Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Zou Lichtenvoorde nog wel door gaan?

Ik heb vast online ingeschreven, wellicht valt het af te dwingen ;)

Ook voor Veghel maar vast gedaan, gelijk een goede stok achter de deur om
hoe dan ook te gaan, ook als het weer wat minder is.
 
Gezien de hoeveelheid KTM rijders hier lijkt dit mij de beste plaats voor een vraag. Ik heb sinds kort een EXC 300 uit 2013. Deze heeft de wel bekende startproblemen. De startmotor is al vervangen, er zit een nieuwe YTX7 lithium accu in, maar als ik de knop in druk heeft hij enorme moeite om de zuiger rond te krijgen en te starten. Met kick loopt hij in 1 trap, maar ik zou willen dat hij het elektrisch ook gewoon doet. Wat zou ik nog kunnen doen\testen?
 
Slechte starterkrans of bendix die niet werkt.

Optie 2: een Beta 300 kopen. In 7000km heb ik pas 3x gekickt en alleen om te kijken of ie nog werkt.
 
optie 2 is geen optie tenzij je een geldboom hebt, kan niet blijven kopen :-)

Het is niet dat hij rammelt of ratelt, hij krijgt hem gewoon niet rond alsof hij niet genoeg vermogen heeft. Nog even gekeken, maar volgens mij dit er al de 410 watt startmotor in.

Als hij warm is dan gaat hij uiteindelijk makkelijker
 
Die kant vullen met wat olie scheelt ook weer wat. (Google 300 starter wet mod of zoiets)
Ik zou wel denken dat het met die nieuwere startmotor goed zou moeten zijn.
 
optie 2 is geen optie tenzij je een geldboom hebt, kan niet blijven kopen :-)

Het is niet dat hij rammelt of ratelt, hij krijgt hem gewoon niet rond alsof hij niet genoeg vermogen heeft. Nog even gekeken, maar volgens mij dit er al de 410 watt startmotor in.

Als hij warm is dan gaat hij uiteindelijk makkelijker
Idd is de starter van KTM niet gemaakt om koud mee te starten. Wat een hele belangrijke en simpele tip is: eerst de glijlagertjes vervangen van de haakse overbrenging en de bendix. Iets van 4 of 5 kleine glijbusjes.

Check zeker ff de filmpjes van Jeff Slavens: https://youtu.be/untOEW950O4
 
Idd is de starter van KTM niet gemaakt om koud mee te starten. Wat een hele belangrijke en simpele tip is: eerst de glijlagertjes vervangen van de haakse overbrenging en de bendix. Iets van 4 of 5 kleine glijbusjes.

Check zeker ff de filmpjes van Jeff Slavens: https://youtu.be/untOEW950O4

Thnx, ik heb het zitten kijken en zag nog een ander flimpje over die bushings. Motor maakte zelfde geluid als mijne, dus ga de bushings vervangen.
 
Een dikkere of extra massa kabel naar het blok liefst op de startmotor zelf (een start kabel van de accu naar het blok om te testen). en het start-relais even overbruggen / testen kun je ook nog even proberen.
 
Veldhoven was leuk, half tankbaan, half baggeren. Ik vond het vooral top dat we nog een tweede ronde konden rijden om 2 uur.
 
Laatst bewerkt:
Werkstraffen geëist voor crossen op Holtingerveld
Werkstraffen geëist voor crossen op Holtingerveld - #rtvdrenthe


Pas op met waar je rijd. Wist zelf wel dat je zeker op de meeste plaatsen niet mag rijden, en met goed zoeken zijn er leuke paden te vinden waar je wel je rondje mag doen, maar van natura 2000 had ik nog niet gehoord(begin ook net misschien vandaar) maar vorse eisen tegen deze 3 mannen.
 
Daar in de buurt hoef je niet meer heen. Sinds een paar jaar zijn daar helemaal geen paden meer te vinden, bijna alles verboden voor gemotoriseerd verkeer. En dat komt denk ik door 1 of andere pannenkoek die daar tegen betaling wekelijks classic offroad trips organiseerde met een hele karavaan aan offroadmotoren


Werkstraffen geëist voor crossen op Holtingerveld
Werkstraffen geëist voor crossen op Holtingerveld - #rtvdrenthe


Pas op met waar je rijd. Wist zelf wel dat je zeker op de meeste plaatsen niet mag rijden, en met goed zoeken zijn er leuke paden te vinden waar je wel je rondje mag doen, maar van natura 2000 had ik nog niet gehoord(begin ook net misschien vandaar) maar vorse eisen tegen deze 3 mannen.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar de uitspraak. Drie motoren aan het kenteken herkennen terwijl ze crossen lijkt me onzin, dus het bewijs is wat wankel. Zonder spiegels rijden is een zaak voor de politie, staat gewoon een geldboete voor ( plus dat je niet verder mag).

Hoofdzakelijk stemmingsmakerij dat hier 3 rechters aan te pas moeten komen is belachelijk. Dat kost de belastingbetaler weer enorm veel geld..
 
Ze weten ook echt totaal niet wat te doen met offroadters he....

eerst zou t dwangsom worden.. Nooit iemand maar gehoord/gelezen dat iemand dit ooit daadwerkelijk gekregen heeft.
[Bangmakerij????]

Nu dit.. Weer wat nieuws.
Ze komen tegenwoordig heel snel met een zogehete WOK [Wachten Op Keuren]
Dan kan je naar het RDW voor een herkeuring [Lees alles in orginele/Goedgekeurde staat]
Dus alles moet goedgekeurd zijn dan.


Tijdje terug was het overal op het nieuws met de vallen/Fuiken wat ze zouden maken.

Vond ik ook al lachwekkend.
Zag hoeveel mensen daar stonden/Nodig zijn en dat voor een paar mensen die eens wat doen wat eigenlijk niet mag.

Buiten dat is plots een touw spannen een rigoreuze ingreep. Ik vermoed dat stel daar rijd zich iemand kreupel op staatsbosbeheer/BOA een GROOT probleem heeft.

[Ook daarvan krijg ik een zeer hoge BANGMAKERIJ van]

Heel simpel, Ze komen grooooooots overal op het nieuws. als 70% er daardoor bang is/word hebben ze al enorm veel winst.




kijk het altijd per plaats/regio aan.
Je weet dat je op de bijv veluwe al snel gezeik krijgt.
En rij niet elke week dezelfde ronde op dezelfde dag/tijd. Dan staan ze je een keer op te wachten.


p.s. In mijn ogen is het ook erg slecht dat een bond als KNMV en MON hier helemaal niets mee doet.

Waren ''proberen'' zei het niet hard te maken dat er gewoon per regio een paar plaatsen legaal gereden kan/mag worden. Denk aan oude afgravingen/zanddepot's en braakliggende grondgebeiden/bossen.

Vooral in deze regio zijn veel/Genoeg bossen te vinden waar eigenlijk geen mens komt [Simpelweg GEEN wandelpaden of andere routes] Laat daar gewoon iedereen een ronde rijden. Liefste gewoon een VASTE route [Bijv. MTB route] Dan heb je ook niet de kans dat rijders frontaal tegen elkaar aanklappen [Mits iedereen zich dan ook aan de regels houden]

Als ze dat doen... Dan mogen/Kunnen ze harder optreden vind ik. Gezien je dan WEL een legale mogelijkheid hebt.


OTR Ritten leuk en mooi. Bijna alles bovenin het land. Komt dus veel reizen bij en kost extra geld. Veel willen gewoon rijden zonder al het gezeik.
 
Ze weten ook echt totaal niet wat te doen met offroadters he....

eerst zou t dwangsom worden.. Nooit iemand maar gehoord/gelezen dat iemand dit ooit daadwerkelijk gekregen heeft.
[Bangmakerij????]

Nu dit.. Weer wat nieuws.
Ze komen tegenwoordig heel snel met een zogehete WOK [Wachten Op Keuren]
Dan kan je naar het RDW voor een herkeuring [Lees alles in orginele/Goedgekeurde staat]
Dus alles moet goedgekeurd zijn dan.


Tijdje terug was het overal op het nieuws met de vallen/Fuiken wat ze zouden maken.

Vond ik ook al lachwekkend.
Zag hoeveel mensen daar stonden/Nodig zijn en dat voor een paar mensen die eens wat doen wat eigenlijk niet mag.

Buiten dat is plots een touw spannen een rigoreuze ingreep. Ik vermoed dat stel daar rijd zich iemand kreupel op staatsbosbeheer/BOA een GROOT probleem heeft.

[Ook daarvan krijg ik een zeer hoge BANGMAKERIJ van]

Heel simpel, Ze komen grooooooots overal op het nieuws. als 70% er daardoor bang is/word hebben ze al enorm veel winst.




kijk het altijd per plaats/regio aan.
Je weet dat je op de bijv veluwe al snel gezeik krijgt.
En rij niet elke week dezelfde ronde op dezelfde dag/tijd. Dan staan ze je een keer op te wachten.


p.s. In mijn ogen is het ook erg slecht dat een bond als KNMV en MON hier helemaal niets mee doet.

Waren ''proberen'' zei het niet hard te maken dat er gewoon per regio een paar plaatsen legaal gereden kan/mag worden. Denk aan oude afgravingen/zanddepot's en braakliggende grondgebeiden/bossen.

Vooral in deze regio zijn veel/Genoeg bossen te vinden waar eigenlijk geen mens komt [Simpelweg GEEN wandelpaden of andere routes] Laat daar gewoon iedereen een ronde rijden. Liefste gewoon een VASTE route [Bijv. MTB route] Dan heb je ook niet de kans dat rijders frontaal tegen elkaar aanklappen [Mits iedereen zich dan ook aan de regels houden]

Als ze dat doen... Dan mogen/Kunnen ze harder optreden vind ik. Gezien je dan WEL een legale mogelijkheid hebt.


OTR Ritten leuk en mooi. Bijna alles bovenin het land. Komt dus veel reizen bij en kost extra geld. Veel willen gewoon rijden zonder al het gezeik.


Helemaal met je eens. Heb er zelfs wel centen voor over om lekker dagje te kunnen rijden. Voor otr moet immers ook betaald worden. Zou toch mooi zijn als er op 4 plekken in ned iets gecreëerd zou kunnen worden waardoor je een mooie ronde zou kunnen maken van meerdere km. Mountainbikepaden struikel je bijna over. Zoiets moet toch te creeeren zijn voor ons.
Hangjongeren krijgen als ze voor overlast zorgen een clubhuis, wij worden opgejaagd en krijgen torenhoge boetes.
 
Helemaal met je eens. Heb er zelfs wel centen voor over om lekker dagje te kunnen rijden. Voor otr moet immers ook betaald worden. Zou toch mooi zijn als er op 4 plekken in ned iets gecreëerd zou kunnen worden waardoor je een mooie ronde zou kunnen maken van meerdere km. Mountainbikepaden struikel je bijna over. Zoiets moet toch te creeeren zijn voor ons.
Hangjongeren krijgen als ze voor overlast zorgen een clubhuis, wij worden opgejaagd en krijgen torenhoge boetes.

Vooral de straffen slaan echt helemaal nergens op..
Een koekblikrijder die ergens rijd waar niet mag krijgt dit toch ook niet..

Serieus als ze me ooit nog eens pakken ga ik dat eens aankaarten..
straffen slaan nergens op. Waarom deze cat. deze straffen...


Je moet eigenlijk een groot grondbezitter mee hebben. Die groot stuk grond/bos in eigen bezit heeft. Dan heeft staatsbos/boa/politie niets te mekkeren... mja...

En DE grotere particulieren die wat grond hebben waar ze op rijden staan er niet zo op te kijken op vreemde... #egotrippen
 
Terug
Bovenaan Onderaan