De nieuwe Suzuki Burgman 400

Klopt maar mijn arm van de houder aan de TomTom is ook niet zo lang dus komt voor mij beter uit.
Altijd beter dan gaatjes boren in de kappen in elk geval. En mocht het niets worden kan ik altijd nog aanpassen zonder schade aan de kappen. Heb jouw steun in elk geval opgeslagen als 2e optie.
 
van al mijn scooters tot nu toe heeft deze de beste vering ik merk dat vooral in amsterdam op de kleine klinkers,normaal gaat de scooter klapperen maar deze bijna helemaal niet.
en nog iets anders het lijkt wel of de politie het op motorrjders heeft gemunt in amsterdam krijg de ene na de andere bekeuring vor dingen die normaal oogluikend werden toegestaan.
 
Laatst bewerkt:
klein stukje doorgetrokken streep, wiel voorbij streep bij stoplicht. tussendoor kruipen en klein stukje over wit vlak.
 
Sorry maar dat zijn precies de zaken waar ik me als motorrijder ook aan erger als anderen motoren of auto's/vrachtwagens dat doen. Witte strepen zijn er niet voor niets, dus moet eerlijk meneer van de politie gelijk geven dat hij daar iets meer aan doet en je erop aanspreekt.
Snap jou ook wel maar als iedereen regels een klein beetje negeert wordt het nog meer een zooitje op de weg.
Laatst een complete vrachtwagen over doorgetrokken streep omdat meneer geen 50m meer wilde wachten. Nou dan voel je je klein met een motor als je daar net rijdt.
En het is verleidelijk zeker met een motor om er toch op die manier even langs te gaan ben ik met je eens, maar gewoon niet doen want het mag niet en de andere weg gebruikers krijgen zo ook een hekel aan motor rijders, en dat wil je niet.
 
Laatst bewerkt:
ik zeg ook niet dat het onterecht is maar dit is wel amsterdam waar soms hele straten stil staan in de spits.dit gedrag vertoon je ook niet in het centrum van een klein dorp.
 
Laatst bewerkt:
Tusendoor kruipen en vooraan gaan staan doe ik alleen met warm blok.
Wil niet als eerste wegzijn met een blok dat nog niet op bedrijfstemperatuur is.
Ben al wel heel erg blij dat het filerijden gedoogd wordt.
Maak ze dagelijks mee, en met mijn Xmax250LS flats ik er zo voorbij.
En dan ook nog eens met een grote glimlach op de mond.
Files ken ik daarom gelukkig niet meer en dat is echt meer dan een verademing.
Overigens......mooie scooter die nieuwe Burgman.
Vr gr
 
Zo de eerste 1000km zitten erop en volgende week zal hij zijn eerste beurt krijgen, ze willen hem liever tegen de 1500km hebben bij de dealer.

Deze week veel wind gehad en verbruik zit nu met veel snelweg op ongezeer 1 op 27 bij het tanken, ook de board computer is met deze omstandigheden gezakt van 1 op 32 naar 1 op 26,7. Nog niet slecht en hij heeft er ook hard aan moeten trekken met die wind (6bf) donderdag.

Ik heb nu ruim 1 week met de Burgman 400 gereden, en ben er nog steeds zeer tevreden over de scooter.

Ik heb wel een paar zaken die mij zijn opgevallen, gelukkig geen schokkende maar wel goed om even te delen.

Het inlaat geluid is echt hard te noemen en soms ook storend vooral bij het optrekken.
Het kan geen kwaad maar klinkt gewoon niet echt mooi.

Opslag is niet goed over nagedacht, onder de buddy is de opslag klein en heeft een onhandige toegang (smal). Dat is logisch door het design dus wat mij betreft wel acceptabel. Maar de opberg ruimtes onder het stuur missen echt voor een gedeelte hun doel.
In het vorige model kon je bv de extra ruimte afsluiten zodat je er ook spullen in kon bewaren, bij de nieuwe heb je wel mooie ruimtes voorin maar deze kun je niet afsluiten.
Dat zag ik eerst niet als een minpunt, maar gezien je onder de buddy ook minder ruimte hebt, merk je wel dat het echt een gemis is dat je daar bv niet je tomtom in kan opbergen.

Beide punten zijn voor mij geen showstopper, maar aan beide punten had Suzuki wel iets meer aandacht mogen besteden.
 
Laatst bewerkt:
Zo de eerste 1000km zitten erop en volgende week zal hij zijn eerste beurt krijgen, ze willen hem liever tegen de 1500km hebben bij de dealer.

Deze week veel wind gehad en verbruik zit nu met veel snelweg op ongezeer 1 op 27 bij het tanken, ook de board computer is met deze omstandigheden gezakt van 1 op 32 naar 1 op 26,7. Nog niet slecht en hij heeft er ook hard aan moeten trekken met die wind (6bf) donderdag.

Ik heb nu ruim 1 week met de Burgman 400 gereden, en ben er nog steeds zeer tevreden over de scooter.

Ik heb wel een paar zaken die mij zijn opgevallen, gelukkig geen schokkende maar wel goed om even te delen.

Het inlaat geluid is echt hard te noemen en soms ook storend vooral bij het optrekken.
Het kan geen kwaad maar klinkt gewoon niet echt mooi.

Opslag is niet goed over nagedacht, onder de buddy is de opslag klein en heeft een onhandige toegang (smal). Dat is logisch door het design dus wat mij betreft wel acceptabel. Maar de opberg ruimtes onder het stuur missen echt voor een gedeelte hun doel.
In het vorige model kon je bv de extra ruimte afsluiten zodat je er ook spullen in kon bewaren, bij de nieuwe heb je wel mooie ruimtes voorin maar deze kun je niet afsluiten.
Dat zag ik eerst niet als een minpunt, maar gezien je onder de buddy ook minder ruimte hebt, merk je wel dat het echt een gemis is dat je daar bv niet je tomtom in kan opbergen.

Beide punten zijn voor mij geen showstopper, maar aan beide punten had Suzuki wel iets meer aandacht mogen besteden.
ben ook zeer benieuwd hoe een akra klinkt bij de burgman,en over de opbergruimtes onder het stuur als je er iets instopt valt het er bijna uit is een beetje onhandig door het ontwerp.ik ga voor de topkoffer en handkappen en hoogscherm.
 
Laatst bewerkt:
vandaag weer 80km gereden ben zeer tevreden,pluspunten zijn vering ,stabiliteit, bochten gedrag, banden keus,voetruimte.
 
Begint je kenteken met 15? Indien ja, dan zag ik je gistermiddag op het Rokin in Amsterdam. Klopt dat?
 
Anders even bij de politie in Amsterdam navragen. Volgens hemzelf schijnt hij daar de laatste tijd een bekende te zijn.
 
weet niet of het verstandig is maar ik ga zondag en maandag me scoot inrijden in de eifel word moeilijk om rustig aan te doen.
 
bij het op het stuurslot zetten van de scoot heb je 2 standen 1 zonder en 1 met parkeerlicht.is wel aandachtspuntje want ik zet hem vaak per ongeluk aan.
 
450km gereden nu 28.4 per liter tijdens het inrijden tot nu toe,ga zondag naar de eifel tot en met maandag dinsdag servicebeurtje dan staat ie op 1600km was geen probleem zij de dealer.ben benieuwd wat ie dan aangeeft voor gem verbruik.
voor de rest een zeer tevreden persoon met deze scoot.heb het al gezegd maar wat een goede vering zit er op deze scoot.vandaag voor het eerst een beetje gas gegeven 130 op een recht stuk.wat ook super is dat er bijna geen aan uit reactie op het gas zit bij ieder toerengetal pakt ie mooi op.
 
Laatst bewerkt:
net terug uit de eifel hier wat cijfers 1500km op de teller bij terugkomst uit de eifel gaf hij gem verbruik over de 1500km een 30.1 per liter vind ik netjes ik heb de laatste 1000km niet zuinig gereden.tellerafwijking was 5 procent.
en ik heb 150km per uur op de teller gereden wat 143 gps was.heerlijke snelwegscooter en wat een bochten monster en ook het zadel was na effe wennen perfect voor lange ritten, hij was het iedere seconde wachten waard. hij is me vriend geworden
 
Nouw dan zal het ook wel niet veel voorstellen die 1500 km beurt.als hij op de brug staat ben je het al kwijt _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan