onder. Nu niet meer.

Slot past er zo wel in en ook wat gereedschap. Een hele regenbui gaat niet lukken. :)


full
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand verstand van het alarm?? Kan je dat zo instellen dat als je het contact inschakelt het alarm eraf gaat?? Vergeet namelijk nog weleens het alarm eerst uit te zetten alvorens ik hem van het stuurslot afhaal en daar is de buurt niet echt blij mee.... :$

Vind het sowieso nogal irritant dat als je het stuurslot eraf wil halen, je het contact aan moet zetten |( dat hadden ze ook wel anders kunnen oplossen.

Als ie een tijdje heeft stil gestaan moet ik altijd een paar keer drukken trouwens voor er leven in de machine komt.

Het zijn maar kleine "probleempjes" maar je raakt al gauw verwend met zo'n hok...
 
Gewoon eraf slopen.
Ik wil nooit weer een alarm op mijn brommer hebben. Ooit eens midden in Italië gestaan met een “ex” zwager waar de alarm er niet meer uit kon. Sta je daar met je goed gedrag. Motor verzekering eiste niet het alarm en is dus goed verzekerd. Als ze mee willen nemen, moeten ze hem ook houden.
 
Gewoon eraf slopen.
Ik wil nooit weer een alarm op mijn brommer hebben. Ooit eens midden in Italië gestaan met een “ex” zwager waar de alarm er niet meer uit kon. Sta je daar met je goed gedrag. Motor verzekering eiste niet het alarm en is dus goed verzekerd. Als ze mee willen nemen, moeten ze hem ook houden.

Nou ik ga niks eraf slopen want dat alarm werkt verder prima en heeft aardig knaken gekost, en zeker op motortrip vind ik het een prima ding. Alleen de bediening had wat logischer en beter gekund. Ook de reikwijdte van de AB is beroerd je moet er bijna naast staan...

De huidige alarmen zijn ook niet meer te vergelijken met die meuk van een jaar of tien terug, dat was idd vaak ellende. Heb de laatste jaren op al mijn fietsen alarm gehad en ze werkten altijd prima.
 
Evenmin slopen hier : ik moet beroepshalve nogal vaak in een groot officieel gebouw in de stad zijn en daar is het alarm van MIJN brommer al een paar keren afgegaan, omdat er een stuk schorremorrie aan het klooien was.

Gelukkig werden de noeste ambtenaren in het gebouw daar wakker van en staken zij hun kop uit het raam, zodat het schorremorrie telkens haastig afdroop...

Bij gebreke aan zo'n alarm, had-ie rustig verder kunnen knutselen aan slot, startonderbreking, enz..

En inderdaad, de jongste jaren heb ik in feite geen vals alarm meer gehad, noch enige ongewilde immobilisatie.

Dat was tien jaar geleden wel wat anders met die rottige Spy Ball-krengen waarmee vele HONDA's en YAMAHA's waren uitgerust.
 
Laatst bewerkt:
Gelet op de jongste berichten in hun "nieuwe" topic, zijn weliswaar de "ruwe bolsters" uit dit sindsdien aangename KTM-topic vertrokken, maar zijn ze vergeten hun "blanke pit" mee te nemen...

Misschien denken ze dat onbehouwenheid en onverdraagzaamheid noodzakelijke kenmerken zijn om met een KTM te rijden ? Enfin, voor hen rijden wij blijkbaar uiteraard niét met een "echte" KTM....

Jammer, want o.m. dit topic, het GS-topic en het Versys-topic bewijzen dat het wel degelijk mogelijk is om een tof groepje te hebben, dat onderling een stukje mag grappen en grollen, zonder daarom onbeschoft en onaangenaam tegen elkaar , of tegen (echte) "gasten" die hun bijdragen komen leveren, te doen.

We zullen maar denken dat toch iémand het cliché van de motornozems, dat Jan Publiek zo graag heeft, moet onderhouden... :')
 
Laatst bewerkt:
Gelet op de jongste berichten in hun "nieuwe" topic, zijn weliswaar de "ruwe bolsters" uit dit sindsdien aangename KTM-topic vertrokken, maar zijn ze vergeten hun "blanke pit" mee te nemen...

Misschien denken ze dat onbehouwenheid en onverdraagzaamheid noodzakelijke kenmerken zijn om met een KTM te rijden ? Enfin, voor hen rijden wij blijkbaar uiteraard niét met een "echte" KTM....

Jammer, want o.m. dit topic, het GS-topic en het Versys-topic bewijzen dat het wel degelijk mogelijk is om een tof groepje te hebben, dat onderling een stukje mag grappen en grollen, zonder daarom onbeschoft en onaangenaam tegen elkaar , of tegen (echte) "gasten" die hun bijdragen komen leveren, te doen.

We zullen maar denken dat toch iémand het cliché van de motornozems, dat Jan Publiek zo graag heeft, moet onderhouden... :')

Volgens jou post van 8 oktober 11.30 moesten we het over motoren gaan hebben en dit is.....ehhhh :?
 
Vandaag de SAS weggebracht voor de 15k beurt (staat op 15.800 maar hij gaat pas tellen na de 1000 beurt, da's ook wel logisch natuurlijk).

Kom ook in aanmerking voor de recall vwb de brandstofpomp maar die is er (waarschijnlijk...) morgen pas. Ze houden hem dus nog een nachtje.....

Verder heb ik aangegeven dat er pitting/roestpuntjes zit op één van de voorvorkpoten :( . Hoe dat er op komt is mij ook een raadsel want die verchroomde onderstukken zijn toch behoorlijk beschermd door die giga zwarte kap die er voor zit. Ze hebben foto's gestuurd naar de lederhozendragers (of dirndl's) van KTM, ff afwachten maar op hun reactie. Ga er vanuit dat dit netjes opgelost wordt, bij de dealer vonden ze het ook erg vreemd dat er nu al pitting op zit :? .

Weet dat er bij de 1190 wel eens lekkage was bij de vorkpoten maar dit is weer een ander verhaal..

Wordt vervolgd.
 
Probeer de afstandbediening eens dichter bij de unit te houden, boven het duo zadel of bij het achterlicht.

Dat doe ik al vanaf het begin anders doet ie het niet, dus ik weet niet beter dan dat het zo alleen maar werkt.... :$ Blijkbaar hoort het dus ook vanaf een meter of 20 te werken.... Morgen maar eens opmerken dan...
 
Klopt wel. Ik praat idd over de oude rommel alarmen. Maar de verzekering verplicht het mij niet. En ik woon in het mooie Groningse land.
Daar wordt nooit iets gestolen (😳).

Ik rij te veel zodat het niet gestolen kan worden.
In 1,5 maand tijd 2.500 km op de 1290 sas teller.
 
Klopt wel. Ik praat idd over de oude rommel alarmen. Maar de verzekering verplicht het mij niet. En ik woon in het mooie Groningse land.
Daar wordt nooit iets gestolen (😳).

Ik rij te veel zodat het niet gestolen kan worden.
In 1,5 maand tijd 2.500 km op de 1290 sas teller.

Dat zou ik niet te hard zeggen over Groningen en niet stelen, kwam in de Franse Alpen een 1190 rijder uut Groningen tegen wiens vorige 1190 gejat was met alles erop en eraan, want hij kwam net terug van motortrip. Dus met koffers, navi, tanktas etc...

Maar als je er op rijdt wordt ie niet gejat, daar heb je wel een punt O-)
 
Laatst bewerkt:
Wat is het verhaal van die te vervangen brandstofpomp ?

Vallen alle nieuwe SAS 1290 eronder, of enkel tot een bepaalde maand van productie ?

Ik heb alleszins nog geen last ondervonden die in verband hiermede zou kunnen gebracht worden...

Ik had ook geen problemen maar toch wordt ie vervangen. De mijne heb ik vanaf begin april, pruductiemaand heb ik geen idee. Hoe kom je daar achter?
 
Dat doe ik al vanaf het begin anders doet ie het niet, dus ik weet niet beter dan dat het zo alleen maar werkt.... :$ Blijkbaar hoort het dus ook vanaf een meter of 20 te werken.... Morgen maar eens opmerken dan...

Dat probleem heb ik inderdaad ook wel eens, langs de motor werkt ie niet altijd goed.
Bedenk mij eigenlijk nu dat ik de motor altijd van achteren benader en dat het mij dan wel lukt op 20 meter afstand.
Of ie dat ook doet als ik van voor nader weet ik eigenlijk niet.
 
Ik had ook geen problemen maar toch wordt ie vervangen. De mijne heb ik vanaf begin april, pruductiemaand heb ik geen idee. Hoe kom je daar achter?

Je kunt het nakijken als je de historie van je motorfiets checkt op de site van KTM. Zo kwam ik erachter dat ik dit voorjaar een nieuwe benzineslang op mijn GT moest hebben. 2 weken later lag de brief van KTM met de exact zelfde melding in de bus trouwens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan