KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Begin volgende maand is de EICMA, ben benieuwd of er nog wat moois vanuit Oostenrijk gepresenteerd wordt.
 
Een productie 790?

Als ze daar nou eens adventure versie van maken met 2x 17 inch.

KTM-790-Adventure-Spy-Shots-Cycle-World-003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad bijzonder dat Yamaha met de MT09 goede zaken doet in de gat dat KTM heeft achtergelaten na de smr's...
 
Ik hoop op zoiets als deze

als 790R

KTM-790-Duke-Prototype-EICMA-05.jpg


En deze mag dan de basisversie zijn

3-KTM_790.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tsja moet zowiezo allerlei rommel aan om hem gekeurd te krijgen (nummerplaathouder etc) en hij moet ook nog wat praktisch zijn. Bij de 1290 SDR vind ik het uiteindelijke productiemodel geslaagd O-)
hopelijk valt het voor de 790 niet tegen.
Maar het wordt hoog tijd dat het ding komt, KTM is die 790's al jaren aan het testen.
 
Tsja moet zowiezo allerlei rommel aan om hem gekeurd te krijgen (nummerplaathouder etc) en hij moet ook nog wat praktisch zijn. Bij de 1290 SDR vind ik het uiteindelijke productiemodel geslaagd O-)
hopelijk valt het voor de 790 niet tegen.
Maar het wordt hoog tijd dat het ding komt, KTM is die 790's al jaren aan het testen.

klopt en die prototypes zien er altijd lelijk uit, vaak snelle oplossingen zoals hier de handgreep achterop.
ander uitlaatje, knappe stickers en een tail tidy en dan kom je al een eind.
en natuurlijk nog wat reflectoren her en der, zodat de GS generatie zich ook veilig voelt
 
Laatst bewerkt:
klopt en die prototypes zien er altijd lelijk uit, vaak snelle oplossingen zoals hier de handgreep achterop.
ander uitlaatje, knappe stickers en een tail tidy en dan kom je al een eind.
en natuurlijk nog wat reflectoren her en der, zodat de GS generatie zich ook veilig voelt

Het uitlaatje kunnen ze ook weglaten zodat de ruwe bolsters snel aan hun verplichte tinnitus zitten... ;)
 
klopt en die prototypes zien er altijd lelijk uit, vaak snelle oplossingen zoals hier de handgreep achterop.
ander uitlaatje, knappe stickers en een tail tidy en dan kom je al een eind.
en natuurlijk nog wat reflectoren her en der, zodat de GS generatie zich ook veilig voelt

*O* :+ _O-
 
Ik ben ooit met 2 endurovriendjes (CRE F250, EXC450 en FE570) uit een diepe modderpoel bevrijd door 2 GS rijders die nonchalant het moeilijke stukje doortractorden (was organisatie van de GS trophy of challenge, op verkenning) en zal sindsdien niet meer lachen met de gs generatie...

Zit zelf aan eentje te denken.
 
Laatst bewerkt:

Die 790 Adventure gaat er zeker komen en terecht. Net zoals er veel 990 SMR/SMT rijders zijn die wachten op een echte vervanger, zo geldt dat ook voor veel 950/990 Adv rijders. Zo'n 1090R/1290R off road nemen is leuk als je Chris Birch heet (en je geen zorgen hoeft te maken als je het ding kort rijdt) maar voor de mindere goden onder ons is een lichter alternatief gewoon de betere keus.
Laat maar komen die 790 Adv :Y
 
Ik ben ooit met 2 endurovriendjes (CRE F250, EXC450 en FE570) uit een diepe modderpoel bevrijd door 2 GS rijders die nonchalant het moeilijke stukje doortractorden (was organisatie van de GS trophy of challenge, op verkenning) en zal sindsdien niet meer lachen met de gs generatie...

Zit zelf aan eentje te denken.

Daar heb je pilletjes voor hoor :+

Ga jij effe heel snel je mond spoelen met groene zeep ;)
 
De GS en de SAS 1290 zijn zeer complementair : de GS rijdt gemakkelijker en lichtvoetiger ... de KTM is krachtiger en lolliger.

Met z'n twee erop durf ik letterlijk élk weggetje en paadje aan op de GS... op de KTM ga ik toch even nadenken welke weg ik neem...

Indien de GS zijn aangekondigde, geüpdatet en krachtiger motor krijgt, wordt de keuze een stuk moeilijker... tot spijt van wie 't benijdt....

:Y
 
De GS en de SAS 1290 zijn zeer complementair : de GS rijdt gemakkelijker en lichtvoetiger ... de KTM is krachtiger en lolliger.

Met z'n twee erop durf ik letterlijk élk weggetje en paadje aan op de GS... op de KTM ga ik toch even nadenken welke weg ik neem...

Indien de GS zijn aangekondigde, geüpdatet en krachtiger motor krijgt, wordt de keuze een stuk moeilijker... tot spijt van wie 't benijdt....

:Y

Bedankt voor wat objectieve kleur, ik snap de antipathie tov de GS-en en de berijders niet. Ik vind het zelfs een beetje kinderachtig.
 
Bedankt voor wat objectieve kleur, ik snap de antipathie tov de GS-en en de berijders niet. Ik vind het zelfs een beetje kinderachtig.

Kan best zijn, derhalve heb je ook een eigen GS topic...ieder zijn plezier...
 
Bedankt voor wat objectieve kleur, ik snap de antipathie tov de GS-en en de berijders niet. Ik vind het zelfs een beetje kinderachtig.

Op het GS-forum (dat uitsluitend voor en door GSrijders wordt gerund) heb je dezelfde, ietwat kinderachtige en kortzichtige, weerzin tegenover KTM... dat heb ik zelf mogen ondervinden, vermits ik de euvele moed had om ze soms eens te vergelijken...

Hier op het Motorforum - GS-topic- maakt het niet uit waarmee je rijdt.

Voormalige GS-rijders die nu wat anders hebben (ook een Jap) zijn er nog even welkom... even zeldzaam als leuk... maar ja, sommigen halen hun eigenwaarde (méérwaarde) nu eenmaal voornamelijk uit hun vehikel... })
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor wat objectieve kleur, ik snap de antipathie tov de GS-en en de berijders niet. Ik vind het zelfs een beetje kinderachtig.

Maar niemand verplicht je om hier mee te lezen.
En dat rijders van andere merken/motortypes op de hak genomen worden, ja dat is op MF alleen maar in dit KTM 950/990 topic 8-)

Dit topic is zelfs opgestart omdat we niks meer te maken willen hebben met die nieuwerwetse LC8 lieden :+

:W

In 'real life' is het eigenlijk ook zo.....
Ik heb het ooit wel eens eerder hier gepend. Als ik op een KTM rij en ik kom BMW rijders tegen dan is (terug) zwaaien echt uit den boze, want men rijd BMW. Rij ik echter op m'n Moffenbak/Krautstamper (een Scrambler niet zo'n Jagdpanzer GS) dan is zwaaien ineens wel mogelijk tsja :')
 
Dat "niet-TERUGzwaaien" vind ik gewoon onbeschoft... het is een kwestie van elementaire beleefdheid.

Voor mij mag dat gezwaai eigenlijk gewoon ophouden (we zijn gewoon met te velen), maar zolang het een gewoonte is, zal ik steeds (als eerste) zwaaien, onafgezien het merk van brommer onder mijn kont op dat ogenblik.

Als er dan niet teruggezwaaid wordt, voel ik mij echt lullig...; opnieuw : onafgezien het merk waarmee de onbeschofterik rijdt.

En het "op de hak nemen" moet m.i. kunnen, zolang het niet ontaardt in echt venijn... (it's a thin line) .
 
Laatst bewerkt:
Dat "niet-zwaaien" vind ik gewoon onbeschoft... het is een kwestie van elementaire beleefdheid.

Voor mij mag dat gezwaai eigenlijk gewoon ophouden (we zijn gewoon met te velen), maar zolang het een gewoonte is, zal ik steeds (als eerste) zwaaien, onafgezien het merk van brommer onder mijn kont op dat ogenblik.

Als er dan niet teruggezwaaid wordt, voel ik mij echt lullig...; opnieuw : onafgezien het merk waarmee de onbeschofterik rijdt.

En het "op de hak nemen" moet m.i. kunnen, zolang het niet ontaardt in echt venijn... (it's a thin line) .

Ja, moet je eens op een zondag door de Ardennen rijden...dan begrijp je dat ik amper nog zwaai...is gewoon niet meer te doen of...misschien eens investeren in een qs...nee....toch maar niet.
En GS rijders zijn ruk, kopen zich een GS omdat ze zonodig een BMW willen hebben...compensatie voor kleine persoonlijke onderdelen... :+
 
Ja, moet je eens op een zondag door de Ardennen rijden...dan begrijp je dat ik amper nog zwaai...is gewoon niet meer te doen of...misschien eens investeren in een qs...nee....toch maar niet.
En GS rijders zijn ruk, kopen zich een GS omdat ze zonodig een BMW willen hebben...compensatie voor kleine persoonlijke onderdelen... :+

Ik plak met ductape een kartonnen arm op mijn schouder - waardoor het lijkt alsof ik zwaai. :) Ik begrijp je wel - hetzelfde als je een weekend Moezel/Eifel doet, niet te doen dat zwaaien. In de praktijk kan het niet eens want ik ben bezig met een handeling zoals koppelen/schakelen of remmen of aan het opletten op het verkeer. Toch vind ik het bij het motorijden horen - een vriendelijke knik of groet met de hand. Immers hebben we, ongeacht het merk of type motor, een gezamenlijke interesse die enkel wij ervaren. Dat schept een band op de een of andere manier.

Wat die GS rijders betreft, ik maak mij liever niet druk over de grootte van hun persoonlijke onderdelen ;). Ik ben zelf enorm fan van mijn 990 Adv, maar ik geef ook toe dat de GSA een hele dikke brommer is om te zien.
 
Ik plak met ductape een kartonnen arm op mijn schouder - waardoor het lijkt alsof ik zwaai. :) Ik begrijp je wel - hetzelfde als je een weekend Moezel/Eifel doet, niet te doen dat zwaaien. In de praktijk kan het niet eens want ik ben bezig met een handeling zoals koppelen/schakelen of remmen of aan het opletten op het verkeer. Toch vind ik het bij het motorijden horen - een vriendelijke knik of groet met de hand. Immers hebben we, ongeacht het merk of type motor, een gezamenlijke interesse die enkel wij ervaren. Dat schept een band op de een of andere manier.

Wat die GS rijders betreft, ik maak mij liever niet druk over de grootte van hun persoonlijke onderdelen ;). Ik ben zelf enorm fan van mijn 990 Adv, maar ik geef ook toe dat de GSA een hele dikke brommer is om te zien.

dat loochen ik ook niet maar volgens mij is hij zwaar overgewaardeerd en klopt de prijs/kwaliteit verhouding absoluut niet...veel geld voor een technisch nogal gebrekkig model...wat kan het dan anders zijn dan status??
 
Ik plak met ductape een kartonnen arm op mijn schouder - waardoor het lijkt alsof ik zwaai. :) Ik begrijp je wel - hetzelfde als je een weekend Moezel/Eifel doet, niet te doen dat zwaaien. In de praktijk kan het niet eens want ik ben bezig met een handeling zoals koppelen/schakelen of remmen of aan het opletten op het verkeer. Toch vind ik het bij het motorijden horen - een vriendelijke knik of groet met de hand. Immers hebben we, ongeacht het merk of type motor, een gezamenlijke interesse die enkel wij ervaren. Dat schept een band op de een of andere manier.

Wat die GS rijders betreft, ik maak mij liever niet druk over de grootte van hun persoonlijke onderdelen ;). Ik ben zelf enorm fan van mijn 990 Adv, maar ik geef ook toe dat de GSA een hele dikke brommer is om te zien.

Door de week, als je een enkeling ziet ben ik zeker niet te beroerd om eens een hand uit te steken, maar zoals je zelf al zegt, als je bezig bent met technische handelingen dan gaat het domweg niet, als ik er echt stevig de sloffen in zet dan is het me ronduit te gevaarlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan